Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
13 czerwca
2009 20:07

Mijający tydzień w przeciwieństwie do poprzedniego przyniósł nam trochę nowości. Casio, Fujifilm i Praktica zaprezentowały po nowym aparacie kompaktowym, a o użytkownikach średniego formatu nie zapomniała Mamiya, która pokazała trzy nowe przystawki cyfrowe. Plotek również nie brakowało, a my jak zawsze wybraliśmy te najciekawsze. Posłuchajcie...

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Canon 1D Mark IV i Canon 60D

Choć plotek dotyczących Canona jest ostatnio dość mało, to w tych, które się pojawiają, najczęściej przewijają się dwa modele - Canon 1D Mark IV i Canon 60D. Mówi się, że ten pierwszy, podobnie jak poprzednik, będzie wyposażony w matrycę APS-H. Ma też posiadać procesor DIGIC 5 i wsparcie dla przyszłego standardu USB 3.0. Choć pierwsze egzemplarze będą działały tylko w trybie USB 2.0, to późniejsza aktualizacja firmware pozwoli na uruchomienie interfejsu USB zgodnego z wersją 3.0. Canon 1D Mark IV ma też posiadać wbudowany moduł GPS, a także 3-calowy ekran OLED. Tego typu monitor ma się również znaleźć w modelu 60D, którego pozostałe parametry mają wyglądać następująco:
  • Matryca 15.1 Mpix
  • Czułość ISO 100-25600
  • Zdjęcia seryjne 7 kl/s
  • Procesor DIGIC 5
  • Tryb wideo 1080p przy 30 i 24 kl/s
  • Wbudowany GPS
  • Obsługa tylko kart SD/SDHC
  • Wymiary 148×109x75 mm
  • Waga 738g

Nowe obiektywy

Podobno na jesieni Canon zaprezentuje kilka nowych obiektywów. Mają to być nowe wersje EF 35 mm f/1.4L USM i EF 135 mm f/2L USM, które będą się charakteryzowały nową konstrukcją i ulepszonymi powłokami antyodbiciowymi. Kolejną nowością ma być obiektyw makro wyposażony w stabilizację o ogniskowej ok. 180-200 mm.

Fujifilm

Nowa lustrzanka

Pojawiła się plotka mówiąca, że w przeciągu sześciu miesięcy ma wejść na rynek nowa lustrzanka Fujifilm. Tak jak S5 Pro będzie ona bazowała na korpusie firmy Nikon (najprawdopodobniej D300), jednak znajdziemy w niej matrycę Fujifilm wykonaną w technologi EXR znanej z aparatu kompaktowego F200.

Nikon

Nikon D300s

Wygląda na to, że Nikon D300s, o którym pisaliśmy w plotkach kilka tygodni temu, staje się coraz bardziej realny. Na amerykańskiej stronie Nikona w artykule poświęconym użytkowaniu histogramu pojawiło się zdjęcie ekranu LCD z Nikona D300s. Gdy wieść rozniosła się po internecie, od razu zastąpiono je zdjęciem z modelu D5000.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Zdjęcie pochodzi ze strony www.nikonrumors.com

Jednocześnie potwierdza się, że Nikon D300s będzie posiadał dwa sloty kart pamięci, gdyż na powyższej ilustracji widać wyraźnie ikonkę karty SD.

Następca D3 i Nikkor 24 mm f/1.4

Mówi się, że na jesieni wraz z D300s Nikon zaprezentuje następcę modelu D3. W tym wypadku również nie należy oczekiwać wielkiej rewolucji, gdyż podobno ma się w nim znaleźć ta sama matryca co w D3, lecz dodatkowo wyposażono w system czyszczenia z kurzu. Kolejną jesienną premierą nikona ma być obiektyw Nikkor 24 mm f/1.4.

