Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Voigtlander APO-LANTHAR 90 mm f/3.5 SL II

Voigtlander APO-LANTHAR 90 mm f/3.5 SL II
17 lutego
2010 10:41

Cosina zaprezentowała obiektyw Voigtländer APO-LANTHAR 90 mm f/3.5 SL II, który będzie dostępny w wersjach przeznaczonych dla lustrzanek Canon, Nikon i Pentax. Model z bagnetem Nikona zostanie dodatkowo wyposażony w styki i mikroprocesor pozwalające na komunikację z korpusem aparatu.

Obiektyw składa się z 6 soczewek ułożonych w 5 grupach i przy minimalnej odległości ostrzenia wynoszącej 0.5 m pozwala uzyskać skalę odwzorowania 1:3.5. Gdy skorzystamy z dołączonej soczewki zbliżeniowej odległość ostrzenia spada do 0.35 m, a skala odwzorowania wynosi wówczas 1:1.8.

Obiektyw będzie dostępny w cenie 55000 JPY, czyli ok. 1900 zł, a za wersję z bagnetem Canon EF trzeba będzie zapłacić 58000 JPY (ok. 2000 zł).

Voigtlander APO-LANTHAR 90 mm f/3.5 SL II

Pełna specyfikacja obiektywu jest już dostępna w naszej bazie:


Komentarze czytelników (41)
  1. 17 lutego 2010, 10:53

    Hmm, dziwne szkło. Ani to macro, ani portretówka.

  2. jaad75
    jaad75 17 lutego 2010, 10:54

    Rewelacja, bo najprawdopodobniej oznacza to również, że wyjdzie wersja SL II APO Lanthara 125/2.5, a to jeden z najlepszych obiektywów macro jaki kiedykolwiek powstał...

  3. Sky_walker
    Sky_walker 17 lutego 2010, 11:07

    odwzorowanie 1:3.5, światło f/3.5 ... powinni to sprzedawać za 1000 a nie prawie 2000. Za 2 tyś można mieć sigmę 105 f/2.8 - lepsze światło i makro 1:1.

  4. cyberant
    cyberant 17 lutego 2010, 11:14

    Troche nietrafione to szkło, z Canonem 100 f2,8 makro raczej w szranki stawać nie może.. gdyby cena była 50-70% niższa.. może ktoś by się skusił.

  5. jaad75
    jaad75 17 lutego 2010, 11:15

    Weź sobie jakiegokolwiek Voigtlandera do ręki, a później dopiero porównuj to z budżetówkami, typu Sigma... BTW, 1/2 EV różnicy, to nie jest jakikolwiek problem, gorzej z odwzorowaniem, ale przecież nie sprzedają tego jako macro. Mnie bardzo cieszy, że odświeżają stare eSLe, bo te kultowe szkła są praktycznie nie do dostania.

  6. totus
    totus 17 lutego 2010, 11:20

    voigtlander nie jest zly, na pewno wole od jakiejs sigmy czy tamrona. btw, nawet na stronie voigtlandera jest napisane ze to sa ceny netto..

  7. AM
    AM 17 lutego 2010, 11:55

    Rewelacja. To oznacza, ze Cosina ma sie dobrze a z takiej sytuacji mozemy miec same korzysci.
    125 Lanthar w bagnecie EF do dostania od reki to bardzo mila perspektywa.

  8. P_M_
    P_M_ 17 lutego 2010, 12:00

    Szklo nijakie, jesli chodzi o ewentualne zastosowanie, bo ni to makro, ni to portretowka. Cena powinna byc odpowiednio nizsza.
    Wyglada na solidny i ma styki. Swietnie.

  9. jaad75
    jaad75 17 lutego 2010, 12:11

    @AM, 125 APO-Lanthar do dostania od ręki, to miła perspektywa w przypadku dowolnego bagnetu...:) Mam tylko nadzieję, że nic nie skopią w porównaniu z oryginalnym SL-em...

  10. rakken
    rakken 17 lutego 2010, 12:20

    Ja jednak mam pytanie, do kogo skierowane jest to szkło?
    Dla portrecistów wydaje się zbyt ciemne a do makro brak odwzorowania 1:1.

    P.S. Pytam z ciekawości.

  11. jaad75
    jaad75 17 lutego 2010, 12:22

    Do fotografów kwiatów...:)

  12. f8@24mm
    f8@24mm 17 lutego 2010, 12:27

    od kiedy to przeslona f/3.5 to jest "ciemno" do portretu? ja wiem, ze f/1.8 jest tanie a wielu osobom sie wydaje, ze dziura powyzej f/2.8 jest niegodna uzycia w portrecie, ale dobrze skorygowane, uzyteczne na pelnej dziurze f/3.5 z dobrym bokehem, to jest bardzo sensowna propozycja.

