Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujifilm GFX 50S

Fujifilm GFX 50S
19 września
2016 18:00

Przy okazji rozpoczynających się we wtorek targów Photokina 2016, firma Fujifilm poinformowała o pracach nad swoim średnioformatowym bezlusterkowcem. Będzie on należeć do nowego systemu tego producenta o nazwie GFX.

Nie tylko Hasselblad będzie miał swój średnioformatowy bezlusterkowiec (firma zaprezentowała w czerwcu model X1D). Swój produkt tego typu zapowiada firma Fujifilm. Pracuje ona nad aparatem GFX 50S, który będzie wyposażony w średnioformatową matrycę CMOS (43.8 x 32.9 mm) o rozdzielczości 51.4-megapikseli.

Firma Fujifilm nie ujawnia zbyt wielu informacji technicznych na temat nowego systemu. Aparat będzie m.in. robić zdjęcia o proporcjach kadru 4:3 (domyślne), 3:2, 1:1, 4:5, 6:7 oraz 6:17. Za przetwarzanie obrazu ma odpowiadać procesor „X-Processor Pro”. Ciekawostką ma być m.in. zdejmowalny elektroniczny wizjer, na wypadek, gdybyśmy chcieli użyć zamiast niego monitora albo po prostu zmniejszyć ciężar zestawu do fotografowania. Jeśli już zdecydujemy się korzystać z wizjera, to będziemy mogli używać go pod różnymi kątami.

Fujifilm GFX 50S

Fujifilm GFX 50S

Fujifilm GFX 50S

Fujifilm GFX 50S

Nowy bezlusterkowy system GFX to także nowe mocowanie obiektywowe - zostało oznaczone literą „G”. Razem z aparatem japoński producent zapowiada pojawienie się dedykowanych obiektywów. Będą to modele:

  • GF 63 mm f/2.8 R WR (ekwiwalent 50 mm dla małego obrazka)
  • GF 32-64 mm f/4 R LM WR (ekwiwalent 25-51 mm)
  • GF 120 mm f/4 Macro R LM OIS WR 1:0.5 (ekwiwalent 95 mm)
  • GF 110 mm f/2 R LM WR (ekwiwalent 87mm)
  • GF 23 mm f/4 R LM WR (ekwiwalent 18 mm)
  • GF 45 mm f/2.8 R WR (ekwiwalent 35 mm)

Obiektywy będą wyposażone m.in. w obudowy odporne na warunki atmosferyczne oraz pierścień odpowiedzialny za sterowanie przysłoną.

Fujifilm GFX 50S

Fujifilm GFX 50S

Fujifilm GFX 50S

Fujifilm GFX 50S

Fujifilm GFX 50S

Fujifilm GFX 50S


Komentarze czytelników (66)
  1. Arek
    Arek 19 września 2016, 18:08

    Wow. Tak właśnie powinno się prezentować i wprowadzać nowy system.

  2. sloma_p
    sloma_p 19 września 2016, 18:09

    Sprzedam nerkę. Mało używana posłuży jeszcze z 40 lat.

  3. staytuned
    staytuned 19 września 2016, 18:14

    Ciekawe, nie widać nigdzie informacji czy to X-trans, a gdyby tak było to niechybnie by się tym Fuji pochwaliło

  4. sloma_p
    sloma_p 19 września 2016, 18:16

    Ma być "customized" cokolwiek to znaczy

  5. 3xN
    3xN 19 września 2016, 18:21

    Kibicuje, i to mocno, ale to nie jest MF.
    Dlatego wolalbym FF o nieco bardziej kompaktowych rozmiarach puszki oraz szkiel.
    Ciekaw jestem optyczno-cenowego "battle" z wiekszym Pentaxem 645Z i mniejszym Hasselblad X1D...

  6. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 19 września 2016, 18:25

    @Arek
    Tylko co ten system MF da więcej niż N/C czy nawet Sony E wsparty Sigmami ART?

