Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pentax HD DA 20-40 mm f/2.8-4.0 ED Limited DC WR

Pentax HD DA 20-40 mm f/2.8-4.0 ED Limited DC WR
7 listopada
2013 08:20

Kolejną nowością od firmy Ricoh jest obiektyw Pentax HD DA 20–40 mm f/2.8–4.0 ED Limited DC WR, czyli pierwszy zoom w cenionej rodzinie Limited znanej ze znakomitej jakości wykonania. Oprócz tradycyjnej aluminiowej obudowy znajdziemy w nim również uszczelnienia, co wyróżnia go spośród pozostałych modeli tej serii.

Obiektyw został zbudowany z 9 soczewek ułożonych w 8 grupach. Znalazły się wśród nich elementy wykonane ze szkła ED, na wszystkich z nich zastosowano powłoki antyodbiciowe High Definition Coating. Dodatkowo przednią soczewkę pokryto powłoką Super Protect coating chroniącą przed zabrudzeniami.

Pentax HD DA 20-40 mm f/2.8-4.0 ED Limited DC WR

Producent zwraca też uwagę na system Quick-Shift Focus pozwalający łatwo przełączać się między manualnym, a automatycznym ustawianiem ostrości oraz cichą i szybką pracę autofokusu bazującego na silniku elektrycznym.

Pentax HD DA 20-40 mm f/2.8-4.0 ED Limited DC WR

Gdy obiektyw pojawi się w sklepach trzeba będzie zapłacić za niego 850 GBP, a jego pełną specyfikację już teraz możecie znaleźć w naszej bazie:


Komentarze czytelników (72)
  1. espresso
    espresso 7 listopada 2013, 08:35

    Już myślałem że test...

  2. SKkamil
    SKkamil 7 listopada 2013, 08:43

    Najbardziej podoba mnie się informacja 850 GBP ;
    ale tak powaznie to można by powiedzieć ze pierwszy nowoczesny lImited ...

  3. espresso
    espresso 7 listopada 2013, 08:47

    Oby za ceną kryła się jakość, bo Pentax ostatnio zoomami się nie popisywał.

  4. SKkamil
    SKkamil 7 listopada 2013, 08:53

    Dokładnie ..można przeboleć cenę i średnie światło bo np do takiej wedrówki po górach czy miastach nie potrzebne zbyt jasne szkła ,ale jakośc obrazka przy takiej cenie powinna być bardzo dobra

  5. Oxygenum
    Oxygenum 7 listopada 2013, 09:06

    Chyba gorszy optycznie od Sigmy 18-35 ale bardziej kompaktowy.
    Cena jak każdego obiektywu z serii limited...
    Ciekawe czy kryje FF czy tylko APS-C ?

  6. Arek
    Arek 7 listopada 2013, 09:12

    Takie trochę nie wiadomo co... Abstrahując od tego, że w tej cenie można kupić bezlusterkowca i 2 stałki np. jakiegoś Samsunga z 2.8/20 i 1.8/45.

  7. mate
    mate 7 listopada 2013, 09:35

    Arek, za 650 £ to można kupić Sigmę 18-35/1.8 :)

  8. Euzebiusz
    Euzebiusz 7 listopada 2013, 09:35

    Przynajmniej nikt nie będzie marudził, że za tanio :-)

  9. kojut
    kojut 7 listopada 2013, 09:36

    Można też kupić samochód link :-D

  10. zentaurus
    zentaurus 7 listopada 2013, 09:47

    Dziwaczny ten zakres...Ciekawe czy będzie Made in Vietnam?

  11. Oxygenum
    Oxygenum 7 listopada 2013, 09:52

    Ile to szkła i blachy więcej :-) a za mniejszą kasę...

    Nie wiem czemu Pentax nie wypuści coś z zakresu 17-50 F 2.8 w rozsądnej cenie a daje zarabiać Tamronowi i Sigmie ? Bo "gwiazdka" 16-50 jest żadną konkurencją z jej ceną...


  12. bogdanek
    bogdanek 7 listopada 2013, 09:55

    Pentax robi się coraz droższy, ale i wybór większy i z tego trzeba się cieszyć.

