Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pentax w Japonii zostanie zmniejszony o ponad połowę

18 marca
2009 19:35

Jak poinformowała agencja prasowa Reuters, firma Hoya zapowiedziała zwolnienie ponad 400 pracowników z japońskiego działu odpowiedzialnego za aparaty cyfrowe. Pech chciał, że od przejęcia, które rozpoczęło się niespełna dwa lata temu, tym oddziałem jest Pentax. Oznacza to, że zatrudnienie w japońskim Pentaksie zostanie zmniejszone o ponad połowę.

Zwolnień mogą spodziewać się osoby odpowiedzialne za sprzedaż, zarządzające produkcją, a także pracujące w dziale rozwoju. Zarząd firmy Hoya szacuje, że ruch ten da oszczędności w stałych kosztach na poziomie ok. 50.7 mln dolarów rocznie i pomoże przywrócić firmie dochodowość w rozliczeniu miesięcznym w drugiej połowie roku fiskalnego 2009.

Hoya planuje też zwolnić 300 pracowników z zagranicznych działów sprzedaży Pentaxa, zapewnia jednak, że 2000 osób pracujących w zagranicznych fabrykach może spać spokojnie.


Komentarze czytelników (59)
  1. Arorx
    Arorx 18 marca 2009, 19:53

    Az zal czytac ze legenda fotografii podupada. Pentax..., sentyment pozostal.

  2. Benek-Piast
    Benek-Piast 18 marca 2009, 19:56

    :-/
    Bywa i tak. Oby to nie był pierwszy krok do ostatecznego pozbierania klocków.

  3. jaad75
    jaad75 18 marca 2009, 20:00

    No cóż, dobrze to na przyszłość nie wróży... Niestety...

  4. jceel
    jceel 18 marca 2009, 20:09

    Pentaksie.

  5. TaZeX
    TaZeX 18 marca 2009, 20:17

    i tak oto kończy Pentax - więc marzenia o kwadratowych kadrach padają w gruzie

  6. sando
    sando 18 marca 2009, 20:27

    A co wy tak grzebiecie tego Pentaxa? Zwolnienia są obecnie czymś normalnym. Jak Canon/Nikon/Olympus/Sony ogłoszą zwolnienia to też będziecie ich grzebać?

  7. jot
    jot 18 marca 2009, 20:28

    w sumie to ten news to żadna rewelacja, ta firma nie radzi sobie zupełnie na obecnym rynku

  8. rysiekp17
    rysiekp17 18 marca 2009, 20:28

    Ja jako posiadacz od niedawna k10d nie dziwię się takiemu stanu rzeczy. Firma ma niskie dochody bo:

    - nie reklamuje się przez co ludzie zamiast wsiąść o wiele lepsze k200d wezmą w tej samej cenie C 1000d albo N d60 bo N i C to szpan a Pentaxa po raz pierwszy słyszą (tzn przedtem tak było teraz k200 jest chyba droższy).
    - nowe szkło pentaxa słychać 2x do roku co odpycha bo nie ma czym zdjęć robić np. do N kupię sobie używane 18-70 z cichym focusem, dobry zamiennik kita. W P ok mam fajnego kita ale jak chcę cichy uliczny zoom to muszę dać 1500 (!!!)
    - czemu Pentax nie produkuje i sprzedaje starych FA takich jak 80-200 2,8? Nie było by to konkurencją dla innych gdyby sprzedał iluśtam letnie szkło z małym kosztem produkcji w cenie miażdżącej konkurencję? Co byście wybrali - N D80 +70-200 2,8 tamron za 4500 czy P k10d + 80-200 2,8 pentax FA za 3500...?? czy to aż tak przeszkadza że nie wykorzystujemy całego szkła tylko jego środkową cześć? a może te szkła były wielkie, dalej bardzo kosztowne w produkcji i słabej jakości ? powiedzcie mi bo nie rozumiem ;/
    - producenci niezależni trochę olewają tą markę, sigma z hsm dla wszystkich oprócz Pentaxa, chcę lampę do C lub N kupię sobie taniego sunpaka lub nissina a tu najtańsza jest sigma za 600... niezalezni czemu tak nie lubicie Pentaxa?
    - miał być średni format, super pomysł. mogę sobie kupić P 645D i jakieś manualne szkiełko średnioformatowe tej samej firmy i wszystko będzie fajnie współdziałać tanim kosztem
    - i chyba największy grzech - Pentax nie dla o klientów a szczególnie polski dystrybutor. k10d ma bardzo duży potencjał (wymienna matówka i takie tam) ale co z tego jak nie mozna tego wykorzystać (w żadnym sklepie w Polsce nie kupię oryginalnej matówki z liniami)

