Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Ricoh GR

Ricoh GR
17 kwietnia
2013 07:47

W latach 2005-2011 firma Ricoh zaprezentowała użytkownikom łącznie cztery modele zaawansowanych, cyfrowych aparatów kompaktowych z serii GR Digital. Dzisiaj seria ta doczekała się następcy, w postaci modelu wyposażonego w matrycę CMOS formatu APS-C i oznaczonego po prostu symbolem GR.

Zastosowana w GR, 16-sto megapikselowa matryca umożliwia wykonywanie zdjęć z czułością od 100 do 25600 ISO. W celu zapewnienia wysokiej rozdzielczości zdjęć, producent zastosował filtr optyczny matrycy z usuniętymi funkcjami antyaliasingu. Richo GR ma umożliwiać wykonywanie zdjęć seryjnych z szybkością do 4 kl./s, a jego czas uruchomienia ma nie przekraczać 1 sekundy. Wysoka jakość generowanych zdjęć i szybka praca aparatu ma być możliwa, dzięki zastosowaniu procesora obrazu GR ENGINE V.

Ricoh GR

Kolejnym elementem konstrukcji GR gwarantującym wysoką jakość zdjęć jest zastosowany obiektyw o ogniskowej 18 mm (o ekwiwalencie dla pełnej klatki równym 28 mm) i światłosile f/2.8. Obiektyw zbudowany jest z 7 elementów ustawionych w 5 grupach, w tym 2 soczewki są asferyczne, a jedną wykonano ze szkła HLD. Obiektyw wyposażono także w 9-ci listkową przysłonę i neutralny filtr szary ND.

Ricoh GR

W nowym modelu GR zastosowano system autofokus oparty o detekcję kontrastu. Producent chwali się przy tym jego wysoką szybkością deklarując, że aparatu umożliwia ustawienie ostrości w ciągu 0.2 s (wg. pomiaru zgodnego ze standardem CIPA). Wśród dostępnych trybów ustawienia ostrości mamy tryb zdjęć pojedynczych, tryb ciągłego ustawienia ostrości C-AF oraz tryb ręcznego ustawiania ostrości MF z funkcją asysty, polegającej na powiększeniu fragmentu zdjęcia w czasie ustawiania ostrości.
Wykonane zdjęcia możemy oglądać na dużym, 3 calowym ekranie LCD o rozdzielczości 1.230 tys. punktów.

Ricoh GR

Wśród zaawansowanych funkcji znajdziemy tryby automatycznej (P), ręcznej (M) i półautomatycznej ekspozycji (Tv, Av), ale także tryb TAv - priorytetu migawki i przysłony, znany z lustrzanek firmy Pentax. Ricoh GR umożliwia także wykonywanie zdjęć w formacie RAW, posiada wbudowaną lampę błyskową i złącze dla lamp zewnętrznych.

Ricoh GR

Tryb wideo oferuje możliwość rejestracji filmów z jakością Full HD 1920x1080 pikseli i z szybkością 30 kl./s, w formacie MPEG-4 z kodowaniem AVC/H.264 i dźwiękiem mono.

Ricoh GR

Pozostałe cechy aparatu Ricoh GR:

  • magnezowy korpus,
  • migawka o zakresie czasów 1/4000 s - 300 s,
  • możliwość wykonania zdjęcia makro z odległości 10 cm od przedniej soczewki obiektywu,
  • karty pamięci SD w tym Eye-Fi i UHS-1,
  • funkcja 2 osiowej poziomicy elektronicznej,
  • opcjonalny konwerter szerokokątny x0.75 GW-3,
  • opcjonalny wizjer optyczny,
  • programowanie SILKYPIX Developer Studio 3.0 LE,
  • funkcja "Crop mode" tworząca zdjęcie o kącie widzenia odpowiadającym obiektywowi o ogniskowej 35 mm dla pełnej klatki (z ograniczoną rozdzielczością),
  • wymiary 117 x 61 x 34.7 mm,
  • ciężar 245 g.
Pełna specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:


Komentarze czytelników (46)
  1. Michel
    Michel 17 kwietnia 2013, 08:26

    Przyjemny streetowiec, ciekawe jaka będzie cena.
    Obiektyw f/2 dałby mu większe szanse rynkowe...

  2. WueN
    WueN 17 kwietnia 2013, 08:33

    W USA cena pre-order to pawie 800$.

    link

  3. 17 kwietnia 2013, 08:45

    Jakby miał wbudowany wizjer cyfrowy chętnie bym go przygarnął, a tak...

