Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
W niedzielę zakończyły się w Łodzi XX Targi FILM VIDEO FOTO. Jest to nie tylko największa, ale i jedyna tego typu impreza w naszym kraju, więc nie mogło nas tam zabraknąć. Odwiedziliśmy ją już jedenasty raz, jednak tym razem uczestniczyliśmy w niej nie tylko jako zwiedzający, lecz również jako wystawca.
Targi tradycyjnie odbyły się w hali Expo Łódź przy Al. Politechniki, która już w czwartek zalana została rzeszą zwiedzających. Jednak był to dzień skierowany dla profesjonalistów, tak więc dopiero w piątek pojawiły się prawdziwe tłumy. W sumie przez trzy dni przez imprezę przewinęło się ponad 17 tys. osób zainteresowanych fotografią i produkcją wideo.
Zaraz po przejściu przez bramki czekały na zwiedzających liczne galerie zdjęć. W tym roku organizatorzy przygotowali cztery wystawy: Artyści dla Olinka 2017, „Our World Is Beautiful”, „Freckles” Agaty Serge oraz „Opolskie krajobrazy”.
Dodatkowo sporo zdjęć mogliśmy też obejrzeć w samej hali wystawienniczej. Jednak tam główną atrakcją były stoiska wystawców i to im poświęcimy naszą relację.
Zaraz po przejściu przez główne wejście można było natrafić na okazałe stoisko firmy Alstor. Ten warszawski dystrybutor prezentował bogatą ofertę monitorów EIZO oraz produkty Datacolor. Zwiedzający mogli nie tylko porozmawiać ze specjalistami od zarządzania barwą, ale też na własne oczy przekonać się, co daje kalibracja.
Na tyłach stoiska przygotowano dużą scenę, na której profesjonaliści i zawodowi fotografowie opowiadali nie tylko o zarządzaniu kolorem, edycji zdjęć w programie Adobe Lightroom, ale również o fotografowaniu aparatami Olympus w studio, na ślubach i w trakcie podróży. Wszystko dlatego, że wspomniana scena została przygotowana wspólnie z firmą Olympus, która swoje stoisko miała vis-à-vis.
Mogliśmy wypróbować tam całą gamę bezlusterkowców OM-D, a także aparaty z serii PEN. Nie mogło zabraknąć też kompaktów oraz kamery sportowej Tough. W gablotach umieszczono natomiast obiektywy M.Zuiko i szeroką gamę akcesoriów podwodnych.
Dodatkową atrakcją była obecność sympatycznego Czecha z centrum serwisowego Olympus, który bezpłatnie dokonywał przeglądu aparatów i obiektywów tej marki. Wykonywał na życzenie aktualizację firmware oraz czyścił matryce i soczewki.
Symetrycznie do stoiska Olympusa zbudowano ekspozycję firmy Epson. Wspólnie z EIZO tworzyło to kompletną ofertę rozwiązań dla miłośników fotografii począwszy od urządzeń służących do obrazowania, poprzez rozwiązania do postprodukcji, a na wydrukach kończąc.
Tuż obok mogliśmy zwiedzić stoisko firmy BEiKS – dystrybutora z Kraśnika specjalizującego się w sprzedaży sprzętu wideo. Oczywiście nie mogło zabraknąć tutaj ogromnej oferty kamer wideo, obiektywów kinematograficznych, akcesoriów dla miłośników filmowania, a także zaawansowanych rozwiązań do edycji i transmisji wideo.
Podobną ofertę, lecz już nie z takim rozmachem, prezentowały firmy Creative Tools oraz 4Vision.
Osoby zainteresowane obiektywami z pewnością doceniły stoisko firmy Foto-Technika. Prezentowano na nim produkty marek Carl Zeiss, Tamron, Samyang oraz Kenko. Nie mogło zabraknąć też licznych akcesoriów, które znajdują się w portfolio tego gdańskiego dystrybutora. Mogliśmy więc oglądać produkty marek Phottix, Benro, Metz, Velbon, Tamrac i Me Foto.
Równie bogatą ofertą mogła pochwalić się firma Next77. Dużym zainteresowaniem cieszyły się obiektywy IRIX, w których produkcji ma swój spory wkład ten krakowski dystrybutor. Dodatkowo prezentowano obiektywy Tokina, oświetlenie studyjne Quadralite, statywy i torby Genesis, a także fitry Cokin oraz Hoya.
Kolejny po Olympusie duży producent, który zdecydował się wystawić w Łodzi, to firma Sony. Na stoisku przygotowano dużą scenę z pozującymi modelkami, a sprzęt można było wypożyczać przy długiej ladzie, za którą stali i służyli pomocą znani wielu naszym Czytelnikom koledzy z Sony Foto Team.
Ku mojemu dużemu zaskoczeniu w hali Expo Łódź pojawiło się stoisko firmy Canon. Przez wiele lat ten japoński producent nie pojawiał się na targach FILM VIDEO FOTO osobiście, a jedynie wspierał sprzętem ekspozycję swojego dystrybutora, czyli firmy Foto-Nova. Trzeba przyznać, że Canon wszedł na targi z przytupem, bowiem duże, otwarte stoisko robiło wrażenie i rzucało się w oczy. W większości zostało ono poświęcone drukowi wielkoformatowemu, bowiem dużą część powierzchni zajmowały pokaźne urządzenia do przenoszenia naszych zdjęć na papier i inne podłoża. Na szczęście nie zapomniano o miłośnikach fotografii, bowiem z jednej strony stoiska wystawiono na statywach sporo aparatów i obiektywów.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.