O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Mijający tydzień przyniósł nam kilka ciekawych informacji. Wśród nowych produktów jest bezlusterkowiec Sony A7II. Nowy kompakt zaprezentowała z kolei firma Casio. Pojawiło się też sporo aktualizacji firmware od firmy Fujifilm. A co nowego czeka nas w najbliższej przyszłości?
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
Nowy EOS M?
Serwis Canon Rumors spekuluje, że być może wkrótce firma Canon zaprezentuje kolejnego przedstawiciela linii EOS M. Według plotek egzemplarze demo nowego aparatu trafiły już do niektórych oddziałów tego producenta. Specyfikacja aparatu nie jest znana.
Coś dla miłośników patentów
Wśród nowych patentów firmy Canon pojawiły się dwa dotyczące obiektywów - 11-24 mm f/3.5-4.5 oraz 70-300 mm f/4-5.6. Oprócz tego pojawiła się informacja o patencie Canona przypominającym rozwiązanie firmy Sony na półprzepuszczalne lustro. W przypadku Canona może chodzić o chęć udostępnienia technologii Dual Pixel AF podczas korzystania z wizjera optycznego.![]() Źródło: egami.blog.so-net.ne.jp |
Fujifilm
Coś dla miłośników patentów
W sieci pojawiła się informacja o ciekawym patencie firmy Fujifilm na obiektyw mogący wykonać zdjęcie jednocześnie w trybie szerokokątnym oraz jako teleobiektyw. Prezentację rozwiązania można obejrzeć na rysunku poniżej.![]() Źródło: egami.blog.so-net.ne.jp |
Nikon
Nikon 24 mm f/1.8
Serwis Nikon Rumors pisze, że najprawdopodobniej w styczniu 2015 roku zobaczymy nowy stałoogniskowy obiektyw Nikona - 24 mm f/1.8. Ma on dołączyć do istniejącej linii obiektywów o świetle f/1.8 tego producenta - 20 mm, 28 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm.
Olympus
Koniec linii E-PM
Pojawiają się plotki, że firma Olympus planuje likwidację linii aparatów E-PM. Ponoć nie ma w planach następcy modelu E-PM2.
Panasonic
Coś dla miłośników patentów
Pojawił się ciekawy patent firmy Panasonic dotyczący mikrofonu wbudowanego w aparaty i kamery. Chodzi o mikrofon umieszczony w specjalnym wysuwanym ramieniu. Przypomina to rozwiązanie stosowanie przy wbudowanych lampach błyskowych.![]() Źródło: egami.blog.so-net.ne.jp |
Sigma
Nowe obiektywy
Serwis Sigma Rumors informuje, że w pierwszym kwartale 2015 r. możemy spodziewać się premiery nowego obiektywu Sigmy z linii ART - modelu 24 mm f/1.4. Pojawiła się też informacja o patencie firmy Sigma na nowy obiektyw 17-55 mm f/2.8 OS.
Sony
Sony A9 w drodze
Pojawiają się kolejne plotki o nowym pełnoklatkowym bezlusterkowcu Sony A9, który miałby zostać zaprezentowany w lutym 2015 roku i być niejako wersją „PRO” w stosunku do linii A7. Według informacji serwisu Mirrorless Rumors w nowym aparacie może się pojawić matryca o rozdzielczości 50 megapikseli. Obudowa A9 ma być też odporna na warunki pogodowe.
Nowe obiektywy w drodze
Przy okazji prezentacji (zapowiedzi) obiektywu Sony 70-300 mm f/4.5-5.6 G SSM II z mocowaniem A, pojawiły się informacje o pracach nad dwoma obiektywami z serii Vario-Sonnar T. Chodzi o modele 24-70 mm f/2.8 ZA SSM II, 16-35 mm f/2.8 ZA SSM II. Nowe obiektywy mają odznaczać się m.in. obudową odporną na kurz i zachlapania, a także ulepszonym układem autofocusa. Na rynku mają się pojawić wiosną przyszłego roku.
Sony 60 mm f/2.8 Macro
Pojawiła się informacja o patencie firmy Sony na stałoogniskowy obiektyw 60 mm i świetle f/2.8.
Koniec linii Cybershot?
Do serwisu Sony Alpha Rumors trafiła plotka na temat decyzji firmy Sony o likwidacji linii kompaktów Cybershot. W ofercie japońskiego producenta miałyby pozostać wyłącznie linie RX oraz QX. Do nich też miałyby trafić zasoby zaangażowane obecnie w prace nad linią Cybershot.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
@ Koniec linii Cybershot?
Czyli jednak nacisk smartfonów jest nie do odparcia? Może i dobrze. Może to w końcu zmusi producentów aparatów do poprawy jakości obrazka a nie absurdalnych wyścigów na megapiksele czy inne, tym podobne pomysły, nic lub niewiele dające użytkownikowi.
Jasne... :D
patent fuji ciekawy
@ Sony A9 w drodze
A kiedy A99II? Albo chociaż A98?
czy obiektyw f/1.4 24 mm jest lepszy od 35 mm a jeśli tak to do czego się stosuje ?
Ktoś jeszcze wierzy, że Sony będzie rozwijać kompletnie nietrafioną linię SLT (prócz Soniaka) ;) ?
@ Soniak10: " Może to w końcu zmusi producentów aparatów do poprawy jakości obrazka ..."
Czy dzisiejsze standardy jakościowe (odnośnie "obrazka") są dla Ciebie ograniczeniem?
@Z_photo
Dla mnie są.
Soniak10 | 2014-11-23 16:40:45 @ Koniec linii Cybershot?