    Może i jestem w błędzie ale moim zdaniem Pentax to świetna firma ale nie wykorzystana przez co szybko przegrywa z konkurencją. Podobnie było z Prakticą - dobry sprzęt z tanią optyką zeissa w złych rękach które prowadzą do katastrofy. A szkoda bo nie chciałbym zmieniać systemu :(

  9. jaad75
    jaad75 18 marca 2009, 20:41

    rysiekp17 - "delikatnie" mijasz się z prawdą, a Polska to nie pępek świata. Problemem jest to, że zwalniają ludzi z działu rozwoju, a to nie jest najlepsze rozwiązanie i zła wróżba na przyszłość. Dzieje się to, o czym mówiono od początku - Hoya jest nastawiona na zyski i niezbyt zainteresowana długofalową strategią rozwoju...

  10. ebuke
    ebuke 18 marca 2009, 20:50

    moim zdaniem powinni zwolnić raczej ludzi od marketingu i wizerunku ,przypomnijcie sobie KICZ a' la Svarowski czy to białe niewiadomo co -żenada , o ile biały jeszcze jakoś się mógł podobać i był w rozsadnej cenie to ten szajs z odpustu z kryształkami za 10KPLN to mistrzostwo świata w kategorii OBCIACH.
    I jak firma z wielkimi jakby nie było tradycjami i zasługami ma się dobrze sprzedawać skoro traktują swoich klientów lub potencjalnych klientów jak idiotów pokazując że nie na jakości zdjęc im zależy tylko na kiczowatym wyglądzie. Szkoda

  11. rolech
    rolech 18 marca 2009, 20:52

    sando - zwolnienia juz byly, sony wyzbylo sie 8000 ludzi, nikon 1500, a canon 1100. jednak biorac pod uwage liczbe pracownikow w sony wynoszaca 181 tys., w nikonie 23 t ys. a w canonie 19 tys. to zwolnienia te stanowia ok 4-6% ogolnej liczby zatrudnionych. w przypadku pentaxa mowimy o ponad 50% i to w samej Japonii, wiec jak widzisz nie jest to norma.

    A nawet jesli brac pod uwage ogolna liczbe pracownikow pentaxa ktora wynosi 5700 to zwolnienie ponad 700 osob (ponad 400 + 300 planowane) to i tak ok. 12-13%

  12. MC
    MC 18 marca 2009, 21:00

    A z tych 8tys w Sony to ile z dzialu foto?

  13. kamfil06
    kamfil06 18 marca 2009, 21:05

    Rolech - ale czy przypadkiem nie chodzi tu o 50% japońskich pracowników (a nie wszystkich) ?????

  14. kamfil06
    kamfil06 18 marca 2009, 21:08

    ciekawe jak się te 50% w japoni ma do świata...

  15. rolech
    rolech 18 marca 2009, 21:08

    tak chodzi o japonie, ale wszystkich to i tak 12-13%. poza tym jesli ktos wyzbywa sie ponad polowy pracownikow w centrali i to rowniez z dzialu rozwoju to raczej dobrze nie wrozy

  16. jaad75
    jaad75 18 marca 2009, 21:08

    Tak, ale Pentax poza Japonią, to ma robotników w fabrykach i ich nadzorców. Japonia, to serce i mózg firmy.

  17. P72
    P72 18 marca 2009, 21:30

    ebuke, pozwól, że się z Tobą nie zgodzę. Kicz a'la Svarowski i to białe niewiadomo co, to świetne posunięcia marketingowe. Rozumiem, że nie znajdujesz się w grupie docelowej, ja również nie. Jednak osobiście widziałem, jak reagują kobiety na właśnie te dwie propozycje. O tym się mówi, coś się dzieje i to właśnie ożywia markę.