  4. knipser
    knipser 17 kwietnia 2013, 08:47

    Ciekawe, że zdecydowali się na szkło 18 mm. W streecie bardziej przydają mi się ogniskowe w okolicach 25 mm.

  5. subiluru
    subiluru 17 kwietnia 2013, 09:12

    knisper, co za bzdury wypisujesz

  6. normalnypentax
    normalnypentax 17 kwietnia 2013, 09:17

    Pytanie, czy ten kompakt ma wymienne obiektywy ? Bowiem widzę na zdjęciach ten sam model z dwoma różnymi obiektywami ?! Co do ceny słyszałem, że ma być 700$

  7. Antonio
    Antonio 17 kwietnia 2013, 09:21

    @normalnypentax - to opcjonalny konwerter szerokokątny x0.75 GW-3, Czytanie ze zrozumieniem widzę, że się kłania ;)

  8. dzarro
    dzarro 17 kwietnia 2013, 09:37

    knipser nie pisze bzdur, bardziej uniwersalna byłaby ogniskowa 23-27 mm czyli tak między 35-40 mm dla FF.

  9. smog
    smog 17 kwietnia 2013, 09:38

    Porównanie ostrości w rogach przy 2.8 z Nikonen A robi wrażenie:
    link

    Nikon ze bardzo dobrą matrycą DX wygląda to słabiutko.

  10. KQ
    KQ 17 kwietnia 2013, 09:48

    @subiluru
    @dzarro
    Czytajcie ze zrozumieniem:
    "Ciekawe, że zdecydowali się na szkło 18 mm. W streecie bardziej przydają mi się ogniskowe w okolicach 25 mm."
    - 25 mm odnosi się do ogniskowej 18 mm !!!!!!!!!!, a nie do ekwiwalentu 28 mm !!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. TRI-X
    TRI-X 17 kwietnia 2013, 09:51

    Alleluja, Ricoh zmartwychstał. Był zawsze liderem kompaktów ze stałkami 28mm ( na klisze nawet miał kultowy z 21mm ). Objektyw po byku, wiem bo mam GXR z wymiennym 28mm. Matryca z Pentaxa K-5IIs czyli super. Koniec z terrorem fanbojów Canikona. Ricohu, zrób jeszcze m-moduł do GXR z podobna matrycą a będe jeszcze dumniejszy z używania niszowej i często ignorowanej marki.

  12. 17 kwietnia 2013, 10:04

    Ten Ricoh miażdży Nikona A, polecam zerknąć na porównanie cropów na rogu: link

  13. 17 kwietnia 2013, 10:07

    Oj nie doczytałem, widzę, że ktoś już pisał o tym :)

    Ciekawie się zapowiada ten aparacik, gdyby kosztował na start 2500 byłoby fajnie. Cieszę się, że kompakty premium zmierzają w tym kierunku, jeszcze tylko trzeba poczekać aż ceny trochę zejdą w dół.

  14. knipser
    knipser 17 kwietnia 2013, 10:08

    @subiluru: Czyli wg ciebie, nawet jeśli z takich ogniskowych korzystam najczęściej w foto ulicznym, to piszę bzdury na swój temat? :). Zresztą takie same preferencje ma kilku streeciarzy, których znam.

  15. Sky_walker
    Sky_walker 17 kwietnia 2013, 10:21

    Metalowy korpus, dwa pokrętła, szkło zdaje się być bardzo dobre, przy tym korpusik mniejszy niż bezlusterkowce, zdaje się, że będzie jeden z najciekawszych aparatów na rynku. :)

  16. SEŃOR
    SEŃOR 17 kwietnia 2013, 10:32

    Pierwszy cyfrowy Ricoh z przyzwoitym jotpegiem i kolorem, próbki na Dpreview. Przynajmniej wiadomo po co mu było pożarcie Pentaxa. Miejmy nadzieję, że to wstęp do body z wymienna optyką, choć jako uzupełnienie lustra do kieszeni może już być OK. Ciekawe co wypuszczą pod marką Pentaxa.

  17. 17 kwietnia 2013, 10:38

    Po rewolucji bezlusterkowej, czeka nas rewolucja kompaktów z dużymi matrycami... Ciekawe czasy...

