Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon 1 J4

Nikon 1 J4
10 kwietnia
2014 09:23

Firma Nikon uzupełnia linię swoich bezlusterkowców, prezentując model Nikon 1 J4. Na jego pokładzie znalazła się 18-megapikselowa matryca CMOS, formatu 1", pracująca w zakresie ISO 160–12800. System autofokusa oparto na dwóch czujnikach: kontrastowym (171 pól) i fazowym (105 punktów). Szybkie tryby seryjne pozwalają na rejestrację 20 kl/s z ciągłym autofokusem i 60 kl/s bez.

Pełna specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Jestem szybkością życia

Nikon 1 J4

Firma Nikon rozszerzyła linię aparatów kompaktowych z wymienną optyką Nikon 1 o model Nikon 1 J4. Nowość wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami, wyjątkową prędkością działania oraz łatwością obsługi. Aparat Nikon 1 J4 wyposażony został m.in. w matrycę CMOS formatu CX o rozdzielczości 18,4 mln pikseli, pozbawioną optycznego filtra dolnoprzepustowego, wydajny procesor przetwarzania obrazu EXPEED 4A, wbudowany moduł Wi-Fi oraz dotykowy ekran LCD. Wszystko to zamknięte w poręcznej, stylowej obudowie.

„Nikon 1 J4 to połączenie znakomitej jakości, łatwej obsługi i wyróżniającej się stylistyki. Dzięki błyskawicznie działającemu autofokusowi, wydajnemu trybowi zdjęć seryjnych oraz funkcjom kreatywnym pozwala tworzyć niepowtarzalne obrazy. Kompaktowe rozmiary w połączeniu z dotykowym ekranem sprawiają, że Nikon 1 J4 jest również wyjątkowo przyjazny w obsłudze. Dzięki temu każdy miłośnik fotografii z łatwością uwieczni na zdjęciach lub filmach Full HD wyjątkowe chwile” – powiedział Jordi Brinkman, Product Manager Nikon 1 w firmie Nikon Europe. Wyjątkowe zdjęcia w ułamku sekundy

Dzięki zastosowaniu matrycy CMOS formatu CX o rozdzielczości 18,4 mln pikseli, pozbawionej filtra dolnoprzepustowego oraz szerokiemu zakresowi ISO 160–12800, Nikon 1 J4 pozwala tworzyć niezapomniane kadry, bogate w subtelne szczegóły.

Szybkość działania oraz najwyższą jakość ujęć zapewnia podwójny procesor przetwarzania obrazu EXPEED 4A, który odpowiada m.in. za doskonałą efektywność redukcji szumów, ostrość, bogate przejścia tonalne oraz płynne funkcjonowanie trybu zdjęć seryjnych, umożliwiającego fotografowanie z prędkością do 20 kl/s z ciągłym autofokusem oraz do 60 kl/s w serii do 20 zdjęć w formacie RAW przy ostrości ustalonej dla pierwszej klatki.

Wyjątkową precyzję działania w zakresie szybkiego ustawienia i utrzymania ostrości na obiekcie gwarantuje hybrydowy system autofokusa, korzystający z 171 pól AF (dotychczas było ich 135). Imponująca liczba 105 pól AF z detekcją fazową (taki sam tryb AF jest używany w lustrzankach cyfrowych Nikon) rozmieszczonych równomiernie na środku kadru zapewnia błyskawiczne ustawianie ostrości także podczas filmowania. Pola AF z detekcją kontrastu rozmieszczone aż do krawędzi kadru pozwalają uzyskać niezwykle ostre szczegóły nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.

Aby umożliwić rejestrowanie niepowtarzalnych scen rozgrywających się w ułamku sekundy, dołączany do zestawu obiektyw 1 NIKKOR VR 10–30mm f/3,5–5,6 PD-ZOOM wysuwa się w chwili włączania aparatu i chowa przy jego wyłączaniu. Ten pierwszy na świecie obiektyw wymienny ze sterowaną elektronicznie pokrywką[1] jest niezwykle poręczny i zawsze gotowy do działania.

Nikon 1 J4

Radość użytkowania

Nikon 1 J4 jest wyjątkowo poręczny oraz prosty w obsłudze. Aparat został wyposażony m.in. w precyzyjny dotykowy ekran LCD o przekątnej 7,5 cm (3 cale) i rozdzielczości 1037000 punktów, pozwalający szybko ustawić ostrość, wykonać zdjęcie, zmieniać podstawowe ustawienia czy wyświetlić podgląd funkcji kreatywnych. Model Nikon 1 J4 oferuje także możliwość połączenia obsługi dotykowej z wykorzystaniem tradycyjnych elementów sterujących, pozwalając na przykład na wybranie pola AF przez dotknięcie monitora, a następnie wykonanie zdjęcia, po naciśnięciu spust migawki.