Chyba koniec. HX60V ma wszystko co mozna sobie wymyslec. WiFi GPS, aplikacje typu timelaps , rewelacyjne filmy conajmniej takiej jakosci jak linia amatorskich kamer. Stopka do lampy blyskowej i mikrofonu gdyby ktos chcial domowe nagrania wzbogacic wyzsza jakoascia dzwieku, zoom 30x a lacznie z elektornicznym zoomem w dol (panorama trzymajac aparat pionowo) i w gore poprzez wycinanie - wowczas zoom jest wprost niewiarygodny, efekt zacierania tla, panoramy i HDR ktore tym lepiej mozna polaczyc im ilosc pixeli jest wieksza wiec czesciowo absurdalne jest pisanie o " absurdalnych wyścigów na megapiksele "
Jakosci malej matrycy nikt nie przeskoczy wiec nie bardzo jest co wymyslac,
@ Zelber - przyjmuję do wiadomości.
Zechcesz zdradzić jakich ograniczeń doznajesz? Pytam z ciekawości.
druid | 2014-11-23 17:22:32 Ktoś jeszcze wierzy, że Sony będzie rozwijać kompletnie nietrafioną linię SLT....
Uwielbiam czytac takie banialuki hejterow.
W moment mozna wymyslec inne nietrafione wymysly w fotografii.
W podobnym tonie moznaby napisac ze film maloobrazkowy to byla kompletnie nietrafiona slepa uliczka !!!!
Przeciez jeszcze mniej ludzi uzywa filmy maloobrazkowe niz SLT !!! Nikt juz nie rozwija linii EKTACHROMA czy Fuji Provia.
To nic ze wtedy nie bylo innej technologii i na czas filmow byl on najlepszym rozwiazaniem ale dla Druida nie liczy sie co bylo wczesniej. Liczy sie teraz a teraz filmy sa w tej samej "slepej uliczce fotografii" co SLT
Rysunek z patentu Fujifilm jest taki, że ...nic z niego nie zrozumiałem. Mam na myśli schemat optyczny.
Czy po prawej stronie są dwie matryce?
Jestem najwidoczniej zbyt tępy a może... ten news podano w formie niemożliwej do pojęcia bez informacji skąd inąd.
Mam system A sonego i nie mogę zrozumieć tej firmy i zaczynam w to wierzyć że w marketingu chyba nierozumni siedzą. Z pewnością nie siedzą tam ludzie którzy dbają o dobre imię firmy, tylko to mi teraz na myśl przychodzi.
Pozbywać się nazwy która była rozwijana od początku, którą każdy kojarzył, nie trzeba było mówić sony aby każdy wiedział co to cybershot. Z powodzeniem mogła by się tak nazywać najdroższa linia kompaktów sonego, nawet powinna, symbol jakości i nowoczesności.
Co tu zresztą gadać pozbycie się nazwy nex to już pewne nieporozumienie, bynajmniej dla mnie, bo nazwa super i juz bardzo utożsamiałą się z bezlusterkowcami sonego, a teraz nic nie znaczące numery, tak to jakoś widzę i ubolewam nad tym.
Te obrazki z patentami Fuji i Canona trochę niewyraźne. Czy zamiast cyt. "미소스" nie powinno być "영웅전"?
@***s***
Jeszcze jestem w stanie zrozumieć jakoś Twój sono-fanatyzm, ale to że porównujesz kompletnie nic nie wnoszącą do fotografii linię SLT (a wprowadzającą tylko ograniczenia w postaci gorszej jakości obrazu) do filmu małoobrazkowego jest już dla mnie nie do pojęcia ;)
@Z_photo
Brakuje mi użytecznego ISO.
@rolex
Chyba za dużo emocji. Przecież nikt nie sugeruje, że zniknie marka Cyber-shot. Mowa jest tylko o pospolitych kompaktach z tej linii. Zresztą wyjdzie to tej marce na zdrowie, bo od teraz Cyber-shot będzie oznaczało aparaty z wyższej półki, typu RX1, RX10 czy RX100. A więc pod nóż pójdzie to: link
Ciekawe, czy ten nowy EOS M to będzie poważny aparat czy coś na kształt Sony A3000. Obstawiam to drugie.
@druid przestań udawać idiotę z tym SLT. nie umiesz obsługiwać aparatu i lightrooma to po cholerę kupujesz puszkę z relatywnie wyższym szumem niż konkurencja? pomijam już, że taka A57 nawet w tej kwestii radzi sobie bardzo dobrze. po prostu trzeba myśleć jak się coś kupuje i wybierać z oferty modele najbardziej optymalne. zresztą trzeba było się wtedy wyrzygać na 7D i dziś jęczałbyś o tym jaki to Canon zły bo najbardziej zaawansowana pucha i szumi jak A77. jesteś chłopie nawiedzony i nie ogarniasz sprzętu tak aby z niego korzystać. weź sobie kup D750 i masuj się nim po głowie ale nie rzygaj już pod każdym newsem o Twoich osobistych porażkach bo to ani ciekawe ani prawdziwe
>Koniec linii Cybershot<
Nikt kto coś wie o fotografii nie kupuje tego... tego.... "Cybershot"
To wole Canona albo Nikona kompakt. Fajny jest Canon SX 60 albo Olympus EE100, ale Sony?
Może telewizor Sony... ale nie aparat.
@rolex
link
@jausmas
Po pierwsze, gdy kupowałem to nie byłem do końca świadomy, że jest tak nie ciekawie.
Po drugie, a57 ma i tak nieco lepszą matrycę niż a77 więc i z szumem troszkę lepiej.
Po trzecie, 7D daje o niebo lepszy obraz od a77, no ale jak się bazuje tylko na tabelkach i DxO to pisze się takie głupoty.
Po czwarte, napisałem tylko, że SLT to przeżytek i nie oferuje kompletnie nic w zamian za niższe używalne ISO, więc nie wiem o co się tak pienisz? ;)
Po piątek, chcesz się założyć, że potrafię korzystać z LR i PSa lepiej od Ciebie? ;)
@druid "Po trzecie, 7D daje o niebo lepszy obraz od a77"
No z tym się akurat trudno zgodzić...