  7. hijax_pl
    hijax_pl 19 września 2016, 18:32

    Hassel ponoc po raz trzeci opóźnił premierę... Czyli dostawy, bo pokazywanie czegoś niedostępnego to przeciez nie premiera, a raport z prac działów R&D :)

  8. Arek
    Arek 19 września 2016, 18:35

    Posłaniecprawdy - jak go dostanę do ręki, to Ci powiem.

    Natomiast patrząc na same cyferki, przeliczając ogniskowe i GO nie niesiesz prawdy, tylko zamęt. Większa matryca z dobrze dobraną średnicą bagnetu i prawidłowo zaprojektowanymi obiektywami może roznieść jakością obrazu szczególnie na brzegach klasyczne FF (w szczególności Nikona F, gdzie średnica bagnetu jest wąskim gardłem). Ale czy to zrobi, to się okaże.

  9. dialmo
    dialmo 19 września 2016, 18:43

    Czy Fuji bazuje na sensorach Sony, tych które znamy np z Pentaksów 645?

  10. zoom2
    zoom2 19 września 2016, 18:49

    A jakieś pierwsze estymacje cenowe?

  11. Cichy
    Cichy 19 września 2016, 18:50

    Ciekawe, jak się będzie miał obrazek z tej 110/2 do 85/1.4 na FF.

  12. 3xN
    3xN 19 września 2016, 19:03

    @zoom2
    "A jakieś pierwsze estymacje cenowe?"

    Jakaby nie byla, to bedzie wyzsza od ceny nerki (zwlaszcza polskiej ;-)
    No chyba, ze sloma_p swoje oszczedzal, ale watpie aby mial na to jakies dowody :-P

    Tak wiec trzeba bedzie mieszkanie/dom sprzedac...
    Zreszta jak ma sie taki aparat/system, to po co mieszkanie/dom?
    Wystarczy dobry spiwór, bo z takim aparatem i tak wiekszosc czasu bedzie sie spedzac w plenerze ;-)

  13. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 19 września 2016, 19:19

    @Arek
    W teorii tak, teraz pytanie jak to się będzie miało do praktyki. Rzeczywisty progres może być widoczny w nocnych krajobrazach gdzie mamy połączenie szerokiego kąta, otwartej przysłony i brzegów w GO.
    W pozostałych przypadkach gdzie mamy otwartą przysłonę tak czy siak brzegi najczęściej są poza GO, a po przymknięciu jest dobrze i na FF.

  14. staytuned
    staytuned 19 września 2016, 19:25

    @Posłaniecprawdy
    W gruncie rzeczy, to i wystarczy jakieś m43- stałki mają ostre, zoomy "szybkie", a i makro lepiej wychodzi. Nawet któryś z nowoczesnych zaawansowanych kompaktów z matrycą 1-calową też obleci i rozmiarem nadrobi pewne niedostatki. A jakby się tak zastanowić to w sumie nowy Iphone ze swoimi multimedialnymi możliwościami, bajerami i wszechstronnością, to w sumie jest strzał w dychę. Tak że tego... :D

  15. Arek
    Arek 19 września 2016, 19:31

    Posłaniecprawdy - robiłeś kiedyś zdjęcia współczesnym średnim formatem?

  16. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 19 września 2016, 19:31

    @staytuned
    Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że lepszej jakości zdjęcia na wysokim ISO i mniejszą GO uzyskasz pełną klatką niż rzeczonym Fujikiem?

  17. Arek
    Arek 19 września 2016, 19:32

    staytuned - dobre :) Posłaniecprawdy dostał rozdwojenia jaźni. Po u43 jedzie aż miło, a jak ma matrycę większą od FF to... też jedzie i daje argumenty, którymi posługują się ludzie z nim dyskutujący w wątkach o u43.

  18. sloma_p
    sloma_p 19 września 2016, 19:44

    Cena ma być "well under $10k", za zestaw z kitem (63/2.8). Kurde, może być hit.

