Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

RED EPIC-X

RED EPIC-X
2 listopada
2009 09:30

RED EPIC-X to nowe profesjonalne urządzenie typu DSMC (Digital Stills and Motion Camera) łączące ze sobą cechy aparatu cyfrowego i kamery cyfrowej. Wyposażono je w nową matrycę MYSTERIUM-X 5K pozwalającą na rejestrację obrazów w rozdzielczości 5K z prędkością od 1 do 100 kl/s.

W przypadku RED EPIC-X słowo urządzenie nie do końca oddaje rzeczywistość, gdyż mamy tu do czynienia z całym systemem modułowym, który pozwala na niemal dowolne jego konfigurowanie, a odpowiednie adaptery dają możliwość korzystania nie tylko z obiektywów RED, ale także tych z bagnetem Nikona i Canona.

Więcej zdjęć i szczegółów znaleźć można na forum użytkowników RED.

RED EPIC-X

RED EPIC-X

RED EPIC-X

RED EPIC-X

RED EPIC-X

RED EPIC-X

RED EPIC-X

RED EPIC-X


Komentarze czytelników (44)
  1. komor
    komor 2 listopada 2009, 09:36

    Z takim wyglądem to spokojnie może zagrać w piątej części Aliena :) Jako gadżet bohatera, nie tylko jako narzędzie filmowców...

  2. Loopik
    Loopik 2 listopada 2009, 09:57

    Za chwilę posypie się lawina rozgoryczonych forumowiczów mówiących, że aparat jest do zdjęć a nie do filmowania. Wspominałem o tym wynalazku przy okazji "wojny" o filmowanie w 5dmkII. Redakcja odnalazła ciekawe zdjęcia, dzięki!

  3. archangelgabrys
    archangelgabrys 2 listopada 2009, 10:00

    Bo aparat jest do zdjęć :)
    Ale nikt nie powiedział że nie może powstać hybryda między aparatu i kamery. To może być bardziej ciekawa zabaweczka. Uniwersalność jest też ważną cechą, jakże często spotykaną w codziennej fotografii.

  4. archangelgabrys
    archangelgabrys 2 listopada 2009, 10:01

    Sorki, miało być bez 'między'... :)

  5. MasterB
    MasterB 2 listopada 2009, 10:01

    LEGO! :)

  6. Loopik
    Loopik 2 listopada 2009, 10:05

    archangelgabrys - "Bo aparat jest do zdjęć :) "

    Pytanie tylko czy 100kl/s to nadal zdjęcia czy już film :)

  7. marcinek
    marcinek 2 listopada 2009, 10:07

    DO tej pory za "NAJŁADNIEJSZY" aparat uważałem d3X (i pokrewne) - ale widze, że jest nowy szeryf w mieście jeśli chodzi o design. Coś jakby radzieccy naukowcy zbudowali hummera H1. Boski! O godzi wielbicieli rożnych bagnetów...

  8. archangelgabrys
    archangelgabrys 2 listopada 2009, 10:07

    Ale to już nie jest zwykły aparat, bo nacisk jest postawiony zarówno na zdjęcia jak i filmy. Dlatego napisałem, że cieszę się że zaczynają powstawać uniwersalne hybrydy.

  9. Loopik
    Loopik 2 listopada 2009, 10:17

    Ciekawy tylko jestem czy w opcji "zdjęcia" obiektywy Canon i Nikon będą działały z autofocusem, bo w filmowym świecie na poziomie kinowym nie używa się autofocusa. Chociaż w sumie, przysłoną musi się dać sterować więc pewnie jakieś połączenie elektroniczne jest.

  10. rolech
    rolech 2 listopada 2009, 10:21

    Loopik - na zdjeciu nr 3 EPIC-X ma najprawdopodobniej zalozony adapter Canon EF. Wyraznie widac iz sa tam wszystkie styki, zatem jest spora szansa ze AF bedzie dzialal

  11. amas
    amas 2 listopada 2009, 10:23

    A'propos szybkostrzelności:
    link

  12. Loopik
    Loopik 2 listopada 2009, 10:28

    rolech - aaa, faktycznie, nie zauważyłem. Czyli te bagnety to coś więcej niż metalowy adapter.