  13. Oxygenum
    Oxygenum 7 listopada 2013, 09:59

    Z czego należy się cieszyć ?
    To jakby pokazać dziecku lizaka przez szybkę i pozwolić ją lizać :-)

    Windowanie cen faktycznie pomaga w rozwoju systemu...

    Na szczęście jest Sony i to ono jest obecnie liderem a reszta to mierni naśladowcy...

  14. septemberlicht
    septemberlicht 7 listopada 2013, 09:59

    Arek to Samsungotalib
    :-P

    Byłem pewny że to fake, a jednak...

    I co teraz dalej? Wyjdą teraz zapgrejdowane DA 15/35/40/70 ltd z WR i DC?

  15. bogdanek
    bogdanek 7 listopada 2013, 10:02

    Ale jaki lizak jest słodki wtedy.

  16. Oxygenum
    Oxygenum 7 listopada 2013, 10:10

    Już wyszły HD limitedy i tą nową jakość powłok o dziwo da się zauważyć na zdjęciach jest nawet film na youtube.

    Jeden kit czy będą nowe i tak mało kto je kupi przynajmniej w Polsce...

    W Pentaxie pracują niezbyt rozgarnięci ludzie bo jak nazwać sytuację kiedy zakup korpusu jest jedyną inwestycją w sprzęt z logo tego producenta a cały osprzęt łącznie z obiektywami lepiej kupić od firm trzecich?

  17. espresso
    espresso 7 listopada 2013, 10:13

    Cena na starcie wysoka, ale nie wiemy czy w parze idzie jakość. Może (?) wynik testu będzie na poziomie ostatniego zeissa 135... Więc póki co nie wypada biadolić.
    Fakt jest też taki że bardzo nieudany 16-50 pomimo ceny też znajduje amatorów, więc czasem cena działa cuda.

  18. Sky_walker
    Sky_walker 7 listopada 2013, 10:20

    Oxygenum - da się zauważyć na zdjęciach i dlatego jest film na youtube? hahahaha, dobre ^^

    espresso - ostatnio ceny wszystkich szkieł są (dziwnie?) wysokie. Ale mało które dorastają do pięt temu Zeissowi.

  19. SKkamil
    SKkamil 7 listopada 2013, 10:30

    Oxygenum
    przecież taka sigma 18 -35 nie ma konkurencji w zadnym systemie czyli wszedzie niedorobieni projektanci?
    po drugie co innego parametry na papierze a co innego praktyka
    akurat szerokokątne obiektywy z jasnym swiatłem służa tylko i wyłacznie do przerysowanych portretów
    przecież n ie bedziesz fotografował pejzazu , wnetrza czy grupy ludzi na przesłonie 1,8
    a jesli lubsz jakośc jasnych szerokich kątów to tylko FF ;

  20. Oxygenum
    Oxygenum 7 listopada 2013, 10:34

    "Oxygenum - da się zauważyć na zdjęciach i dlatego jest film na youtube? hahahaha, dobre ^^"

    Jestem dosyć ostrożny jeśli chodzi o "marketingowy bełkot" .Często firmy sprzedają ten sam produkt ale w nowym opakowaniu i skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ?

    Linia HD limited Pentaxa jest droższa od poprzedniej która jest obecnie wyprzedawana w niższych cenach.

    W tym przypadku faktycznie powłoki HD są lepsze nie tylko na "papierze".

    Wystarczy obejrzeć ten film :

    link

    2 min. 50 sek. porównanie "starego" i nowego limiteda 40...

  21. TRI-X
    TRI-X 7 listopada 2013, 10:36

    Teraz tylko brakuje cyfrowego Pentaxa MX do tego zoomika i byłoby -ani odjąc ani dodać. Zastępuje trzy stałki, 21, 31, 40.
    Pentax już ma uszczelnione macro 100/2.8 DA WR. Nie głupia ta polityka z uszczelnionymi stałkami. Dawaj Pentax, następne na tapetę 15/4.5 DA i zoom fisheye 10-17 ( regaty jachtowe ) w wersji DA.

