Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod
24 września
2015 09:55

Firma Foto7 informuje o pojawieniu się nowych produktów marki Gitzo. Są to statywy z serii Traveler, głowice kulowe oraz kompaktowy, 6-częściowy monopod.

Informacja prasowa

Nowe Statywy Traveler.

Statywy Traveler, z pionierskim zastosowaniem mechanizmu 180° składania nóg w statywach Gitzo, są jeszcze sztywniejsze przez zastosowanie technologii Carbon eXact w budowie rur. Nowy system blokady nóg Traveler G-Lock dedykowany dla statywów Traveler jest jeszcze bardziej kompaktowy, mocniejszy i bardziej ergonomiczny.

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Zestawy statywów wyposażone zostały w nowe głowice kulowe z bezkompromisową gładkością i precyzją. Najmniejszy statyw Gitzo serii 0 dodany został po raz pierwszy do rodziny statywów Traveler, a statywy serii 1 i 2 są teraz wyższe od swoich poprzedników.

Technolgia Carbon eXact zastosowana w konstrukcji nóg statywu powoduje 6x krotność poprawy sztywności od poprzedników przy zastosowanej technologii włókien węglowych HM (High Modulus) i zastosowaniu większych średnic rur.

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Traveler G-lock to nowy, bardziej kompaktowy system blokowania nóg statywu stworzony dla statywów Traveler. Efektywność systemu pozwala na skuteczniejsze oszczędzenie przestrzeni dla wyższych statywów przy złożonych nogach. Nowa zakrzywiona forma umożliwia łatwiejsze operowanie, a wewnętrzny system O-ring powoduje płynniejsze działanie i redukuje dostawanie się kurzu i piasku wewnątrz blokady.

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Smukły kształt głowic, precyzyjnie i perfekcyjnie pasuje między złożonymi nogami statywu. Wszystkie modele statywów są dostępne zarówno oddzielnie, bądź w zestawie statyw i głowica.

Załączone krótkie kolumny do szybszego ustawienia statywu na poziomie podłoża.

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Nowe stopki w modelach serii 0 i 1 oszczędzają miejsce, są stabilne i łatwe do wymiany w przypadku zużycia. Stopki dla statywów serii 2 są wymienne opcjonalnie. Do statywu załączony jest pasek z wygodnym ułożeniem dla transportowania i użytkowania statywu.

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Nowa gama statywów Traveler:

  • Seria 0, 4 sekcje: GT0545T / GK0545T-82TQD (z głowicą GH1382TQD)
  • Seria 1, 5 sekcji: GT1555T / GK1555T-82TQD (z głowicą GH1382TQD)
  • Seria 1, 4 sekcje: GT1545T / GK1545T-82TQD (z głowicą GH1382TQD)
  • Seria 2, 4 sekcje: GT2545T / GK2545T-82QD (z głowicą GH1382QD)

Nowy Monopod Traveler GM2562T

Najbardziej kompaktowy 6-częściowy monopod Gitzo Traveler jest teraz mocniejszy dzięki technologii rur Carbon eXact i zastosowaniu systemu Treveler G-lock.

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Nowe głowice kulowe Gitzo

Przedstawiamy całkowicie nową gamę głowic kulowych firmy Gitzo, reprezentują one najwyższy poziom wśród głowic kulowych, skoncentrowane na znakomitą gładkość, precyzję ruchu i blokady. Dostępne w 3 wielkościach, te wszechstronne głowice zaprojektowane i opracowane zostały jako idealne uzupełnienie statywów serii Traveler i Mountaineer.

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Płynne i precyzyjne ruchy - zastosowanie dwusiarczku wolframu (WS2) na powłokach kuli. Disiarczek wolframu jest jednym z najgładszych materiałów znanych nauce. Powłoka minimalizuje irytujący efekt “stick-slip” - przyblokowania ruchu. Opatentowany wysoce skuteczny mechanizm blokujący i użycie metali z twardych stopów zastosowanych wokół kuli pozwala na osiągnięcie odpowiedniego stopnia docisku dla płynnego ruchu i uzyskania solidnego blokowania przy minimalnym użyciu siły, przy zwartej i kompaktowej budowie głowicy.

