Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Panasonic Lumix DMC-GF7 - test aparatu

Panasonic Lumix DMC-GF7
1 kwietnia 2015
Szymon Starczewski Komentarze: 53

1. Wstęp

Panasonic Lumix DMC-GF7 - Wstęp

W początkowej fazie rozwoju systemu bezlusterkowego marki Panasonic, dzielił się on na trzy podstawowe linie produktów: najbardziej zaawansowaną serię GH, pośrednią serię G i najprostszą GF. Warto dodać, że aparaty z dwóch pierwszych serii charakteryzują się kształtem przypominającym typowe lustrzanki (choć przeważnie są od nich zauważalnie mniejsze) i wyposażone są w elektroniczny wizjer. Bezlusterkowce z serii GF zarówno rozmiarem jak i kształtem bliższe są aparatom kompaktowym. Nie mają również wbudowanego wizjera. Choć model GF1 charakteryzował się całkiem sporymi możliwościami, jego kolejne wcielenia okazywały się być coraz prostszymi konstrukcjami. Nad przyczyną takiego podejścia do linii GF zastanawialiśmy podczas testu modelu GF3. Sprawa się jednak wyjaśniła, kiedy w listopadzie 2011 roku Panasonic zaprezentował model GX1 – w miarę kompaktowy bezlusterkowiec o funkcjonalności spełniającej wymagania bardziej zaawansowanych użytkowników.


----- R E K L A M A -----

Dalszy rozwój rodziny GF był już konsekwencją wprowadzenia nowego podziału. Kolejne modele GF5 i GF6 to niewielkie i proste konstrukcje o umiarkowanej ergonomii elementów sterujących i przeznaczone raczej dla tych mniej wymagających amatorów fotografii. Jednak pół roku po premierze tego drugiego modelu na rynku pojawił się GM1 – wyjątkowo kompaktowy aparat w porównaniu do tego, co do tamtej pory prezentował Panasonic, jednak charakteryzujący się całkiem sporymi możliwościami.

Panasonic Lumix DMC-GF7 - Wstęp

Inauguracja kolejnej linii aparatów mogła rodzić pytania, czy Panasonic nie zrezygnuje na przykład z najprostszej serii GF. Okazało się jednak że nie, choć na GF7 trzeba było poczekać dłużej niż zwykle. Wcześniejsze modele pojawiały się na rynku zazwyczaj co roku. Od premiery GF6 do prezentacji jego następcy upłynęło jednak 21 miesięcy.

Różnice w Panasoniku GF7 w stosunku do poprzednika widać już na pierwszy rzut oka. Zdecydowano się na dość wyraźne zmiany w wyglądzie i kształcie korpusu i w nowym modelu mamy do czynienia z modną ostatnio stylistyką retro. Jednak zmiany zaszły również we wnętrzu aparatu i w GF7 odnajdziemy część rozwiązań znanych na przykład z modelu GM5. Co zatem ma do zaoferowania nowy model bezlusterkowego Lumiksa? Aby się o tym przekonać zapraszamy do kolejnych rozdziałów niniejszego testu.

Aparat do testu wypożyczyła firma Panasonic Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie specyfikacji Panasonika GF7, modelu GF6 oraz przykładowych aparatów konkurencji można obejrzeć tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Panasonic
Model Lumix DMC-GF7
Data premiery 2015-01-20
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368 (z obiektywem 3D)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1.
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.84 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 z dźwiękiem AAC stereo / AVCHD z dźwiękiem stereo Dolby Digital
Zakres ISO Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV
Tryb rozszerzony: ISO 100.
Migawka Zdjęcia: 60s - 1/16000s, Filmy: 1/25s - 1/16000s
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17 Mbit/s)
MP4:
• 1920x1080 (Full HD) z szybkością 60, 30, 25 kl/s,
• 1280x720 (HD) z szybkością 30 lub 25 kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 lub 25 kl/s.
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub auto).
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Dotykowa asysta w trybie MF
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3, 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 EV lub 1 EV , w zakresie +/- 3 EV
Programy Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Własny (C1 i C2), Panorama, Tryb filmowania kreatywnego
• Programy tematyczne - zdjęcia: Portret (pokrętło trybu), Dziecko (pokrętło trybu), Sceneria (pokrętło trybu), Gładka skóra, Miękkie podświetlenie, Relaks, Błękitne niebo, Romantyczny zachód słońca, Jaskrawy zachód słońca, Połyskująca woda, Ostry nocny pejzaż, Chłodne nocne niebo, Ciepła noc, Artystyczny nocny pejzaż, Iluminacje, Zdjęcie nocne z ręki, Ostry nocny portret, Rozmyty kwiat, Apetyczne jedzenie, Deser, Zatrzymany ruch zwierzęcia, Ostre zdjęcie sportowe, Monochromatyczne
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne
• Programy tematyczne - filmy: Portret (pokrętło trybu), Dziecko (pokrętło trybu), Sceneria (pokrętło trybu), Gładka skóra, Miękkie podświetlenie, Relaks, Błękitne niebo, Romantyczny zachód słońca, Jaskrawy zachód słońca, Ostry nocny pejzaż, Chłodne nocne niebo, Ciepła noc, Artystyczny nocny pejzaż, Zdjęcie nocne z ręki, Ostry nocny portret, Apetyczne jedzenie, Deser, Zatrzymany ruch zwierzęcia, Ostre zdjęcie sportowe, Monochromatyczne
Zdjęcia seryjne Szybkość zdjęć seryjnych

• Migawka mechaniczna: H: 5,8 kl./s (z funkcją AFS), 5 kl./s (z funkcją AFC, w trybie 1-obszarowym AF), M: 4 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 klatki/sekundę (z funkcją Live View)
• Migawka elektroniczna: SH: 40 kl./s, H: 10 kl./s, M: 4 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 klatki/sekundę (z funkcją Live View)
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 5.6 (ISO 200).
• Synchronizacja do 1/50s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Złącze hot-shoe Nie
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-I
LCD odchylany (do 180 stopni), 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.040.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka
Wizjer brak
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C),
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 680 mAh, wydajność ok. 230 zdjęć z obiektywem H-FS12032)
Akcesoria Zestaw DMC-GF7K, Akumulator, ładowarka, kabel połączeniowy USB, pasek na ramię, DVD-ROM, kabel zasilający, pokrywka obiektywu, oprogramowanie PHOTOfunSTUDIO 9.6 PE i SILKYPIX Developer Studio 4.2 SE.
Waga 236 g (bez akumulatora i obiektywu)
266 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
336 g (z akumulatorem i obiektywem H-FS12032)
Wymiary 106.5 x 64.6 x 33.3 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.


Poprzedni rozdział