O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Co nam przyniósł mijający tydzień? Samsung zaprezentował cztery nowe aparaty kompaktowe. Olympus postanowił pokazać światu wodoodpornego mju TOUGH-6010. Również Praktica wprowadziła na nasz rynek kilka nowych modeli. Na brak nowości nie mogliśmy więc narzekać, a mimo to plotek też nie brakowało. Posłuchajcie...
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
Canon EOS 60D
Mówi się, że Canon nie jest zachwycony poziomem sprzedaży lustrzanki EOS 50D i zamierza dość ostro zaatakować swojego głównego konkurenta, firmę Nikon. W związku z tym producent podobno planuje wypuszczenie na rynek nowego, dwucyfrowego EOS-a z matrycą APS-H o rozdzielczości 12.1 Mpix, w którym znajdzie się system AF znany z serii EOS-1. Jakością wykonania aparat ma być zbliżony do 5D Mark II, a w trybie seryjnym ma wykonywać 6 kl/s. Jego cena ma oscylować w okolicach $1999. Brzmi pięknie, ale czy okaże się prawdziwe?
Nikon
Nikon D300s jeszcze bardziej realny?
Pojawiło się w sieci kolejne zdjęcie rzekomo przedstawiające aparat Nikon D300s. Tradycyjnie pozostawiamy do indywidualnej oceny, czy zdjęcie jest prawdziwe, czy też jest to kolejny owoc twórczości miłośników programów graficznych.![]() Zdjęcie ze strony Nikon Rumors |
Nowe obiektywy
Oprócz powyższego zdjęcia pojawiły się także rysunki, które podobno przedstawiają schematy nowych obiektywów Nikona. Jeśli plotka okaże się prawdziwa, to niebawem zobaczymy modele Nikkor 24 mm f/1.4, Nikkor 35 mm f/1.4 i Nikkor 70-200 mm f/2.8.
Panasonic
Co przyniesie przyszły tydzień?
Okazuje się, że od kilku lat firma Panasonic prezentowała nowe aparaty w okolicach 20 lipca. Na dowód tego na stronie Photo Rumors pojawiło się małe zestawienie:- 21 lipiec 2004 r. -Panasonic Lumix DMC-FZ20, Panasonic Lumix DMC-FZ3, Panasonic Lumix DMC-FX2 & DMC-FX7, Panasonic Lumix DMC-LC80, Panasonic Lumix DMC-FZ15
- 20 lipiec 2005 r. -Panasonic Lumix DMC-FX9, Panasonic Lumix DMC-LX1:
- 19 lipiec 2006 r. -Panasonic Lumix DMC-FX3, Panasonic Lumix DMC-FZ50, Panasonic Lumix DMC-LX2, Panasonic Lumix DMC-FX50 & DMC-FX07
- 21 lipiec 2007 r. -Panasonic DMC-FZ18, Panasonic DMC-FX55 and FX33
- 21 lipiec 2008 r. - Panasonic Lumix DMC-FZ28, Panasonic Lumix DMC-FX150, Panasonic Lumix DMC-LX3, Panasonic Lumix DMC-FX37
Ricoh
Ricoh GR Digital III
Pojawiła się plotka dotycząca następcy aparatu Ricoh GR Digital II, który jak łatwo się domyślić ma nazywać się Ricoh GR Digital III. Premiera nowego modelu podobno odbędzie się 27 lipca br., a aparat zostanie wyposażony w matrycę CMOS i ekran LCD o przekątnej 3.0 cala i rozdzielczości 920 tys. pikseli.
Sony
Co zobaczymy we wrześniu?
Nie cichną spekulacje na temat wrześniowych premier lustrzanek Sony. Pikanterii całej sprawie dodaje ogłoszony kilka dni temu konkurs, w którego opisie na stronie Sony Poland znaleźć można bardzo interesujące zdanie: "22 września 2009 w siedmiu niesamowitych lokalizacjach na całym świecie rozegranych zostanie 7 meczów piłki nożnej, które będą okazją do zaprezentowania technologii Exmor R™ CMOS Sensor, pozwalającej na uchwycenie niewiarygodnych szczegółów i szybkiej akcji w warunkach słabego oświetlenia, co stanowi jedno z największych wyzwań w fotografii cyfrowej.". Jak wiadomo technologia Exmor R™ CMOS do tej pory była wykorzystywana w kamerach Sony, a tutaj najwyraźniej sugeruje się, że zawita ona również do aparatów cyfrowych.Już wcześniej pojawiały się plotki na temat modeli Sony Alpha A5xx oraz A800. Ciężko powiedzieć, czy któryś z tych aparatów poznamy w okolicach 20 września, jednak faktem jest, że na japońskiej stronie Sony Style w dziale lustrzanki na próżno szukać modelu A700. W związku z tym warto odgrzebać styczniową plotkę o A800, która mówiła, że w aparacie zobaczymy:
- matrycę 15.2 Mpx APS-C CMOS Exmor R,
- zakres czułości ISO 100 - 12800,
- tryb zdjęć seryjnych 6.5 kl/s,
- 23-punktowy AF (w tym 9 punktów krzyżowych),
- nowy czujnik pomiaru światła,
- wbudowany interfejs WiFi.