  22. filorp
    filorp 7 listopada 2013, 11:10

    Oxygenum oglądnąłem film i gość twierdzi, że k3 ciągle ustępuje takim konstrukcjom jak d700 odnośnie autofokusa..... ten "smrut" się ciągnie już kilka lat....

  23. kojut
    kojut 7 listopada 2013, 11:32

    @filorp
    "k3 ciągle ustępuje takim konstrukcjom jak d700 odnośnie autofokusa."
    Pentax ustępuje korpusowi dwukrotnie droższemu pod jakimś względem- ciekawe dlaczego??? D7100 też ustępuje i 70D także (podobny pułap cenowy). Dlaczego, się pytam. Dlaczego nie sprzedają najlepszych technologii za 1000 zł, tylko pchają ją jedynie w sprzęty warte dziesieć razy tyle? :-D

  24. noworries
    noworries 7 listopada 2013, 11:40

    TRI-X, chyba jednak nie można mówić o polityce uszczelnianych stałek, skoro tylko jeden, stary konstrukcyjnie 100/2.8 te uszczelnienia posiada.

  25. espresso
    espresso 7 listopada 2013, 12:00

    W tego typu obiektywach uszczelnienia to raczej bajer niż konieczność. Obiektyw do extremy oprócz uszczelek musi mieć też zewnętrzne cechy wskazujące na zwiększona odporność na niekorzystne czynniki zewnętrzne. A tego typu aluminiowa obudowa wskazuje raczej na ekskluzywne stosowanie.
    Ciekawe też czy gwarancja obejmuje przypadki zawilgocenia czy też zanieczyszczenia obiektywu... w co bardzo bardzo wątpię. Co prawda na materiałach reklamowych pokazują obficie zroszone korpusy z obiektywami, ale żaden chyba producent nie pokazał np. na targach sprzętu pod prysznicem. Więc pomimo wszystko kwestię uszczelnień (aczkolwiek miłą) trzeba traktować z dużą rezerwą.
    ps. ciekawe którędy w uszczelnianym 60-250 podczas zmiany ogniskowej uchodzi i wchodzi powietrze, czy to miejsce zawiera układ filtrów wodo-kurzo odpornych?

  26. Oxygenum
    Oxygenum 7 listopada 2013, 12:06

    Projektanci już od dawna mogą projektować świetne jasne szkiełka ale to się nie opłaca globalnie firmie bo drastycznie spadła by sprzedaż innych obiektywów np. jasnych stałek itp.

    Niestety ale wszystko jest obliczone.

    Sony też nie może się zbyt "wychylać" bo co by się stało jakby zaserwować bezlusterkowca FF
    w cenie 1000 $?

    Masowy pogrom innych systemów ale też pośrednio strata dla firmy bo dużo firm używa sensorów Sony...i koło się zamyka nikt nie może być zbyt tani bo większość firm jest ze sobą powiązana...

  27. pary
    pary 7 listopada 2013, 12:52

    są obiektywy o sile światła 4 i należą do czołówki światowej choćby nawet Zeiss więc te pierdoły zostawcie w domu o wyższości jasnych szkieł nad trochę ciemniejszymi praktycznie liczy się końcowy produkt a nie zasada że jasne to lepsze.I oto jest Pentax z siłą światła 2.8-4.

  28. SKkamil
    SKkamil 7 listopada 2013, 12:58

    Oxygenum
    sigma 18-35 - waga ponad 800 g
    Pentax 20 - 40 - waga ok 280 g
    mniej więcej taka sama róznica w świetle i wadze

  29. SKkamil
    SKkamil 7 listopada 2013, 13:04

    tymczasem jasna stałka sigmy 1,4 35 mm - 600g

  30. jaad75
    jaad75 7 listopada 2013, 13:11

    @espesso "Fakt jest też taki że bardzo nieudany 16-50 pomimo ceny też znajduje amatorów, więc czasem cena działa cuda. "
    DA*16-50 nie jest taki bardzo nieudany, jak ciągle powtarzasz, tylko przede wszystkim bardzo nierówny i stosunkowo wolny. Gdyby QC była ciaśniejsza, silnik np. DC, albo nawet pierścieniowy SDM, a do tego np. nowe powłoki HD, to nawet bez dużych zmian w konstrukcji optycznej to byłoby całkiem fajne szkło.