  18. 17 kwietnia 2013, 10:42

    Tutaj więcej o nim: link

    Chyba się kiedyś na niego skuszę.

  19. 17 kwietnia 2013, 10:52

    Piszą, że autofokus jest bardzo szybki. Chciałbym żeby zrobili jeszcze drugą wersję Ricoh GR 35mm f/2.0...

  20. MCR
    MCR 17 kwietnia 2013, 10:54

    Brawo Ricoh.

  21. normalnypentax
    normalnypentax 17 kwietnia 2013, 11:03

    Szkoda, że nie ma pierścienia do manualnego ostrzenia... :(

  22. BK
    BK 17 kwietnia 2013, 11:28

    Ostrość szkła, że palce lizać.
    Piękne czasy - w niedużej kieszeni takie szkło, a za nim duża matryca.
    Piękna kontynuacja tradycji RICOH, m-dzy innymi format i jakość korpusu.
    Aż przypomina się pierwsza cyfrówka - Ricoh Caplio G3 - zaprojektowana przez japońskiego "dizajnera" w czasach, kiedy inne kompakty wyglądały jak niezgrabne pudełka, i opóźnienie migawki na poziomie 0,1 sekundy, przy 0,5-1 sek. innych renomowanych marek. A jakość zdjęć...ostrością już wtedy bił na głowę.

  23. 17 kwietnia 2013, 11:48

    cos czuję ze na wczesną jesień wymienię GRD IV na GR :)

  24. PowerShot A720
    PowerShot A720 17 kwietnia 2013, 12:24

    Nooo, trzeba przyznać że robi ładne zdjęcia! W przeciwieństwie do lustrzanek C, N, P, S które produkują jakieś mydliny :/

  25. 17 kwietnia 2013, 12:39

    ładne zdjecia to robi uzytkownik aparatu.

  26. Rafiki
    Rafiki 17 kwietnia 2013, 14:21

    Fajny aparat, no i jak pisze użytkownik PowerShot A720 daje lepsze zdjęcia od lustrzanek...
    Czytelnik i komentator na Optyczne nie może się przecież mylić...
    :):):)

  27. PowerShot A720
    PowerShot A720 17 kwietnia 2013, 15:16

    A jak ;)
    Oglądajta i komentujta: link

  28. Sky_walker
    Sky_walker 17 kwietnia 2013, 15:42

    No... jak z lustrzanki. Nic specjalnego tutaj nie widzę (chociaż oczywiście: zdjęcia są świetne jakościowo) Ani nic co stałoby w jakimś " przeciwieństwie " do lustrzanek.
    Jeśli już to stoi w przeciwieństwie do bezlusterkowców m4/3 - w przeciwieństwie do nich jest prawdziwie małym i kieszonkowym aparatem z naprawdę dużą matrycą.

  29. espresso
    espresso 17 kwietnia 2013, 17:02

    Ciekawe, czy będzie "gadał" z błyskiem Pentaxa.

  30. bzdunek
    bzdunek 17 kwietnia 2013, 18:05

    Pewnie będzie gadał ale czy się dogada, to juz inna sprawa. Murzyn z Eskimosem też pogada ))

  31. czary44
    czary44 18 kwietnia 2013, 00:52

    Poproszę taki z ekwiwalentem 45mm i najlepiej f/2.0 :)

  32. TRI-X
    TRI-X 18 kwietnia 2013, 09:09

    Po co ci dwa albo trzy aparaty? Coś w stylu 28mm Ricoh, 35mm Fuji, 50mm Sigma itd. Zadowalasz się 28mm, cropujesz i załatwione. A jak chodzi ci o jakość, jakość, jakość to kup Phase Ona i masz spokój. Natomiast jeżeli chodzi o najwyższą jakość w najmiejszych gabarytach to chyba tylko Platynowa Kredytowa ci ją dostarczy.

  33. TRI-X
    TRI-X 18 kwietnia 2013, 09:17

    bzdunek, skąd te wątpliwości. Eskimos Tusk przecież dogadywał się z Nigerią, sorry, z Murzynką, ach ta polityczna poprawność, z Małą Czarną. Tylko nie wiem dokładnie o czym. Może o lodach. Wygodny temat, był i niema.