@druid to Ty pienisz się pod każdym newsem o tej technologii, a tak naprawdę po prostu nie potrafisz obsługiwać sprzętu. dowód? proszę link
link
link
link
link
kiedyś z tego korzystałem. zrobiłem nawet jakieś wesela i było ok. po prostu trzeba wiedzieć kiedy się błyska, a nie z uporem internetowego trola wszystko robić w zastanym. i to się tyczy każdego aparatu. sprzętu nie potrafiłeś wykorzystać ponieważ piszesz, że ta technologia nie miała zalet. miałem kilka szybkich zleceń na reportaże z imprez sportowych dla dzieci. tu AF-C w SLT było nie do pobicia w swojej klasie cenowej. poza tym te pierwsze ich puszki ważyły z jakimś plastikowym 35/1.8 i kitem w kieszeni tyle co bezlusterkowce więc miałem to kilka razy w górach zamiast czegoś cięższego. AF w A77II pokazuje, że z tej technologii można jeszcze sporo wycisnąć jeśli ktoś potrzebuje puchy z dobrym AF-C. z czasem zastąpi ją zapewne matrycowy ale pieprzenie o tym, że ta folia była przeszkodą w Twoim niedorozwoju jest komiczne. facet, robisz z siebie pośmiewisko
sin..
racja, wiem jakie jest ich znaczenie:)..tylko nie wiem czemu tak piszę:)
Coś ucichło na temat zapowiadanej odnowionej Sigmy 85/1.4 i kosmicznego 24-70/2.0(!) ........
Po raz kolejny dowiaduję się, że w góry trzeba brać lżejszy aparat. Trochę mnie to dziwi bo przy zabraniu 1.5 l wody, prowiantu ma cały dzień, 2 tyskich, wisi mi to ile waży mój aparat. Co wy kręgosłupy z waty macie???
chodzimy dalej niż nad czarny staw i spowrotem :P zrób główny szlak beskidzki w jednej wyprawie to pogadamy o tym czy wargo liczyć gramy
@adam m
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale wypad w góry a spacer w górach to nie zawsze to samo.
jausmas:
Ryzykowne. Załóż, że przechodzisz główny szlak beskidzki i nie zachodzić do domów na ładowanie baterii. Wtedy pewnie znacznie więcej poniesiesz akumulatorów niż w przypadku klasycznych lustrzanek. :)
@r2mdi to zależy ile zdjęć klepiesz po drodze :) jeśli zastosujesz się do założenia, że noc zawsze w schronisku albo prywatnie to nie ma problemów.
Robię zdjęcia, kręcę filmy, a w niektórych schroniskach nie ma prądu, albo jest stado wygłodniałych miłośników smartfonów. I co wtedy?
druid
Pokaż jak wzrósł Ci poziom zdjęć po przesiadce na canona i rozwiej wątpliwości.
@MaciekKwarciak
Nie jest mozliwe by poziom wzrósł po przesiadce na jakikolwiek inny sprzęt, za to komfort pracy i obraz szczególnie oglądany w 1:1 jak najbardziej.
@jasumas
Bardzo dobrze idzie Ci fotografowanie rozgwieżdżonego nieba, do takich celów SLT jak znalazł.
Mi też na ISO 50 szło dobrze, nawet ładne modelki jakoś wychodziły :D
link
Cygnus - ja ten patent rozumiem tak: masz obiektyw szerokokątny z "dziurą" w środku jak w obiektywie lustrzanym (Który generalnie przeszkadza "tylko" wtedy, kiedy chcesz mieć ładny bokeh). A w tej dziurze jest ciemne tele.
Ma sens?
@r2mdi - Na smartfonowców akurat jest prosty sposób - kupujesz mały sobie rozgałęziacz (tzw. złodziejkę) i oznajmiasz, że jedno gniazdko w nim jest Twoje, a do dwóch smartfonowcy mogą podpinać swoje iPhone'y :)
Panowie, przepraszam, ale niedobrze mi się robi, jak słyszę odwieczną dyskusję o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą... Coś mi się zdaje, że koło wzajemnej adoracji się na optycznych zrobiło - po prostu to uwielbiacie. Odrobinę ogłady, Panowie!
Ja mam tylko obawę, że Sony w najbliższych latach będzie rezygnować z mocowania A. Choć premiery nowych szkiełek z tym mocowaniem dają nadzieję, że nie. Życzę tej firmie zdecydowania, bo to, co kręci w ciągu ostatnich kilku lat pod względem pomysłów na nowe linie aparatów, to pobija wszelkie rekordy.
Natomiast tylko w tym systemie nabyłem rewelacyjne i użyteczne szkła: 28 mm f2.8, 50 mm f1.4, 100 mm f2.8 macro i f70-210 mm 4.0 za łączną kwotę 2.800 zł. Wszystko ze stajni KM, z parametrami optycznymi, które w ogóle trudno teraz zdobyć. Żaden inny system mi tego nie daje, a stabilizację mam w puszce. Jeśli ktoś zarabia na robieniu zdjęć, niech inwestuje po kilkadziesiąt tys. w system C lub N - to świetne narzędzia do pracy i doskonałe system. Ale przy amatorskich wymaganiach - nie ma lepszego systemu, jeśli się wie, jak go używać... Takie jest moje osobiste zdanie, choć pewnie wielu się nie zgodzi...
PS. Proszę policzyć, ile taki komplet szkiełek (nawet niekoniecznie nowy) kosztowałby w C lub N.
W Nikonie jedynie 105 jest droga, pozostałe szkła , które wymieniłeś są bardzo tanie, szczególnie używane. W sumie nie wiele drożej lub to samo.
70-200 f4 4500 w sklepie... :)
@r2mdi dwie baterie ważą jakieś 100g, powinno wystarczyć. takie są realia ale zawsze możesz wybrać jakąś bardziej tradycyjną i lekką lustrzankę jeśli się obawiasz.
@maluk3, zapewne na te wszystkie obiektywy musiałbyś wydać dużo więcej, gdyby Sony kontynuowało produkcję lustrzanek alfa. :-/
@P72
Otóż to, sporo osób po prostu odpuściło po tym jak nie doczekali się prawowitego następcy a700/a900 i zaczeli wyprzedawać sprzęt. Jeśli chodzi o system sony A to ciężko jest coś sprzedać a jeśli już się uda to z dużą stratą.