    @filorp, jak zwykle coś tam usłyszałeś, ale nie zrozumiałeś - tam w ogóle nie pada D700, mowa jest o śledzącym AF, który ustępuje D800, D7100, 5D3 (co za zaskoczenie :P), ale nie mówi też nic o ustawieniach jakich użył, a te mają bardzo duży wpływ na zachowanie AF-C. AF-S jest w Pentaksie świetny już od K-5II i tu nie ma czego poprawiać w samych body.

    @espresso"Co prawda na materiałach reklamowych pokazują obficie zroszone korpusy z obiektywami, ale żaden chyba producent nie pokazał np. na targach sprzętu pod prysznicem. Więc pomimo wszystko kwestię uszczelnień (aczkolwiek miłą) trzeba traktować z dużą rezerwą. "
    Pokazał i to zarówno Pentax, jak i kiedyś dawno Olympus.

  31. filorp
    filorp 7 listopada 2013, 13:14

    Jaad, co mam powiedzieć jak zwykle masz rację - a mnie jak zwykle pozostaje ustąpić zgodnie z przyslowiem....

  32. sektoid
    sektoid 7 listopada 2013, 13:17

    Myślałem o nim, nieśmiało planując zakup. Niestety chora cena. Szkoda, bo zakładając, że jest dobry optycznie, bardzo by mi pasował z powodu gabarytów i uszczelnień. Często chodze po górach, a tam lubi padać deszcz.

  33. septemberlicht
    septemberlicht 7 listopada 2013, 13:29

    sektoid
    Do twoich potrzeb to raczej 18-135 WR.

  34. jaad75
    jaad75 7 listopada 2013, 13:33

    @filorp, na szczęście każdy może sobie samemu posłuchać o czym mowa:
    link

  35. sektoid
    sektoid 7 listopada 2013, 13:40

    @septemberlicht

    Znam swoje potrzeby doskonale.

  36. filorp
    filorp 7 listopada 2013, 13:50

    naprawdę jesteś aż tak żałosny jaad że będziesz się kłócił o to czy powiedział d700 czy d7100? Sens jego wypowiedzi jest taki jaki jest - zresztą jest to tylko opinia jednego człowieka - mnie jedynie zaskakuje to, że ciągle nie uporali się z typowym dla tej marki sporadycznym błądzeniem i doostrzaniem autofocusa - nawet w tak prostej niemal laboratoryjnej sytuacji jak widzimy na filmie. Napewno jest lepiej niż w K10 ale to ciągle nie to samo co w F100, 20-30 letnim aparacie nikona....

  37. espresso
    espresso 7 listopada 2013, 13:55

    @jaad75, gdyby wystarczyła drobna modyfikacja *16-50 to zapewne miało by to już miejsce, chociażby przy obecnym odświeżaniu paru modeli. Zapewne też marna powtarzalności spowodowała spory odpływ w kierunku obiektywów S i T. Fakt jest taki iż żaden obiektyw nie sprawił mi tyle zawodu.
    Wydaje się mi też że dopóki nie będzie definicji czy też klasyfikacji szczelności, podobnie jak w urządzeniach technicznych (IP) to wszelkie oznaczenia producentów należy traktować na zasadzie ograniczonego zaufania. Gdzie można mówić o szczelności przy *60-250 jak przy zmianie ogniskowej wiatr z korpusu targa mi grzywkę lub powiekę?

  38. jaad75
    jaad75 7 listopada 2013, 14:08

    filorp - ja mam F100 i wiem jak w nim działa AF... Wcale nie jest tak celny, jak szybki, a z porównywalnym szkłem (FA43 i 50/1.8) wcale nie jest szybszy od K-5II. A poza tym mówimy o AF-C i teście "spot to spot", nie wiedząc nic o ustawieniach priorytetów, HOLD AF, czy ilości wybranych punktów. wspomagających. Do tego, samo demonizowane "doostrzanie" to nic złego, jeśli czyni AF dokładniejszym, wszystko zależy od tego, o którym trybie mówimy. A już na koniec, ta systuacja (spot to spot), wcale nie jest praktycznym (ani laboratoryjnym) sprawdzianem AF-C - praktyczny sprawdzian i faktycznie ciężka próba, to śledzenie obiektu poruszającego się chaotycznie i klasyczny test celności w serii dla obiektu zbliżającego się i oddalającego. Spot to spot więcej mówi o szybkości samego obiektywu, niż pracy modułu AF jako takiej.