  13. bezeder
    bezeder 2 listopada 2009, 10:30

    Ale każdy kto zajmuje się filmami nie będzie zainteresowany obiektywami canona czy nikona

    Ta obsługa obiektywów N i C to taki haczyk komercyjny dla posiadaczy takiej szklarni. Kupić porobić zdjęcia - fajna sprawa, wszystko cacy - przyjdzie do filmowania i nagle się okazuje, że trzeba obiektywu z płynną zmianą przysłony i wygodniejszą obsługą MF - i tyle było pożytku ze szklarni N i C, tak czy siak trzeba kupić szkiełka REDa...

  14. 2 listopada 2009, 11:45

    Jezu, jakie to potwornie brzydkie!
    Toż to faktycznie nadaje się do kręcenia horrorów, albo reportaży wojennych...

  15. dude83
    dude83 2 listopada 2009, 11:57

    Ale super konstrukcja! W sam raz dla fanów serii "jak to jest zrobione" z Discovery :)

  16. sparky81
    sparky81 2 listopada 2009, 11:59

    czyzby pierwsza "lustrzanka" z opcja video prawdziwego zdarzenia? Wiem wiem to nie jest lustrzanka... :D

    swoja droga chcialbym miec plynnie ustawiane fps w aparacie :D moge wtedy zrezygnowac z lustra :D Jesli tylko dostane w zamian dobry wizjerek - rodem z kamer :D

    Tak moze mniej wiecej wygladac nastepca sony a900... :D

  17. Art1000
    Art1000 2 listopada 2009, 12:45

    Srebrna wersja wygląda faktycznie niepoważnie... coś jak chińskie zabawki... ale czarny jest juz suuuuper.
    Napewno wpadnie w oko reporterom... taki dyskretny i sprawia wrażenie solidnego :)

  18. AM
    AM 2 listopada 2009, 13:13

    Fajnie, pasuje wizualnie do nowej Nagry LB.

  19. adrianolos
    adrianolos 2 listopada 2009, 13:16

    a ja mam pytanie odnośnie kupna :) Czy kupując dany zestaw dostajemy coś w stylu klocki LEGO złóż to sam?

  20. uzurpator
    uzurpator 2 listopada 2009, 13:36

    co tam red........ widzieliście nowego rumora o kolejnym tanim FF od sony?
    link
    pobożna lista życzeń ewidentny fake, ale byłoby ciekawie zobaczyć coś podobnego :)

  21. sparky81
    sparky81 2 listopada 2009, 13:57

    @uzurpator

    to sciema... poszukaj na dyxum.com... ktos sie pobawil w photoshopie... szkoda czasu na ta plotke

  22. Sci-Clone
    Sci-Clone 2 listopada 2009, 14:03

    Insanely High-End... NICE!
    Lubię ciężkie aparaty. Tutaj body waży od 3 do 5kg zależnie od osprzętu, plus jakiś Turbo-Dymo-Obiektyw i mamy w ręce solidne 7-8kg w przypadku osprzętu PHOTO i pewnie kilkanaście kg w przypadku osprzętu PHOTO-VIDEO.

    Mozna powiedzieć, że tutaj pieniądze "ważą swoje" ;-) .

    Pozdrawiam!

  23. Moonbeam
    Moonbeam 2 listopada 2009, 14:50

    bezeder - oczywiście że szklarnia RED jest znacznie wygodniejsza do filmowania, ale do momentu gdy do którejś ze scen nie zapragniesz.... 600 f/4, 85 f/1.2, 24 f/1.4 jakiegoś szerokiego 10-14 mm lub fisza. Wtedy taki adapter to jedyna opcja.

  24. Drow
    Drow 2 listopada 2009, 14:59

    Pytanie, co to za nowe oznaczenie: rozdzielczosc 5K?
    To oznaczenie wysokosci/szerokosci wpikselach, czy moze generalna ilosc pikseli z jakich sklada sie zdjecie [jak to ma miejsce z Mpix]?
    To jakas ciekawostka.

  25. archangelgabrys
    archangelgabrys 2 listopada 2009, 15:14

    link

    To, co jest napisane pod 'stage four':

    EPIC FF35
    Scarlet FF35
    EPIC 645
    EPIC 617

    Jakoś dziwnie mi się te nazwy kojarzą z rozmiarami matryc. Klatka 35mm, 60x45mm... Kamera z matrycą średnioformatowca? Czy ktoś inaczej zinterpretuje te oznaczenia?

  26. Loopik
    Loopik 2 listopada 2009, 15:25

    archangelgabrys - na stronie www.red.com wszystko jest wyjaśnione, dobrze Ci się kojarzy. 645 = 56x42mm. 617 = 168 x 56mm.

