O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Choć wielu z nas myśli już o świętach i korzysta z promocji oferowanych przez firmy z branży foto, to nie możemy zapominać, iż na początku przyszłego roku czekają nas dwie duże imprezy targowe i co za tym idzie liczne premiery. Aby dowiedzieć się, jakich produktów możemy się wówczas spodziewać, zapraszamy do naszego kolejnego zestawienia najciekawszych plotek.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
Nowa kamera 4K
Pojawiło się trochę więcej szczegółów na temat kamery 4K, która ma zostać zaprezentowana przez firmę Canon podczas targów CES. Nowy produkt będzie podobno bezpośrednim konkurentem dla Sony X-70 i dlatego ceny mają być podobne. Kamera zostanie wyposażona w 1-calową matrycę, a jej konstrukcja ma przypominać mniejszą wersję EOS C100.
Coś dla miłośników patentów
Światło dzienne ujrzał kolejny wniosek patentowy firmy Canon. Przedstawia on dedykowany dla systemu EOS M obiektyw EF-M 70-400 mm f/4.5-7.2 STM, który być może niebawem pojawi się w ofercie japońskiego producenta.
Nikon
Nikon D5500 i Nikon D7200
Plotki głoszą, iż na początku przyszłego roku firma Nikon odświeży swoją linię lustrzanek wyposażonych w matryce APS-C. Pierwszym produktem, który mamy zobaczyć już w styczniu będzie wyposażony w dotykowy ekran LCD model D5500. Kolejna premiera prawdopodobnie odbędzie się w lutym przy okazji targów CP+ i będzie dotyczyć modelu D7200.
Fujifilm
Co z organiczną matrycą
Pierwsze informacje na temat organicznej matrycy cyfrowej opracowanej przez firmę Fujifilm pojawiły się już ponad 3 lata temu. Sprawa odżyła w ubiegłym roku, gdy dowiedzieliśmy się, że prace nad tego typu układem są prowadzone wspólnie z firmą Panasonic. Dziś temat powraca za sprawą serwisu Fujirumors, który donosi, iż według nieoficjalnych informacji w najbliższym czasie nie mamy co oczekiwać, że tego typu matryca znajdzie zastosowanie w aparatach cyfrowych. Producenci mają bowiem jeszcze do rozwiązania kilka problemów technologicznych związanych ze zbyt dużym poborem prądu oraz ze znalezieniem odpowiedniego procesora, który mógłby współpracować z nowym układem.
Fujinon XF 16-55 mm f/2.8 ze stabilizacją
Firma Fujifilm nie może się zdecydować, czy zapowiadany na początek przyszłego roku obiektyw Fujinon XF 16-55 mm f/2.8 wyposażyć w stabilizację. Na grafikach prezentujących harmonogram premier na 2015 rok, raz pojawiał się on z oznaczeniem OIS, innym razem bez. Prototyp, który mieliśmy okazję obejrzeć we wrześniu nie wskazywał na to, że w obiektywie znajdzie się stabilizacja, jednak w najnowszym magazynie Fujifilm X pojawia się przy nim wymowne OIS i miejmy nadzieję, że tak zostanie aż do premiery.
Olympus
Olympus E-M5II
Od pewnego czasu docierają do nas doniesienia na temat kolejnej wersji bezlusterkowca Olympus E-M5. Nowy model ma pojawić się na początku przyszłego roku i według plotek z zeszłego tygodnia będzie wyposażony w technologię multiekspozycji pozwalającą na rejestrowanie zdjęć o rozdzielczości aż 40 Mpix. W tym tygodniu dowiedzieliśmy się natomiast, iż w aparacie zostanie wykorzystana matryca o rozdzielczości 16 Mpix znana z wcześniejszego modelu. Zatem nie będzie to sensor z subpikselami odpowiedzialnymi za detekcję fazy, który znajdziemy w E-M1. Kolejne plotki dotyczą trybu wideo, jaki ma się znaleźć z nowym bezlusterkowcu. Choć ma on być znacznie bardziej rozbudowany niż w E-M5, to niestety osoby oczekujące możliwości rejestracji w rozdzielczości 4K będą zawiedzione, gdyż w aparacie nie znajdziemy tej opcji.