  19. tripper
    tripper 19 września 2016, 19:48

    Ło jezusicku, no to Fuji klina zabiło wyznawcom jedynie słusznego, najsłuszniejszego i najmojszego formatu na świecie. Teraz nastąpi zjednoczenie akolitów kościoła małego obrazka i zacznie się udowadnianie, że większa matryca to niekoniecznie dobrze, bo są jeszcze inne kwestie, czy to optyka, czy cena, czy mobilność (waga, rozmiar) czy co tam jeszcze się wymyśli. A no i GO oczywiście, bo ekwiwalent i co tam jeszcze.

    Miodzio :-)

  20. zgred37
    zgred37 19 września 2016, 19:53

    Arku!

    Rzuciłeś temat, może dasz radę rozwinąć:
    Zakładając że średnica bagnetu i odległość mocowania ma znaczenie dla dobrej pracy optyki, jak uszeregowałbyś pod tym względem bagnety: Canon EOS, Nikon F, Pentax KAF i Sony A?

  21. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 19 września 2016, 19:54

    @Arek 1
    Nie, i nie mam takiej potrzeby, bo to co obecnie oferują producenci MF zupełnie mi nie odpowiada i daje znacznie mniej niż FF.
    AF, zdjęcia seryjne, kombinacja wysokiego ISO i jasnych szkieł, bufor, teleobiektywy to wszystko w MF wypada dramatycznie słabo w porównaniu do FF.

    @Arek 2
    Tylko widzisz problem jest taki, że w FF mamy:
    Stałki 1.4.
    Zoomy 2.8
    w m43 mamy ekwiwalenty:
    Stałki 2.8
    Zoomy 5.6
    w nowym Fuji mamy ekwiwalenty:
    Stałki 2.0(jeden rodzynek 1.4)
    Zoomy 2.8

    Jasno widać kto jest tutaj zwycięzcą, a kto przegranym. O tym że na FF możemy mieć pokryty zakres 11-800mm, a na MF 18-95mm nawet nie wspominam.

    Gdyby teoretycznie jakiś producent MF(załóżmy istniejący format MF będący cropem 0.7 z FF) dał szkła pokroju 33-98 f/2.8, 98-280 f/2.8 i 500 f/2.8 + jakieś UWA 2.8/4, dobry AF, bufor i szybką serię przesiadka z FF Nikona byłaby jedynie kwestią czasu/zebrania funduszy.

    @tripper
    Oczywiscie, że większa matryca będzie lepsza, ale przy zachowaniu tych samych jasności szkieł i innych parametrów puszek.

  22. gamma
    gamma 19 września 2016, 19:54

    a nie lepiej by bylo gdyby zrobili kwadratowa matryce jak koncept hassela?

  23. gamma
    gamma 19 września 2016, 19:56

    @ poslaniec prawdy
    zgadam sie z Toba, dobrze prawisz!

    MF to powinno byc 6x6 czyli 56x56mm a nie jakies "pseudo" MF...

  24. Arek
    Arek 19 września 2016, 19:59

    Posłaniecprawdy - to jak kiedyś popracujesz to pogadamy. Teraz wróć do przeliczania GO.

  25. qbic
    qbic 19 września 2016, 20:00

    Posłaniec - top kek.

  26. gamma
    gamma 19 września 2016, 20:01

    @ Arek
    a czy nie byloby lepiej, gdyby jakas firma zaprezentowala aparat z kwadratowa matryca o takiej wielkosci by mogly to obslugiwac szkla z systemow FF?

    Pod FF sa jasne szkla 1.4 wiec gdyby zrobic matryce kwadratowa to wtedy byc moze efekt bylby taki jak z 66 obiektywem 2.8?

  27. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 19 września 2016, 20:03

    @Arek
    Jak pisałem, nie mam zamiaru, byłby to dla mnie krok w tył.
    Natomiast zdam pytanie: co da mi rzeczony MF fuji czego nie da mi FF?