@druid | 2014-11-23 21:38:24
"Mi też na ISO 50 szło dobrze, nawet ładne modelki jakoś wychodziły :D
link "
Faktycznie SLT są do niczego, nie dość że idiotycznie obcinają dłonie modelkom, to jeszcze (zapewne przez ten celofan) nadgarstki wyglądają jak złamane...
No widzisz Maćku, tak dokładnie jest ;)
W Nikonie jedynie 105 jest droga, pozostałe szkła , które wymieniłeś są bardzo tanie
Szczególnie ze stabilizacją...
A najstarsza zasada mówi: Nigdy nie obcinaj ludziom kończyn w stawach.
Oj tak za to w nowszych modelach SLT była już taka funkcjonalność jak "inteligentne kadrowanie", szkoda że się nie załapałem na to w a77. Za to widać, że niektórzy stosują z zapamiętaniem :D
Ach ta wiedza i umiejętności :D
O A9
link
Cześć Trolle :)
@maluk3, a ile w sklepie kosztują te szkła do Sony które wymieniłeś?
@MAF a co to za różnica... jak kogoś stać to kupuje nowe a jak nie to biadoli (aby za wszelką cenę jego było na wierzchu)!
@maluk3 odpowiednikiem minolty 70-210/4 w nikonie nie jest nikkor 70-200/4 za 4,5 kafla tylko nikkor 70-210/4 za kilka stówek :)
Ciekawe co teraz Pentax wymyśli ?
Bo Sony go ubiegło i wypuściło stabilizowane FF.
Czekali i zwlekali i teraz już nie napiszą że mają pierwszy, najmniejszy na świecie aparat ze stabilizowaną matrycą FF...
54mpx... a czemu nie 108?!
to ja poczekam na A9s z 24mpx na pokjładzie... ;-)
ale najpierw porządna portretówka zeissa mi tu ma być! ;-P
Może być i 108, dla CFA GRGB to wychodzi realnie 27mpix :-P
taaa, to jakoscią obrazka "pobije" slt-apsc 24mpx... ;-)
Pewnie że tak, jeżeli suma martwej przestrzeni pomiędzy pikselami będzie taka sama, to masz znacznie dokladniejsza informację o kolorze.
"...informacja o patencie Canona przypominającym rozwiązanie firmy Sony na półprzepuszczalne lustro." Okłamano mnie? Całe lata myślałem, że to Sony skopiowało rozwiązanie Canona, a nie odwrotnie :P
Wojmistrz@
No proszę, to już Canon w latach sześćdziesiątych miał wizjer elektroniczny :)
@Oxygenum
"Bo Sony go ubiegło i wypuściło stabilizowane FF." - to się wydarzyło parę lat temu podczas premiery A900 i A850 ;]
@adam m
"Trochę mnie to dziwi bo przy zabraniu 1.5 l wody, prowiantu ma cały dzień, 2 tyskich, wisi mi to ile waży mój aparat."
"Fast & light" mój drogi ;) nawet nie zadjesz sobie sprawy jaką to robi różnicę. Po 3 tygonidach w Alpach z A6000 i 3 obiektywami i statywem pod ręką niczego więcej już nie chcę. Może kiedyś dopjrzeję do średniego formatu ale to zupełnie inna zabawa. Bezlusterkowce są całkowicie niezastąpione w takich warunkach.
Ludzie są w stanie zapłącić setki dolarów po to żeby mieć namiot lżejszy o kilogram, plecak o 500gramów czy menażkę o 100gramów. Każdy gram się liczy.
A ja , kupiłem sobie ...... trzy rolki filmu FujiFilm Superia X-tra 400 i idę wieczorem na miasto , odchamię się , od baru , do baru , hej :-)
@bogdanek - świetnie! Dokładnie w takie same klimaty poleciałem. I mam pełna klatkę Pentaxa.
@dexter80 ,- to ja odwrotnie , z cyfry K5 , a z analoga Canona A1 i ruskiego Zenita ET.
Na Pentaxa FF w cyfrze to my się nie doczekamy , ale teraz koło się zakręciło , kuleczki poleciały i wyskoczy @jaad75 z wiadomościami , ( jaad75 , wzywam Cię do odpowiedzi z czystej sympatii :-) , naprawdę nic więcej.
@ jausmas
nad czarny staw prowiant na cały dzień bierzesz? Strasznie powoli chodzisz ;D
Bo pewnie z Bukowiny zaczyna ;)
@adam m trolujesz czy czytasz bez rozumienia?
przeczytaj jeszcze kilka razy to co napisałem. A może poznasz odpowiedź
jednak trolujesz więc z mojej strony dyskusja skończona
druid | 2014-11-23 18:32:52@***s***Jeszcze jestem w stanie zrozumieć jakoś Twój sono-fanatyzm, ale to że porównujesz kompletnie nic nie wnoszącą do fotografii linię SLT.....
Jeszcze jestem w stanie zrozumieć jakoś Twój sono-hejtyzm, ale to że nie zauwazasz nic w linii SLT jak na owczesne czasy to juz wykracza poza normalny hejtyzm w wchodzi po prostu w ignorancje.
Ktory aparat na owczesne czasy mial 12kl/sek (a 10kl/sek w lustrzance za 1000zl) , Life view z AF, filmowanie z AF, nawet podglad filmowania w pelnym sloncu w wizjerze. Do tego niepomijalne zrzucenie wagi i uproszczenie konstrukcji ruchomych. Oczywiscie zadna z tych rzeczy nie byla niezbedna do wykonania zdjecia ale jak widac po roznych "Leicach" lustro rowniez nie jest potrzebne do zrobienia porzadnego zdjecia.
Featinwe | 2014-11-24 15:18:25..... Bezlusterkowce są całkowicie niezastąpione w takich warunkach.