  18. sando
    sando 18 marca 2009, 21:45

    rolech - dzięki za porównanie w %, w takim razie sprawa wygląda na poważniejszą

  19. kamfil06
    kamfil06 18 marca 2009, 21:55

    "Tak, ale Pentax poza Japonią, to ma robotników w fabrykach i ich nadzorców. Japonia, to serce i mózg firmy."

    ojoj... w takim razie bardzo niefajnie się dzieje...
    mam nadzieję że nie zachwieje to przyszłością pentaxa...

  20. 18 marca 2009, 22:48

    nie wiem co myśleć . cięcie kosztów w sumie Pentax to nie tylko dslr , a współpraca z samsungiem oni też robią aparaty, kompakty lustrzanki cyfrowe , matryce . a hoya to też optyka przecież .wiec nie jest to na pewno dobry znak .Pentax ostatnimi laty każe wciąż czekać na wszystko więc poczekajmy . A jeśli odejdą ci ich spece od marketingu i sprzedaży nadzór produkcyjny a nuż ci panowie są w wieku jakichś "pomostówek".Co nawet by się zgadzało patrząc na szybkość wprowadzania na rynek sprzętu czy reklamę tak bardziej z naszej perspektywy .Może to dobrze , nastąpią jakieś roszady i tyle . poczekamy , zobaczymy .

  21. komor
    komor 18 marca 2009, 22:52

    Roczna oszczędność 50 mln dolców na 400 pracownikach, co daje jakieś 125k$ rocznie na łeb. Nie wiem ile zarabiają ludki w dziale R&D ale chyba poza generowaniem kosztów, pensji, utrzymania sprzętu i psucia materiału - to te ludziki chyba generują jakąś kasę ze swoich badań i konstrukcji? Czy Hoya nie zamierza już wypuścić żadnego nowego modelu aparatu marki Pentax?

  22. mcgyver
    mcgyver 18 marca 2009, 23:11

    Są dwa wyjaśnienia - albo zacieśnienie kooperacji z Samem, albo sepuku...

  23. idiotes
    idiotes 19 marca 2009, 00:13

    Był Contax, była Yashica, była Minolta. Teraz (chyba) czas na Pentax. Aż strach się bać, kto będzie następny. Coś te przejęcia zawsze źle się kończą dla przejmowanego. Dobrze, że na razie Panasonic nie przejął Leici. Ale kto wie jak się ten romans skończy.

  24. Itey
    Itey 19 marca 2009, 00:17

    a nie jest tak, że może wywalają z działu projektującego obiektywy bo Hoya ma optyków własnych?
    Podobnie sprzedaż. Fakt, że wywalają dużo, ale pentax to nie tylko slr to też kompakty, a tu już za wiele r&d chyba nie ma. Czas pokaże co z tego wyniknie

  25. jaad75
    jaad75 19 marca 2009, 00:26

    Akurat w tym przypadku raczej dobrze dla Leiki, a przynajmniej użytkowników jej sprzętu, bo Panasonic jest zainteresowany produkcją aparatów w przeciwieństwie do firmy Hoya, która nie ukrywała, że chodzi jej głównie o (ponoć) bardzo dochodową produkcję sprzetu medycznego Pentaksa... Generalnie być może lepiej w takiej sytuacji lepiej byłoby, żeby Pentaksa przejął Samsung, ale tu z kolei wchodzą w grę sprawy ambicjonalne i odwieczne animozje miedzy koreańczykami i japończykami... W każdym razie najważniejszym jest, że nawet w przypadku zlikwidowania działu DSLR Hoya-Pentax, bagnet K raczej nie umrze dzieki Samsungowi właśnie.

  26. john.can.
    john.can. 19 marca 2009, 04:10

    poczatek konca pentaksa to moment przejecia przez Hoya ,dla nich aparaty foto to dodatek do ich wizerunku a obecnie jak zysk jest na pierwszym miejscu to wola sprzedac takich 10 szt. swoich szkielek w miejsce jednego slr,wypuszczenie nowego modelu lustrzanki to duzy pieniadz dla producenta a dla nich, z szerokim programem produkcji_ lustrzanki, to towar niezbyt chodliwy niestety.

