----- R E K L A M A -----
Nikon Sport Optics

----- R E K L A M A -----
Partnerzy





Oferta Fotozakupy.pl
Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye (Canon EF)
Cena: 1050 999 zł
 
SanDisk Extreme SDHC 45MB/s (32GB)
Cena: 159 150 zł
 
SanDisk Extreme SDHC 45MB/s (16GB)
Cena: 85 80 zł
 

Aktualności

2012-02-07 10:33:52
Voigtlander Nokton 17 mm f/0.95 Aspherical

Voigtlander Nokton 17 mm f/0.95 Aspherical

Voigtlander Nokton 17 mm f/0.95 Aspherical to po modelu Nokton 25 mm f/0.95 kolejny obiektyw w ofercie firmy Cosina, który został wyposażony w bagnet Mikro Cztery Trzecie. W jego wnętrzu znajdziemy 13 soczewek ustawionych w 9 grupach oraz 10-listkową przysłonę.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Apertura obiektywu da się maksymalnie przymknąć do wartości f/16, a możemy to zrobić w sposób krokowy, lub płynny, co z pewnością przypadnie do gustu osobom korzystającym z trybu wideo w aparacie.

Cena nowego produktu została ustalona na poziomie 1299 EUR, a jego pełną specyfikację można znaleźć w naszej bazie:


Voigtlander Nokton 17 mm f/0.95 Aspherical


Voigtlander Nokton 17 mm f/0.95 Aspherical

Robert Olech | źródło Cosina

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji ktojack | 2012-02-07 10:42:43
 

To może być remedium na dużą GO przy małych matrycach. Ciekawe jaki będzie obrazek?

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji hasky | 2012-02-07 10:48:43
 

szkoda , że nie ma takich szkiełek na APS-C

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji afrod | 2012-02-07 10:58:01
 

chyba jednak 10-listkową...... a obiektyw prezentuje się zacnie

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jaad75 | 2012-02-07 11:26:59
 

@hasky - fakt...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji cube | 2012-02-07 11:33:29
 

czy mi się zdaje, czy to odpowiednik 35/1.4? Klasycznie!
Na apsc trzeba by 24/1.2 założyć... ale jeszcze z rok i w tanich używkach FF będzie można przebierać więc problem zniknie...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji TRI-X | 2012-02-07 11:49:34
 

Cosinko, zróbże w końcu 10mm/4 na bezlustrowy APS z M-bagnecikiem, taki w stylu fojtka 15/4 na FF.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji 88y | 2012-02-07 11:55:49
 

cytat: Apertura obiektywu da się maksymalnie przymknąć....

Bardziej nie po polsku się nie dało?

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Artka | 2012-02-07 12:04:16
 

@88y - nie marudz :). Apertura czyli przyslona jest jak najbardziej po polsku. Na pewno bardziej niz lansowana przez ogol "przeslona".

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji 88y | 2012-02-07 12:09:25
 

Nowomowa razi w oczy. Jak ktoś nie chce używać często pojawiającego się słowa "przesłona" może napisać np. "otwór", "światło"

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji goornik | 2012-02-07 12:11:54
 

Jak widzę, Voightlander działa zgodnie z zasadą: "WSZYSTKO JASNE!"
Brawo!

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji ktojack | 2012-02-07 12:18:45
 

Jeszcze jedno, może mało istotne.
Ten obiektyw ma wspaniały tradycyjny wygląd. Bardzo mi się to podoba.