Ludzie są w stanie zapłącić setki dolarów po to żeby mieć namiot lżejszy o kilogram, plecak o 500gramów czy menażkę o 100gramów. Każdy gram się liczy.
Niestety rozumieja to tylko ci co podrozowali juz kiedys. Ci ktorzy lustrami klepia zdjecia 200m od komina tego nie zrozumieja.
s
Opis ze specyfikacji producenta aparatu A 77 " Akumulator litowo jonowy NP-FM500H (7.2V, pojemność 1650 mAh, wydajność ok 470 zdjęć z wizjerem lub 530 zdjęć w LV). "
Oznacza to ze wizjer elektroniczny pobiera więcej prądu niż podgład na żywo ..po co komuś 12 / sek jeśli co chwilę będzie musiał wymieniac baterię ..?
SKkamil | 2014-11-25 18:08:34....... " Akumulator litowo jonowy NP-FM500H (7.2V, pojemność 1650 mAh, wydajność ok 470 zdjęć z wizjerem lub 530 zdjęć w LV). "..... ..po co komuś 12 / sek jeśli co chwilę będzie musiał wymieniac baterię ..?
Moze to aparat dla tych ktorzy jednak nie robia "co chwile" 530zdjec.
Specyfikacja zakłada połowę zdjęć z użyciem wbudowanej lampy błyskowej.
SKkamil - przy używaniu serii wychodzi dużo więcej, niż ~500 zdjęć. Rzadko używam trybu seryjnego, ale kiedyś to sprawdzałem i po kilku (5-6) seriach po ok.30 zdjęć miałem ciągle 95% pojemności.
Te wartości uwzględniają również inne czynności, jak przeglądanie zdjęć, ustawianie aparatu czy użycie lampy, o którym pisał Szabla.
@SKkamil
>>>>
Oznacza to ze wizjer elektroniczny pobiera więcej prądu niż podgład na żywo ..po co komuś 12 / sek jeśli co chwilę będzie musiał wymieniac baterię ..?
------
Mój rozum podpowiada mi, że przy takiej np. serii 20 klatek evf będzie pracował około sekundy i zezre mniej prądu niż dwudziestokrotne klapniecie lustrem w takim d7000.
I mimo tego, że ja truskawki posypuję cukrem, to mogę mieć rację, nie?
@SKkamil
>>>>
Oznacza to ze wizjer elektroniczny pobiera więcej prądu niż podgład na żywo ..po co komuś 12 / sek jeśli co chwilę będzie musiał wymieniac baterię ..?
------
Mój rozum podpowiada mi, że przy takiej np. serii 20 klatek evf będzie pracował około sekundy i zezre mniej prądu niż dwudziestokrotne klapniecie lustrem w takim d7000.
I mimo tego, że ja truskawki posypuję cukrem, to mogę mieć rację, nie?
***s***
530 zdjęć w podgładzie na zywo zapomniałeś wspomnieć ; chodzi głownie o to że tak zwany wizjer elektroniczny dodatkowo pobiera prąd w lustrzance ze zwykłym lustrem jest odwrotnie ;
nie chodzi nawet o to ze podgład na zywo i wizjer elektroniczny to prawie to samo ale oto ze używając wizjera elektronicznego praktycznie masz włączoną matrycę jak przy pracy LV + ten wizjer ...wynika ze wizjer pobiera jakieś 10 % prądu dodatkowo
johndoe
Zgadzam się z tobą ...ale pomiędzy seriami musisz oglądać obraz w wizjerze ..?
To nie lustrzanka - nie ma takiej potrzeby ;)
OK ...rozumiem tak czy siak mam pewne wątpliwości co do tych konstrukcji szczególnie w przypadku kiedy trzeba czekać na wykonanie serii w krótkich odstępach czasu ,w instrukcji Sony 77 II podane są czasy pracy aparatu w różnych konfiguracjach
i tak sam wizjer zje nam baterię po 3 - 4 godz
fotografując z wizjerem mamy do dyspozycji ok 410 zdjęć
i nie ma tam mowy o lampie błyskowej
to troszkę tak jakby porównać dwóch sportowców i jeden z nich pan S miałby ciagła rozgrzewkę i pociłby się nawet na samą myśl o starcie a drugi czekał spokojnie aż nadejdzie ta chwila i wtedy dawał z siebie wszystko ..
dodam ,że nie zależnie czy to 12 k/sek czy mniej to przecież te parametry są utrzymywane przez pierwsze 2 sek ( w rawach) ;
"to troszkę tak jakby porównać dwóch sportowców i jeden z nich pan S miałby ciagła rozgrzewkę i pociłby się nawet na samą myśl o starcie a drugi czekał spokojnie aż nadejdzie ta chwila i wtedy dawał z siebie wszystko .. "
należy też wspomnieć, że "szybki" pan S jak już zacznie biec, nawet krótką chwilkę, to potem musi trochę odpoczywać w bezruchu zanim znów może cos zrobić... no ale to profesjonalny aparat, a profesjonalisci nie lubią się przemęczać. ;-)
cube
nie koniecznie w bezruchu ...wystarczy truchtać ;
Jakież to kłody pod nogi rzucane są wielkim fotografom! :D
Szabla, obejrzyj, zrelaksuj się: link ja tam słyszę dźwięk lustra. O dziwo, kobita nie kłapie nim za szybko, chociaż ujęcia bardzo dynamiczne i widać przez moment, że strzela jedynką canona, więc mogła by puszczać dużo szybsze serie... może leniwa? ;-)
@SKkamil
>>>
Zgadzam się z tobą ...ale pomiędzy seriami musisz oglądać obraz w wizjerze ..?
----
Ale zdaje się to Ty połączyłeś serię i szybkie rozładowywanie się aku w S?
Więc albo nie jesteś w stanie sprecyzować swoich pretensji do S (co nienajlepiej świadczyłoby o Twoich możliwościach),
albo jesteś jak ten wilk, który się zająca o czapkę pytał (co z kolei może być skutkiem jakiejś frustracji).