Jeżeli znalazłeś jakieś ciekawe plotki w internecie, prześlij je na adres redakcji, a być może o nich napiszemy.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
2 tysiace "dularow" za nowego canona? znajac polskie realia to cena bedzie pewnie duzo wieksza niz 6 tys pln i kogo canon bedzie chcial za taka kase zaatakowac :/ ?
Sony atakuje. Osobiście czekam na tanie i dobre szkła pentaxa z napędem SDM
Tak przy okazji da rade zobaczyć na optyczne.pl test Sigmy D14 ?
Ktoś wie dlaczego wymiotło Nikona z niektórych sklepów internetowych? Pewnie bankrutuje :)
To miałbyć chyba Nikkor 70-200 mm f/2.5 ... ?
Canon mnie śmieszy. Jak dadzą lepszy AF to nie dadzą pełnej klatki. Śmieszne podejście. Ale filmy HD będą, a jak, bardzo potrzebne przecież ;)
AF w Canonach jest prawie jak w Nikonach. A prawie robi... ;)
pebe - a ja wole AF canona niż nikona - jest bardziej inteligentny
to ze canon ma na desce 60D to nie zadna tajemnica pracuja co najmniej od kilku ladnych miesiecy nad nastepca 50D ,a kiedy go wypuszcza to na razie nikt nie wie ,co do ceny to w widelkach 50D -1200$
Tak czytam te wszystkie komentarze tutaj i o nikonie D5000 jak i wcześniejsze i stwierdzam, że grono ludzi to tylko osoby czekające na nowości, niosące się z zamiarem tylko popisania na forum jakie te nowe produkty są złe i jaką lipe daje się klientom. Narzekacie już praktycznie na wszystko, Af, obudowa, soft itp. Może tak lepiej skupić się na zdjęciach i poznaniu jeszcze bardziej tajników fotografii niż wiecznie narzekać?? Fotografuję Canonem 5D(którego wiele ludzi zmieszało z błotem tutaj, zarówno jak i nowego 5d MKII którego AF jest zdecydowanie sprawniejszy niż w starej 5d) i jakoś nie narzekam na Af i inne rzeczy o których tak namiętnie piszecie w komentarzch. Wydaje mi się, że duże grono ludzi tutaj to tylko ludziki do siania paniki, bo to złe tamto niedobre, wypowiadają się niejednokrotnie o sprzęcie nawet nie mając go w rękach. Życzę wszystkim troszkę opamiętania się i skupienia nad kadrami :)
crazy- mam takie same odczucie,, jak juz jest cos dobre to cena im nie odpowiada,
tez mam aparat zmieszany z blotem (d200) i tez nie narzekam, robie poprostu zdjecia!!
pozdro
crazy - cieszę się, że Twój 5D trafia tak idealnie ;)
Gdzieś na forum, chyba nikona, przeczytałem historię, w której facet opisuje swoje ciągłe zmagania ze sprzętem. Typowe dla onanistów sprzętowych i szumofobów. Ciągle oglądał djęcia pod "mikroskopem", porównywał poziom szumów, studiował dane techniczne aparatów w internecie, zmieniał sprzęt. Szukał tego idealnego i wymarzonego aparatu, który da twysoką jakość zdjęć. Pewnego dnia trafiła mu się możliwość pracy, jako fotograf. Był jeden problem, jak sam napisał, miał ogromną wiedzę, ale nie umiał robić zdjęć. Tę historię napisał dla innych, ku przestrodze. Pod tym wątkiem, jest też mnóstwo mądrych komentarzy. Wieć przestańmy polerować aparaty, a weźmy się do robienia zdjęć. Nie wiem jak jest na innych forach fotograficznych, ale na forum olypusclub, jest bardzo dużo fajnych konkursów, odbywających się cyklicznie, między innymi np. OlyRulez. Konkurs jest co tydzień, kto wygrywa podaje temat następnej konkurencji, nagroda to pokazanie zdjęcia w galerii i satysfakcja. Uważam, że to super pomysł, przy którym można się mnóstwo nauczyć, no i sprzęt z bożka, zaczyna przeradzć się w narzędzie do pracy. Czego wszystkim, życzę.
nareszcie warto było przeczytać komentarze do artykułu, oby więcej takich
pozdrawiam
(szczęśliwy posiadacz D300 z "wieloma uniemożliwiającymi praktycznie robienie zdjęć wadami")...;D
60D z matrycą w formacie APS-H? Większą niż 50D? Jakoś nie wydaje mi się, żeby Canon zdecydował się zmienić format matrycy w linii amatorskiej (co zrobić z obiektywami pod cropa 1.6).