Chciałbym by wszystkie obiektywy wyglądały co najmniej tak dobrze.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Arek | 2012-02-07 12:21:31
 

Jeszcze tylko 1.2/12 i 0.95/45 i będzie piękny komplet :)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji maput | 2012-02-07 12:21:57
 

@88y jak już to przysłona a nie przesłona. A apertura jest po polsku, choć fakt, niektórzy takich trudnych słów nie potrafią zapamiętać :P

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jakubkrawiec | 2012-02-07 12:26:42
 

Apertura i przysłona są jak najbardziej poprawne. A przesłona - chyba nie do końca...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji 88y | 2012-02-07 12:35:57
 

Tak, oczywiście przysłona.
Ale apertura to razi strasznie, prawie tak samo jak : "Kolnąłem do czifa bo zdelejtował fajla z zitalikowanym tekstem " ;)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Arek | 2012-02-07 12:41:54
 

Przesłona, przysłona i apertura są poprawne. Polecam słownik :)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji rolech | 2012-02-07 13:48:29
 

afrod - masz racje, 10-listkowa te 9 listkow zostalo mi z canona 24-70 z poprzedniego newsa
88Y - mnie bardziej by razilo powtorzenie dwa razy slowa przyslona:

W jego wnętrzu znajdziemy 13 soczewek ustawionych w 9 grupach oraz 10-listkową przysłonę.
Przysłonę obiektywu da się maksymalnie...."

dlatego uzylem okreslenia apertura

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji andytown | 2012-02-07 13:59:30
 

Czytałem ze 12/1,2 jest w planach:)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji czk | 2012-02-07 14:50:26
 

powodzenia z manualnym ostrzeniem na niewielkim wizjerze oly...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Arek | 2012-02-07 14:53:53
 

czk - a używałeś Vojtka 0.95/25 z jakimś korpusem u43 czy tylko piszesz co Ci się wydaje?

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji TS | 2012-02-07 15:00:23
 

Mógłby być w kicie z OM-D :).
Ostatnio myślałem, że przydałby się w systemie 17/1,4. Tu jest działkę jaśniej, choć bez AF. Trochę drogo niestety, sporo drożej od 25/0,95...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji K8v8M | 2012-02-07 15:16:23
 

Hasky. Możesz te szkła założyć przez przejsciowke do apsc.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji MarcinF | 2012-02-07 15:42:48
 

Przydałaby się szybsza migawka albo niższa czułość w korpusach micro 4/3 bo w słoneczny dzień zabawa dużym otworem apertury bez filtra szarego może być utrudniona.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jaad75 | 2012-02-07 15:49:49
 

@czk "powodzenia z manualnym ostrzeniem na niewielkim wizjerze oly..."
Widzę, że kolega właśnie wybudził się z 4-letniej hibernacji, więc pragnę poinformować, że żaden Oly z małym wizjerem nie jest już produkowany...:P

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji czk | 2012-02-07 15:55:52
 

hehe, oczywiscie pisalem jak mi sie wydaje :) pare razy mialem w rekach jakiegos oly w MM i jakos nie widze poprawnego szybkiego ustawienia ostrosci na zadanym obiekcie przez ten wizjer (przeciez jest mniejszy od aps-c). mam starego pentaxa super a z duzym wystwieltaczem, klinem i mikrorastrem i tam czasem zdarzaja mi sie nieostre ujecia. jak zaloze manuala na k20d to juz w ogole nie ma o oczym gadac, nawet z potwierdzeniem ostrosci. cokolwiek szybszego od stojacej nieruchomo postaci jest praktycznie nie do sfotografowania na pelnej dziurze. po prostu nie widac przez wizjer gdzie jest ostro, a przeciez k20d ma calkiem spory wizjer jak na apsc.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji mad_mat | 2012-02-07 16:05:51
 

@K8v8M " Hasky. Możesz te szkła założyć przez przejsciowke do apsc."
Oczywiscie, i miec jeszcze wiekszego "cropa" od m4/3 :))

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji TS | 2012-02-07 16:14:40
 

czk ,,mam starego pentaxa super a z duzym wystwieltaczem, klinem i mikrorastrem''

Nie ma co porównywać... Współczesne wizjery optyczne, nawet w topowych lustrach FF, są gorsze od dawnych dobrych wizjerów pryzmatycznych. Raczej im nie dorównają, bo cześć światła jest tracona - przepuszczana przez lustro do czujników AF. A w przypadku APS-C (nie mówiąc o 4/3) dochodzi kwestia mniejszego sensora, czyli mniejszego lustra, czyli ciemniejszego/mniejszego obrazu w wizjerze. Dlatego MF ma szansę się odrodzić, ale przy wizjerach elektronicznych.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Wojciech P | 2012-02-07 16:16:27
 

