Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Na stronie japońskiego oddziału firmy Kenko Tokina pojawiły się przykładowe zdjęcia wykonane zaprezentowanym oficjalnie w grudniu obiektywem Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8. Dostępne w dużej rozdzielczości fotografie zostały wykonane aparatami Canon EOS 70D oraz Nikon D7100.
Nie wiem na ile te sample przeszły etap postprodukcji, ale jeśli te sample nie były szczególnie kombinowane, a fragmenty powiększone (w przypadku zdjęć z Nikona) są 1:1, to obiektyw jest na prawdę ostry jak na takie ogniskowe. Świetne szkło pod APS-C.
Nie jest źle. Najlepiej to widać na zdjęciach z nikona (bo te z canona nic w zasadzie nic nie mówią o własnościach obiektywu, chociaż laleczka milusia ;) Nie ma lepszego kadru do wstępnej oceny obiektywu niż nocne zdjęcie nieba. Tam każda gwiazda jest jak dioda w laboratorium optycznych, widać komę, aberrację itp jak na dłoni. Moim skromnym zdaniem rezultat jest dobry, na 11mm i pełnym otworze gwiazdy prezentują się całkiem nieźle. Jasne że widać komę w rogach, ale trudno znaleźć lepszy rezultat wśród podobnych obiektywów. Lepiej jest w Sigmie 10/2.8, ale to fisheye i stałka więc porównanie niemiarodajne. W nikkorze 10-24/3.5-4.5 na 10mm i pełnym otworze wygląda to na oko podobnie albo trochę lepiej, ale ta tokina jednak ma stałe światło 2.8...
PS Te zdjęcia są jednak niemiarodajne, wystarczy popatrzeć na to link Niby na ISO 200 a szumi jak 3200. Trzeba jednak poczekać na testy.
Fakt: teraz pozostaje czekać na test. BTW: czy obiektywy Tokiny, w tym zwłaszcza ten właśnie, są (lub chociaż będą w niedługim czasie) dostępne z mocowaniem do Fuji-X?
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
EOS 70D rządzi!!!
Rzeczywiście portrety zrobione canonem wyglądają lepiej, kuszące światełko 2.8 przy takim kącie mmmm.....
@ Marek_Z: "Rzeczywiście portrety zrobione canonem wyglądają lepiej..."
Rzeczywiście :)
Szczególnie, że wśród zdjęć zrobionych Nikonem nie ma zdjęć, których porównywanie byłoby sensowne.
Akurat krajobrazowe to ja lubię, nocne fajnie zrobione. A u nas w nocy ciągle chmury, mgła, zero śniegu a nawet szronu.....
Nie wiem na ile te sample przeszły etap postprodukcji, ale jeśli te sample nie były szczególnie kombinowane, a fragmenty powiększone (w przypadku zdjęć z Nikona) są 1:1, to obiektyw jest na prawdę ostry jak na takie ogniskowe. Świetne szkło pod APS-C.
Przecież te zdjęcia są przeostrzone w post procesie ...
Dlatego trzeba poczekać na testy :)
Jak będzie tak dobra jak 16-28 to ma szanse u mnie wylądować
Nie jest źle. Najlepiej to widać na zdjęciach z nikona (bo te z canona nic w zasadzie nic nie mówią o własnościach obiektywu, chociaż laleczka milusia ;)
Nie ma lepszego kadru do wstępnej oceny obiektywu niż nocne zdjęcie nieba. Tam każda gwiazda jest jak dioda w laboratorium optycznych, widać komę, aberrację itp jak na dłoni.
Moim skromnym zdaniem rezultat jest dobry, na 11mm i pełnym otworze gwiazdy prezentują się całkiem nieźle. Jasne że widać komę w rogach, ale trudno znaleźć lepszy rezultat wśród podobnych obiektywów. Lepiej jest w Sigmie 10/2.8, ale to fisheye i stałka więc porównanie niemiarodajne.
W nikkorze 10-24/3.5-4.5 na 10mm i pełnym otworze wygląda to na oko podobnie albo trochę lepiej, ale ta tokina jednak ma stałe światło 2.8...
PS Te zdjęcia są jednak niemiarodajne, wystarczy popatrzeć na to link Niby na ISO 200 a szumi jak 3200. Trzeba jednak poczekać na testy.
Zdjęcia są porządnie wyostrzone. Że też nie usunęli aberracji...
@Radyo
Widocznie to zdjęcie było mocno niedoświetlone, żeby ratować Słońce i za uszy wyciągane z cieni.
Widać, że sztab Tokiny odrobił lekcję aranżacja oświetlenia jest wyborna czy prawdziwa
czas pokaże jak jest naprawdę- czekamy na testy.
Fakt: teraz pozostaje czekać na test.
BTW: czy obiektywy Tokiny, w tym zwłaszcza ten właśnie, są (lub chociaż będą w niedługim czasie) dostępne z mocowaniem do Fuji-X?
Szału nie ma a nawet powiem że jest źle.
Z czego konkretnie wynika, "że jest źle"?