  27. dude83
    dude83 19 marca 2009, 07:11

    Oby nie prawdziły się moje proroctwa dotyczące przejęcia tej wielkiej spółki przez samsunga. Z jednej strony o tyle dobrze, że system by nie umarł a z drugiej to jednak jest samsung :)

  28. dude83
    dude83 19 marca 2009, 07:16

    Chcociaż jak tak teraz sobie przypominam to w sumie nie było by to takie złe! Jak pamiętam to jednak Sansung był firmą która naprawdę bardzo się starała walczyć z takimi gigantami jak Sony albo Matsusita i dawali radę bo robili naprawdę świetny sprzęt :)
    Także oby w przypadku opracowywania nowych aparatów fotograficznych nie zapomnieli o swojej ideologii "dążenia do doskonałości":)

  29. jaad75
    jaad75 19 marca 2009, 07:31

    dude83 - masz w ogóle chociaż odrobinę pojęcia o czym piszesz?

  30. jot
    jot 19 marca 2009, 08:43

    jaad75, przypomnij mi ile lustrzanek zrobił Samsung ? (zrobił, nie skopiował)

  31. MCR
    MCR 19 marca 2009, 08:55

    jot, ile lustrzanek przed przejęciem Minolty zrobiło SONY ?

    Liczę, że dział Pentaksa DSLR zostanie wyłączony z HOYA i sprzedany Samsungowi. Mi nie robi co mam na korpusie napisane. Ważne, by banet K się rozwijał. Może dlatego ostatkiem sił zdecydowali się na wypuszczenie 645D by mieć kartę przetargową przy odsprzedaży? Teraz zwolnić trochę ludzi (szybko odbija się to w kosztach) i można sprzedawać.
    Liczę na Samsunga - firma ma potencjał.

  32. rolech
    rolech 19 marca 2009, 08:58

    MCR - z tym wypuszczeniem 645D to ciezko powiedziec jak bedzie, majac na uwadze ile razy mial byc juz wypuszczony.

  33. MCR
    MCR 19 marca 2009, 09:02

    rolech, czuję w kościach, że w tym miesiącu się pojawi w Japonii. Jestem przekonany.

  34. rolech
    rolech 19 marca 2009, 09:08

    nie uwierze poki nie zobacze, aczkolwiek widzielismy go juz kilkakrotnie ;-)

  35. jot
    jot 19 marca 2009, 09:08

    w kościach to ja czuję jak się pogoda zmienia.
    MCR sytuacja która opisujesz jest zupełnie inna, Sony przed przejęciem minolty nie miało z rynkiem DSLR nic wspólnego, Samsung już zaczął współpracę. O ile się nie mylę nie zrobił nawet odpowiednika k20d (i dobrze).
    Już dawno zauważyłem, że Pentaxa bronią gdzie się da – za system nie warto umierać. Przecież to tylko narzędzie, a te zmienia się gdy pojawi się lepsze.
    Nie atakuje tutaj marki, bo jestem w pewnym stopniu jej sympatykiem, ale to co ta firma ostatnio wyczynia woła o pomstę do nieba.

  36. Pablo_Katassi
    Pablo_Katassi 19 marca 2009, 10:18

    jot | 2009-03-19 09:08:53
    "O ile się nie mylę nie zrobił nawet odpowiednika k20d (i dobrze)" - oj, mylisz się właśnie, jest przecież Samsung GX-20 - prawie wierna kopie K20D.

  37. kamyszek
    kamyszek 19 marca 2009, 10:24

    faktycznie, firma jakby troszke nie wykorzystywała swoich mozliwości
    oczywiście zejscie Pentaxa do roli jaka odgrywa Praktica ( czyli cyfrowe kompakty ) , jest możliwe ...
    Umierac za Pentaxa ? Szkoda by było , pewnej koncepcji aparatu fotograficznego , która i tak nie do końca została ,zrealizowana ...
    Krótko mówiąc ,aparat w segmencie amatorskim lub pólprofesionalnym ..ale bez detekcji ...twarzy , usmiechu, itp...