nareszcie cos mądrego - jarkuzonie
wybrałem Pentaxa K20 , ponieważ ma wszystko co trzeba do nauki ( a przecież uczymy sie całe zycie )
fotografii , głownie to ze mozna podpiąc studyjne lampy błyskowe
mozna powiedziec ze jestem zaawansowany ( choc do profesionalizmu troszke pewnie brakuje , pisze troszkę ponieważ znam osoby robiące nie zbyt lepsze zdjecia a szczycace sie tym mianem )
i w cale n ie pozbyłem się średnioformatowej Broniki z której na slajdzie i przy użyciu skanera Epson .....cos tam... moge wydusic format B1
zapomniałem o tym że sam wywołuje slajdy dla pełnej kontroli
efektów
Oczywiscie jeszcze długa droga ...i wyboista
ale zdecydowanie podejscie do fotografii pasjonatów lub jak kto woli półprofesionalistów bardziej mnie przekonuje
Wojna trwa .." profesionalisci " walczą ....ja pasuję
AF z 50d i crop 1.3 w malej obudowie? Brzmi super! Szkoda, ze L-zoomy sprzedalem.
Chwała Bogu, że ktoś też przypomniał do czego służy sprzęt fotograficzny.
Jakiś czas temu czytałem w jakimś miesięczniku foto coś w stylu: pisze zdezorientowany czytelnik jak to jest możliwe, że on z aparatem z najnowszym autofokusem na rynku nie łapie tej jednej jedynej chwili a tacy np. HCB, Robert Frank czy Winogrand chwytają to znacznie wolniejszymi, przestarzałymi systemami? W odpowiedzi Pan otrzymuje wskazówki o wstępnym ustawianiu ostrości i czasu, wspomina że istotnie w/w fotografowie co prawda nie posiadali sprzętu z wyrafinowanym auto-focusem ani nawet z pomiarem światła, ale za to znali techniki i mechaniczną stronę fotografii raczej niż polegali na wbudowanych funkcjach w aparacie, których wtedy producenci po prostu nie oferowali.
Przepraszam ze moj komentarz bedzie nie na temat ale na fotopolis.pl jest juz test Olympusa EP1 - czekam(y) na riposte optycznych bo ten aparacik wywolal tutaj spore emocje i wiele klotni :]
a kiedy test K-7?
Do perinoid:
czy obiektywy ef-s nie pasuję także do matrycy APS-H?
pozdrawiam
Z tego wszystkiego co piszecie wynika że prawdziwa fotografia nie istniała przed wynalezieniem AF i matrycowego pomiaru światła!
Jak to możliwe że mój dziadek robił piękne slajdy w pełni manualnym aparatem altix-n? To musiał być przypadek!
Te wszystkie dywagacje o sprzęcie - to dyskusje o wyższości ciężarówki scania nad tatrą w kontekście przewiezienia 20 cegieł. I w tym zapalczywym przerzucaniem się argumentami ktoś stojący z boku, z politowaniem pokiwa głową, chwyci taczkę i zrobi swoje...
Przypominam, że nadal to właśnie klisza ma największą dynamikę i rozdzielczość. Jak komuś nie odpowiada matryca - można wrócić do analoga.
Wytłumaczcie mi dlaczego wszyscy chcą mieć lustrzankę i traktować ją jako aparat point & shot?
greg, nie nie pasuja
Panowie od fotografii otworkowej - zapominacie, że są różne zastosowania aparatu fotograficznego. Jeden robi pejzaże, drugi portrety, trzeci fotografię uliczną, czwarty architekturę. To piękne dziedziny ... Ale poza nimi są zastosowania, w których AF Canona 5D mkII jest ZA SŁABY. I takie, w których 6 kl/s jest o wiele lepszym rozwiązaniem, niż 2.5 kl/s. I nie jest to jednostkowe doświadczenie, tylko zgodna opinia fotoprzyrodników. Nie zmienia to faktu, że nawet aparatem manualnym można zrobić bardzo fajne ujęcia, tylko trzeba na to o wiele więcej czasu i szczęścia. A czas to pieniądz, i tak dochodzimy do tego, że już po jednym dłuższym wyjeździe okaże się, że taniej wyszłoby kupić lepszą puszkę i pojechać na krócej ;-)
CO TAK UTYSKUJECIE? Nie można na Optycznych.pl pogadać o sprzęcie? Nie można ponarzekać na jego jakość? To na jakim forum???
Po co robicie porównania do kliszy i analoga? Czasy sie zmieniają. Kiedyś był suwak logarytmiczny a dziś się stosuje komputer. Perfekcjonizm (onanizm) sprzętowy nie musi iść w parze ze zdolnościami artystycznymi. To równie cenna wiedza oraz zainteresowanie.
