Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Z okazji 10. rocznicy wprowadzenia na rynek pierwszej lustrzanki z serii EOS 5D, amerykański oddział firmy Canon udostępnił materiał filmowy prezentujący ewolucję tych aparatów począwszy od 2005 roku.
Trwające ok. 3 minut wideo możecie oglądać poniżej:
fotopstryk, 100% racji. Niedawno robiłem większe wydruki, wybrałem najlepsze zdjęcia i tak jakos wyszło że dokładnie połowa z nich pochodziła z 5Dc i CZ50mm.
Też, ale nie do końca, zdjęcia z 5d generalnie wyglądają bardzo miodnie w druku. Druga grupa zdjęć do druku poszła z 1ds3+85/1.2. Mimo wszystko klatki z CZ50+5d wyglądają ciut lepiej na papierze. A wg. różnych portali CZ50/1.4 to mydło, a 5d to rupieć 12mpx, co nawet LV nie posiada... a jednak zdjęcia zachwycają. :-)
Trochę - przyznaję - jestem zaskoczony. Od zawsze mówiono, że "jedynka" ma lepszą matrycę. I nie chodziło tu o marne 4mpx więcej, co - zdaje się - o odwzorowanie kolorów (głównie skóry) dzięki innemu filtrowi Bayera (czego efektem ubocznym miało być większe szumy).
Qbic: na szczęście bredzisz, takie nieszkodliwe bajdurzenie uprawiasz. Phil001: rupieć bo ? Nie ma Wifi ? Nie strzela 8fps ? Nie kręci filmów ? Nie ma ISO 102 400 ? Twoje "potwierdzam" nic nie znaczy, na szczęście. Obrazek z 5D jest ciągle znakomity, zgadzam się z fotopstrykiem oraz cubem. Phil, popstrykaj 5D, z np. EF 50/1.4. Cudne obrazki można tym tworzyć.
Cube wreszcie sie z Tobą zgadzam. Światło, moment, temat, kompozycja. Sprzęt gdzies daleko na końcu... Niestety to portal o sprzęcie a piszemy tu chyba z nudów i najczęściej głupoty ;)
Wszystkie 5-ątki począwszy od wersji pierwszej to sprzęt którym nadal można robić świetne zdjęcia. Co nie zmienia jednak faktu, że od jakiegoś czasu ewolucja serii EOS 5D to temat dosyć żenujący. Przeskok z 5D na 5D mkII to było coś, Lepsza matryca, większa rozdzielczość a przede wszystkim filmowanie sprawiły że to chyba pozostanie najpopularniejszy FF ever :) Później już tak różowo nie jest... a nazywanie 5DR ewolucją jest grubą przesadą. Prócz rozdzielczości (potrzebnej może garstce fotografujących) nie ma nic więcej... a nawet jest gorzej bo szum większy i ISO ograniczone. Myślę, że większość osób mając do wyboru mkIII a 5DR wybrałoby ten pierwszy.
"Światło, moment, temat, kompozycja" - nie sposób się nie zgodzić. Ale też nie ma co się zżymać na to, że u Optycznych mówi się o sprzęcie, który - z punktu widzenia inżyniera - też często kryje w sobie piękno, niespodziankę, pomysł, finezję...
Ja jestem w innym systemie, ale zgodzę się z cie "Grube" piksele dają fajny obrazek, może dlatego, że maskują wiele niedoskonałości technicznych i nie ma co rozpraszać (świadomie lub podświadomie) uwagi. Inn sprawa ze dobry wydruk z gęstej matrycy robi duże wrażenie, no ale to kusi być coś w rodzaju Ultraprintu. ..
@qbic, tak, i nawet ten następca przetwarza 12 bitowo jak klaszcyna 5-tka z 2005r. Niestety nie wiem jak obrazowanie tego "następcy" się ma do 5-tki, gdyż jest on stworzony przede wszystkim do filmowania i wysokich iso.
Bahrd, dARTi, ale sprzęt też jest istotny i jest jedną z niewielu rzeczy na jaką masz wpływ. Bo światło (poza studio) jakie trafisz takie masz, kadr skomponujesz jak umiesz, ale sprzęt możesz sobie dobrać by był lepszy do tego co chcesz robić. I tu może się bardzo liczyć np. szybkość reakcji, pewność AF. Albo np. wysokie czułości. Albo... itd. Dlatego sprzęt jest ważny w procesie tworzenia obrazu, mimo, że jak już mamy przed sobą gotowe zdjęcie to nie ma znaczenia czym zostało ono zrobione.