@Cube
Ale dlaczego Kubusiu porównujesz A7 z 1Dx? Nie zauważyłeś róznicy w cenie? Kolejny raz chcesz robić z siebie wioskowego głupka z powodu matematyki na poziomie 5 klasy. Ostatnia dyskusja o rozmiarach matryc niczego Cię nie nauczyła?
Moglibyście tę analogie z truchtaniem objaśnić szerokiej publicznosci na podstawie
link
i
link ?
john, trzymaj jakis minimalny poziom, wyjazdy od głupków wioskowych zachowaj dla swoich najbliższych.
odnosnie linków, A7 jest tu bardzo dobrym przykładem aparatu opartego o wizjer elektroniczny, jak strzelisz serią, nie ważne czy 3, 6, czy 15 zdjęć, aparat potem zamiera i nie reaguje dopóki wszystkiego nie zapisze na karcie, a trwa to dobre kilka sekund i tym dłużej im dłuższa była seria, wiem bo mam. Klasyczne lustrzanki nie robią takich numerów, obraz jest cały czas w wizjerze, spust migawki reaguje natychmiast, również w czasie zapisu zdjęć. Więcej faktów i mniej inwektyw panie "Kowalski".
johndoe
Nie rozumiem jakie mam mieć pretensje do Sony skoro nie zamierzam kupić produktu tej firmy?
NIgdy nie twierdziłem ze Sony jest gorsza od np Samsunga bo uważam ze wizjer elektroniczny dla fotografa to gorsze rozwiązania w obu przypadkach , co innego jeśli ktoś więcej kreci filmów a tylko sporadycznie fotografuje ;
Po drugie chyba nie zrozumiałeś co mam na myśli : mając cały czas włączoną matrycę i szybki tryb seryjny , to tylko przez 2 sek wykorzystujesz zalety trybu 12 kl / sek a potem grzejesz matrycę czekając aż znów będziesz mógł zrobić 12 kl / sek
PO trzecie : najnowszy pełnoklatkowy A 7 dwa , pozwala wykonać jakieś 200 - 300 zdjęć przy swoich gabarytach i wadze jest konkurencyjny w stosunku do lustrzanek ale jeśli będziesz musiał dokupić 2 -3 akumulatorki to pomijając koszty waga tego zestawy zwiększy się jednak ;
ps . nie wiem jak wielkie są baterie Sony ale są przecież obiektywy mniejsze od akumulatora , zwykły obiektyw 50 mm do mojego Pentaxa to gabarytowo jakieś 2 akumulatorki a przecież są jeszcze mniejsze , taki np. 40 mm;
A77mk2 pozwala na 6-sekundową serię z szybkością 12 kl/s, a bufor opróżnia się szybko.
A7 wcale nie zamiera po wykonaniu 5-10 klatkowej serii, a obraz nie znika w wizjerze. Polecam sprawdzić.
@SKkamil
>>
ważam ze wizjer elektroniczny dla fotografa to gorsze rozwiązania
---
oki,
>>>
...2 sek wykorzystujesz zalety trybu 12 kl / sek a potem grzejesz matrycę czekając aż znów będziesz mógł zrobić 12 kl / sek
----
w momencie oprózniania bufora matryca raczej nie pracuje.
Ciągła praca matrycy jest faktem, ale
-matryca ma ok. 7x więcej pikseli niż evf czy lcd (a7- 24 mega vs. 3 mega). Może być tak, że tylko niektóre piksele są aktywne cały czas i łatwiej odprowadzić ciepło
-stawiam dolary przeciwko orzechom, że producenci evili pochylili się nad problemem odprowadzania ciepła z matrycy dużo poważniej niż producenci dslr
-ciężko znaleźć AD2014 czy 2013 dowody na degradację obrazka przy dłuzej pracujących (nagrzanych) matrycach.
>>>
pomijając koszty waga tego zestawy zwiększy się jednak ;
----
31.8 x 18.5 x 45.0mm
57 g
chinskie zamienniki jeszcze lżejsze:)
oryginał -250 pln.
zamiennik 70 pln allegro - 10$ ebay
OT- ten akumulator pasuje do slt, nex, ilce
Szabla, przecież używam tego aparatu przynajmniej 2x w tygodniu... zamiera dopóki nie skończy zapisu. Kartę może mam nie najszybszą, ale chyba wystarczającą (Sandisk 32Gb, 45/60Mbs). Seria leci póki nie zdejmiesz palca ze spustu, a potem cegła, niezależnie ile było zdjęć.
Z resztą w trybie pojedyńczym też są krótkie przestoje, robiąc klatka-zapis-klatka-zapis itd., może wyciągniesz 1.5-2kl/s. Sprawdzę z resztą. :-)
johndoe
Matryca to matryca ...co jakiś czas następuje postęp w tej dziedzinie i każdy w producentów ma dostęp do najlepszych rozwiązań pod względem odprowadzania ciepła niezależnie czy posiada wizjer elektroniczny czy optyczny ..
fakty są takie ze producent podaje w specyfikacji ile taki aparat zrobi zdjęć na baterii i ile wytrzyma przy samym patrzeniu przez celownik
wiec przy samym patrzeniu przez celownik takie Sony 77 dwa wytrzyma ok 3 godzin ( instrukcja sony ) a porównywalny aparat Nikon 7100 , pentaxK3 nieskonczonośc .może troszkę mniej .? Nawet nie włączony aparat daje podgład ...tym bardziej jest to ważne z długimi obiektywami ..