Olympus

Olympus E-P1

Im bliżej premiery pierwszego aparatu Olympusa systemu Mikro 4/3, tym więcej informacji na jego temat wycieka do internetu. Możemy już zobaczyć jak będzie on wyglądał:

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Zdjęcie ze strony www.photorumors.com

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Zdjęcie ze strony www.photorumors.com

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Zdjęcie ze str. photorumors.com

Pojawiło się także sporo innych domniemanych informacji na jego temat:
  • Stabilizowana matryca 12 Mpix
  • Procesor TruePic V
  • 3-calowy ekran LCD
  • Nowy system LiveView
  • Czułość ISO 200-3200
  • Dostępny w dwóch kolorach: srebrny z czarnymi wstawkami, biały
  • Dostępny z dwoma obiektywami: 17 mm f/2.8 i M.Zuiko 14-42
  • Obiektyw 17 mm będzie dostępny w kolorze czarnym i srebrnym
  • Autofokus ten sam co w Panasonicu G1
  • Tryb wideo 720p z dźwiękiem stereo i możliwością użycia jednego z 6 filtrów artystycznych
  • Wymiary 120×70×35 mm
  • Obsługa kart SD/SDHC
  • Obsługa zewnętrznej lampy błyskowej FL-XXR
  • Cena 990 dolarów za body z kitowym obiektywem
  • Opcjonalnie dostępny nowy konwerter z systemu Cztery Trzecie z działającym AF
  • Opcjonalny zewnętrzny wizjer 17 mm

Samsung

Lipcowe nowości

Podobno na 4 lipca br. Samsung szykuje premierę kilku nowych aparatów. Jeśli plotki się potwierdzą, to tego dnia zobaczymy lustrzankę GX-30, aparat kompaktowy z wymienną optyką NX3, a także aparat kompaktowy WB700. W przypadku tego ostatniego pojawiła się domniemana specyfikacja, która wygląda dość ciekawie:
  • Korpus podobny do innych aparatów serii WB
  • Matryca CMOS 1/1.8 cala o rozdzielczości 10 Mpix
  • Czułość ISO 100-3200
  • Tryb wideo Full HD
  • Obiektyw z 5-krotnym zoomem optycznym o odpowiedniku ogniskowych 24-120 mm
  • Pierścień zoomowania na obiektywie
  • 3-calowy ekran AMOLED
  • Zapis w formacie RAW
Od kilku dni dostępne są także zdjęcia, które rzekomo przedstawiają GX-30.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Zdjęcie ze strony www.photorumors.com

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Zdjęcie ze strony www.photorumors.com


Jeżeli znalazłeś jakieś ciekawe plotki w internecie, prześlij je na adres redakcji, a być może o nich napiszemy.


Komentarze czytelników (45)
  1. tomitom
    tomitom 13 czerwca 2009, 20:33

    Najpiękniejsza plota to następca Fuji s5pro i cholernei jasna stałka 24mm nikkora :D
    oczywiście z 2 powyższych plot, ta ostatnia to bajka :D (bo gdzie do cholery jasna 35mm i 28mm - umrę a się nie doczekam ;) )

  2. bartekh86
    bartekh86 13 czerwca 2009, 20:44

    Plotka o D300s jednym słowem się potwierdziła. Ta od D400 była mało prawdopodobna bo dotychczasowej D300 niczego znaczącego nie brakowało (wystarczy porównać do modeli konkurencji). Dodanie funkcji video to raczej kierowanie się marketingiem a slot SD ułatwi przesiadkę dotychczasowych posiadaczy D80/d90.
    Kolejny D3. Na pewno nie D4 ale raczej D3h. Dodadzą pewnie wyższą czułość poprzez udoskonalenie przetwornika i być może będzie jeszcze szybsza migawka chociaż tego akurat aparat nie potrzebuje. Skoro mamy d3x to i d3h musi być. A za rok/dwa d3xs/d3hs. Podobnie jak z d300 tym aparatom niewiele brakuje aby odświeżać linię i wprowadzać D4.
    Za to "nieświeży" jest już troszeczkę Fuji S5pro. Nowy model powinien być szybszy. 10mpx wystarcza, byleby dynamika była jak w S5. Być może też wysokie czułości wprowadzą. Czy na korpusie D300 czy D700 to zależy od chęci wprowadzenia full-frame. A być może premiera będzie równoczesna z premierą D300s i fuji S6 będzie miał dwa sloty kart pamięci :)

  3. LDevil
    LDevil 13 czerwca 2009, 20:55

    Czy te zdjęcia Samsunga GX-30 nie przedstawiają raczej NX-3?
    To co widać na zdjęciach nie przypomina za porządnej lustrzanki.