  13. +++
    +++ 17 lutego 2010, 12:27

    Jakby ktoś znalazł sample w sieci, to proszę podlinkować :)

  14. AM
    AM 17 lutego 2010, 12:31

    jaad - w sumie racja, tylko EF i Alpha sa teraz bardzo rzadkie i nie do dostania raczej z drugiej reki.
    Nie zmienia to faktu, ze ja bym chcial to szklo w m42.

  15. rakken
    rakken 17 lutego 2010, 12:31

    f8@24mm - Zgadzam się że f3.5 że do klasycznego portretu jest ok.
    Jednak 85 f1.8 wydaje się być dużo lepszym rozwiązaniem a domknąć obiektyw zawsze można.

  16. Crow
    Crow 17 lutego 2010, 12:33

    Pod bagnet Pentaksa także będą styki (KA)
    link

  17. jaad75
    jaad75 17 lutego 2010, 12:43

    @ Crow, zawsze były. SL II tym tylko różni się od oryginalnego SL-a, że podaje informacje o ogniskowej.

  18. Roba
    Roba 17 lutego 2010, 12:53

    Gdzieś czytałem, ze ok. 15 sierpnia minie moda na portrety z papierową GO, więc wtedy szkiełko jak znalazł.
    Marudy jesteście i tyle :)

  19. komor
    komor 17 lutego 2010, 12:57

    Czemu w wersji EF nie ma styków? Znowu Canon rzuca kłody pod nogi producentom niezależnym? I jeszcze za karę wyższa cena wersji EF. Czy może styki w wersji Nikon są niezbędne żeby działał prawidłowo pomiar światła, co z kolei w Canonie nie jest potrzebne (ale za to nie będzie potwierdzenia ostrości... :) ).

  20. MasterB
    MasterB 17 lutego 2010, 13:28

    komor, pewnie jest jak piszesz - Canon chyba niezbyt lubi się z producentami niezależnymi ;)
    Potwierdzenie ostrości to każdy canonier może sobie zrobić doklejając dandelionik :P

  21. zembaty
    zembaty 17 lutego 2010, 13:34

    @Sky_walker

    Żeś chłopie porównał... Sigmę do Voiglandera :/

  22. zembaty
    zembaty 17 lutego 2010, 13:36

    @komor

    Tak, w części modeli Nikona, takie styki są potrzebne.

  23. MasterB
    MasterB 17 lutego 2010, 13:41

    zembaty - no raczej, widać dla ludzi nie ma już żadnej świętości...

  24. zembaty
    zembaty 17 lutego 2010, 14:00

    @masterB

    To nie o świętości chodzi, tylko o jakość. Argumentacja w rodzaju: "po co płacić za BMW, skoro do poloneza też 4 osoby wejdą".

  25. MasterB
    MasterB 17 lutego 2010, 14:56

    Mówimy o jakości obrazowania?
    Samochód to nietrafione porównanie - z punktu widzenia właściciela Bentleya czy Maybacha BMW to auto dla plebsu :)

  26. Lary
    Lary 17 lutego 2010, 15:01

    @Master B
    z punktu widzenia wlascicieli (arabow) Maybach jest dla wiesniackich milionerow z rosji a bentley jest dla pilkarzy... zawsze wszystko zalezy od punktu widzenia;)

  27. Dyzmard
    Dyzmard 17 lutego 2010, 15:19

    podejrzewam ze wszystkie wersje wlacznie z EF (Canon) beda komunikowaly sie z korpusem, obiektywy z serii SL II (ultron, skopar) komunikuja sie z body. Osobiscie uzywam ultrona 40 2.0 EF i jakosc obrazu i porownywalna z canonem 35 1.4 L - Tamrony i Sigmy to troche nizsza liga.

  28. MasterB
    MasterB 17 lutego 2010, 15:43

    Zgodzę się że generalnie Tamrony i Sigmy to "nie ta liga" jeśli chodzi o portretówki, standardowe itp. Ale porównanie było do szkła macro, a tu akurat nie jest źle i zarówno Sigma jak i Tamron mają "żylety"

  29. sigmiarz
    sigmiarz 17 lutego 2010, 16:11

    możliwe że głębia ostrości na tej ogniskowej bedzie wystarczająco płytka już na takim F, a jeśli od pełnej dziury jest użyteczna to można się cieszyć.