  39. jaad75
    jaad75 7 listopada 2013, 14:16

    @espresso, najwyraźniej 16-50 sprzedaje się na takim poziomie, że nie widzą potrzeby odświeżania go...:P
    A co do szczelności, one są pogodoodporne, ale nie hermetyczne - powietrze zawsze będzie dostawać się do obiektywu, nawet takiego o zamkniętej konstrukcji. Ale prysznic, czy też deszcz im nie szkodzi.

  40. filorp
    filorp 7 listopada 2013, 14:18

    Nie spodziewam się po tym obiektywie, że będzie miał ostrość na całym kadrze porównywalną do FA31.... Z tego co widzę to największym problemem i wyzwaniem dla Pentaxa będzie zapewnienie powtarzalności jakości.... Ja ze swojej 16-50 byłem przezadowolony..... Wkurzające jest to że z powodu złej slawy musiałem obiektyw sprzedać taniej niż wynikałoby z jakości mojego egzemplarza.....

  41. bogdanek
    bogdanek 7 listopada 2013, 14:23

    espresso, czy 60-250 naprawdę tak strasznie ,, dmucha ", czy tylko żartujesz.
    Jestem zwyczajnie ciekawski.

  42. 7 listopada 2013, 14:26

    gdyby każdy kto tutaj komentuje musiał kliknąć na potwierdzenie że ma conajmniej 18 lat, nie jest pijany ani naćpany i zastanowi się przynajmniej raz zanim coś napisze komentarze można by było liczyć na palcach jednej ręki :D

    obiektyw na ciekawy zakres, wygląda przekonująco, jest dość niewielki ale conajmniej o 30% za drogi ;)

  43. filorp
    filorp 7 listopada 2013, 14:38

    A skąd manolo wiesz jaką będzie miał jakość? Drażni mnie to u Polaków najbardziej.... nie wiesz nic o produkcie, jak jest trwaly itd. ale twoim pierwszym pytaniem jest: dlaczego tak drogo....

    Może faktycznie przesadzam z tym porównaniem do f100 ale nie przekonasz mnie jaad do tego że błądzenie i kluczenie AF ma jakikolwiek wpływ na dokładność.....

  44. espresso
    espresso 7 listopada 2013, 14:58

    @filorp, szkoda że nie wiedziałem, zdecydował bym się po raz 4 na doświadczenie ze sprawdzoną krótką gwiazdką (nawet podejmując ryzyko SDMu).
    @bogdanek, przecież obiektyw zmienia ok 50% swoją długość, to coś z tym powietrzem musi się dziać. Jak w każdej pompie tłokowej. W korpusie słychać wyraźnie odgłosy powietrza i podmuchy między innymi w okolicach klapki od karty SD. Więc jak będzie wilgoć (mgła) czy też kurz to jak zostanie odfiltrowany?

  45. filorp
    filorp 7 listopada 2013, 14:59

    Tzn w sumie ma wpływ.... jak kluczy to wiadomo że ostrości nie będzie.... w każdym razie nie tam gdzie chcesz żeby była