  4. MatthewK
    MatthewK 13 czerwca 2009, 21:04

    Czy tylko ja zauważyłem napis F1.2 na dole ekranu tego Samsunga? Czyżby DFA 50 F1.0 SDM w akcji?

  5. rolech
    rolech 13 czerwca 2009, 21:12

    LDevil - pisza ze to GX-30 link

  6. jaad75
    jaad75 13 czerwca 2009, 21:18

    Bzdura. Oni przepisują wszystko, co wypatrzą na PentaxForums, a tam co niektórzy nie potrafią nawet czytać ze zrozumieniem. To są zdjęcia NX-a.

  7. ag
    ag 13 czerwca 2009, 21:41

    Witam. Olympus wygląda wg mnie super. Może wreszcie mały aparacik z dobrą jakością zdjęć. Jeśli dojdzie do tego jeszcze Samsung, to może wreszcie potentaci się obudzą.

  8. ktojack
    ktojack 13 czerwca 2009, 21:43

    A co z Sony A 500? Czyżby był już tak blisko że nie wolno o nim mówić/pisać?
    Pozdrawiam

  9. Bilbo
    Bilbo 13 czerwca 2009, 23:30

    "Czy te zdjęcia Samsunga GX-30 nie przedstawiają raczej NX-3?
    To co widać na zdjęciach nie przypomina za porządnej lustrzanki. "

    :DD dobre ! :D
    takie "plecy" to akurat ma każda lustrzanka, nawet ze średnio - wyższej półki ....

  10. P72
    P72 14 czerwca 2009, 01:47

    Bilbo, to jednak nie jest lustrzanka, ma elektroniczny wizjer. Tak jak poprzednicy, uważam, że to NX3.

  11. P72
    P72 14 czerwca 2009, 01:55

    albo, raczej WB700

  12. jarekzon
    jarekzon 14 czerwca 2009, 09:17

    Tak na marginesie, pierwszym na świecie systemem który obsługuje USB 3.0, jest Linux.

  13. LDevil
    LDevil 14 czerwca 2009, 09:27

    Bilbo - lustrzanka ze średnio-wyższej półki ma np. dwa kółka, których to cudo nie posiada, nie widać też wybieraków do zmiany trybu działania AF i pomiaru ekspozycji.
    Naprawdę ta ścianka wygląda trochę biednie jak na topową lustrzankę Samsunga.

  14. benetnash
    benetnash 14 czerwca 2009, 10:11

    jak się chce wpakować w aparat gigantyczny wyświetlacz to trzeba to zrobić kosztem albo powiększenia puszki albo wywalenia przycisków

  15. Bilbo
    Bilbo 14 czerwca 2009, 10:35

    LDevil
    "lustrzanka ze średnio-wyższej półki ma np. dwa kółka, których to cudo nie posiada"

    rozumiem że chodzi Tobie o przykład z Canon 1DsIII który to nie ma żadnego kółka i o Sony A100 który to ma dwa kółka ? ;))
    Zły czy dobry aparat to nie tylko kółka ;)

  16. s4int
    s4int 14 czerwca 2009, 11:04

    1DsIII nie ma żadnego kółka... ?