Samsung
Samsung NX400
Choć zaprezentowany we wrześniu flagowy bezlusterkowiec Samsunga - model NX1 - nie wszedł jeszcze do sprzedaży, to Koreańczycy myślą już o premierze kolejnego produktu. Ma to być wyposażony w elektroniczny wizjer Samsung NX400, w którym zostanie wykorzystany znany z NX1 sensor BSI CMOS APS-C o rozdzielczości 28.2 Mpix oraz ten sam moduł AF. Aparat nie będzie uszczelniany, ale tak jak jego większy brat ma pozwalać na rejestrację wideo w rozdzielczości 4K. Nowy model ma zostać ujawniony już w przyszłym miesiącu, a jego cena wraz z obiektywem kitowym wyniesie około 900 USD.
Sigma
Coś dla miłośników patentów
Sigma już niemal 3 lata temu wprowadziła do swojej oferty obiektywy dla bezlusterkowców. Jednak dalsze działania producenta na tym polu należy uznać za dość ostrożne, bowiem od tego czasu nie zostaliśmy zasypani zbyt dużą liczbą kolejnych modeli. Być może niebawem się to zmieni, bowiem w sieci pojawiły się wnioski patentowe złożone przez Sigma Corporation, w którym opisano aż 5 różnych obiektywów zaprojektowanych do współpracy z bezlusterkowcami wyposażonymi w matryce APS-C. Są to: 70-200 mm f/4.9-6.0, 70-200 mm f/5.0-6.0, 18-55 mm f/2.8, 18-70 mm f/4 oraz 18-200 mm f/3.5-6.5.
Sony
Sony A9
W sieci znaleźć można pierwszą, domniemaną specyfikację flagowego, pełnoklatkowego bezlusterkowca firmy Sony, który ma mieć swoją premierę w połowie przyszłego roku. Model A9 ma wyróżniać się następującymi cechami:- matryca o rozdzielczości 46 Mpix,
- tryb seryjny do 4 kl/s,
- zakres czułości ISO 100-25600 (rozszerzalny do ISO 50-51200),
- uszczelniany korpus,
- wyjście dla wideo 4K (brak wewnętrznej rejestracji 4K),
- cena około 3000 USD.
Tamron
Nowa linia obiektywów
Podobno Tamron pracuje nad linią obiektywów SP.2. Mają się w niej znaleźć modele, które poradzą sobie przy współpracy z matrycami o bardzo wysokiej rozdzielczości, mającymi pojawić się niebawem w aparatach cyfrowych. Mówi się, iż pierwszym tego typu produktem ma być zapowiedziany na Photokinie model 15-30 mm f/2.8 DI VC USD. Oferowana przez niego jakość obrazu będzie ponoć znakomita i nie spowoduje ograniczenia rozdzielczości nawet w przypadku podpięcia go do aparatu z pełnoklatkową matrycą wyposażoną w 50 milionów pikseli.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Sony A9 - 46Mpix
nowa linia obiektywów Tamrona SP.2 do matryc 50Mpix
Darth Vader powiedziałby, że czuje Moc na małej planecie w Układzie Słonecznym
"70-200 mm f/5.0-6.0"
lol, cudo
Zupełnie nie rozumiem oferty Sigmy dla bezlusterkowców - szczególnie 70-200 i 18-200. Przydałby się za to 55(70)-300, a takiego nie ma.
Z niecierpliwością oczekuję na Samsunga NX400. Jeżeli rzeczywiście będzie ta sama matryca, ten sam AF i filmy 4K to może być naprawdę super. Cena jak na początek 900 dolarów też nie jest zaporowa (NX300 na początek kosztował 3 tys. zł a teraz można go kupić za połowę ceny). Może poczekam troszkę aż cena spadnie i zamienię mojego NX300 na NX400.
"EOS M obiektyw EF-M 70-400 mm f/4.5-7.2 STM". Chyba Canon zaczyna robić sobie kpiny. Może już lepiej było nie 7.2 a 8 albo nawet 11 na końcu zakresu. Przy takiej jasności i ogniskowej 400 mm to już naprawdę rzadko kiedy warunki pozwolą na wykonanie nieporuszonego zdjęcia. Chyba że fotografować będziemy nieruchome przedmioty i jeszcze często posiłkować się będziemy statywem, ale chyba takie obiektywy nie do tego służą.
A co tam słychać w krainie pentalibów?
Nic?
Tak myślałem.
@pep
Biorąc pod uwagę rozmiar i erognomię EOSa M to z takim obiektywem statyw może być nawet koniecznością. Ale faktycznie to szkło chyba ma zostac królem ciemności :D
Matryca 46 Mpix. Zadam pytanie retoryczne. Na co to komu? :D
taaaak - ultraciemny zoom do 400mm przeznaczony do nieporęcznego bezlusterkowca to wspaniała wiadomość... Nie ma to jak pozwolić marketingowcom projektować sprzęt, o którego użyciu nie mają pojęcia.