  28. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 19 września 2016, 20:16

    Komentarze klepie równoczeście z obróbką zdjęć- impreza okolicznościowa z min. prywatnym koncertem(słabo oświetlonym).
    Jakieś parametry ekspozycji żywcem wzięte z tych zdjeć:
    170mm, 1/125s, f/2.8, ISO 9000
    140mm, 1/125s, f/2.8, ISO 10000
    200mm, 1/200s, f/2.8, ISO 18102

    Uważasz, że w takich warunkach rzeczony Fuji wypadł by lepiej od D4? Ja obawiam się, że ten podstawowy zakres ogniskowych nawet nie jest pokryty w MF.

  29. qbic
    qbic 19 września 2016, 20:17

    Gadka szmatka.... jesteś anonimowym komentatorem bez linka do portfolio. Można napisać wszystko.

  30. Arek
    Arek 19 września 2016, 20:40

    Abstrahując od tego, że ocenia system nie mając go w rękach i przez swoje wąskie potrzeby.

  31. tomek-o
    tomek-o 19 września 2016, 20:48

    Dla mnie jest to produkt czysto marketingowy. Wymiary matrycy FF są raptem o kilkanaście procent mniejsze od tego "średniego formatu" (byle tylko móc to nim formalnie nazwać), co na jakość powinno wpływać w stopniu analogicznym, czyli niewielkim, natomiast skokowo blokuje możliwość używania ogromnej ilości obiektywów małoobrazkowych będących na rynku, co jest jedną z największych zalet aparatów bezlusterkowych. Znacznie bardziej przydałaby się nam bezpośrednia konkurencja na rynku pełnoklatkowych bezlusterkowców niż takie coś.

  32. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 19 września 2016, 20:51

    To przez ten format, 4:3, a wiadomo jaki system ma taki sam format. No i teraz Fuji będzie szumieć, i nie mieć płytkiej GO. a i do sportu też się nie nadaje.

  33. LR
    LR 19 września 2016, 20:51

    Z przodu trochę podobny do Pentaxa K-1

  34. ryszardo
    ryszardo 19 września 2016, 21:10

    Brawo dla Fuji za premierę systemu z tyloma obiektywami. Jest moc.

    Zastanawia mnie tylko 120 macro - Skala odwzorowania 1:0,5? Czyli 2:1? Wygląda to wręcz niesamowicie i mam tylko nadzieję, że nikt się nie pomylił i nie chodziło o 1:2.

  35. Arek
    Arek 19 września 2016, 21:16

    Ja to interpretowałem jako 2:1. Ale zobaczymy...

  36. cube
    cube 19 września 2016, 21:16

    miodzio! czekam na test, zwlaszcza 110/2 moze byc pogromca otusa...

  37. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 19 września 2016, 21:25

    Zaraz, zaraz, przecież większa matryca MF ma lepszą plastykę, ładniejszy bokeh i 3D look w porównaniu z mniejszymi matrycami. Po co żałośnie udowadniać że mniejsze jest lepsze (lub pełnoprawne)?

  38. Zolty
    Zolty 19 września 2016, 21:49

    Nie znasz sie - cyfrowa MF nie jest prawie wcale wieksza od FF, poza tym aparat MF bedzie ciezkim klocem.
    FF rulez.

    ;)


    A bardziej na powaznie - Pentax 67 epoki cyfrowej..... ten ksztalt....
    Mam nadzieje, ze przetwarzanie 16 bitowe...

    Zobaczymy kiedy (o ile w ogole) ktos zacznie "uciekac do przodu" w kierunku np 44x66 mm)

  39. Rafiki
    Rafiki 19 września 2016, 21:55

    Ja mam tylko pytanie czy to jest premiera...
    "firma Fujifilm poinformowała o pracach nad swoim średnioformatowym bezlusterkowcem."