  17. ddarc
    ddarc 14 czerwca 2009, 12:21

    Co do Canona fajnie że będzie poprawiony EF 35 mm f/1.4L II za te 6 tysięcy czy EF 135 mm f/2L USM , ale może tak firma pomyślała by o czymś tańszym dla mniej zamożnych i w ślad Nikona wypuściła poprawionego dziadka EF 35 2.0 albo coś szerszego ze światłem 1.8 Obiektyw który da rade z matrycami 15mpx w ciemnych miejscach. Skoro nie chcą dogadać się z Sigmą co do poprawnej pracy AF to może by tak dali chociaż z jedną szeroka stałę w cenie do 2 tyś żeby było co podłączać pod te 50D 60D ,500D....Widać ewidentnie że Canon nie wypuszcza oprócz zumów nic sensownego pod Cropa 1.6 jak tak dalej będzie chyba zmieniam system jesienią na Nikonia poczekam na premierę D 800

  18. samp
    samp 14 czerwca 2009, 12:42

    No, jak brakuje w ofercie tańszych stałek do EOSa 500D, bo zoomy Canona są za drogie – to faktycznie najlepszym rozwiązaniem jest zmienić system na Nikona i sięgnąć po D800... :D :D

  19. konczako
    konczako 14 czerwca 2009, 13:24

    Etam D800:)... Niech od razu kolega zmieni na D3x.. Po co czekać na D800:).

    PS. Za kwotę którą bys przeznaczył na zmianę systemu kupił byś pewnie ze dwie świetne eLki w tym i 35/1.4L:).
    Co do tanich amatorskich(i w miare dobrze wykonanych) stałek czy uniwersalnych zoomow masz racje.... Pod tym względem Canon to dno. Na dotatek Nikon daję naprwde przyzwoite wykonanie plus tulipany itp:)... Też bym chciał taką tanią chińszyzne w Canonie:)

  20. kamyszek
    kamyszek 14 czerwca 2009, 13:40

    a pentax ?
    najciekawiej , to wyglada ta stałka Canona 135 mm , tylko problem z ceną , bo starsza wersja do tej pory była dośc atrakcyjna cenowo ...a jak bedzię ?

  21. jaad75
    jaad75 14 czerwca 2009, 13:46

    @Bilbo, A100 ma jedno "kółko", a wszystkie Canony od serii xxD w górę dwa. Różnica między Canonem, a resztą polega tylko na umiejscowieniu i wielkości "kółek"...
    A na zdjęciach jest NX-3.
    BTW, te zdjecia można było zobaczyć już kilka miesięcy temu:
    link

  22. mgtan
    mgtan 14 czerwca 2009, 14:27

    ciekawe jak tam z nowymi lampkami Canona... 580EX II ma już 2,5 roku... a na początku 2009 pobrzdakiwano o Sppedlite 700EX...ale coś ucichło..

  23. siudym
    siudym 14 czerwca 2009, 16:30

    Ja to bym chcial EF 400L 5.6 IS .... Bo niezbyt fajnie, ze 400 5.6 jest za ok 4.500zl ,a potem to sensownie jedynie 500 F4 IS za wiadomo ile... :(

  24. uka
    uka 14 czerwca 2009, 16:39

    A coś w temacie nowy Canon 50mm 1,4 ?

  25. tomek__
    tomek__ 14 czerwca 2009, 20:42

    nikon powinien wypuścić 1.4/35FF oraz 1.4/85 FF oba AF-S

  26. noeee
    noeee 14 czerwca 2009, 21:04

    już tak nie biadolcie na tego canona ...
    mam [podobno zabawkę] 450D ( a więc cropa) i do tego
    10-22 EFS - krajobrazy i i nie tylko
    28 1.8 EF - fajna stałka do pomieszczeń
    50 1.4 EF- super stałka do portretów
    100 2.8 EF macro - super stałka do robali i także do porterów
    i zooma 70-200 F/4 IS - do wszystkiego

    i mam wszystko co potrzeba (no może brakuje mi 400-600mm ;))
    za rozsądne pieniądze i z dobrym światłem

    jest jeszcze rozsądna 85mm ze światłem 1.8 ....
    i extra uniwersalny zoom 17-55 2.8 .....

    nie trzeba wcale szukać u żółtych ...
    co więcej trzeba ??