  38. jaad75
    jaad75 19 marca 2009, 10:53

    "...Szkoda by było , pewnej koncepcji aparatu fotograficznego , która i tak nie do końca została ,zrealizowana ...
    Krótko mówiąc ,aparat w segmencie amatorskim lub pólprofesionalnym ..ale bez detekcji ...twarzy , usmiechu, itp..."

    kamyszek, po raz kolejny mam wrażenie, że nie bardzo wiesz o czym mówisz....

  39. jaad75
    jaad75 19 marca 2009, 11:00

    "Nie atakuje tutaj marki, bo jestem w pewnym stopniu jej sympatykiem, ale to co ta firma ostatnio wyczynia woła o pomstę do nieba."

    A co takiego wyczynia?

  40. jot
    jot 19 marca 2009, 11:38

    jaad75 nie będę się z Tobą wdawać w dyskusję bo pewnie wiesz więcej o tym systemie ode mnie, ale:
    cena 55/1.4, brak profesionalnego DSLRa, kiepskie osiągi obecnych DSLRów, drogie szkła, brak tanich szkieł.

  41. Oxygenum
    Oxygenum 19 marca 2009, 11:44

    Pentax firma z potencjałem i z tradycjami ale z bardzo kiepskim marketingiem.
    Żadnych promocji (przynajmniej w Polsce). Drogie nowe szkiełka.
    Chaos strategiczny : zapowiedzi i odwoływanie premier nowych korpusów. Niepotrzebny kanibalizm marki
    2 korpusy praktycznie identyczne tyle że z innym napisem na przedzie Pentax K10 i Samsung GX-10 , Pentax K20 i Samsung GX-20.

    Roździał powinien być bardziej czytelny np. Pentax korpusy semi-profi K30 i profi 645

    Samsung korpusy amatorskie.

    Oczywiście o wyraźnie różnych parametrach i cenach.

    Samsung segment micro-Pentax K aparaty bez lustra ale na bagnecie K (Samsung NX)

    Dobrze że zwalniają nie jest powiedziane że musi u nich pracować dużo osób...
    Lepiej mniejsza liczba bo łatwiej skoordynować ich działania.
    Zamiast wymyślać jakieś nowe konstrukcje od podstaw łatwiej kupić np. matryce od Kodaka czy Samsunga i z tego coś stworzyć będzie taniej i szybciej...

  42. Kaleb_82
    Kaleb_82 19 marca 2009, 11:55

    @Oxygenum - zgadzam się z tobą w 100% odnośnie marketingu, którego prawie nie ma. Nawet Olympus ma lepszy. Niepotrzebnie wykastrowali K200D na wersję K-m, to był naprawdę niezły korpusik ze stabilizacją, niezłym wizjerem i w tej klasie uszczelniany!

    Szkoda trochę firmy - mam nadzieję, że nie obudzimy się pewnego dnia z oligopolem w nocniku.

  43. surveiller
    surveiller 19 marca 2009, 12:23

    Strasznie wkurza mnie wycofywanie produktów jeśli wchodzą nowe.. Jak pojawił się k200d to k100d już przestali produkować a szkoda bo wiele osób by się na niego skusiła.( a ludzie muszą wybierać d40 w tej cenie). Teraz weszło k-m i k200d już schodzi powoli. Na polskiej stronie nie ma już k10d bo w końcu zapowiadają k3d z kwadratem.. Prze dziwny mają marketing, zamiast pakować kasę w białego i kryształowego k-m mogli by zająć się marketingiem. Sama mam k200 i przeraża mnie wizja tej firmy, strasznie boję się jak przeżyje ona ten 'kryzys'.

  44. Pablo_Katassi
    Pablo_Katassi 19 marca 2009, 13:07

    Hmm, a może właśnie to jest tej firmie potrzebne - zwolnić patałachów od marketingu, może ci, którzy zostaną będą mieli głowę na karku i coś się wreszcie polepszy?!
    Pożyjemy, zobaczymy...
    Ja tej firmie życzę jak najlepiej i mam nadzieję, że wreszcie wezmą się do prządnej roboty i zaczną równać w górę zamiast w dół!