    Pracują... a kiedy skończą to sie okaże... :)

  40. Arek
    Arek 19 września 2016, 22:08

    Sony im zabierze matryce i nie skończą :)

  41. Zolty
    Zolty 19 września 2016, 22:33

    ... I za pol ceny Sony skupi niedokonczone projekty.
    Czytalem ze Sony myslalo o MF... ;)

  42. Rafiki
    Rafiki 19 września 2016, 22:34

    ...jeżeli to matryca Sony to z pewnością nikt nic nie weźmie...
    Chodzi mi tylko o to że to nie jest prawdziwa premiera sprzętu, tylko informacja że się nad nim pracuje :)

  43. sloma_p
    sloma_p 19 września 2016, 22:53

    " impreza okolicznościowa z min. prywatnym koncertem(słabo oświetlonym). "

    Wesele w remizie? Znaczy bez urazy, nie mam nic do kotleta, ani wesel w remizach, tak tylko pytam, czy to miałeś na myśli :)

  44. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 19 września 2016, 23:35

    Nie tworzę ślubów ;)
    Impreza jubileuszowa organizacji pozarządowej ;)

  45. lcf
    lcf 19 września 2016, 23:41

    Ładne otwarcie, brawo Fuji. Btw. porównanie GFX z GF 110mm z jakimś FF ~50 MP i Sigmą Art 85mm mogło by być całkiem ciekawe :).

  46. zbytek3
    zbytek3 20 września 2016, 08:20

    A teraz pora na pare faktow:
    FF 24x36 = 864 mm2
    Fuji format 43,8x32,9 = 1441mm2
    przewaga = 67% ...
    a co bagnetu i widocznego na zdjeciu sensora - bagnet oferuje jeszcze bardzo duzo miejsca - spodziewam sie w przyszlosci nawet podwojenia wilekosci matrycy... :-)
    zobaczcie na podobne ujecie SONY 7 - matryca dochodzi do brzegow.

  47. Arek
    Arek 20 września 2016, 08:36

    zbytek3 - m.in. to próbowałem napisać. Przy tej wielkości detektora i rozmiaru bagnetu jakość jaką można zaoferować na brzegu kadru może być o dwie klasy lepsza od tego co daje klasyczne FF. Ale czy będzie, to się dopiero okaże.

  48. mate
    mate 20 września 2016, 08:46

    @zbytek3
    "spodziewam sie w przyszlosci nawet podwojenia wilekosci matrycy... :-)"

    Jakiego podwojenia? Liniowo? 56x41.5 to raczej maks co tam wejdzie.

  49. zbytek3
    zbytek3 20 września 2016, 09:16

    Szacuje. ze to tego bagnetu zmiesci sie nawet matryca 2x FF (1728 mm2), zreszta sam podobnie piszesz: 56 x 41,5 = 2324 mm2, ...

  50. zbytek3
    zbytek3 20 września 2016, 09:41

    Wczesniej czy pozniej i tak nabede taka zabawke, chcialbym wtedy oczywiscie wykorzystac zbior moich analogowych skarbow - poprzez przejsciowki oczywiscie... jako hobby oczywiscie. Mysle, ze tu dominuja hobbisci nad profi... co widac na Zlocie :-) i tak jest lepiej.

  51. zbytek3
    zbytek3 20 września 2016, 09:51

    pytanie pozostaje jedno - jaki max format dopuszczaja nowe objektywy FUJIFILM? Poki co to jest tajemnica handlowa...

  52. zbytek3
    zbytek3 20 września 2016, 10:25

    Porownanie: bagnet aparatu Hasselblad X1D wydaje sie byc duzy mniejszy niz ten u FUJIFILM...

  53. MX-1
    MX-1 20 września 2016, 11:00

    Pentax 645Z w B+H to 7000$ cena u nas 7000E plus VAT.
    Najtańsze szkła (stałki) to 1000....1500$, ale szeroki zoom HD PENTAX-DA645 28-45mm f/4.5 ED AW SR to już 4500$ - ceny w Polsce w euro plus VAT.
    Średnioformatowy system Pentaxa uchodzi za "tani" i podobno nieźle się sprzedaje (cokolwiek znaczy nieźle), a Fuji to raczej tani nie jest. Jakoś nie widzę, żeby było "tanio" i żeby to Fuji trafiło pod strzechy. To raczej produkt wizerunkowy, który ma podnieść postrzeganie marki. No ale mogę się mylić.