Powiedzmy ze fotografujesz jadących kolarzy obiektywem 300 mm i cały czas widzisz na horyzoncie co się dzieje ,zanim się zbliża na odłegłosc " strzału " w ciągu 2 sek jesteś w stanie włączyć aparat , zrobić serię zdjeć całego peletonu , wyłączyć i tyle w temacie - ;
Wiem bo cos takiego robiłem amatorsko i czasem trzeba czekać na jakies zdarzenie 15 - 30 min , no chyba ze wolisz nie włączać aparatu i patrzeć gołym okiem lub przez lornetkę ;
Co do wagi to oczywiście nie jest to dużo ...ale jeśli będziemy musieli zabrać kilka baterii by fotografować wśród dzikiej przyrody to już się zrobi gorzej ( miejsca w plecaku nigdy za wiele )
No i sprawa poboru prądu przy niskich stanach naładowania baterii , otóż miałem taki przypadek ze padała mi bateria , więc aby ją podładować pocierałem ja o ubranie ( prosty sposób znany w kręgach marines )
taka bateria ponownie podładowana zrobiła jeszcze kilka zdjęć co by było gdybym miał jednak wizjer elektroniczny ,zaraz po włączeniu pobrałby tą minimalną porcję energii i klapa ...;
@cube: "Seria leci póki nie zdejmiesz palca ze spustu, a potem cegła, niezależnie ile było zdjęć." - ale to nie jest 5 czy 10 zdjęć. Pomijam sens wykonywania 20-klatkowych serii zdjęć. :)
A nie masz przypadkiem włączonego automatycznego podglądu zdjęć?
Szabla, nie mam podglądu i nie robię długich serii. Myslałem że ten sprzęt tak po prostu ma i już, a twierdzisz że nie koniecznie? Popatrzę. W sumie nie przeszkadza mi to aż tak bardzo.
pojęcie długie serie jest bardzo względne jeśli przyjmiemy, że jeden aparat robi 3 a drugi 10 fps ;)
cube, jeżeli nie robisz długich serii, to skąd wiesz, że aparat się zatyka? :)
a niee, bufor się raczej nie zatyka, seria mogła by spokojnie być dłuższa, ale jak już puscisz spust migawki to aparat nie reaguje i nie ma podglądu LV, dopóki wszystko z pamięci nie zapisze się na karcie (widać po takiej czerwonej lampce mrygającej z tyłu w LD rogu). Przykładowo po 5-6 klatkach trzeba poczekać ok. 2-3s zanim znowu można cos zobaczyć na ekranie i zrobić kolejne zdjęcie. Jak pisałem, mnie takie przestoje specjalnie nie przeszkadzają, ale różnicę w stosunku do DSLR który reaguje zawsze i w którym wizjer pracuje stale czuć i to bardzo.
Informacje o szybkości opróżniania bufora:
link
W A7mk2 mysle ze bedzie poprawa taka jak pomiedzy a77 i a77mk2
Szbla, czyli jednak nie tylko ja zauważyłem te przestoje: "Clearing the buffer can take some time, during which time you cannot enter the menus or playback mode. For JPEG shooting, this delay depends on the number of photos you've taken. For example, the a7 is locked up for 11 seconds when ~25 JPEGs are taken."
11 rawów wywoła ten sam efekt.
Tak. Po 25 zdjęciach, przy tej karcie.
Szabla, a po 12 jpg aparat zgasnie na 5s, po 6 jpg na 2.5 sekundy, a po pojedynczym zdjęciu też masz przestój 0.5s. Tak to wygląda. Niezależnie czy zapchasz bufor czy też zrobisz jedno zdjęcie, musisz odczekać. W DSLR z wizjerem optycznym, a więc niezależnym od matrycy, ten problem nie występuje.
Występuje za to problem konieczności zerknięcia na ekran LCD, aby zobaczyć, czy zdjęcie wyszło ;)
Szabla
"Występuje za to problem konieczności zerknięcia na ekran LCD, aby zobaczyć, czy zdjęcie wyszło ;)"
amator ma czas... wisi mu czy po każdy sprawdza... jak by się kolega pobawił choć w portrety i przed obiektyw wziął przedszkolaka wiedział by jaka to wygoda... niemniej żadnemu profi który ma profilowe z aparatem przy oku nie przystoi :)
Różni są "fotografisci", zapewniam, że nie każdy odczuwa koniecznosć zerkania na LCD... :-)))
słyszałem, że właśnie prawdziwi profesjonaliści nie mają takich potrzeb. widział ktoś profilową fotę któregoś z nich jak kadruje się w lustrze przez LV? :) to jest taka cecha fotografa drwala, takiego z zasadami, dla którego aparat z trybem auto to nie sprzęt do pracy...
o..dyskusja się ciągnie w najlepsze ;
Cóż złego w zerkaniu na monitorek to dobry sposób sprawdzić swoja reakcję na zrobione zdjecie ( psychologia patrzenia ) dobrze to zrobić zaraz po zrobieniu i potem po powrocie do domu i tak później segregujesz foty pod kątem przydatności do spożycia czyli jakości ,na monitorze Powiedzmy że fotografujesz jakąs scenę bo cie zainteresowała , za chwilę sprawdzasz na monitorku w aparacie nie to czy dobrze ustawiłeś parametry ale twoją pierwszą reakcję na ten kadr , za jakiś czas wracasz do tego zdjęcia i patrzysz raz jeszcze jeśli nadal masz pozytywne odczucia to , weryfikujesz taką scenę pozytywnie jeśli nie ...to w przyszłości podobnym motywem nie zawrócisz sobie głowy ..nie ma nic złego w nauce patrzenia i to przez całe życie
Ccialem zaproponowac cos nowego.
odnosnie szybkosci i bufora aparatu- moje pytanie brzmi: jaka szbybkosc zapisu ma karta?
Jednego razu trafilem na test porownawczy tego osla i krew mnie zala, jak mozna byc takim durniem, by w sposob oczywisty nie brac pod uwage diametralnie innych wielkosci plikow generowanch przez sprzet (?)- link - okolo 11 minuty.
Dodam, ze w swoim d800 stosuje karty CF SanDisk WxtremePro 90MB/sec.
Przy okolo 70-73MB wagi pliku i buforze mieszczacym 12 strzalow daje mi to absolutna wygode fotografowania.