Dzięki funkcji obsługi sieci Wi-Fi[2], wysokiej jakości zdjęcia można łatwo przesyłać bezpośrednio z aparatu do smartfona lub tabletu w celu błyskawicznego udostępnienia ich na portalach społecznościowych lub skorzystania z twórczych aplikacji fotograficznych.

Aparat wyróżnia się też poręcznymi wymiarami oraz atrakcyjnym designem – minimalistyczna sylwetka z gładko zarysowanymi krawędziami podkreśla piękno jego aluminiowej obudowy. Nikon 1 J4 dostępny jest w czterech wersjach kolorystycznych: białej, szczotkowanej czarnej, srebrnej i pomarańczowej.

Zawodowy filmowiec

Nikon 1 J4 oferuje szeroki wachlarz rozwiązań umożliwiających płynne rejestrowanie nawet najbardziej dynamicznych wydarzeń na filmach w jakości Full HD. Dostępne tryby kreatywne pozwalają dodatkowo uatrakcyjnić nagrania. Przyspieszenie ożywi sceny kręcone na ulicy, a tryb Montaż skokowy w ciekawy sposób zobrazuje upływ czasu, tworząc efekt animacji poklatkowej, a zwięzłe 4-sekundowe filmy można połączyć w jeden wideoklip[3]. W trybie Zaawansowane filmowanie można uzyskać ciekawy efekt przy użyciu Spowolnienia – funkcji odtwarzania 3-sekundowego filmu HD nagranego z szybkością 120 kl/s przez ponad 12 sekund.

Tak jak wszystkie aparaty z serii Nikon 1, Nikon 1 J4 umożliwia także rejestrowanie zdjęć w wysokiej rozdzielczości podczas filmowania przez naciśnięcie spustu migawki. Nowa funkcja Automatyczne robienie zdjęć firmy Nikon analizuje każdą klatkę i automatycznie wykonuje zdjęcia w najlepszych warunkach.

Innowacyjne technologie aparatów Nikon 1

Innowacyjne technologie stosowane w aparatach Nikon 1 umożliwiają szybkie i łatwe uzyskanie najlepszego zdjęcia w każdej sytuacji. W cieszącym się uznaniem trybie Uchwycenie najlepszego momentu została udostępniona nowa funkcja Aktywna selekcja firmy Nikon, która pozwala wykonać 20 zdjęć w pełnej rozdzielczości w czasie poniżej sekundy i wybrać jedno, które zostanie zachowane. Zupełnie nowa funkcja Kreatywna paleta, dostępna w trybie kreatywnym aparatu, zapewnia nowatorski sposób stosowania artystycznych filtrów studyjnej jakości do zdjęć jeszcze przed ich wykonaniem. Rozwiązanie to dostosowuje jasność, nasycenie i balans bieli adekwatnie do przeglądanych efektów – wystarczy przesunąć palcem wokół pierścienia na ekranie dotykowym lub obrócić wybierak wielofunkcyjny, a wyświetlany obraz zmieni się, odzwierciedlając efekt, który można uzyskać po zrobieniu zdjęcia.

Możliwość rozbudowy zestawu fotograficznego

Znakomite obiektywy firmy Nikon z serii 1 NIKKOR pozwalają rejestrować rzeczywistość z różnych perspektyw. Charakteryzują się one wysokiej klasy optyką gwarantującą zdjęcia doskonałej jakości, a dodatkowo są zoptymalizowane pod kątem nagrywania filmów. Niewielkie rozmiary i masa obiektywów dodatkowo zapewniają pełną wygodę użytkowania. Model 1 NIKKOR VR 30–110mm f/3,8–5,6 to świetny wybór, jeśli zamierzasz fotografować oddalone obiekty. Niewielki i stylowy obiektyw zmiennoogniskowy 1 NIKKOR VR 10–100mm f/4,5–5,6 PD-ZOOM z możliwością ustawienia szerokokątnego jest wyjątkowo wszechstronny, a obiektyw stałoogniskowy 1 NIKKOR 18,5mm f/1,8 pozwala wykreować piękne portrety z efektownie rozmytym tłem.