  54. zbytek3
    zbytek3 20 września 2016, 11:13

    @MX-1
    masz racje - wizerunek,
    zarabiac na APS-C a po kosztach sprzedawac sredni format... tak bym chcial...

  55. wzrokowiec
    wzrokowiec 20 września 2016, 11:54

    @Posłaniecprawdy
    "format MF będący cropem 0.7 z FF"

    Ale się ubawiłem :)))))))))

  56. piXelRider
    piXelRider 20 września 2016, 12:21

    Jeden zgrzyt jak dla mnie (błyskacza): brak obiektywów z migawką centralną :/ Ale może się opamiętają i szybko taki dadzą, bo synchro na 1/125s to raczej słaba sprawa...

  57. qqrq
    qqrq 20 września 2016, 13:25

    Ja ciągle czekam na cyfrowy średni format rozmiaru klatki 645 za rozsądne pieniądze... I mało upakowaną matrycę, plastyczną, portretową, szerokogamutową, a nie techniczne upychanie ISO i maciupkie piksele liczone wiadrami...
    Ciągle wychodzi na to, że dla (polskiego) portrecisty w cyfrowym średnim formacie nic nie bije Mamiyi ZD (22mpix, 48x36mm).

  58. Szabla
    Szabla 20 września 2016, 13:45

    Nowy bagnet, nowe obiektywy, nowe ceny nowych obiektywów do nowego bagnetu.
    Tak toczy się świat. :)

  59. jarekzon
    jarekzon 20 września 2016, 13:48

    Hm :) - niezłego kopniaka sprzedali co niektórym. Wiele teorii zachwiało się w posadach. A właściciele najmojszych rzeczy płaczą do poduszki, tym bardziej, że dopiero następcy tego aparatu, to mogą pokazać.

  60. mate
    mate 20 września 2016, 14:11

    @jarekzon
    Strach pomysleć co by było, gdyby tak Olympus (tfu) obok m4/3 puścił "duże" 4/3 z taką matrycą ;) Lamenty od Bałtyku po Tatry.

  61. zbytek3
    zbytek3 20 września 2016, 16:28

    @MX-1
    masz racje - wizerunek,
    zarabiac na APS-C a po kosztach sprzedawac sredni format... tak bym chcial...

  62. waldi2601
    waldi2601 20 września 2016, 17:45

    Posiadam kilka zabytkowych obiektywów pod MF,dokładnie z mocowaniem pentacon six ,ciekaw jestem czy dadzą radę?

  63. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 20 września 2016, 18:38

    Kiszka. Jednak FF najlepiej sie prezentuje. Ten fuji ma smiesznie maly sensor jak na medium format i do kompletu kilka ciemnych szkiel. W dodatku sensor jest juz przestarzaly, kilkuletni, fuji pewnie dodalo tylko swoja siatke kolorow.

  64. cube
    cube 20 września 2016, 20:24

    @qqrq
    20 września 2016, 13:25
    Ja ciągle czekam na cyfrowy średni format rozmiaru klatki 645 za rozsądne pieniądze... I mało upakowaną matrycę, plastyczną, portretową, szerokogamutową, a nie techniczne upychanie ISO i maciupkie piksele liczone wiadrami...
    Ciągle wychodzi na to, że dla (polskiego) portrecisty w cyfrowym średnim formacie nic nie bije Mamiyi ZD (22mpix, 48x36mm


    nic dodac nic ujac, niestety jak widac po komentarzach malo kto rozumie do czego taki sprzet. Jak dla mnie P25+ tez sie lapie w wymieniona przez ciebie specyfikacje. ta premiera tak jak mowisz, ale mnie cieszy bo ciagnie ceny w tym segmencie rynku w dol. przyjdzie czas na zakupy oj przyjdzie... :-)

  65. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 21 września 2016, 20:36

    @cube
    Ja bym chętnie przygarnął MF do reportażu/sportu, pod warunkiem że dałby więcej niż N/C w FF ;)

  66. 61gaw
    61gaw 23 września 2016, 22:39

    A na siłownię to Ty chodzisz, czy dopiero zamierzasz?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.