Ja osobiście jestem za konsekwentnym rąbaniem dupy producentom. Zwracajcie głośno uwagę na wszelkie wady i wpadki. Producent też czyta takie fora. Niech ma feedback. Gorąco popieram wcześniej rzucony pomysł utworzenia spisu ujawnionych wpadek w formie rankingu fuszerek, na wesoło.
hijax_pl,
Który barwny film iso 3200 polecasz jako górujący nad dobrą lustrzanką?
ciekawus,a na co ci ta wiedza i zainteresowanie jesli nie przeklada sie na zastosowanie praktyczne
w fotografii akurat to ma chyba znaczenie czy potrafisz robic zdjecia , czy potrafisz napisac referat na temat budowy aparatu xyz model 123
Sony - użytkownikom systemu Alfa zainteresowanym reportażem, sportem lub fotografią przyrodniczą pozostaje mieć nadzieje, że plotka będzie choć w połowie prawdziwa...
Nikona wymiotło z niektórych sklepów internetowych ponieważ produktami Nikona za granicę. Towar który trafia na Polskę z Holandii powinien zostać sprzedawany w kraju a nie za granicą.
Kriso, pisz po polsku, bo nic nie rozumię
kiedys czytałem o fotografowaniu dzieciółów
facet zaczynał od lustrzanki małoobrazkowej a zakonczył na aparacie wielkoformatowym typu Sinar prawdopodonie
nie wiem czy nawet nie stosował błysku , godziny sleczenia na przeciwległym drzewie na platformie
rozumiem ze szybki Af potrzebny jest przy fotografii jaskólek
Mowimy o szybkosci czy jakosci ....
jestem bardzo ciekawy tego Exmora... jeśli Sony ze swojej matrycy wyciśnie tyle co Nikon wyciska ze Sony, to może być świetny aparat, oczywiście jeśli ceny też dają konkurencyjne jeśli chcą konkurować z Canonem i Nikonem. Oczywiście dobrze było by gdyby aparat ten pojawił się w kilku opcjach takie coś jak a200 dla mniej zamożnych kieszeni, bez bajerków i w wersji obrośniętej.
Candy, u mnie akurat się to trochę przekłada (skromnie, niewiele). Zapominasz o entuzjastach, kolekcjonerach, etc. Nie trzeba robić dobrze zdjęć, żeby kochać aparaty i zawzięcie o nich dyskutować, krytykować badziew. Sam np. jestem miłośnikiem białej broni, ale nie robię z niej użytku, poza zbieraniem grzybów i rozcinaniem listów :-)
Wszystko pięknie z Canonem, ale trochę nie chce mi się wierzyć w matryce APS-H .. odcięli by możliwość korzystania z EF-S czyli odcieliby sobie pewien segment rynku, a chyba tak drastycznej poprawy jakości nie będzie.. wprawdzie wielu dobrych szkiel EF-S nie ma, ale 17-55 2.8 is i 10-22 podobno sa bardzo dobre.
Robię 40d i jeśli daliby jeszcze lepszy AF i kilka ciekawych opcji to może bym się zastanowił. 50d dla mnie nie daje wystarczających argumentów, żeby się przerzucić z 40d, to już wolałbym dołożyć i kupić FF.
60D z matrycą w formacie APS-H? i 12MPX ? , AF z 1-dynki ? biorę od razu nie musze kupować 1D III za 15tyś i dostane filmowanie do zabawy. Chciałbym się mylić ale myślę
że ta specyfikacja lipa. Wielu by chciało taki aparat i ktoś nie źle w sieci zakombinował z tą plotką, ale to bez szans . Nie po to produkują szkła EF-S żeby zostawić je tylko pod 500D.
Chyba że wypromują nowy segment takie 3D x cropem 1.3 , ale co z Markiem 1D IV ? wewnętrzna konkurencja przeskoczy na FF ? wątpię.
Wyjdzie 60D + Full HD ( 12MPX ? raczej nie przecież ledwo co wymyślili te super soczewki w 50D trzeba też ze 2 lata posprzedawać nową matrycę ) zapewne będzie po staremu 15..ewentualnie mogli by się wysilić na odchylany LCD bo Nikon ma już w niższej serii i zapewne wsadzi w 300S itd . Nie czarujmy się Canon pokazał na przykładzie 5D II ile daje nowości po 2 latach - stary AF , 21mpx - komu to potrzebne ?
nie wiem ,żeby mieć miększe zdjęcia ? poprawiony LCD – najważniejsza zmiana i gdyby nie te filmowanie HD to była by kompletna żenada . Szkoda że wycofali z oferty stare 5D - ciekawe jak by się sprzedawał nowy Mark II . Zresztą i tak go ciągle nie ma w sklepach . Brawo
Lepiej by odświeżyli tańsze stałki 35 F2.0 ,50 F1.4 bo siadają mi na tych 15Mpx….echch
Pozdrawiam zapalony - użytkownik Conona
Czytanie komentarzy zaczyna przypominać słuchanie rozmów audiofilów z melomanami. Jedni kochają sprzęt i słuchają dźwięków, drugich fascynuje muzyka a wsłuchują się w wykonania. Podobne spory na płaszczyźnie fotografii powoli zaczynają mnie męczyć – zwyczajnie nic z tego nie wynika. Moim zdaniem nie ma sprzętu uniwersalnego. Pierwsze pytanie jakie powinniśmy sobie zadać kupując aparat brzmi: do czego będę stosował aparat, czyli jakie zdjęcia będę robił? Bo duży rozmiar aparatu w jednym przypadku będzie zaletą w innym wadą. Tak jest chyba z każdym parametrem. Dla osób robiących zdjęcia przy dużym świetle ciemny obiektyw nie będzie problemem, dla innych jest parametrem kluczowym.