No wróciłem akurat z Marszu ... i już czekają ploteczki na mnie :-) NX 300 / 3000 to super bezlusterkowce proste , lekkie łatwe w obsłudze , i dla mnie mega zaleta ze bez wizjerka - zgrabny wygląd :-) i wcale nie czekam na nx 400 / 4000
Pozdrawiam .
@druid znając oszczędne podejście Sony będzie to obrabiał jeden procesor, podobno ten sam co w A77!
46mp na pełnej klatce da i tak mniejsze zagęszczenie niż 24mp na cropie. Tworząc bardziej specjalistyczny korpus z myślą fotografii reklamowej i landszaftach spokojnie można zwiększyć rozdzielczość do 60-80mp - oczywiście kosztem wysokich czułości.
Z tym światłem 7,2 nie przesadzałbym - w końcu są zoomy, np. 18-200, czy 135-400, kończące się na 6,3-6,5-6,7, a Sigma robiła kiedyś obiektyw AF 7,2/500 (który zresztą mam), i daje się nim robić zdjęcia. Jeśli ten Canon będzie wspomagany stabilizacją, to czemu nie?
jausmas:
Dotykając przez celofan? :)
zembaty - nie jestem (chyba jeszcze) pentalibem, ale tak sobie myslę, że skoro u nich i o nich cicho, to może robią zdjęcia...
goornik - kolejne, jeszcze większe koła do monster trucka. ;)
Tak.... Jeszcze parę lat temu pisano tutaj po co komu aż 10 mln. pikseli na matrycy. Udowadniano że 6 mln. aż nadto :)
Na ekran 15-calowego laptopa to nawet za dużo ;)
Czyżby producenci z braku lepszych pomysłów szykowali się do kolejnej wojny na megapiksele?
Skoro fotografowie nie mają lepszych pomysłów, muszą ich wyręczać producenci. ;)
Powiedziałbym, że f/7,2 dla 400 mm nie jest niczym szczególnym. Światło f/8,0 dla 500 jest normą. Obiektyw ma rozsądną średnicę, dla 6,3 robi się słoik Wecka. A 7,2 odpowiadałby przy 500 mm 9,0 ciut mniej ale nie drastycznie. MTO dla 1000 mm ma f/10, armata i kloc do dźwigania. Dodałbym jeszcze kłopot z GO. Ciu jaśniej i nie idzie trafić nawet z dobrym AF.
@baron13 - ludzie focą 800/5,6 i bez problemu trafiają AF :)
Ale jak to 7.2 ma się w przeliczeniu na pełną klatke??? Poprosimy fachofcuf od światła by nam to szybciutko podali bo przecież skoro 1.2 w Fujinonie 56 to 1.8 to tu pownie wylicza ... ale nie co ja tam piszę przecież to Canon to się nie liczy tu światło pada inaczej...
"nowy produkt będzie podobno bezpośrednim konkurentem dla Sony X-70 i dlatego ceny mają być podobne. "
Troche smiesznie brzmi ...... Tzn marza o tym zeby wrocic z 3 ligi do pierwszej w filmowaniu?
Canon z "namber łan" filmujacych dsrl jeszcze 2 lata temu stoczyl sie maksymalnie. Wg eOSHD wyprzedza go juz nawet Nikon, Samsung a o konkurecji do klasy top niech raczej nie rozsmieszaja
druid | 2014-12-13 17:45:15
"Matryca 46 Mpix. Zadam pytanie retoryczne. Na co to komu? :D"
Po downsamplingu będzie 23Mpx dual pixel FF. Nawet przodujący producent tego nie ma.
@karp1225: Ok Da się trafić ale:
link
w takich wypadkach mogą być problemy. To było tylko 500 mm f/6,3, Samyang. Jak siedzi na gałęzi i gałąź się nie kiwa, bez problemu, jak cholera łazi, oczki wylezą z GO w czasie pomiędzy złapaniem ostrosci i dociśnięciem spustu.