Moj d800 nigdy nie zawieszil sia wiecej niz kilka sekund po zalodawaniu cego bufora pamieci (a ten gosc mowi o minutach).
Mozliwe, ze problemy, o ktorych koledzy mowia biora sie wlasnie ze zastosowania wolnej karty.
NATOMIAST podglad zdjecia...
Mnie nauczyli wylaczyc te opcje, aby myslec przy fotografowaniu a nie ,,jak malpa zagladac do dzbanka''.
Owszem zerkam na histogram (ktory ustawilem sobie pod srodkowym przyciskiem wybieraka- w d800) ale... czegos w zyciu trzeba byc pewnym i nawet brak takiego luksusu w aparacie fotograficznym nie jest w stanie mnie odstraszyc od wykonania fotografii.
@SKkamil
Nauczyli mnie (w szkole), aby po zrobieniu sesji (na cyfrze) WLASNIE NIE///OGLADAC zdjec.
Aby na kilka dni- jesli to mozliwe, dac sobie luzu z segregacja i obrobka.
W prostej linii nawiauje to praktyki z analogiem, gdzie czekasz na wyolanie i ten czas daje szanse na dwie rzeczy:
1)- ochloniecie, odciecie sie emocjonalne od skonczonej sesji co pomoze w wyborze najlepszych kadrow,
2)- da czas na przemyslenie przebiegu pracy i wyciagniecie wnioskow na przyszlosc.
W innym razie, widzac zdjecia natychmiast po zrobieniu (i przystepowanie do nastepnego etapu pracy) , pomijasz oba te punkty, ktore sa szalenie istone.
(-nie przemyslisz set-up'ow i alternatyw i ciagle bedac pod wplywem atmosfery sesji (z ciagle dzwieczacymi dalogami w glowie) bedziesz wybierac najlepsze kadry.)
O czyms podobnym mowi ten pan- link (proponuje poszperac za calym, oryginalnym wywiadem z artysta - Norman Jean Roy)
Pozdrowienia dla wszystkich
pan Szakal
Fotografowałem na analogu i nadal fotografuję ale przyznaję się bez bicia ze wyświetlacz pomaga w ocenie fotografii , to czy ktoś do oglądanego zdjęcia podchodzi emocjonalnie zaraz po zrobieniu zalezy od jego indywidualnych cech mentalnych itp.
Co do obróbki to też jakoś mi się nigdy nie spieszy, z tym się zgadzam ale nie wiem czy się zgadzam bo tak myslę czy po prostu jak małpa lubie sobie uzbierać troszkę fotek by mieć mniej roboty przynajmniej we wstępne fazie wywoływania Rawów itp.
Czy to jest naganne z punktu widzenia belfra trudno powiedzieć ale mogę Cię zapewnić ze wszelkie błędy i tak zauważam a nieoceniona jest możliwość wprowadzenia korekt już na etapie fotografowania , np. usunięcie jakiegoś szczegółu z tłą itp. Przecież dajmy na to taka sesja która powiedzmy wymaga zrobienia 200 - 500 zdj zależnie od stylu fotografowania składa się z fotografii powiedzmy " próbnych " i tych bardziej dopracowanych ; Jesteś w stanie przewidzieć wszelkie bliki , rozmycia obrazu patrząc tylko przez obiektyw ? Akurat tu się nie zgadzam ...
- pisalem to w duchu sposobu na zdjecie- jedynego , slusznego etc.
Oczywiscie masz racje (!), i oczywiscie sam fotografuje po kablu (w studio a jesli mozliwe i na lokacji) dokladnie z tego samego powodu (by natychmiast miec poglad na ekranie komputera na caly obraz) ale co innego swiadomie korzystac z tego dobrodziejstwa a co innego nie miec pojecia o procesie powstawania obrazu.
I oczywiscie nie jestesmy w stanie (zwlaszcza, jako mlodzik), przewidziec ,,wszystkich blikow i rozmyc'' ale z odrobina praktycznego doswiadczenia, jest to latwiejsze.
Osobiscie wychodze z zalozenia, ze fotografia ma bolec- cyfrowa tez ma bolec.
Bo bol jest twoim przyjacielem. Bo czujac bol spitolonego zdjecia, zaczynasz kodowac w lepetynie, iz ,,to i to, i cos jeszcze'' jest przyczyna, ze to zdjecie nawet ''wirtualne'' wedruje do kosza.
Na przyszlosc ta zakodowana informacja bedzie sie odbijac miedzy uszami dzwiekiem dzwonu, jak rada najlepszego przyjaciela.
Natomiast dzisiaj lansuje sie podejscie 11klatek/ sec i jakos to bedzie- PS da rade.
Ewentualnie przekadrowac w kwadrat, walnac na czarno-biale (albo sepia), dodac winete i sie obroni.
(ha , ha , ha)
Co jest naganne z punktu widzenia gelfera?- lenistwo (przynajnie u moich tak bylo), ale robienie pre shoot'ow to nie jest lenistwo. To raczej eksta praca i to sie chwali.
Nie ma jedynej sluszenej drogi ale niektore z nich uposledzaja doswiadczenie (zycia).
W polowie grudnia oof academy robi warsztaty z p.Konopka- i to nie jest reklama, to wskazowka na fotografie bez wyswietlacza i 11f/s.
To takze dowod na to, ze mozna inaczej.
i prosze link
link
pan Szakal
Chyba nie mogę się nie zgodzić , możliwe że nie miałem racji ( choć to jak fotografujemy zależne jest tez od tego czym fotografujemy ) , wbrew pozorom amatorskie rozwiązania wymagają większej ilości prób i kontrolowania tego co robimy na różnych etapach
ostatnio lenistwo mnie zawiodło i to czego nie zrobiłem przy naświetlaniu robie teraz na komputerze ( dużo pracy ) ...dziękuję za wskazówki ( zawsze to inne spojrzenie )
Miłej niedzieli
- dziekuje ze wzajemnoscia mimo, ze niedziela juz na wybiegu.