Na forum spotykają się również fani wybranej marki, którzy myślą, że tylko ich ulubiony sprzęt jest najlepszy. Reszta jest zawsze zła. Czytanie takich komentarzy prawie zupełnie nie ma sensu. Czasami można spotykać wypowiedzi miłośników starego analogowego sprzętu. Niestety w tym przypadku również nie można powiedzieć, że sprzęt analogowy jest definitywnie lepszy lub gorszy od cyfrowego. Szumofobia to zupełny odlot. Można ich porównać z ziarnofobami fotografującymi tylko na 50, a przecież decydujące znaczenie ma rozmiar wyjściowego wydruku lub odbitki. Dlatego można być zadowolonym i zarabiać nawet zdjęciami z matrycy lumiksowej FZ-50 lub lepszej komórki.
A tak swoją drogą kiedy doczekamy się spisem komórek i ich testami na optyczne.pl?
Świat niestety zmienia się, producenci sprzętu bardziej interesują się wzrostem sprzedaży niż jakością swoich produktów- licytują się na nowinki, a cierpi na tym jakość (wprowadzają na rynek często nie przetestowane do końca konstrukcje, a potem poprawiają je nowym softem czy wymianą mechanizmów w serwisach). To taka uwaga o charakterze globalnym...
-Nikon- wszelkie tzw. przecieki to doskonały sposób na "podgrzanie" rynku, ten sposób sprawdzał się zawsze jeślichodzi o optykę (np. Nikkor 18-200, 70-300VR)
-Canon- jak ktoś tu słusznie spostrzegł, wprowadzenie matrycy typu APS-H oznaczało by rzeczywiście wyrzucenie do kosza całej optyki EF-S, ale to stosunkowo niewielka strata zważywszy na fakt otwarcia nowych "możliwości handlowych" (ten manewr już nie raz stosował Canon i źle na tym nie wyszedł), dało by to wytchnienie dla krytykowanego 5D Mark II, no i firma nie wydając zbytnio kasy na nowy park maszynowy i oprzyrządowanie miałaby nowy produkt, nie zagrożony przez konkurencję
-Sony- sporo namieszali w segmencie amatorskim, zmuszając dotychczasowych potentatów do poszukiwania nowych rozwiązań i bardzo dobrze... choć to ciągle segment amatorski i raczej nic więcej, bo nie widać chęci przęjęcia segmentu profesjonalnego (mają daość dobre produkty, ale brak innych działań wspierających, jak np. wymiana sprzętu konkurencji na nowe zestawy dla profesjonalistów lub rabatów przy zakupie w zamian za sprzęt Canona czy Nikona)
jarekzon---> dałbyś radę odszukać gdzieś ten wątek o którym pisałeś?
leszek3 :
1) Chcesz porównywć film z rawem? Film wygra - nawet najlepsze matryce mają zdecydowanie większy szum niż ziarnistość filmu. Chcesz porównywać film z jpg? zeskanuj film, przejedź noisewarem itp itd. Czyli zrób to co robi aparat cyfrowy z danymi z matrycy żeby zdjęcie jakoś wyglądało.
2) Z tego co wiem to raczej trudno ustawić w analogu iso3200 - w każdym razie mój aparat tego nie potrafi. Ale można pstrykać przy ustawieniu 1600 bo filmy są bardzo tolerancyjne. Z tego powodu proponuje Fuji Superia 1600 link
3) To już nie te czasy gdy filmy ISO400 dawały niebotyczne ziarno. Technologia analogowa też się rozwija ;) No i nie ma już ORWO ;)
niepotrzebnie link dałem w nawiasach :(
mea culpa
poprawny: link
pavel_9 - myślę, że chodzi o ten link
Uwaga językowa - nazwy miesięcy się odmienia. :) Nie "21 lipiec 2004" a "21 lipca 2004". I tak samo następne. Pozdrawiam.
Skopałem link, jeszcze raz: link
hijax_pl - nie opowiadaj takich bajek, że film szumi zdecydowanie mniej niż matryca. Wszystko zależy od tego jaki to film, jaka obróbka, itd. Weź np. zwykłego PAN400 i wywołaj w normalnym drobnoziarnistym wywoływaczu (bez rozcieńczania). Ziarno będzie duże! Zrób zdjęcie na Sensia 100 i zeskanuj to na bębnie, a zobaczysz, że już przy wydruku A5 będziesz widział ziarno. To samo dotyczy Provia 400. Nie wypisuję tych uwag z powodu, że jestem maniakiem cyfry (cały czas robię zdjęcia analogowe), ale zwyczajnie patrzę realistycznie. Aparaty cyfrowe w prepress przyczyniły się do ogromnego postępu i nie ma już odwrotu.