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Precyzyjne, bezpieczne i wygodne kontrolowanie ruchu głowicy. We wszystkich trzech głowicach zastosowana jest niezależna blokada panoramiczna. Kontrola docisku jest dostępna w głowicach GH1382QD i GH3382QD. Działa niezależnie od blokady kuli i pozwala na szybkie zablokowanie minimalnym ruchem.

Intuicyjny system szybkozłączki. Płytka mocowana jest za pomocą śruby-pokrętła, co sprawia, że całość jest zwarta, lekka i intuicyjna, jednocześnie dostosowane do płytek typu Arca-Swiss różnych marek.

Gitzo - nowe statywy, głowice oraz monopod

Doskonale dopasowane do statywów Gitzo. W przeciwieństwie do czarnych cylindrycznych kształtów głowic kulowych dostępnych na rynku, głowice Gitzo posiadają wąską i zaokrągloną budowę z trójkątnym akcentem, są wykończone matową szarą platerowaną stalą na górze obudowy. Głowice GH1382TQD i GH1382QD posiadają odpowiednie wyprofilowanie dostosowane do statywów Traveler.

Zakres nowej gamy głowic kulowych:

  • GH1382TQD (idealny do statywów Traveler serii 0/1)
  • GH1382QD (idealny do serii Traveler 2 i statywów Mountaineer serii 0/1)
  • GH3382QD (idealne dla statywów Mountaineer serii 2/3)

Nowe głowice będą sprzedawane w zestawach ze statywami Traveler i Mountaineer.


Komentarze czytelników (23)
  1. Beginner
    Beginner 24 września 2015, 10:49

    Bardzo ładnie, ale ciekawe (???) dlaczego ani słowa na temat chociażby orientacyjnych cen tego zacnego sprzętu. :-)

  2. ciszy
    ciszy 24 września 2015, 11:49

    Bo na przywitanie sploszyli by polowe potencjalnych klientow:-)

  3. cube
    cube 24 września 2015, 13:04

    albo dlatego, ze potencjalni klienci i tak dobrze wiedza jakiej ceny się spodziewać... ;-)

  4. 24 września 2015, 14:40

    Jak ktoś wchodzi do salonu BMW to nie musi mieć ceny przy każdym aucie jak na na regale w markecie. Tak samo cenna statywu Gitzo nie spłoszy klienta bo jak go nie stać to nie jest potencjalnym klientem.

  5. andrzejm
    andrzejm 24 września 2015, 18:12

    cenę, jak cenę, ale wagę to wypadałoby podać :)

  6. domjas
    domjas 24 września 2015, 18:45

    @Borat Nic dodać, nic ująć. Miałem napisać to samo.

  7. 24 września 2015, 19:07

    Hmm, jako użytkownik Velbon Sherpa chciałbym wiedzieć co zyskuję dopłacając do Gitzo. A testów nie ma. Lepiej stabilizuje? Przydałby się pomiar skuteczności stabilizacji. Większa sztywność (wspomniana w notce prasowej) to wyłącznie większa częstość drgań własnych, ma się nijak do tłumienia drgań, słaby argument.

  8. Beginner
    Beginner 24 września 2015, 20:25

    W każdej dziedzinie, każdej branży funkcjonuje taka prawidłowość, ze cena nie jest liniowo zależna od jakości i oferowanych możliwości. Krótko mówiąc różnica cen pomiędzy solidnym wysokiej jakości produktem ze średniej półki a produktem topowym z najwyższego poziomu jest bardzo znaczna, a jakość i możliwości tak drastycznie nie wzrastają. Produkty topowe uznanych marek są zwykle po prostu przewartościowane. Żeby przekonać się o słuszności powyżej opisanej prawidłowości wystarczy rzut oka na rynek samochodowy, sprzęt elektroniczny i wiele innych branż. Oczywiście każdy musi sam zdecydować czy warto kupić Gitzo, czy w zupełności wystarczy dobry produkt np. Slik za cenę 7-8 razy niższą.