  27. voodeczka
    voodeczka 2 listopada 2009, 19:18

    jakbym nie wiedzial ze to korpus aparatu to bym powiedział, że to maszynka do mielenia mięsa :>

  28. Przechodzien
    Przechodzien 2 listopada 2009, 20:14

    Wyglad stosowny do ceny - kosmiczna :)

  29. jaad75
    jaad75 2 listopada 2009, 22:14

    @Przechodzień - nie masz pojęcia o czym mówisz, RED jest tani jak na tę klasę sprzętu. Tego typu kamery do tej pory kosztowały w okolicach $200.000.

  30. ag
    ag 2 listopada 2009, 23:15

    Odjazd - turbodymoman wysiada

  31. Drow
    Drow 3 listopada 2009, 00:17

    Rozumiem, ze nikt nie wie, albo oznaczenie "5K" to jakas pseudomarketingowa bzdura.

  32. pxl666
    pxl666 3 listopada 2009, 01:09

    5k to oznaczenie rozdzielczosci

    red to juz klasa sama w sobie...sledze historie tej firmy i podziwiam ze odwazny dizajn...kiedy test?

  33. pxl666
    pxl666 3 listopada 2009, 01:13
  34. Drow
    Drow 3 listopada 2009, 08:37

    @pxl666: ale zes powiedzial... Nic zupelnie nie wyjasniles.
    w linku, ktory nizej podales, nie ma nic a nic o formacie "5K". Za to format sam w sobie nazywa sie chyba Mysterium-X S35, z tego co widze [skoro odpowiada EPIC X].

    Wiec jak mowie, dla mnie te "5K" to jakis marketingowy belkot, ktory nie niesie za soba zadnych konkretnych informacji.

  35. AM
    AM 3 listopada 2009, 11:59

    Drow - wiec jesli ktos nie pospieszy Ci z wyjasnieniem jakiegokolwiek faktu to fakt ten jest bzdura, najczesciej marketingowa?

  36. Loopik
    Loopik 3 listopada 2009, 12:02

    Drow - 5K to w przybliżeniu 5000 pixeli na dłuższej krawędzi.

  37. Sci-Clone
    Sci-Clone 3 listopada 2009, 12:23

    Sensor 168x56mm to już iście Hollywood'zki format!

    168x56mm = 28.000x9.334Px = 261352000Px = ok 261Mpx jeśli dobrze liczę.

    168/56 = 3

    NICE! To się nazywa szeroki kąt!
    Pozdrawiam!

  38. Moonbeam
    Moonbeam 3 listopada 2009, 23:54

    5K to ~5mpix zapisywanego obrazu. Sama matryca może mieć więcej pikseli, tak jak RED one rejestruje w 4K, ale matryca ma 12 mpix.

  39. 4 listopada 2009, 01:50

    @ pxl666 - akurat w takim sprzęcie design nie ma znaczenia
    @ Art1000 - sprzęt dla reporterów to raczej nie jest.

  40. Loopik
    Loopik 4 listopada 2009, 08:22

    Moonbeam - nieprawda, na linku który podał pxl666 link już wszystko było wyjaśnione.

    5K = 5120 x 2700 = 13 Mpix

    Tak na marginesie to w ofercie jest również matryca o rozmiarach pełnej klatki i ona ma:
    6K = 6000 x 4000 = 24 Mpix

    To o czym napisał Moonbeam to zgadza się tylko o tyle, że duża matryca np. 5K może zapisywać obraz 4K, 3K, 2K itd.

    Gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości:

    link

    link

  41. archangelgabrys
    archangelgabrys 4 listopada 2009, 09:54

    Ciekawe jak będzie wyglądał korpus z matrycą 617?
    Pewnie kształtem zbliżony będzie bardziej do monitora panoramicznego, niż aparatu/kamery :]

  42. Loopik
    Loopik 4 listopada 2009, 11:35

    archangelgabrys - ciekawe jak będzie wyglądał obiektyw, który to jeszcze pokryje :)

  43. AM
    AM 4 listopada 2009, 18:15

    Pewnie podobnie do Linhofa Technoramy 617 albo Fuji GX617

  44. mover
    mover 4 listopada 2009, 18:57

    fajna glebia ostrosci musi byc na tej wielkiej matrycy ;P

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.