Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia

9 kwietnia
2013 15:05

Zapraszamy do obejrzenia galerii przykładowych zdjęć wykonanych bezlusterkowcem Panasonic Lumix DMC-GF6. Do aparatu podpięty był obiektyw Lumix G VARIO 14-42 mm f/3.5-5.6 ASPH. M.O.I.S., a wszystkie fotografie wykonaliśmy przy minimalnym wyostrzaniu i wyłączonej redukcji szumów.

Udostępniony nam egzemplarz był przedprodukcyjny, zatem jakość prezentowanych zdjęć może nieznacznie różnić się od tych, jakie będzie można uzyskać za pomocą aparatów, które trafią do sklepów.

Przykładowe zdjęcia

Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.39 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.6 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 42 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 160
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.57 MB
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 42 mm, f/8.0, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 4.78 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 20 mm, f/6.3, exp. 1/250 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.6 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 20 mm, f/6.3, exp. 1/1000 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.54 MB
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 40 mm, f/6.3, exp. 1/160 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.73 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 42 mm, f/6.3, exp. 1/500 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.01 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 42 mm, f/6.3, exp. 1/640 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.92 MB
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 42 mm, f/5.6, exp. 1/1000 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.99 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 34 mm, f/8.0, exp. 1/640 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.95 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/2500 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.89 MB
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 30 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 160
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.87 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/160 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.72 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.25 MB
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.52 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/1300 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.64 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/2500 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.84 MB
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 20 mm, f/6.3, exp. 1/500 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 9.05 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/7.1, exp. 1/500 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.57 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 18 mm, f/7.1, exp. 1/1600 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.18 MB
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Panasonic Lumix DMC-GF6 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/50 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.87 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.17 MB
Aparat: Panasonic GF6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.58 MB


Komentarze czytelników (16)
  1. Oxygenum
    Oxygenum 9 kwietnia 2013, 15:57

    Zdjęcia są całkiem dobre.
    To tylko potwierdza że kupowanie zaawansowanego kompaktu w erze bezlusterkowców nie ma żadnego uzasadnienia...

  2. Arek
    Arek 9 kwietnia 2013, 16:06

    Ja też jestem mile zaskoczony. Szum na wysokich czułościach mały, choć widać że wyczyszczony. Z drugiej strony, zrobiono to umiejętnie. Bardzo jestem ciekaw RAW-ów z finalnego modelu.

  3. cyberant
    cyberant 9 kwietnia 2013, 18:30

    Oxygenum - ale w kompaktach mozesz miec jasny obiektyw a do tego panssonica nie ma jasnego, małego 5x zooma z jasnością ok. 1,8-2,8

    Ja może jestem starej daty... ale cały czas przekładam jasność obiektywu nad duże iso. a winiety i gorszej ostrości się nie boję ;) po pomniejszeniu fotek do internetowych rozmiarów wszystkie te aparaty są tak samo ostre.. i kompakty i bezlusterkowce.

  4. Arek
    Arek 9 kwietnia 2013, 18:45

    A ja tam na szerokim kącie w tego typu sprzęcie światła f/1.8 nie potrzebuje. Wolę mieć możliwość zastosowania 1.7/20 i 1.8/45, co system u43 daje.

  5. thorgal
    thorgal 9 kwietnia 2013, 19:07

    No i pojawiaja sie kompakty z matryca APS-C. Nie chce rozpoczynac klotni ale Coolpix A - pomimo swoich oczywistych wad - w kwestii obrazowania pokazuje calemu systemowi m4/3 miejsce w szeregu :P

  6. Leeb70
    Leeb70 9 kwietnia 2013, 19:16

    Mnie na przykład interesuje makro. Tak więc przy większej głębi m4/3 plus możliwości podpięcia niezłego szkła makro Coolpix A może pokazywać co tylko chce. : ). W wielu sytuacjach się sprawdzi, ale nie jest tak uniwersalny jak aparat systemowy.
    Jeśli chodzi o Panasonika obawiam się tylko, że znowu najsłabszym punktem będzie DR.

  7. paul80
    paul80 9 kwietnia 2013, 19:34

    Rewelacja!

  8. 9 kwietnia 2013, 19:57

    Dziwię się jak ktoś mówi, że zdjęcie czy z Leici/Nikona d800 etc. czy z komórki, pomniejszone do 800x600 wygląda tak samo ostro. Nie zgadzam się absolutnie, zdjęcia z dobrych aparatów i dobrej optyki obojętnie w jakim rozmiarze, gdy dobrze zrobione wyglądają bajecznie, mają coś niesamowitego w sobie, odróżnieniu od do bólu płaskich zdjęć z małych matryc i słabej optyki.