    W Nikonie nie ma "taniego" zooma 70-200 i to jest największą barierą ;)
    zmian systemowych
    gdyby się pojawił to nieźle by się namieszało ;)

  27. kamyszek
    kamyszek 14 czerwca 2009, 21:53

    jasne ze nie ma co biadolić ,ale akurat obietyw 70 -200 is tani nie jest
    natomiast w systemie nikona jest poodobno dobry 70 -300 is ...czy cos takiego

  28. jaad75
    jaad75 14 czerwca 2009, 22:58

    Taa... Brak tanich zoomów, to największa bariera zmian systemowych...:P

  29. tomek__
    tomek__ 14 czerwca 2009, 23:20

    noeee

    link
    link

  30. Bilbo
    Bilbo 14 czerwca 2009, 23:24


    jaad75 -- czy jesteś pewien że Sony A100 ma tylko jedno kółko ?? :)
    link

    Canony xxD owszem mają jedno koło wyboru nastaw oraz pokrętło na tylnej ściance (kciukowe) do korekty ekspozycji przy jednoczesnym użyciu na kole nastaw "P".

    Jest jeszcze pokrętło (na palec wskazujący) zmieniające wartość parametru przy udziale pokrętła wyboru w pozycji Av lub Tv. - z jednoczesną pracą tylnego pokrętła jako korekta ekspozycji.

    Także krótko: wielkie tylne koło to nie pokrętło wyboru a "jedynie" pomocne, zdublowane koło które ma takie same funkcje jak pokrętło na palec wskazujący w innych aparatach lub tej samej marki w modelach niższych.

    1Ds akurat nie ma żadnego koła nastaw (jest za to przycisk MODE) i ma dwa pokrętła: korekty i wartości czyli ... jw. :)

  31. Bilbo
    Bilbo 14 czerwca 2009, 23:34

    no dobra, może nie klasa średnia a entry level ma taki wygląd pleców jak ten Szajsung ;)
    kółka zdjęć nie robią a i reporterem nie jestem aby mieć trzy koła do zabawy które robią to samo co inne obok :D

  32. 14 czerwca 2009, 23:38

    Ciekaw jestem tego nikona d300s.

  33. bartekh86
    bartekh86 14 czerwca 2009, 23:58

    A jeśli wprowadzą D3h to myślicie, że co powinien mieć ulepszone względem D3?

  34. bartekh86
    bartekh86 15 czerwca 2009, 00:00

    Acha i jeszcze jedno. Analogicznie do D300s powinni wprowadzić D700s. W końcu nagrywanie filmów w Canonie 5DmkII odbywa się na pełnej klatce.

  35. P72
    P72 15 czerwca 2009, 00:30

    Bilbo, z tego co piszesz o tylnym kółku Canona, wynika, że nie fotografowałeś zbyt wiele aparatami tej firmy.

  36. Bilbo
    Bilbo 15 czerwca 2009, 01:00

    P72 może napisałem mniej zrozumiale ale nie mów że tak nie jest :D
    może coś jutro poszukam w necie to dam linka. Będzie bardziej profesjonalnie ;)

  37. costi
    costi 15 czerwca 2009, 01:03

    "Ma też posiadać procesor DIGIC 5 i wsparcie dla przyszłego standardu USB 3.0. Choć pierwsze egzemplarze będą działały tylko w trybie USB 2.0, to późniejsza aktualizacja firmware pozwoli na uruchomienie interfejsu USB zgodnego z wersją 3.0."

    Bezsens kompletny, skoro i tak beda musieli zrobic gniazdo zgodne z USB 3.0 (a jest ono inne niz USB 2.0, choc kompatybilne wstecznie).

  38. bezeder
    bezeder 15 czerwca 2009, 01:14

    @costi - to nie jest bezsens. Tak samo jak nie jest bezsensem oddawanie do sprzedaży samochodu z eksperymentalnym komputerem pokładowym, który "sam jeździ", bo równie dobrze może ciebie "sam zabić".
    Standard USB to 5V czyli już elektryka, a bebechy aparatu to tylko delikatna elektronika...