  9. fotopstryk
    fotopstryk 24 września 2015, 20:53

    To bizuteria do lansu a nie wol roboczy do wrzucania do bagaznika. Aczkolwiek milo miec cos takiego obok pospolitego Manfka czy Slika. I czasem zabrac w niedziele na spacer.

  10. deel77
    deel77 24 września 2015, 23:25

    Zaiste gustowne te stojaki.

  11. cube
    cube 25 września 2015, 00:25

    Beginner, slik kosztuje raptem połowę gitzo a jest cięższy i gorzej wykonany. To nie żadna biżuteria tylko narzędzie, jak młotek czy śrubokręt. Gitzo ma tą wielką zaletę, że jest najlżejszy i najmniejszy z pełnowymiarowych statywów. A przynajmniej był kiedy go nabywałem. I do tego jest swietnie wykonany, rozkładanie jednym ruchem ręki. Dzięki temu że waży 1kg i mieści się z boku małego plecaka używam go regularnie. Można na nim spokojnie postawić 4kg dslr czy MF, więcej nie próbowałem. Mam też manfrotto z serii 5 bodajże. Solidny i chyba o połowę tańszy, super okazja, tylko co z tego jak od dobrych 4-5lat go nie rozłożyłem, leży rupieć i się kurzy, nawet nie wiem dokładnie gdzie. Także obiektywnie rzecz biorąc na manfrotto wyrzuciłem pieniądze w błoto. Bo choć solidny to waży ponad 3kg, jest za długi i topornie się rozkłada/składa. Był fajny tylko do czasu zakupu travellera gitzo.

  12. cube
    cube 25 września 2015, 00:46

    link :-)

  13. 25 września 2015, 08:41

    Fotopstryk - uzywasz? Bo ja tak. Od lat. I wlasnie wrzucam do bagaznika, targam po gorach, plazach. Byly w tropikach: bloto, wilgoc. Potem wystarczy rozmontowac, wyplukac, skrecic i smiga. Sa lekko poobijane.

    A co do samych statywow. To nareszcie arca-swiss.

  14. Beginner
    Beginner 25 września 2015, 09:41

    @cube
    Potwierdzam raz jeszcze to wszystko co napisałem wcześniej. Staraj się jednak czytać dokładnie to co zostało napisane i nic ponad to. Wszelkie własne domniemania na temat mojej wypowiedzi daruj sobie i wówczas łatwo zrozumiesz o co mi chodzi.
    Nikt nie neguje jakości i zalet konstrukcji Gitzo, są oczywiste. Kwestią fundamentalną pozostaje jednak to co napisałem w ostatnim zdaniu. Każdy sam ocenia czy taki wydatek jest dla niego uzasadniony i akceptowalny. Zazwyczaj każdy (nie jestem sułtanem Brunei) dysponuje środkami ograniczonym i stara się nimi gospodarować racjonalnie. Ja osobiście wolę wydać takie sumy na inne elementy sprzętu foto. Wspomniany Slik wystarcza mi w zupełności i pomimo lat użytkowania z ciężkimi lustrzankami nigdy mnię nie zawiódł. W opisie lnku , który podałeś sedno zagadnienia tkwi we fragmencie: " a bit pricier". Zależy co dla kogo znaczy "a bit". Twoje stwierdzenie: "raptem połowę jest dla mnie zwyczajną jazdą po bandzie. Poszukaj w Skąpcu i w Ceneo statywów zbliżonych (rozmiary, nośność) Gitzo, Velbon, Slik i porównaj ich ceny. Pozdrawiam :-)

  15. Marek B
    Marek B 25 września 2015, 10:55

    @cube....
    Niska waga statywu akurat nie jest zaliczana do zalet tegoż sprzętu :).
    Statyw jeśli ma być stabilny MUSI być ciężki.