A teraz podam kilka zastrzeżeń co do robienia zdjęć na błonie:
1) cena jednego zdjęcia,
2) konieczność skanowania (skład od początku lat 90. jest tylko komputerowy) z jednoczesnymi problemami w dostępie do dobrych skanerów,
3) problemy z zakupem filmów (właściwie to teraz zawsze trzeba je sprowadzać, bo to co leży u nas na półkach jest stare),
4) problemy z wywoływaniem - coraz mniej dobrych fotolabów ze świeżą chemią i sprawnymi maszynami, które nie rysują filmu (pozostaje własna obróbka, ale nie da się robić wszystkiego, nie jest to też rozwiązanie ekonomiczne),
5) problemy z wykonywaniem dobrych odbitek - najczęściej filmy są skanowane kiepskimi skanerami (za i tak duże pieniądze), a następnie odbitki robione cyfrowo.
Zalety zapewne znasz, ale moim zdaniem nie przeważą one już szali.
A co do niusów to przypuszczam, że Canon może zrobić taki numer "w duchu rozwoju", że połowa nowych obiektywów będzie do kosza. Przecież chodzi o sprzedaż.
Sony A800 ma mieć 18mpx w FF oraz WiFi, GPS i ma kosztawać poniżej 1000$ (czyli zabicie konkurencji na rynku w tej klasie cenowej vs możliwości).
jeszcze ma być modek A730 (15mpx, APS-C).
jestem przekonany, że Sony jak się zainteresuje danym rynkiem to go próbuje przejąc :
- gry : nintento, sega kiedyś królowały (tak jak teraz Nikon/Canon w DSLR)
- 99% kamer video studyjnych to Sony.
ja akurat mam A200 (Entry Level - widzę w niej ograniczenia, ale taki chciałem model na początek - zeby nie żałować pozniej zmiany systemu .... jak się okazuję : pozostanę przy tym systemie (czekam na A730 lub A800).
Sony A900 ostro wszedł w rynek fotografii studyjnej : link
I teorie spiskowe ;)
link
link
P.
Redakcjo..................... 21 lipiec 2004 r.
Kazdy rok ma tylko jeden lipiec, podobnie jak styczen luty itd......
Odrobine szacunku dla naszego jezyka........
rav4 - wielokropek ma postać trzech umieszczonych obok siebie kropek :)
Odrobina szacunku...
Fakt ze troche nudne jest roztrzasanie , co lepsze czy cyfra czy błona
o ile pamiętam w ksiażkach o nauce fotografi , przedstawiane były tabele lub zestawienia , typów aparatów foto wraz z głownym ich zastosowaniem
pewnie teraz sie zmieniło troszkę , ale kazdy kto fotografuje własne zestawienie posiada
I faktem jest ze w dziedzinach zdjeciochłonnych cyfra ..wygrywa
reporterka ,sport ,portret dynamiczny
ale sa takie gdzie kilka klatek wystarcza
Na swoje potrzeby zamierzam zrobic mały test co do jakosci cyfry i analogu , na swoje bo tylko sprzęt ktorym fotografuję
bo nie ukrywam ze sam ciekaw jestem , jak to naprawdę się przedstawia
Pozdrawiam wszystkich
D300 nie jest już dostępny w sieci FJ. I nie będzie... Wniosek: D300s !!!
kamyszek : tez jestem ciekaw jak wypadnie to (te same warunki oświetleniowe, ustawienia iso, ten sam model) - niedawno zakupiłem minoltę 800si z gripem i bede chciał, tak dla własnej satysfakcji, porobić kilka fotek (plener, IR, BW, Astro z dużymi czasami naświetlenia).
P.
anonimus - dobrze wywołany film nie ma dużego ziarna.
Przecież w ACR nieumiejętnie sterując parametrami też mozna mieć kichowate zdjęcie.
Ale zgadzam się - filmy to już sztuka dla sztuki. Świetna zabawa w zaciszu domowym ;)
A ja sie pytam czy będzie nowa wersja Nikkora 300/4 VR ?
Czy coś na ten temat słychać ?
Koniec lipca ma być konferencja prasowa Nikona, wtedy dowiemy się zapewne o nowych korpusach i szkłach :)
@ch0mik
"fulfrejm" sony za mniej niz 1000$??? juz sobie wyobrazam jakosc i mozliwosci tego aparatu:] nie, dziekuje, postoje... :)
thorgal , kto wie może się w końcu Sony nauczy robić aparaty?