Taki zoom f/7,2 osiągnie "maksimum" swoich możliwości gdzieś między f/11 i f/16, czyli tam, gdzie dyfrakcja zacznie podcinać mu skrzydła. Nie byłoby problemu, gdyby ten obiektyw łączony był z matrycą 6 megapikseli, ale w Canonie M/M2, gdzie jest 18 mega, będzie już problem
@goornik: nie wiem skąd taki wniosek. Równie dobrze może być tak, że maks rozdzielczości będzie na pełnej dziurze bo jaka ona pełna jak 7,2 i potem zjazd . Trzeba zwyczajnie poczekać i sprawdzić co Canona wykombinował.
Baron13, Nie widziałem jeszcze współczesnego telezooma klasy amatorskiej, który na długim końcu byłby najlepszy "wide open"
@grzegorzg
>> zembaty - nie jestem (chyba jeszcze) pentalibem, ale tak sobie myslę, że skoro u nich i o nich cicho, to
>> może robią zdjęcia.
Bez urazy, ale nie czytasz ze zrozumieniem. Mowa nie o użytkownikach ale o producentach. Czaisz różnicę?
No i po co te złośliwości? Ja jako N użytkownik czekam na dobrą cenę A7 II i się tego nie wstydzę :) A potem się okaże ;)
Ale Nikon przyśpieszył, D5400 nawet nie zauważyłem. Dobrze, ze są plotki, bo inaczej pomiedzy jedną i drugą generacją człowiek nawet nie zdążyłby sięgnąć po porfel...
Co do dotyku - świetne udogodnienie, chyba tylko tego brakowało w D5300, bo pod względem jakości zdjęć aparat ten i tak wyprzedza resztę stawki o dwie długości.
Dla mnie to raczej równanie po latach do K5 a nie superskok na jakość
Przyslona f/7.2 na matrycy aps-c Canon 20mpix (zakładam matrycę z 70D w nowy M) dyfrakcja będzie ograniczać rozdzielczość W RÓWNYM STOPNIU jak:
- f/4.4 na: Nikonie 1 (18mpix) lub w Panasonic FZ1000.
...czyli mniej niż we wszystkich zoomach do Nikona Łan (w tym nowym supertele Nikkor 1 70-300 mm f/4.5-5.6 VR) ;)
- f/6.7 na 16mpix m4/3 (np. Olympus M.Zuiko Digital 75-300 mm f/4.8-6.7 ED )
albo na 24mpix apsc
Sigma po swoich radosnych podskokach z wypierdem planuje jak tu na chleb zarobić tymi ciemnicami.
Przesłona 7,2 dla 400 mm powinna oznaczać średnicę soczewki 55,55 mm . Rozdzielczość kątową liczymy sobie z tego wzoru:
link
Na palcach licząc wstawiłem 550 nm długość fali światła. Wielkość plamki rozmycia 0,00488 mm. Przy takim rozmiarze 4,88 µm na matrycę apsc wstawimy po dłuzszym boku 4549,18 pikseli co nam da matrycę z liczba pikseli 13796754,09. Co moim zdaniem oznacza, że niespieprzony obiektyw daje bardzo dobry obraz Da oczywiście gorszy ze względu na wady optyki. Przycinanie przez przesłonę promieni pozaosiowych zmniejsza wpływ wad optycznych obiektywu. Dlatego im bardziej szkło jest sknocone tym ma większą przesłonę krytyczną. Mówiąc krótko, jak go zobaczymy, to się dowiemy. Obstawiam, że będzie miał standardowy gwint na filtry 58.
Canonex:
"Ale Nikon przyśpieszył, D5400 nawet nie zauważyłem. Dobrze, ze są plotki, bo inaczej pomiedzy jedną i drugą generacją człowiek nawet nie zdążyłby sięgnąć po porfel... "
Ja bym powiedział, że człowiek nie zdążyłby sięgnąć po aparat. :)
A mi podoba się podkreślenie przy lustrzance "z dotykowym wyświetlaczem".
Durnowate obudowy, coraz mniejsze, dotykowy wyświetlacz zamiast rozsądnie przemyślanych przycisków czy przełączników. Wszystko to przeciw ergkonomii skierowane. Ale cóż, użytkownicy kompaktów nie używali celowników optycznych kied jeszcze producenci je budowali, woleli wyślepiać oczy w "niedotykowe" wtedy jeszcze wyświetlacze i tak to biegnie: wbrew wygodzie, skuteczności i rozsądkowi.
Klient z portfelem wybiera, nie biorąc do ręki porządnego sprzętu nigdy się nie dowie, jakie "g" daje sobie wciskać.
Prawo Kopernika (o pieniądzu) jest uniwersalne.
P.S.