Stratnie zapisane RAW-y nie zniwelują przepaści jakościowej między tymi matrycami. Matryca pierwszej piątki, nijak nie wpisuje się w dzisiejsze standardy obrazowania w tej klasie aparatów.
20 sierpnia 2015, 12:45
Canon 5D Mark II na jednej migawce zrobił milion zdjęć i dalej działa info na twarzobooku CSI Foto Video
@qbic Wszyscy świętujemy, że w końcu znalazłeś aparat dla siebie. Dawniej na okrągło pisałeś, że wszystkie Canony mają straszny banding, teraz na okrągło piszesz, że Canony mają banding a Sony go nie ma :D
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Coraz więcej pary w gwizdek :-(
Nawet stare 5DmkI wycina obrazkiem dzisiejsze nowinki. I kazde szklo jest na nim ostre :)
Na szczęscie jest godny następca 5DmkI, tyle że w innym systemie.
Wygląda - tak jakby - na samozachwyt?!
fotopstryk, 100% racji. Niedawno robiłem większe wydruki, wybrałem najlepsze zdjęcia i tak jakos wyszło że dokładnie połowa z nich pochodziła z 5Dc i CZ50mm.
Wnioski,
Ty nie obchodzisz - rozumiem - urodzin (albo chociaż okrągłych rocznic)? ;)
PS
Nie da się ukryć, że - na tle innych producentów - matryce Canona słabują ostatnio. Ale nie mam wątpliwości, że i tak są bardzo dobre.
A gdzie news o "Aparat Modulo" czyli matryca, którą nie da się prześwietlić.
Na innych portalach był taki news.
cube ale wiesz, że to akurat zasługa CZ50mm niż 5D?
Też, ale nie do końca, zdjęcia z 5d generalnie wyglądają bardzo miodnie w druku. Druga grupa zdjęć do druku poszła z 1ds3+85/1.2. Mimo wszystko klatki z CZ50+5d wyglądają ciut lepiej na papierze. A wg. różnych portali CZ50/1.4 to mydło, a 5d to rupieć 12mpx, co nawet LV nie posiada... a jednak zdjęcia zachwycają. :-)
Potwierdzam. 5d mk1 to juz rupiec.
Cube,
Trochę - przyznaję - jestem zaskoczony. Od zawsze mówiono, że "jedynka" ma lepszą matrycę. I nie chodziło tu o marne 4mpx więcej, co - zdaje się - o odwzorowanie kolorów (głównie skóry) dzięki innemu filtrowi Bayera (czego efektem ubocznym miało być większe szumy).
Ale to było lata temu i mogłem coś pomieszać...
Bahrd, ale co cię zaskakuje? zdjęcie to nie tylko matryca, widać miałem szczęscie trafić lepsze swiatło z 5-tką w ręku. ;-)
Qbic: na szczęście bredzisz, takie nieszkodliwe bajdurzenie uprawiasz.
Phil001: rupieć bo ? Nie ma Wifi ? Nie strzela 8fps ? Nie kręci filmów ? Nie ma ISO 102 400 ? Twoje "potwierdzam" nic nie znaczy, na szczęście. Obrazek z 5D jest ciągle znakomity, zgadzam się z fotopstrykiem oraz cubem. Phil, popstrykaj 5D, z np. EF 50/1.4. Cudne obrazki można tym tworzyć.
Używam 5dc z 24L i 135L ..Miodek :) Żeby jeszcze mialo AF jak stare 1d2 to by była petarda :D
Cube wreszcie sie z Tobą zgadzam. Światło, moment, temat, kompozycja. Sprzęt gdzies daleko na końcu... Niestety to portal o sprzęcie a piszemy tu chyba z nudów i najczęściej głupoty ;)
Wszystkie 5-ątki począwszy od wersji pierwszej to sprzęt którym nadal można robić świetne zdjęcia. Co nie zmienia jednak faktu, że od jakiegoś czasu ewolucja serii EOS 5D to temat dosyć żenujący. Przeskok z 5D na 5D mkII to było coś, Lepsza matryca, większa rozdzielczość a przede wszystkim filmowanie sprawiły że to chyba pozostanie najpopularniejszy FF ever :) Później już tak różowo nie jest... a nazywanie 5DR ewolucją jest grubą przesadą. Prócz rozdzielczości (potrzebnej może garstce fotografujących) nie ma nic więcej... a nawet jest gorzej bo szum większy i ISO ograniczone.
