Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sigma 50 mm f/2.8 EX DG Macro - test obiektywu

13 maja 2007

5. Aberracja chromatyczna


----- R E K L A M A -----

Niestety, za korektę aberracji chromatycznej, Sigmy 2.8/50 nie możemy już pochwalić. Jest ona największa dla maksymalnego otworu względnego, gdzie sięga granicy poziomu dużego i bardzo dużego, a potem powoli spada, by dla maksymalnie przymkniętej przysłony dojść do granicy poziomu średniego i dużego.

Sigma 50 mm f/2.8 EX DG Macro - Aberracja chromatyczna

Sigma 50 mm f/2.8 EX DG Macro - Aberracja chromatyczna


Winę za większą rozpiętość pomiędzy jakością obrazu w centrum i na brzegu kadru, dla okolic maksymalnego otworu względnego, możemy więc w dużym stopniu zrzucić na aberrację chromatyczną.

W tej kategorii konkurencyjny model Sony 2.8/50 wypadał trochę lepiej. Przy maksymalnym otworze względnym aberracja była nieznacznie mniejsza, ale znacznie szybciej spadała wraz z przymykaniem przysłony. Jeśli ktoś nie lubi aberracji chromatycznej, a jest przywiązany do obiektywów Sigmy, to chyba lepiej zainteresować się modelem 2.8/70 Makro, który z korekcją tej wady radzi sobie trochę skuteczniej.