Mam telefon Samsung K-Zoom z aparatem o ogromnej liczbie pixeli i "dotykowym wyświetlaczem". To jest jeszcze bardziej beznadziejne niż mogłem przypuszczać.
@cygnus
Ale w czym problem? Co ma dotykowy wyświetlacz do przycisków? Jeżeli lustrzanka ma słabo przemyślane fizyczne manipulatory, to one są słabe niezależnie od tego, czy posiada ona dotykowy wyświetlacz czy nie. Zresztą ergonomia to jedna z tych rzeczy, którą się przycina, żeby zróżnicować sprzęt "pro" od amatorskiego, raczej nie ma to związku z modą czy użytecznością interfejsów dotykowych. Za wygodę trzeba płacić i już.
@cygnus
Głupoty opowiadasz, jak pisał tripper jedno nie wyklucza drugiego i można mieć aparat z dobrą ergonomią i dotykowym wyświetlaczem. A co do samych dotykowych ekranów, to używanie go jako touchpada do np. sterowania punktem AF jest najbardziej ergonomicznym rozwiązaniem jakie do tej pory wymyślono w tej kwestii.
Canon 70-400 link
-240mm długości na 400
Canon EF-S 24mm f/2.8 STM pancake, the lens selling for $149.
link
@mate,
Najbardziej ergonomicznym (i skutecznym) sposobem sterowania punktem AF jest używanie wyłącznie punktu centralnego, ale jeśli już ktoś musi (albo mu się tak zdaje) to zgoda.
a najbardziej ergonomicznym rodzajem kierownicy w samochodzie jest brak kierownicy i jazda cały czas prosto :-)
Trochę z innej beczki - recenzja Canon 7D mark II.
link
Do filmów słaby (rozmyty obraz), do zdjęć z wysokim iso też, a dynamika tonalna bez zmian. Cała reszta ok, ale czy z perspektywy 5 lat nie można było poprawić trochę więcej?
NX1 jest juz w sprzedazy od dobrych 3 tygodni.
Jeśli zoom Caniona do 400mm wejdzie do produkcji, to o jego cechach z pewnością sprzeczytamy w intrernecie. Wszystkie 3 osoby, które "worldwide" kupiły bezlusterkowca Caniona, chętnie go opiszą
Szuu, nie musisz jechać prosto - lustrzanka trzymana w ręku może być swoim centralnym polem AF wycelowana w dowolnym kiernunku: w górę, w dół, w lewo, w prawo. Spróbuj....
Dzięki maggotsic, jednak nie myliłem się - rzeczywiście D3300 ma więcej punktów za jakość obrazu i video niż trzykrotnie droższy 7D Mk II...
@goornik
Mógłbyś napisać jak sprawuje się Nikkor 1 70-300 mm f/4.5-5.6 VR ; )
Najlepsze jest to, że ludzie którzy konkretnie fotografują przyrodę i sport, będą zadowoleni z nowego 7D mkII i popełnią nim z całą pewnością mnóstwo świetnych zdjęć, które podziwia się w galeriach internetowych. Tymczasem typowi wirtualni sprzętowi znawcy będą się onanizować co to ich 3 razy tańszy bezlusterkowiec czy inny entry level nie potrafi i jakiego to on nie ma zakresu tonalnego, z którego zrobią użytek podczas niedzielnego pstrykania na spacerku po parku :D
@druid
I tacy też się znajdą, ale testy mówią same za siebie ;)
Jeśli wydatek 6500 zł za aparat do fotografii przyrodniczej i sportowej (w tym drugim przypadku w dobrych warunkach oświetleniowych i ze szkłami 2.8), gdzie do innej średnio się będzie nadawać, jest ok dla tych fotografów, to spoko. Ale są też tacy, co nie zajmują się tylko tą fotografią, lubią także filmować i ci skazani są na min. 6D lub 5D III (gdzie ta jakość wideo i tak jest ograniczona, bo Canon musi sprzedawać swoje kamery) i tu jest minus dla tej firmy (i żeby nie było - jestem użytkownikiem tego systemu z 1DX i 60D).
Canon olał cropy jeśli chodzi o jakość matrycy (ciekaw jestem jak będzie z następcami ff) i trzeba być ślepym, by tego nie widzieć. Ergonomia, szybkość i inne pierdoły są oczywiście na plus jeśli chodzi o najnowsze aparaty, ale reszta praktycznie bez zmian. Nadrabia się to szkłami, ale one nie zawsze są ważniejsze niż aparat.