  30. f8@24mm
    f8@24mm 17 lutego 2010, 17:12

    bagnet Canona jest opatentowany. i jak widac Cosina stwierdzila, ze nie ma zamiaru placic za jego wykorzystanie. to tak samo jak Sigma, tylko ze oni jeszcze robia inzynierie wsteczna i wklejaja komunikacje z korpusem, ktora de facto nie jest zgodna ze specyfikacja bagnetu EOS.

  31. ciekawus
    ciekawus 17 lutego 2010, 20:45

    Bla-bla-bla, gadu-gadu. Cena kontrowersyjna, jeśli się sampli nie widzi. Rownież proszę o sample.

  32. 17 lutego 2010, 21:43

    Ludzie, to jest przecież sprzęt dla kolekcjonerów, którzy z ukontentowaniem obmacują mosiężne obudowy i testują płynność ruchu pierścieni, a zdjęcia robią raz na pół roku. Normalni ludzie, którym szkoda czasu na onanizm sprzętowy, kupią za mniejsze pieniądze zwykłą plastikową portretówkę f/1,8 albo równie plebejsko wykończoną "setkę" makro f/2,8 i będą zadowoleni.

  33. 17 lutego 2010, 22:12

    MasterB, Sigma słaba jeśli chodzi o standardowe? Co jest niby lepsze niż Sigma 50 1.4?

  34. mszczyrek
    mszczyrek 17 lutego 2010, 22:47

    Kibicuje Voiglanderowi, ale to szklo jest wg mnie srednio trafione. Cosina powinna tluc wersje swoich swietnych obiektywow dalmierzowych (Nokton 40/1.4, 50/1.1) pod u43 a nie szukac na sile niszy wsrod kolekcjonerow. Dzis zapisal bym sie w kolejke po 40/1.4 z AF pod u43. Wyobrazcie sobie taki zestawik:
    E-PL1 (stabilizacja w body + wizjer) + jakies 12/2.8 + 20/1.7 + 40/1.4 + 75/2.5 :)

  35. kazziz
    kazziz 18 lutego 2010, 01:04

    @mszczyrek: wyobrażamy sobie, ale jeśli to wszystko z AF'em to ja poproszę spełnienie takiego marzenia z mocownaniem N. ;)

  36. jaad75
    jaad75 18 lutego 2010, 01:13

    To jest po prostu nowa wersja starego szkła Voigtlandera - można powiedzieć, że reedycja. Chodzą słuchy, że Cosina robi Voigtlandery na zmianę z Zeissami i teraz widocznie przyszła pora na wznowienie kolejnych SL... Skoro zaczęli od 90/3.5, to widocznie nie bez przyczyny - musiało to być popularne szkło... W poprzednim rzucie zrobili nową wersję Ultrona 40/2 i Topcora 58/1.4, teraz APO-Lanthara 90/3.5... Ze starych SL zostają jeszcze 12/5.6 i 15/4.5 (ale ze względu na specyficzną konstrukcję raczej nie spodziewam się ich nowych wersji), Color-Heliar 75/2.5 oraz APO-Lanthary 125/2.5 i 180/4... Mam nadzieję, że następna w kolejce jest właśnie 125-tka...

  37. jaad75
    jaad75 18 lutego 2010, 01:18

    @kazziz, Voigtlander na szczęście nie skalał się jeszcze wypuszczeniem szkła AF, a znając podejście pana Kobayashiego, raczej nie należy przypuszczać, że w najbliższej przyszłości nastąpią jakieś zmiany w tej kwestii...:)

  38. ilDottore
    ilDottore 18 lutego 2010, 02:50

    Sample z tego szkła na flickrze mówiąc delikatnie nie rzucają na kolana.

  39. goornik
    goornik 19 lutego 2010, 10:07

    Myślę, że wysoka cena wynika z przedrostka APO. Ale jeśli mamy stałoogniskowe APO ze światłem f/3,5
    to albo w teście na środku kadru chcę zobaczyć 40 linii/mm lub niech wogóle nie ruszają z produkcją seryjną.
    No chyba, że kogoś kręci posiadanie obiektywu drogiego, ciemnego, ale za to kiepskiego optycznie.

  40. goornik
    goornik 19 lutego 2010, 10:11

    Acha, te 40 linii to oczywiście na f/3,5, przy f/5,6 ma być ponad 45 linii, na brzegu FF nigdy mniej niż 35, dystorsja poniżej 0,5%, winietowanie na f/3,5 rzędu 50% na pełnej klatce. Wtedy owszem - dobre, niszowe szkło!

  41. 19 lutego 2010, 18:53

    jak zwykle nierzetelność i fobia antypentaksowa

    oczywiście wersja dla Pentaksa też ma styki, ale rozumiem, nie ma wersji Sony, to męczące

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.