@ch0mik skąd Ty masz takie informacje... :))), A800 i A730 w tym roku?????... hm z tego co się plotkuje to ma być model o niższym numerze niż A700 a ze trochę już czasu minęło od premiery A700 to model ten pod niektórymi względami będzie przewyższał 700tke (nowa matryca?), z tym przebojem A900 to przesadziłeś... ;)
efrem1 "wyrzucenie do kosza całej optyki EF-S"
anonimus "połowa nowych obiektywów będzie do kosza"
Znajdźcie, proszę, jedno słowo dla określenia twierdzenia, że wypuszczenie jednego modelu aparatu nie mającego formatu aps-c spowoduje wyrzucenie do kosza wszystkich lub co najmniej połowy obiektywów EF-S...
z plotek link oraz forum dpreview
ddarc - czy pisząc opinie na temat 5d MK II choć raz robiłeś nim zdjęcia, że śmiesz pisać takie rzeczy?? Dynamika w tym aparacie bije każdy aparat na rynku
fanatyzm gorszy niz za czasow wojen religijnych w sredniowiecznej europie wycieka z niektorych komentarzy :P
czas porobic jakies fotki...
candy - ja nie jestem żadnym fanatykiem, pracowałem na kilku systemach ale nie cierpię jak ktoś smęty i zamęty sieje bo musi sobie byle co na forum napisać
leszku 3
ja bym tak definitywnie nie przesądzał
Provia 400 forsowana o dwie działki przesłony , naprawde dobrze się zachowuje
czyli mamy 1600 iso , mysle ze 3200 z mała strata da sie wydusić
dokladnie to co w aparatach cyfrowych , a nie wiem czy nie lepiej
crazy,nie pisalem o tobie tylko wlasnie o smeceniu o duperelach jakichs :)
Do "crazy" nie sama dynamiką człowiek żyje. Skoro ty oceniasz aparat tylko pod względem dynamiki to ok. a co powiesz na stare Fuji S5 PRO …
link
Jak mogę pisać taka opinie o 5D II….a mogę. Pomagam czasami znajomemu fotografowi w trudniejszych zleceniach. Człowiek kupił do studia i reportażu nowe 5D II bo chciał mieć lepiej , łatwiej i piękniej . Tak się trafiło że była grubsza impreza firmowa i poprosił mnie o pomoc bo sporo się miało dziać i jeden fotograf mógł nie dać rady .
Mieliśmy równocześnie stare 5D jak i nowe 5D II i pare szkieł w tym 50 1.2 , 85 1.8 oraz 24-105 i 70-200. Po części oficjalnej nastąpiły balety wieczorne w słabym oświetleniu, jakieś pokazy na wybiegu itp. i niestety szału nie ma … Pooglądałem z nim te fotki po paru dniach …..tu nie ostre tam nie ostre… tyle kasy a prawie to samo jak stare 5D . W końcu znajomy miał dość sprzedał te dwie piątki i zmienił teraz na..1D Marka III i cieszy się jak dziecko z normalnym AF . Szkoda tylko że żeby mieć w miarę celny AF w Canonie trzeba dać prawie 16tyś…
Wiem że jak ktoś wydał te 9 tyś za puszkę będzie jej bronił i już , Nie każdy ma też potrzebę wykorzystania jej w warunkach reporterskich , ale co by nie mówić wsadzanie do 5DII gorszego AF niż w 50D to kpina z użytkowników .
Największy konkurent Nikon ma D700 puszkę tańszą o ponad tysiąc złotych i o wiele bardziej dopracowaną .
W moim przypadku 60% to akcja i reportaż reszta studio i 5D II mnie rozczarował fajne że ma dobre wysokie ISO ale te 3kl/s i ten AF to kiepściutko
Mam nadzieje że to ostatni raz i w końcu pokażą dobra puszkę na poziomie D 700
PS. Zdjęcie testowe AF . młoda para zbiega radośnie z góreczki trzymając się za ręce. oczywiście strzelamy w serii…policzmy ostre zdjęcia w tej piątce. O pracy na bocznych punktach to już lepiej nie pisać.
Jedynie za co cenie system Canona to za dobre i tanie szkła F4 L tego w N nie ma oraz super kolorki skóry jakie produkuje matryca.
Nikon też ma swoje wady niestety - jak oglądam galerie przepraszam za wyrażenie „Nikonowców „ to prawie co drugi fotograf ucieka w fotki B/W , Sepie itp. w obróbce - dla czego ? …bo kolory są lipne jak to mówi moja żona skóra z N jest blada -czasem wpada we fiolet a czasem w żółć, a szkoda bo już bym miał D700 . I zaraz ktoś z N się oburzy że to nie prawda . Jednak kobiety lepiej widza kolorki niż mężczyźni :)
Mam nadzieje ze po zawiązaniu współpracy z Fuji to się zmieni może doczekam się wymarzonej puszeczki N….No chyba że rzeczywiście Canon się postara I czymś pozytywnie zaskoczy …czas pokaże
W moim odczuciu ostatnie premiery Canona słabe …50D – tani jest. ale słabe ISO , słaby AF, słabe naświetlanie matrycy ( sam mam więc wiem ) , 5D II drogo i bez rewelacji pobili rekord w pikselach tylko po co ? cieszmy się filmowaniem....sory mam dwie kamery nie potrzebuje
ddarc - to powiem Ci że ja fotografuję koncerty i nie widzę problemu z Af, kwestia wprawy i umiejętności. Nie to , że bronię tego aparatu ale Af jest zdecydowanie lepszy niż w starej piątce. Ostatnio robiłem wesele i powiem Ci że wywaliłem tylko z 20 zdjęć z całego wesela. Ten aparat to bardziej do studia i na śluby więc tam szybkolstrzelność niepotrzebna, Af jest dobry jak potrafi się go używać i przewiduje się akcje. Boczne punkty użyteczne również. Kiedyś nie było AF i ludzie robili zdjęcia a teraz wiecznie im coś nie pasuje. Ludzie zrobili się wygodni i liczą tylko na aparat, a tak być nie powinno. Gdybyś chciał mogę podesłać Ci zdjęcia ze starej jak i nowej 5tki.
