ZV-E10 to kolejny aparat zmodyfikowany w taki sposób, by zapewnić jak najlepszą praktyczność dla osób filmujących. Można się w tym momencie spierać, czy mamy do czynienia faktycznie z aparatem, czy może z kamerą.
Informacja o tym, że Sigma, Leica i Panasonic łączą siły, by wspólnie rozwijać system bezlusterkowy oparty na jednym mocowaniu, była jedną z najciekawszych wieści z Photokiny 2018. Tego rodzaju połączenie sił, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się ekscentryczne, ma kilka fundamentalnych zalet.
Moda na cyfrowe aparaty w stylu retro utrzymuje się już od dłuższego czasu. Nie ominęło to również Nikona, tyle że w przypadku tej firmy modele wzorowane na stare, analogowe konstrukcje nie są tak powszechne, jak np.
Jakiś czas temu na naszych łamach pojawił się tekst o akcesoriach, w jakie można doposażyć filmujący aparat. Tym razem, dzięki uprzejmości wypożyczalni sprzętu filmowego funkcjonującej w ramach Zakładu Postprodukcji Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie, mamy możliwość przyjrzeć się, jak wygląda to w przypadku profesjonalnej kamery filmowej.
Makrofotografia to specyficzna dziedzina fotografii. Wymaga nie tylko cierpliwości, wytrwałości, doświadczenia i znajomości wielu zagadnień przyrodniczych, ale też użycia odpowiedniego sprzętu. Zanim zaczniemy kupować soczewki close-up, mieszki, pierścienie pośrednie, czy odwrotnego mocowania warto przyjrzeć się ofercie obiektywów, bowiem już tutaj znajduje się spore pole do popisu dla osoby zaczynającej swoją przygodę z makrofotografią.
W lipcu zeszłego roku firma Canon zaprezentowała równolegle dwa pełnoklatkowe bezlusterkowce – EOS R5 i R6. Stanowią one moim zdaniem nowy rozdział w historii aparatów bezlusterkowych EOS i warto się nimi zainteresować.
Praktycznie każdy filmowiec, którego pamięć sięga 2008 roku, spytany o filmowanie aparatami, odpowie, że „wszystko zaczęło się od Canona 5D Mark II” i nie minie się z prawdą.
Średnioformatowy system bezlusterkowców Fujifilm G doczekał się niedawno czwartego modelu korpusu, a jest nim GFX 100S. Dzięki uprzejmości pracowników firmy mieliśmy możliwość zapoznać się z nim i opisać nasze pierwsze wrażenia na jego temat.
Sony często wprowadza w swoich flagowcach rozwiązania, dzięki którymi te wyróżniają się na tle konkurencji. Przykładowo, w A9 zastosowano sensor wyposażony w zintegrowaną pamięć wewnętrzną (architektura typu stacked).
Panasonic Lumix S5 to najnowszy, czwarty już pełnoklatkowy bezlusterkowiec w ofercie tego producenta. Nominalnie jest on najprostszym, \"podstawowym\" modelem pozycjonowanym niżej niż S1 i S1R. Nie jest to jednak takie proste, S5 nie jest po prostu okrojoną wersją modelu S1.
W dniu dzisiejszym swoją premierę miała najnowsza pełnoklatkowa kamera Sony, model FX6. Dzięki uprzejmości polskiego oddziału firmy, mieliśmy możliwość zapoznania się z tym interesującym urządzeniem i możemy podzielić się wrażeniami z jego użytkowania.
Aparat hybrydowy Pełnoklatkowe bezlusterkowce Panasonic Lumix S zaliczyły naszym zdaniem bardzo udany i jednocześnie mocny debiut. Tego samego dnia zaprezentowano dwa modele – S1 i S1R – aparaty o bardzo solidnej specyfikacji, przeznaczone głównie dla zaawansowanych fotografów.
System pełnoklatkowych bezlusterkowców Nikona jest dość młody, pojawił się bowiem nieco ponad 2 lata temu na rynku. Równocześnie zaprezentowano dwa aparaty: Z6 – wyposażony w matrycę 24-megapikselową oraz Z7 – z sensorem o 45 milionach komórek światłoczułych.
W sierpniu 2012 roku, gdy łazik Curiosity bezpiecznie wylądował na Marsie, przygotowaliśmy tekst pt. „Mast Camera, czyli czym fotografuje się na Marsie”, w którym opisaliśmy sprzęt fotograficzny wykorzystywany przez NASA.
Pełnoklatkowe bezlusterkowce z linii Sony Alpha 7 są obecne na rynku od niemal 7 lat i w tym czasie doczekaliśmy się trzech generacji podstawowego modelu A7, czterech generacji charakteryzującego się matrycą o wysokiej rozdzielczości modelu A7R oraz jedynie dwóch generacji przeznaczonego dla filmowców modelu A7S.