  45. kamyszek
    kamyszek 19 marca 2009, 13:15

    bardzo bobrze wiem ...Panie znawco
    oczywicie , sa ludzie ktorym trzeba " kawe na ławę "
    mowie o solidnym sprzecie nie dla ..idiotów
    taka była idea przyświecajaca powstaniu puszki pod tytułem...Z1p , LX i tp ...

  46. kamyszek
    kamyszek 19 marca 2009, 13:19

    dla mnie osobiscie , taki LX z dobra matrycą byłby ciekawym rozwiązaniem
    szczegónie dla fotografów , pejzazu gdzie jakosc , uszczelnienia itp sa wazniejsze od ...bajerków a nawet Af

  47. kamyszek
    kamyszek 19 marca 2009, 13:21

    troche histori ...jaddku , nie tylko nowosci

  48. Benek-Piast
    Benek-Piast 19 marca 2009, 13:28

    jot
    /napisał/

    "cena 55/1.4, brak profesionalnego DSLRa, kiepskie osiągi obecnych DSLRów, drogie szkła, brak tanich szkieł. "

    To są tzw. wyczyny Pentaxa?
    Dodałbym jeszcze do nich

    bardzo drogie szkła
    brak bardzo tanich szkieł,
    bardzo bardzo drogie szkła
    brak bardzo bardzo tanich szkieł

    oraz

    bardzo kiepskie osiągi DSLR-a
    brak dobrych osiągów DSLR-a
    bardzo bardzo kiepskie osiągi DSLR-a
    brak bardzo bardzo dobrych osiągi DSLR-a

    oraz
    ....

    i powtarzaj tak sobie jeszcze przez jakiś czas

  49. kamyszek
    kamyszek 19 marca 2009, 14:27

    przyczyną kłopotów Pentaxa jest
    kryzys , kryzys ...i masa
    pseudo fotografów
    no i może brak spójnej koncepcji ...rozwoju
    ale oczywiscie oceniam z perspektywy zwykłego śmiertelnika ( fotografujacego , nie technologicznego maniaka ) ..
    dość na tym ...szkoda czasu mego

  50. john.can.
    john.can. 19 marca 2009, 15:51

    Surveiller._ bylo udowodnione ze przetrzymywanie modelu dluzej niz jego gwarancja powodowalo straty dla sklepow ,powod w przypadku uszkodzenia wiara wymieniala w sklepie (can ,usa sklep nie wypelnia karty gwarancyjnej ani nie notuje nr. na paragonie) a towar mozesz oddac jezeli ci nie odpowiada w ciagu 1-3 m-c.sa tez oczywiscie inne powody,co do k10 to widzialem niedawno w gablocie b.tanio .

  51. jaad75
    jaad75 19 marca 2009, 16:45

    @Oxygenum,
    "Żadnych promocji (przynajmniej w Polsce)."
    Bo Polska to zaścianek. Ja widzę reklamę Pentaksa w każdym większym magazynie fotograficznym.
    "Chaos strategiczny : zapowiedzi i odwoływanie premier nowych korpusów."
    To znaczy których konkretnie (poza 645D, który nie jest raczej produktem masowym)?
    "Zamiast wymyślać jakieś nowe konstrukcje od podstaw łatwiej kupić np. matryce od Kodaka czy Samsunga i z tego coś stworzyć będzie taniej i szybciej..."
    A kiedy Pentax robił coś innego?

    @surveiller,
    "Na polskiej stronie nie ma już k10d bo w końcu zapowiadają k3d z kwadratem.. "
    K10D nie ma na stronie, bo ponad rok temu zaprzestano jego produkcji i zastąpiono go K20D - nie wiedziałaś? Poza tym pokaż mi jakąś zapowiedź K3D, no chyba, że za taką uznajesz plotki na forach...

  52. Benek-Piast
    Benek-Piast 19 marca 2009, 19:13

    jaad25
    Czy dla ciebie kryterium zaściankowości kraju jest fakt, że jakaś marka jakiegoś produktu jest w danym kraju reklamowana, lub nie? Dziwne kryterium. EOT z mojej strony.

  53. jaad75
    jaad75 19 marca 2009, 19:30

    Odwróciłeś ciąg przyczynowo-skutkowy...