  9. 9 kwietnia 2013, 20:07

    Wreszcie... W porównaniu do poprzednika postęp jest wyraźny, no ale Panas sztucznie ograniczał jakość obrazka w linii GF, więc specjalne pochwały mu się nie należą. I nadal chyba jednak wolę jpgi z PENów, choć w tym wypadku głównie za sprawą cieplejszej kolorystyki.

  10. Adams77
    Adams77 10 kwietnia 2013, 00:15

    Pochwała dla pana w kraciastej koszuli (widać, że sam to robił :). To miłe, że się w naszych czasach komuś jeszcze chce cerować skarpety.

  11. marcinek
    marcinek 10 kwietnia 2013, 10:18

    To jeszcze tylko jakąś skrzynkę pocztową na tych "saksach" znajdźcie ;-) Bo jakoś tak smutno bez tego....
    Seria GF ma kolejny fajny model. Podpisuję się pod deklaracją śmierci średnio-zaawansowanych kompatków.

  12. cyberant
    cyberant 10 kwietnia 2013, 10:19

    Arku - pewnie będziesz mógł lepsze jakościowo fotki robić, ale jeśli weźmiemy bezlusterkowca z dwoma obiektywami 1.7/20 i 1.8/45, to robi nam się klamot do noszenia... aparat, dwa obiektywy, a może i trzeci uniwersalny na wycieczkę, wachlowanie nimi, kurz na matrycy :) No i znów mamy pudełek torebek i pojemniczków, prawie jak z lustrzanką. Co z tego że kilkaset gram lżej, jak i tak miejsca w torbie zajmuje 3 x tyle co kompakt z 1 jasnym niewymiennym obiektywem. Jak chce z klamotami łazić to biorę lustrzankę...

    a potem w 90% przypadków i tak robi się miniaturki 900x żeby puścić do jakiejś galerii foto. albo na fejsa... czy żeby rozesłac znajomym. RAW'ów im nie wysylam ;D mam litość...

  13. lajkonik12
    lajkonik12 10 kwietnia 2013, 18:21

    Świetne fotki, tylko zachecając do kupienia tego nowego bezlusterkowca od Panasonica ;] czekam na zdjecia z modelu przeznaczonego do sprzedazy ;]

  14. 10 kwietnia 2013, 23:09

    @cyberant, ,,a potem w 90% przypadków i tak robi się miniaturki 900x''
    No ja nawet więcej, bo odbitki zamawiam z 2-5% zdjęć najwyżej. Ale z góry nigdy nie wiem, które to zdjęcia będą... Poza tym nawet do miniaturek przydaje się większa rozdzielczość, bo pozwala mocniej kadrować.
    Kompakt do kieszeni - jak najbardziej, bo telefon nie zawsze chce mi się nosić. Ale jako podstawowy sprzęt wolę bezlusterkowiec, nawet większy niż ten...

  15. cyberant
    cyberant 10 kwietnia 2013, 23:33

    TS - jak podstawowy to masz rację. Ja jako główny mam lustro APS-C i przychylam się do pełnej klatki... jednak ostatnio coraz częściej boli mnie taszczenie tego wszystkiego na wyjazdy, z których robie fotki pamiątkowe.

    Co do kadrowania, RX 100 i jego 20mpx daje większe opcje kadrowania niż 18 Mpix Canony :)

    Po prostu nie widzę sensu kupowania mikro 4/3 z kilkoma obiektywami, gdy ktoś ma lustrzankę, bo całość zajmuje tylko trochę mniej niż lustrzanka z kilkoma obiektywami. Obiektywy, Dekielki, ładowarka, lampa błyskowa dodatkowe akumulatorki kable... i pół plecaka sprzetem zapchane. Nawet przy mikro 4/3 to wkurza.

  16. 11 kwietnia 2013, 00:04

    Zgadzam się, że wchodzenie w m4/3 przy posiadaniu lustra APS-C nie ma raczej sensu... Ale przy FF różnice są już bardzo duże, i na pewno kiedyś kupię korpus pełnoklatkowy z 1-2 obiektywami do zadań ,,specjalnych'' ;). Póki co z powodu kosztów pozostaje mi analog.

    Co do tego plecaka sprzętu - mimo wszystko w m4/3 zajmuje to mniej miejsca. Statyw może być lżejszy (często wystarcza mi ten pajączek gorilla pad i to w rozmiarze dedykowanym do kompaktów), obiektywy, itd.. Poza tym w razie potrzeby można wziąć tylko aparat z naleśnikiem w okolicach standardu i załatwić sporo tematów. Do lustrzanek APS-C nie ma naleśników dających standardowe kąty, czyli ok. 24..35 mm. Tylko kompakt typu X100 dałby w tej sytuacji lepszą jakość przy podobnych rozmiarach, no ale to kolejne koszty, bo jako jedyny aparat będzie nie dość uniwersalny.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.