Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Olympus E-620 - test aparatu

5 czerwca 2009
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 128

5. Balans bieli

Olympus E-620 posiada następujące tryby balansu bieli (WB):
  • Auto,
  • Dzień słoneczny (5300 K),
  • Cień (7500 K),
  • Dzień zachmurzony (6000 K),
  • Światło żarowe (3000 K),
  • Światło jarzeniowe 1, 2, 3 (odpowiednio: 4000 K, 4500 K, 6600 K),
  • Światło lampy błyskowej (5500 K),
  • Skala temperaturowa (2000-14000 K, skok 100 lub 200 K),
  • Ustawienie ręczne według wzorca bieli.

Każdą nastawę balansu bieli można dostroić posługując się dwoma 15-stopniowymi skalami. Można wzmocnić lub osłabić kolory: czerwony lub niebieski (A-B) oraz zielony lub purpurowy (G-M). W menu można także określić bracketing WB z wartościami: +/-1, +/-2 lub +/-3 od neutralnego położenia na skalach A-B i G-M.

Poniżej prezentujemy pomiary balansu bieli wykonane na tablicy kolorów GretagMacbeth i przeanalizowane programem Imatest.

Balans bieli. Światło. Tablica kolorów Przestrzeń kolorów Lab
Balans bieli Auto. Światło słoneczne. Olympus E-620 - Balans bieli Olympus E-620 - Balans bieli
Balans bieli Słońce. Światło słoneczne. Olympus E-620 - Balans bieli Olympus E-620 - Balans bieli
Balans bieli Auto. Światło 3000K. Olympus E-620 - Balans bieli Olympus E-620 - Balans bieli
Balans bieli 3000K. Światło 3000K. Olympus E-620 - Balans bieli Olympus E-620 - Balans bieli
Balans bieli Żarówka. Światło 3000K. Olympus E-620 - Balans bieli Olympus E-620 - Balans bieli
Balans bieli Auto. Światło lampy błyskowej. Olympus E-620 - Balans bieli Olympus E-620 - Balans bieli
Balans bieli lampa błyskowa. Światło lampy błyskowej. Olympus E-620 - Balans bieli Olympus E-620 - Balans bieli


----- R E K L A M A -----


Wyniki pomiarów balansu bieli dla E-620 są zbliżone do tych z E-30. W obu przypadkach średni błąd koloru i nasycenie utrzymują się na akceptowalnym poziomie dla poszczególnych kombinacji balansu bieli i światła. Automatyczny balans bieli dobrze radzi sobie ze światłem słonecznym i wbudowanej lampy błyskowej. Standardowe dla każdej lustrzanki cyfrowej problemy występują przy oświetleniu żarowym. Wtedy konieczne jest nastawienie konkretnej temperatury barwowej.

Światło Balans bieli dC S [%]
Słoneczny dzień Auto 5.60 105.3
Słoneczny dzień Słoneczny dzień 5.60 106.1
3000 K Auto 24.7 117.3
3000 K 3000 K 6.89 94.61
3000 K Żarówka 6.25 93.17
Błysk Auto 5.57 92.82
Błysk Błysk 6.22 92.13