  54. jot
    jot 19 marca 2009, 20:14

    Benek-Piast dyskusja dotyczy marketingu stosowanego przez w/w firmę i rzeczy, które na nią wpływają.
    Nie będę w żaden sposób Cie nawracać, przecież wiesz swoje. Ciekawe czy czasem zastanawiasz się co piszesz, czy po prostu lubisz sobie "powrzucać".
    jaad75 ma racje, Polska to zaścianek.
    Proponuję trochę dystansu i samokrytyki, no i może szczyptę ogłady.

  55. kamyszek
    kamyszek 19 marca 2009, 21:16

    reklama , wazna jest i basta...
    dyskusja dotyczy też . wspólpracy z Samsungiem
    to chyba normalne , że szuka sie rozwiązań alternatywnych ...choć mozliwe ,ze gdyby wspólpraca była większa juz na poziomie produkcji , a własciwie opracowania matryc , jakośc była by lepsza...
    ale to tylko gdybanie...niestety nie wiem jak ona się układa
    Ja tam czekam na LX cyfrowego , ewentualnie odpowiednika w systemie Nikona.
    zalety :
    brak af - mały pobór prądu
    duza dobra matryca - efekty przy manualnym ustawianiu ostrosci duzo lepsze niż w analogach , ze zględu na idealnie płaskie połozenie matriału światłoczułego
    uszczelnienia . - bez komentarza
    tanszy w produkcji ...szczególnie ,ze nie ma dodatkowych elementów mechanicznych ...

    Idealny na górskie wycieczki . Ale chyba małe szanse są...

  56. Benek-Piast
    Benek-Piast 19 marca 2009, 21:19

    jot
    Ja wolę mierzyć tzw. "zaściankowość" danego kraju np. odsetkiem obywateli z wyższym wykształceniem, a nie ilością reklam jakiegoś produktu w jakimś medium komunikacji. A kraju w którym mieszkam nie nazwę zaściankowym właśnie dlatego, że trochę lat pomieszkałem poza nim, mam do niego trochę dystansu i stać mnie na samokrytykę. Zresztą daleki jestem od tego żeby podnosić swoją samoocenę poprzez dezawuowanie tego co mnie otacza.
    I nie irytuj się tak. O Pentaksie za wiele nie wiesz, więc po co zgrywać speca? Twoja argumentacja dowodząca tzw. wyczynów Pentaksa raczej za sensowną uznana być nie może.

    jaad75
    Chyba niczego nie odwróciłem. Po prostu mamy inne kryteria. Amen.

  57. jaad75
    jaad75 19 marca 2009, 21:40

    @kamyszek,
    "choć mozliwe ,ze gdyby wspólpraca była większa juz na poziomie produkcji , a własciwie opracowania matryc , jakośc była by lepsza..."
    Współpraca była już na poziomie projektowania - tak przynajmniej twierdzą obie strony.
    @Benek-Piast,
    Polska to zaścianek światowego rynku fotograficznego, dlatego firmy wolą koncentrować się na rynkach, gdzie potencjalny obrót może być większy. Jeszcze raz napiszę - widuję reklamy Pentaksa regularnie i przez większa część roku moge skorzystać z jakiejś promocyjnej oferty, najwyraźniej więc nie wszystkie kraje są w ten sposób ignorowane.

  58. jot
    jot 19 marca 2009, 23:16

    Benek-Piast, nie irytuje się. Rozmawiamy o fotografii i marketingu, a Ty o obywatelach z wyższym wykształceniem. Nijak się to ma do tematu. Ponownie jaad75 ma rację, Polska nie jest dużym rynkiem foto.
    A co do moich argumentów, skoro moja wiedza jest taka mała jak mówisz, pokaż mi przykłady i wyprowadź z błedu.. ;)

  59. kamyszek
    kamyszek 19 marca 2009, 23:17

    rozumiem...
    ale faktycznie producenci sprzętu fotograficznego mało reklamuja się w POlsce ..nie tylko pentax
    Reklama Sony , jest wyjątkiem...ale tylko w chwili wejscia nowych modeli lustrzanek na rynek
    mówię o jakiejs tam kampani reklamowej ...czyli z założenia działaniu długofalowym
    O niedoskonałosciach naszego rynku sprzetu , mozna by wiele ..
    miłych pogwarek ...życzę

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.