Myślę, że większość osób mając do wyboru mkIII a 5DR wybrałoby ten pierwszy.
Mam 5D II od roku 2010 i sprzedam jego zwloki dopiero jak go zajade. Z Sigma Art 50 wymiata.
Cube, dARTi,
"Światło, moment, temat, kompozycja" - nie sposób się nie zgodzić. Ale też nie ma co się zżymać na to, że u Optycznych mówi się o sprzęcie, który - z punktu widzenia inżyniera - też często kryje w sobie piękno, niespodziankę, pomysł, finezję...
Ludzie się naoglądają takich filmów a potem myślą że będą pro i będą robić najpiękniejsze fotki... eh sprzęt to nie wszystko...
canon i nikon jest jak bmw i mercedes.
inne firmy probuja gonic, ale jakos im sie nie udaje.
"wielki" pentax moze za 5 lat wprowadzi FF.
sony tez jakos wymieklo z FF w lustrze.
na razie lideruja w segmencie pro ;-)
5d mk3 od tego zacząłem zabawę z FF. Jestem zadowolony. Może dokupię 5sdr.
Ja jestem w innym systemie, ale zgodzę się z cie
"Grube" piksele dają fajny obrazek, może dlatego, że maskują wiele niedoskonałości technicznych i nie ma co rozpraszać (świadomie lub podświadomie) uwagi. Inn sprawa ze dobry wydruk z gęstej matrycy robi duże wrażenie, no ale to kusi być coś w rodzaju Ultraprintu. ..
MateuszJ, twoja opinia na temat moich wypowiedzi jest pusta.
Znalazł się inny aparat FF z matrycą 12mpix do którego można podłączyć praktycznie każdy obiektyw.
@qbic, tak, i nawet ten następca przetwarza 12 bitowo jak klaszcyna 5-tka z 2005r. Niestety nie wiem jak obrazowanie tego "następcy" się ma do 5-tki, gdyż jest on stworzony przede wszystkim do filmowania i wysokich iso.
Bahrd, dARTi, ale sprzęt też jest istotny i jest jedną z niewielu rzeczy na jaką masz wpływ. Bo światło (poza studio) jakie trafisz takie masz, kadr skomponujesz jak umiesz, ale sprzęt możesz sobie dobrać by był lepszy do tego co chcesz robić. I tu może się bardzo liczyć np. szybkość reakcji, pewność AF. Albo np. wysokie czułości. Albo... itd. Dlatego sprzęt jest ważny w procesie tworzenia obrazu, mimo, że jak już mamy przed sobą gotowe zdjęcie to nie ma znaczenia czym zostało ono zrobione.
@qbic - mówisz o tym następcy, który zapisuje stratnie rawy? w porównaniu do 5Dc to regres, nie progres, więc słaby z niego następca ;)
Stratnie zapisane RAW-y nie zniwelują przepaści jakościowej między tymi matrycami. Matryca pierwszej piątki, nijak nie wpisuje się w dzisiejsze standardy obrazowania w tej klasie aparatów.
Canon 5D Mark II na jednej migawce zrobił milion zdjęć i dalej działa info na twarzobooku CSI Foto Video
wg. raportów użytkowników 5d2 ma średnio ponad 40% szans przekroczyć milion strzałów na jednej migawce: link
Przy czym wyniki są zaniżone, bo zbyt dużo jest nierealnych danych o padnięciu migawki przy bardzo niskim przebiegu...
@qbic
Wszyscy świętujemy, że w końcu znalazłeś aparat dla siebie. Dawniej na okrągło pisałeś, że wszystkie Canony mają straszny banding, teraz na okrągło piszesz, że Canony mają banding a Sony go nie ma :D
Czyżbym zranił twoje uczucia religijne informacją o gustownej kratownicy czającej się przy 12 bicie?
Niby rocznica, to wypadałoby, żeby RAWy w DPP 4xxx działały, gdzie nawet ze 100D chodzą. ;-(
Canoes, racja!
Ale to zdaje się nie kwestia pozycjonowania modelu, a wieku.
Mam zacny model Canona z 2007 i cierpliwie czekam...