  34. mate
    mate 18 kwietnia 2013, 10:47

    @TRI-X
    Nie, cropowanie nie załatwia wszystkiego, zwłaszcza jak cropujesz z szerokiego kąta to różnica może być znaczna między wykadrowanym zdjęciem a tym zrobionym szkłem o dłuższej ogniskowej.
    Tu masz przykład jak obiektywy o różnych ogniskowych potrafią inaczej rysować:
    link
    I bądź łaskaw nie wyjeżdżać tu z polityką, mało tego szamba w internecie?

  35. cede
    cede 18 kwietnia 2013, 11:22


    "Nie, cropowanie nie załatwia wszystkiego, zwłaszcza jak cropujesz z szerokiego kąta to różnica może być znaczna między wykadrowanym zdjęciem a tym zrobionym szkłem o dłuższej ogniskowej. "

    To nieprawda i prawda. Przykłady w linku wymagają podejścia do fotografowanej osoby tak by głowa wypełniała cały kadr stąd przerysowania przy krótkich ogniskowych, a przy cropowaniu wycinasz tylko środek obrazu a nie podchodzisz bliżej. Za to głębia ostrości będzie oczywiście większa niż przy szkle o dłuższej ogniskowej.

  36. cede
    cede 18 kwietnia 2013, 11:26

    A czy na linkowanych powyżej zdjęciach z Dpreview, porównujących Ricoha GR i Nikona A że w prawym górnym rogu sytuacja jest odwrotna (gdzie leży kilka kart do gry) ? Tam Nikon jest ostrzejszy.

  37. cede
    cede 18 kwietnia 2013, 11:32

    zapomniałem dodać: czy zauważyliście?

  38. Sky_walker
    Sky_walker 18 kwietnia 2013, 11:39

    cede - stary problem dPreview - nie protrafią ustawić ostrości w punkt. Na tych ich zdjęciach porównując dowolne dwa aparaty z dużą matrycą można uzyskać dowolne dwa wyniki.

  39. mate
    mate 18 kwietnia 2013, 12:12

    @cede
    Ale przerysowania, czy krzywienie obrazu na szerokokątnych szkłach mogą być na tyle znaczne, że nawet jak wykadrujesz dość mocno to jeszcze mogą być widoczne. Weź sobie pierwsze zdjęcie z sampli na dpreview i utnij trochę po bokach, to zobaczysz, że ściany budynków wciąż się "walą". Przy szkle o dłuższej ogniskowej efekt byłby dużo mniej widoczny.

  40. cede
    cede 18 kwietnia 2013, 12:50

    @mate
    Cóż, może masz rację. Z większym krzywieniem (dystorsją) szerokokątnych szkieł - na pewno. Zastanawiam się tylko czy jeśli stanąłbym w tym samym miejscu i z tej samej pozycji zrobił zdjęcie obiektywem 35 to ściany by się wyprostowały? Chyba nie? Objąłbym porostu mniejszy fragment budynku.

  41. cede
    cede 18 kwietnia 2013, 12:57

    po prostu - miało być, a nie porostu

  42. 18 kwietnia 2013, 13:44

    drugi akapit, trzecia linijka - "Richo GR" szkoda że nie Rycho ;)

    aparat ciekawy ale za niewiele więcej można mieć coś lepszego.

  43. 18 kwietnia 2013, 13:46

    ale i tak bardzo mocny konkurent dla SIgmy DP1

  44. Oxygenum
    Oxygenum 18 kwietnia 2013, 14:39

    Jak dla mnie zupełnie bezsensu.
    Lepsze byłoby wypuszczenie takiego korpusu jako Pentax K-02.

  45. TRI-X
    TRI-X 18 kwietnia 2013, 21:29

    Najlepiej w różowym kolorku tym razem ,Oxygenum, z akcentem poprawności identoseksowyznaniowej. Czyli parafrazując odpowiedź ginekologa na pytanie matki noworodka czy to chłopiec czy dziewczynka, która brzmiała- to się, droga matko okaże za piętnaście lat, powiedzmy że dopiero po reportażu z Loveparade okaże się czy ewentualny K-02 to fotoaparat czy wibrator. A może i jedno i drugie? Czego serdecznie życzę i jego dezajnerowi i ewentualnym użytkownikom.

  46. moozq
    moozq 21 maja 2013, 12:46

    Świetny korpusik. Bezlusterkowce to dla mnie ślepa, aczkolwiek dochodowa dla producentów, uliczka dla kolekcjonerów foto gadżetów. Chętnie się zaprzyjaźnię z tym aparatem jak tylko się znajdzie w akceptowalnym zasięgu cenowym.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.