    Chyba nie chciałbyś żeby popaliło ci aparat za kilkadziesiąt tysięcy złotych przez durny beta-soft ;)
    (hehe, jeszcze tylko tego by Canonowi brakowało)

  39. jaad75
    jaad75 15 czerwca 2009, 01:59

    @Bilbo, po raz kolejny dowodzisz, że nie wiesz o czym piszesz.... Mówiąc o jednym "kółku" w entry level i dwóch w bardziej zaawansowanych aparatach, nikt nie ma na myśli koła zmiany trybów, a rolki kontrolujące parametry naświetlania (czas, przysłona, kompensacja ekspozycji itp.). W naturalnym trybie obsługi aparatu, czyli M, jedna rolka kontroluje czas, a druga przysłonę - w aparatach entry level nie przewidziano takiej obsługi, bo zakłada się, że użytkownicy tej klasy sprzętu pracują raczej w trybach automatycznych. Tylna rolka w wyższych Canonach jest w formie dużego koła, ale wciąż jest to ta sama koncepcja obsługi aparatu, która, sądząc po postach, jest Ci całkowicie obca.

  40. Daniel*1977
    Daniel*1977 15 czerwca 2009, 08:36

    Dwa kółka to ma mój stary Pro815 :D, to raczej nie jest sprzęt wysokopółkowy.

  41. Bilbo
    Bilbo 15 czerwca 2009, 10:05

    jaad75 "Tylna rolka w wyższych Canonach jest w formie dużego koła, ale wciąż jest to ta sama koncepcja obsługi aparatu"

    a niby o czym ja pisałem ?

    "M, jedna rolka kontroluje czas, a druga przysłonę "
    czyżby ?

    tekst z Fotopolis.
    link

    " Zacznijmy od najbardziej popularnego programu P z fleksją. Pozwala on na automatyczny dobór czasu otwarcia migawki i przysłony. Fotografujący ma możliwość zmiany parametrów jednak ich wzajemny stosunek pozostaje bez zmian. Znaczy to, że zwiększając czas naświetlania zmniejszamy otwór przysłony, a skracając czas otwieramy przysłonę. Korzystając z tylnego pokrętła możemy wprowadzić korektę ekspozycji w zakresie os -2 do +2 Ev"

    czyli tylna rolka to P a nie M z korektą JEDNEGO rodzaju.

    Jeśli chodzi o A100 to drugie koło jest przydatne bardziej jak jego brak. (gmeranie w menu) podobnie jak np. Canon G10 który jest za to chwalony. A co do czego służy to inna sprawa. I na tym sprawa polega. Rolki rolkom nie równe.

  42. P72
    P72 15 czerwca 2009, 11:51

    Bilbo, dokładnie tak jak napisał jaad75, jedno kółko zmienia czas, a drugie przysłonę. Trudno wyobrazić sobie, aby bylo inaczej. Działa to dokładnie tak samo, jak w każdym innym systemie.

  43. P72
    P72 15 czerwca 2009, 12:18

    Oczywiście, w trybach, w których sterujesz tylko jednym parametrem (potrzebujesz wtedy jednego kółka), a drugi dobiera Ci się automatycznie, drugie kółko podpisane jest pod sterowanie ekspozycją. Jest to całkiem wygodne.

  44. jaad75
    jaad75 15 czerwca 2009, 14:10

    @Bilbo, przestań teoretyzować, idź do MediaMarkt, czy gdziekolwiek, weź do ręki jakąkolwiek lustrzankę z dwiema rolkami i sprawdź. I choć może trudno Ci w to uwierzyć, to nie, P nie jest najpopularniejszym trybem pracy w przypadku w miarę świadomego użytkownika.

  45. crazy
    crazy 15 czerwca 2009, 21:03

    Dodam, jeszcze, że nawet korzystajac z programu jakiegokolwiek, nada mamy do dyspozycji oba pokrętła. Przykładowo używając trybu Av ustawiamy F/2,8 pokrętłem przy migawce, tylne duże do korekcji naświetlania, nadal można kręcić mniejszym przy spuście wybierajac inna wartość przesłony :) Więc jakby nie było są 2 "kółeczka"

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.