" crazy "
Zdjęcia zawsze mile widziane na ddarc@wp.pl . Powiem ci że jak zrobisz jeden reportaż D700 z podpiętym N24-70 2.8 to już odechciewa się 5D II chyba dla tego się zmanierowałem . Wchodzisz do kościoła i po paru fotkach nawet nie patrzysz na LCD.. po prostu spust , trach i trafione idealnie… mi się nie chce męczyć i przewidywać pracy autofokusa o auto ISO nie wspomnę wygoda jak cholera …wiem że może nie to profesjonalne podejście ale to naprawdę działa , gdyby nie ta kolorystyka z Nikona …więc puszka odpada .
5-tka jest dobrym aparatem do studia ale do reportażu to już słabiutko . Spokojnie mnie na nią stać ale jak trochę się pobawiłem to mi się odechciało …1D III znowu za duży i za ciężki dla mojej żony …uwielbiam zwalać na nią pracę w studiu i bawić się oświetleniem…a zresztą mam też filmowanie i najczęściej to moja żona właśnie robi reportaże i całkiem nieźle to robi ale nie chce cegły …no i nie ma co kupić…echhh
Stwierdziliśmy że chyba będziemy dwu systemowi na początek jakieś nowe D800 + 50 1.4 na reportaż a Canon na sesje i plener….tylko że to bez sensu i kosztuje sporo..
Co do 5D II uważam że trochę chyba przesadzili z ceną jak na jej możliwości
chyba podniecili się tym filmowanie w Ful HD no i 21Mpx ale do odbitek które robie 15x21 starcza nawet 8mpx… no i kryzys dobił też cene…na tle konkurencyjnego Nikona powinna kosztować 7-8 tyś tak jak było na starcie..
Ja robiąc ślub nie korzystam z LCD, mam wyłączony podgląd. Prześlę Ci zdjęcia jak wróce do domu, to zobaczysz o czym mówie. Jak już wiele razy tutaj pisałem trzeba umieć żyć z wadami sprzętu i potrafić je wykorzystać. Auto ISO także dobrze działa. No cóż o gustach się nie dyskutuje tylko ja jestem z tych co skupiają się nad zdjątkami a nie nad sprzętem ... Bawiłem się Markiem 1ds III jest zajebisty ale co z tego jak kosztuje jak dobry samochód i można to samo zrobić starą 5d. Można by pisac i pisac :)
"Jak już wiele razy tutaj pisałem trzeba umieć żyć z wadami sprzętu i potrafić je wykorzystać." - Ni jak nie wiem jak wykorzystywać wady sprzętu. Do tej pory raczej uczyłem się je omijać. Gdzie pisałeś o tym jak się wykorzystuje wady sprzętu?
Euzebiusz - sorki źle skleiłem zdanie :P chodziło mi o to, że trzeba umieć żyć w wadami i potrafić je akceptować :)
Panowie, zaczynacie rozmawiać jak Pentaksiarze ;)
:)
ddarc
bo Nikona to trzeba koniecznie z NX2 w nef, Camera RAW z PS jakoś dziwnie widzi profile nikonowskie i kolory są nie dość że sprane to przekłamane. Robię śluby Nikonem i w zasadzie sobie chwalę. Warunek niestety trzeba sie nauczyć NX2, wbrew pozorom ten program daje ogromne możliwości edycji zdjęć w dość krótkim czasie bez zabawy na warstwach, selektywnych zaznaczaniach, wtapianiach i innym badziewiu. Polecam spróbować.
PS. AF to nie tylko puszka a obiektywy są coraz gorszej jakości zarówno w N jak i C.
taaa, zwłaszcza najlepszy uwa w dotychczasowej historii dslr- 14-24
ps - mam canona.
bezeder | 2009-07-21 20:54:34
Panowie, zaczynacie rozmawiać jak Pentaksiarze ;)
A kolega chciał kogoś obrazić?
Z każdego systemu można uzyskać dobre i marnej jakości zdjęcia.
A na każdym forum "znawcy" plotą głupstwa.
Są jeszcze profesjonaliści, którzy pracują na alalogach i nie walczą na forach z wiatrakami.
Pozdrawiam.