Pragne doniesc ze uzywam Voigtka 25mm f/0,95 ,podpietego do GH1 ,od paru miesiecy, z ostrzenien nie mam zadnych klopotöw-dlon spokojna, gleboki wydech,4-krotne powiekszenie w wizjerze elektronicznym-i mozna focic miasto w nocy przy ISO200..

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jaad75 | 2012-02-07 16:16:50
 

@czk - to nie jest obiektyw lustrzankowy (hint: m4:3), to raz. Dwa, to ostatnie lustrzanki Olympusa miały duże wizjery (vide E-5), trzy, do ostrzenia manualnego w lustrzance służy odpowiednia matówka, a nie gładkie szkiełko do AF. I na koniec cztery - proponuję przejść się do jakiegoś sklepu i sprawdzić jaki postęp w MF nastąpił dzięki np. funkcji peakingu w bezlusterkowcach.
@mad_mat - są na rynku APS-C z rejestrem krótszym niż u4:3, więc jeśli tylko koło obrazowe jest wystarczająco duże, to można spróbować.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji czk | 2012-02-07 16:30:17
 

jaad75: czy wizjer E-5 jest wiekszy od tego z k20d? watpie.

jak napisalem - w kliszaku pentaxa super a, mam matowke z klinem i rastrem, a i tak zdarzaja sie nieostre zdjecia, kiedy obiekt porusza sie w ty/przod.

nie mowie, ze ostrzenie manualne jest niemozliwe - jest jak najbardziej! ale na pewno nie do dynamicznych scen, szczegolnie przy malej GO.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jaad75 | 2012-02-07 16:33:17
 

@czk - zobacz, polecam. Moje subiektywne wrażenie jest takie, że jest, aczkolwiek zdaję sobie sprawę z tego, że przede wszystkim odpowiada za to wrażenie jego wysokość. Jest po prostu wyraźnie wyższy od tego z K20D.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji leszek3 | 2012-02-07 16:33:18
 

Koledzy lubią mieć własne zdanie ;-)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jaad75 | 2012-02-07 16:36:06
 

@czk: link

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji czk | 2012-02-07 17:07:33
 

czyli mniej-więcej taki jak w K-5 (czyli znacznie mniejszy od k20d).
powodzenia z ostrzeniem manualnym w takim razie :P

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jaad75 | 2012-02-07 17:27:52
 

Mylisz się, ten w K20D/K10D, jest praktycznie taki sam jak ten w K-5/K-7 i nieco mniejszy od tego z D7000 i D300s. Poza tym nie zauważyłeś zdaje się tego co pisałem wyżej, czyli, że to szkło nie jest do lustrzanek 4:3- to jest obiektyw do bezlusterkowców m4:3, gdzie manualne ostrzenie to zupełnie inna bajka.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jaad75 | 2012-02-07 17:31:33
 

Tu masz inne porównanie - porównaj K20D z E-3"
link

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji czk | 2012-02-07 17:31:59
 

hm, mam oba aparaty i widzę, że k20d ma wyraźnie większy wizjer :)
moze manualne ostrzenie na ekranie jest bardziej precyzyjne, ale dynamicznie poruszajacego sie obiektu nadal nie zlapiesz

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jaad75 | 2012-02-07 17:37:35
 

Ja też mam oba aparaty (K10D i K-5) i jakoś tego nie widzę, ba effective size w K10D jest mniejszy niż w K-5 (0.6 vs. 0.61), czego też nie widzę. A co do łapania dynamicznie poruszającego się obiektu - przy pomocach typu powiększenie wycinka kadru, czy peaking, to zależy wyłącznie od sprawności Twoich palców. Jest zdecydowanie lepiej, niż przy klinie, czy mikrorastrze, choć nie tak "organicznie"...:)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji TS | 2012-02-07 17:58:57
 