A mają wejść mini. lustrzanki jeszcze mniejsze od canona 1200 d :-)
Taka malutka lekka lustrzanka np. za 900 zlotych z obiektywem:-)
Na pewno znajdzie mase amatorów jako konkurent prostych bezlusterkowców .
druid
"Matryca 46 Mpix. Zadam pytanie retoryczne. Na co to komu? "
zadając takie pytania spokojnie możesz zostać przy canonowym aps-c... Tobie nic ta rozdzielczość faktycznie nie da
ps. możecie sobie z baronem żółwiki przyłożyć, jemu też nie będzie to potrzebne...
Z pewnością najbardziej ergonomiczne jest wybieranie punktu AF na wyświetlaczu dotykowym gdy stosujesz LV. Więc generalizowanie że jest to w ogóle NAJ potwierdza moją tezę.
Wszystko idzie ku temu by w ogóle zaniechać stosowania w lustrzankach celownika optycznego. Bo to okazało się "najlepsze" w kompaktach. A w ogóle - po co lustro? Niech zostanie dla profesjonalistów, w różnych Haselbladach i Bronicach.
@cygnus
Nie przesadzajmy, jeśli chodzi o lustrzanki to takiej bez wizjera optycznego jeszcze nie ma :D
dobre :)
@ druid, dobre. Taka rownolegla rzeczywistosc w ktorej zyjesz jest ciekawa .....
Ale moze warto sie obudzic
Też używałem wyłącznie centralnego punktu AF. A potem włączyłem detekcję twarzy. Można się bawić w przekadrowywanie, tylko po co :)
@cygnus - za pomocą 70D filmuję hardkorowe imprezy typu rajdy na szutrze czy off-road i dotykowe wybieranie punktu AF w LV jest mi absolutnie niezbędne. Umożliwia też dynamiczne przeostrzanie w nawet najbardziej dynamicznych momentach. Tymczasem do zdjęć używam wizjera. No, ale ja się nie znam... Jestem zbyt zajęty filmowaniem i foceniem.
NX400 i Canon z 4K - widać że modele lumixa zrobiły swoje :)
""Nikon D5500 i Nikon D7200
Plotki głoszą, iż na początku przyszłego roku firma Nikon odświeży swoją linię lustrzanek wyposażonych w matryce APS-C. Pierwszym produktem, który mamy zobaczyć już w styczniu będzie wyposażony w dotykowy ekran LCD model D5500.""
A GDZIE D5400????????????
czyżby znowu jakiś przesąd odnośnie cyfry w kulturze japońskiej? ;-) ( tam 4 to chyba coś jak u nas 13)
-----------------------
...Odnośnie słowa "focić"- mi kojarzy się z fokami ;-)
Osobiście wolę używać słowa "fotam i fotać"- jest bliższe słowu "fotografia",
ale to tylko takie moje delikatne spostrzeżenia...
Niestety "focić i facecie" juz się chyba utarło na dobre w polskim foto-slangu... A szkoda ;-)
Wszystko przetłumaczone, z nikon rumors, albo prawie wszystko.
Tylko tam jest ze D7200 będzie miał Wi-fi
cytuje za nikonrumors.com
Here are the rumored Nikon ____D7200____ specifications:
New 24MP APS-C sensor
Nikon D750 styled body with a tilting screen
Expeed 4 processor
MultiCAM 3500DX2 autofocus system
51 AF points
Built-in Wi-Fi
6fps
Buffer: 16 RAW+JPG
Video: 1080p @60 and 720p @120 (not sure about 4k)
Video aperture will be adjustable during live view
Expected announcement in the first few months of 2015
Read more on NikonRumors.com: link
Czyli pojawi się w ciągu kilku pierwszych miesięcy 2015.
No i będzie miał, uchylany LCD + Wi-Fi.
No proszę, odchylany ekran jednak się przydaje... ;)
Odchylany ekran bardzo się przydaje, kiedy chce się robić zdjęcie 'daleko od głowy' - z poziomu chodnika, albo znad tłumu. Wiem, że dla fotografa studyjnego to pewnie nic nie znaczący bajer, ale fototurysta miewa inne potrzeby :)
Tylko co z GPS (koniecznie z A-GPS i Glonass)? Dopiero w D7300? Jeśli tak, to kicha trochę...
Szabla | 2014-12-16 18:46:39 No proszę, odchylany ekran jednak się przydaje... ;)
Kolejna zabawka z telewizorkiem odchylanym