  16. cube
    cube 25 września 2015, 11:13

    Beginner, ok, ale slik o porównywalnych parametrach nie kosztuje 7-8x taniej jak pisałes tylko połowę...

    Marek B, to takie smocze legendy, z czasów kiedy statywy były z drewna lub metalu. GT1542 jest leciutki a jest bardzo sztywny i stabilny. Jak musisz to zawsze możesz go sobie dociążyć zawieszając plecak na haczyku pod kolumną. Szczerze, nigdy tego nie potrzebowałem, sam aparat doskonale dociąża.

    Wszelkim sceptykom którzy nie widzieli a się domyslają, szczerze polecam przejsć się do lepszego sklepu gdzie można taki statyw wziąć do ręki, rozłożyć. To całkowicie zmienia postrzeganie tego sprzętu w stosunku do suchej specyfikacji i fotek reklamowych.

  17. Marek B
    Marek B 25 września 2015, 11:34

    @cube ...
    Dociążanie statywu, czy ciężki statyw = to samo.
    W obydwu przypadkach jest co dźwigać. W przypadku dociążenia uzyskuje
    się jednak dosyć chybotliwą konstrukcję. Używam statywu, lekkiego, i ciągle obiecuję sobie, że wreszcie kupię porządny statek o stosownej wadze.
    Na razie na marzeniach się kończy :)

  18. cube
    cube 25 września 2015, 12:00

    No tak, tylko dociążyć możesz tym co i tak niesiesz, np. torbą ze sprzętem, prowiantem, natomiast ciężki statyw musisz niesć oprócz tego wszystkiego. Różnica między 1.2kg i 50cm a 3.5kg i 70cm decyduje o tym że jeden jest przy plecaku i w użytkowaniu, a drugi leży gdzies w szafie. Zwłaszcza że oba statywy mają po rozłożeniu praktycznie tą samą wysokosć (różnica 15cm) i tą samą nosnosć (~10kg).

  19. Marek B
    Marek B 25 września 2015, 12:33

    Zgadzam się :)
    Mam statyw Triopo. Aluminiowy, lekki i sztywny. Na razie jestem z niego zadowolony. Nie mam jednak dobrej, stabilnej głowicy, bo kulowa /jaką posiadam/ jakoś mnie nie zadowala. Chyba, że kupiłem nieodpowiednią :)

  20. cube
    cube 25 września 2015, 12:49

    cóż, nie wiem jakiej używasz, ale głowica kulowa powinna mieć bardzo dużą nosnosć żeby gwarantowała komfort. Markowe mają specyfikację na 20kg i więcej, wtedy jest ok. link

  21. Marek B
    Marek B 25 września 2015, 13:02

    Dzięki :) .... już rozumiem o co chodzi :)

  22. derkaczyk
    derkaczyk 17 września 2016, 12:19

    TS - to zależy do jakiego Gitzo porównujesz . Nie wiem jaki masz model statywu Shepra ale jednego Ci zazdroszczę dwuczęściowej kolumny centralnej .Tego mi brakuje w Gitzo mogę to obejść ale wymaga to troszkę kombinacji . Co do stabilności gitzo to jest rewelacyjna . paten g-lock naprawdę się sprawdza ( zdarzyło mi się nie jednej części nie zablokować statyw stał ze sprzętem dalej) . Wytrzymałość na złe traktowanie naprawdę jest duża . Woda morska, piasek nie ma sprawy opukuje pod bieżącą wodą i po kłopocie . Szybkość i prostota rozłożenia ( rekord, podobno jest nagranie w necie jak rozkłada go fotograf w 6-7 sekund)
    Faktem jest że Gitzo przegina z różnymi rzeczami np . krótka kolumna a dokładnie 19cm kosztuje koło 400 zł . Ale z drugiej strony w serwisie można zmówić do statywu prawie wszystko .

  23. derkaczyk
    derkaczyk 17 września 2016, 12:24

    A jeszcze zapomniałem waga 1,85 kg udźwignie 12kg.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.