Jaad75, świetne jest to ostatnie porównanie. Dobrze pokazuje, że jeśli ktoś się przyzwyczai do dużego wizjera (w moim wypadku dokładnie ten pierwszy, czyli OM-1/2), to niechętnie patrzy przez mniejsze (A900/1Ds/D3...). Cała nadzieja w dużych EVF - ale na razie nadal są małe, choć większe niż optyczne APS-C.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji kombaynista | 2012-02-07 18:09:26
 

Kilka zdań wyjaśnienia PRZESŁONA czy PRZYSŁONA. Zdecydowanie PRZYSŁONA !!! Przysłonić można osobę, przedmio, widok czymś nieprzezroczystym, nie przepuszczającym światła i wtedy możemy mówić o przysłonięciu a o tej rzeczy mówimy przysłona np. Agnieszko-nie przysłaniaj mi Słońca ! Jeśli materiał zasłaniający jest przezroczysty np. firanka lub chmura mówimy o przesłanianiu i o przesłonie np. chmura przesłoniła Księżyc. Polszczyzna jest bogatym językiem i potrafi opisać takie szczegóły. Szkoda, że anglo-nowomoda niszczy nasze dziedzictwo. Pewnie za jakiś czas Polacy będą mówić jakims środkowoeuropejskim narzeczem angielskiego - taki "język" pokazywał :) w odcinku o Wyspach Szczęśliwych (?) Cejrowski (przykłady co nasz czeka możemy posłuchać w Chicago w "polskich" dzielnicach)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Arek | 2012-02-07 18:15:50
 

link
Znaczenie nr 2.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Quadrifoglio | 2012-02-07 18:32:30
 

cube, pomarzyć zawsze możesz, byleś się nie rozczarował z tymi tanimi FF.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Bahrd | 2012-02-07 18:46:22
 

rolech | 2012-02-07 13:48:29
"88Y - mnie bardziej by razilo powtorzenie dwa razy slowa przyslona"
Można też z zaimkiem:
"W jego wnętrzu znajdziemy 13 soczewek ustawionych w 9 grupach oraz 10-listkową przysłonę, *którą* da się maksymalnie...."
Jedna tylko jeszcze uwaga - otóż często trafia się w artykułach (mająca w sobie jakiś urok - przyznaję) literówka *megapiskele*.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji cube | 2012-02-07 18:48:05
 

Quadrifoglio, ja akurat już kilka lat temu kupiłem taniego FF na ebayu, a jak nowa 5-ka będzie taka tania jak d800 to puszczę mojego staruszka za grosze z powrotem na ebay... chyba że zostanie jako backup... ale wysyp na pewno będzie 5d1 1ds2 5d2 d700 a900 a850 już trochę starych puszek FF jest, a i 1ds3 zrobi się niedługo całkiem niedrogi... :-)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Michel | 2012-02-07 19:32:27
 

No a gdzie ci wszyscy krzyczący o jedynie słusznej naleśnikowej formie szkieł do bezlusterkowców? ;-)
Szkiełko fajne, choć drogie.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji TS | 2012-02-07 21:22:59
 

Fakt, kawał szkła, trochę szkoda... Jest nawet nieco większy i cięższy niż Nokton 35/1.2 z bagnetem M
link
Przy tej cenie i rozmiarach - musi być optycznie bez zarzutu.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jarekzon | 2012-02-07 22:22:56
 

czk - przy manualnie ostrzonym obiektywie, to życzę Ci powodzenia w łapaniu dynamicznie poruszających się obiektów.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jacq | 2012-02-07 23:00:55
 

to ze apertura jest w slowniku to nieznaczy ze jest polsaka apertura-aperture otwór, przesłona

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Michel | 2012-02-08 07:37:10
 

Tak jacq, zdecydowanie masz kwalifikacje do obrony czystości języka polskiego :->

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.