  46. kaspiro
    kaspiro 7 listopada 2013, 15:09

    chciałbym zobaczyć test obiektywu, o ile polski dystrybutor go udostępni.. mam nadzieję, że Pentax/Ricoh zacznie produkować dobre szkła o powtarzalnej jakości w przystępnych cenach.
    Światłosiła jest rzeczą względną, zależy do czego obiektyw jest potrzebny :P
    Nawiązując do kłótni o puszki, trudno porównywać jakość aparatów, które dzieli przepaść cenowa rzędu 30 i więcej procent (K5 vs D7100, chociaż...), obecnie korzystam z K-30 jest ok, K5 jest bardzo dobrze i K5 II i w tym ostatnim AF działa wyśmienicie, również w bardzo słabych warunkach świetlnych w tym koncerty w małych klubach ze słabym oświetleniem (choć przy niektórych obiektywach bywają problemy, ale zakładam, że to wina szkła nie puchy). Efektu losowego błądzenia nie zauważyłem. K5 II rewelacyjnie też działa we współpracy ze starymi manualkami Ricoha (mam tu również na myśli podpowiedź o ostrości).
    Czekam na nowe obiektywy od P/R a tymczasem zarabia na mnie Sigma ;)

  47. gnieciuch
    gnieciuch 7 listopada 2013, 15:17

    fajny, przypomina mi stare czasy 77, ehh ...

  48. goornik
    goornik 7 listopada 2013, 15:25

    Jeśli obiektyw produkowany jest w Wietnamie, jak wcześniejsze cuda tej serii, to pełna nazwa powinna być "Limited Quality Control" :)

  49. bogdanek
    bogdanek 7 listopada 2013, 15:59

    espresso ,dziękuję za odpowiedź .

  50. 7 listopada 2013, 17:49

    @filorp, przede wszystkim te najdroższe obiektywy mają stałe światło,
    co do cena/jakość, Pentax chce być Zeiss'em ?

  51. espresso
    espresso 7 listopada 2013, 17:51

    Czy Zeiss ma monopol na jakość? Może coś przeoczyłem, czegoś nie wiem?

  52. jaad75
    jaad75 7 listopada 2013, 18:05

    @filorp "nie przekonasz mnie jaad do tego że błądzenie i kluczenie AF ma jakikolwiek wpływ na dokładność..... "
    Błądzenie - nie. Okazjonalne doostrzanie - jak najbardziej.

    @manolo "Pentax chce być Zeiss'em ?"
    W tej linii? Prawie. Zresztą Limitedy nawet dla Leiki robili.

  53. MCR
    MCR 7 listopada 2013, 20:39

    @espresso: "Co prawda na materiałach reklamowych pokazują obficie zroszone korpusy z obiektywami, ale żaden chyba producent nie pokazał np. na targach sprzętu pod prysznicem. Więc pomimo wszystko kwestię uszczelnień (aczkolwiek miłą) trzeba traktować z dużą rezerwą. " Marku, ja regularnie wrzucałem swoje K-7 i K-5 pod prysznic. Z 10 razy na pewno - jak miałem zapiętego DA*16-50 czy DA*50-135 i gwarantuję, że nigdy nic się nie stało, a woda z prysznica była naprawdę mocna.

  54. MCR
    MCR 7 listopada 2013, 20:44

    @jaad75: nie limitedy, a limiteda - dokładnie SMC-Pentax-L 43/1.9 Special. Szukam go na spokojnie, bo FA43 dla mnie był to najlepszy, a najmniej doceniany limited z całej serii. Fakt, zamiast ramki do Leiki trzeba dopiąć wizjerek, ale.... z sentymentu go i tak kiedyś kupię.
    Nawet na flikerku jest grupa miłośników tego obiektywu - link

  55. MCR
    MCR 7 listopada 2013, 20:50

    ...a tak wygląda ów Leikowy Limited na Sony A7 z adapterem na bagnet M: link

  56. jaad75
    jaad75 7 listopada 2013, 21:32

    MCR, wiem, że tylko 43Ltd, ale przecież nie zrobili jednej sztuki...;)

  57. steem
    steem 7 listopada 2013, 23:00

    ja czekam na jakąś sensowną jasną portretówkę, ten obiektyw 50mm 1.8 to totalna porażka...

  58. kojut
    kojut 7 listopada 2013, 23:38

    steem, FA 35, FA 43, FA 50/1.4 DA*55/1.4. Jest w czym wybierać. Do tego jeszcze sigmy 30, 35 i 50/1.4.

  59. kojut
    kojut 7 listopada 2013, 23:40

    Zapomniałem o Królu: FA 31 :-D

  60. jaad75
    jaad75 8 listopada 2013, 03:58

    Nazwać 31, czy 35mm portretówką, to trzeba dużo dobrej woli...:P
    Co oczywiście nie wyklucza możliwości robienia nimi portretów...:)

  61. samp
    samp 8 listopada 2013, 16:17

    Jedyna rzecz, która mnie smuci, to zmienne światło. Gdyby był to 20-40 ze stałym f/2.8, to byłaby rewelacja. Generalnie wygląda interesująco.

  62. jaad75
    jaad75 9 listopada 2013, 02:56

    mnie by interesowało zmienne f/2-2.8...:)

  63. janbezziemi
    janbezziemi 9 listopada 2013, 09:59

    tak, w trzy razy większej/cięższej obudowie

  64. espresso
    espresso 9 listopada 2013, 12:23

    Samp, jeszcze nie wiesz jak optycznie a już Cię smuci? Bo nie wiem co lepsze, kiepskie bardzo jasne czy bardzo dobre a ciemniejsze? Pewnie powiesz że jasne i dobre...

  65. jaad75
    jaad75 9 listopada 2013, 16:59

    Zmienne światło f/2-2.8 nie wymagałoby wcale aż tak dużo większej obudowy, przy tym zakresie - wciąż byłoby to zgrabne szkło, na pewno wyraźnie mniejsze niż Sigma 18-35.

  66. MCR
    MCR 10 listopada 2013, 00:26

    @jaad75: ja robię zdjęcia tylko 35-tką (na APS-H) i portrety też się znajdą. No, może bardziej środowiskowe, ale portrety ;)

  67. jaad75
    jaad75 10 listopada 2013, 03:52

    MCR, ja też robię 24mm na APS-C, ale to nie znaczy, że szkło o takim kącie widzenia nazwę portretówką... :)

  68. bogdanek
    bogdanek 10 listopada 2013, 12:19

    jaad75 , a jaki jest najlepszy obiektyw portretowy na APS-C , ale konkretnie , ten a nie inny, oczywiście w Pentaksie i Twoim zdaniem.Pytam , bo chcę kupić.

  69. jaad75
    jaad75 10 listopada 2013, 14:56

    bogdanek, nie wiem, nie potrafiłbym jednoznacznie wskazać najlepszego - zależy jakiego typu portrety Cię interesują.. A do tego dochodzi kwestia ulubionych ogniskowych, co jest bardzo indywidualną kwestią... Ja np. częściej robie portrety 50-tką, czy 43 Ltd, niż niewątpliwie świetną 77 Ltd, ale czy to znaczy, że 50-tka jest lepsza od 77? Z całą pewnością nie i miewałem też takie okresy, kiedy FA77 nie schodziło z korpusu. Musisz samemu sprawdzić, co Ci będzie pasowało najbardziej. A pamiętaj, że nawet jeśli ograniczymy się tylko do szkiel AF, to Pentax ma w typowo portretowym zakresie jeszcze bardzo dobre DA*55, DA70 (dla mnie ciut ciemne, ale niezłe), stare kultowe FA*85, a do tego dochodzi 50-tka i 85-tka f/1.4 od Sigmy... Każde z tych szkiel jest warte uwagi...

  70. bogdanek
    bogdanek 10 listopada 2013, 20:59

    jaad75, wbrew pozorom bardzo mi pomogłeś, bo po Twojej wypowiedzi od razu wykluczyłem 77i 70, bo mam 85 1,4 .
    Teraz tak, 43 i 55 są dla mnie zbyt drogie chociaż wierzę na słowo , że są swietne.
    Pozostaje sigma 50 1,4 i FA 50 1,4 , a tu wygrywa ten drugi . Dzięki.

  71. jaad75
    jaad75 11 listopada 2013, 00:48

    Akurat z tych dwóch 50-tek lepszą jest Sigma.

  72. bogdanek
    bogdanek 11 listopada 2013, 10:01

    W takim razie muszę tą sigme wypożyczyć z foto-plusa ,bo mają z mocowaniem pentaxa.Mówię o sklepie w Krakowie.Jeszcze raz dziękuję.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.