Nikon 1 J4

Podsumowanie najważniejszych funkcji:

  • Duża matryca CMOS o rozdzielczości 18,4 mln pikseli – szybka matryca formatu CX bez optycznego filtra dolnoprzepustowego. Zapewnia ostrość i wyrazistość subtelnych tekstur oraz odwzorowanie najdrobniejszych szczegółów obrazu.
  • ISO 160–12800 – automatyczne ustawianie czułości ISO w zakresie 160–6400 oraz możliwość zwiększenia czułości do ISO 12800. Podczas fotografowania z czułością ISO 6400 lub 12800 stosowane są dwa zaawansowane ustawienia redukcji szumów.
  • EXPEED 4A zapewnia szybkie rejestrowanie wyjątkowych zdjęć i filmów HD.
  • Obsługa sieci Wi-Fi[4] pozwala szybko i łatwo udostępniać wysokiej jakości zdjęcia oraz korzystać z szerokiej gamy twórczych aplikacji fotograficznych przy użyciu urządzenia mobilnego.
  • Obsługa przy użyciu wyświetlacza dotykowego – elektromagnetyczny wyświetlacz LCD o przekątnej 7,5 cm (3 cale) i rozdzielczości 1037 tys. punktów.
  • Zaawansowany hybrydowy AF – 171-punktowy system AF, wyposażony w 105 punktów autofokusa z detekcją fazową, dzięki którym ostrość jest ustawiana błyskawicznie i precyzyjnie podczas fotografowania dynamicznych wydarzeń.
  • Błyskawicznie szybkie zdjęcia seryjne – fotografowanie z szybkością do 20 kl/s z ciągłym AF lub 20 zdjęć w formacie RAW z szybkością do 60 kl/s przy ostrości ustalonej dla pierwszej klatki.
  • Magia kina – rejestrowanie filmów Full HD (1080p, współczynnik proporcji 16:9) z prędkością 60/30 kl/s. Elektroniczna redukcja drgań pozwala uzyskać nieporuszone filmy HD o parametrach 1080/30p lub 720/30p. Zdjęcia o wysokiej rozdzielczości podczas nagrywania filmów i wyświetlanie filmów HD nagranych z szybkością 120 kl/s z bardzo dużym spowolnieniem.
  • Kreatywne tryby filmowania – Przyspieszenie, Montaż skokowy i 4-sekundowy film.
  • Innowacyjne technologie systemu Nikon 1 – Uchwycenie najlepszego momentu (z nowymi funkcjami Aktywna selekcja, Inteligentne wybieranie zdjęcia i Spowolnienie obrazu) oraz Ruchome zdjęcie.
  • Kreatywna paleta umożliwia stosowanie artystycznych filtrów studyjnej jakości do zdjęć przed ich wykonaniem przy użyciu ekranu dotykowego lub wybieraka wielofunkcyjnego aparatu.
  • Funkcjonalna konstrukcja aparatu Nikon 1 – atrakcyjna, minimalistyczna stylistyka. Wyjątkowo mały i lekki aluminiowy korpus jest dostępny w kilku wersjach kolorystycznych: białej, szczotkowanej czarnej, srebrnej i pomarańczowej.
  • Obiektyw 1 NIKKOR w zestawie – utrzymaj akcję w polu ostrości dzięki obiektywowi 1 NIKKOR VR 10–30mm f/3,5–5,6 PD-ZOOM.

Wybrane akcesoria dodatkowe:

  • Obudowa wodoszczelna WP-N3 pozwala korzystać z aparatu pod wodą na głębokości do 45 m. Jest przeznaczona do aparatu Nikon 1 J4 z obiektywem 1 NIKKOR VR 10–30mm f/3,5–5,6 PD-ZOOM lub 1 NIKKOR 11–27,5mm f/3,5–5,6.
  • Podwodna lampa błyskowa SB-N10 jest niewielka, ale skutecznie rozświetla panujący w głębinach półmrok.
  • Futerały i zestawy futerałów na korpus do aparatów Nikon 1 umożliwiają zabezpieczenie samego korpusu lub aparatu z zamocowanym obiektywem.
  • Adapter do mocowania FT1 pozwala mocować na aparacie Nikon 1 obiektywy NIKKOR przeznaczone do lustrzanek cyfrowych.


Komentarze czytelników (27)
  1. sloma_p
    sloma_p 10 kwietnia 2014, 08:33

    Co to jest wyświetlacz elektromagnetyczny?

  2. Chris62
    Chris62 10 kwietnia 2014, 09:15

    Matryca 1" a obiektyw kitowy 10-30/F3,5-F5,6 to jasność jak w kitach do pełnej klatki.
    Jaki to ma sens?
    IMO każdy aparat z mniejszą matrycą winien być wyposażony w kit jaśniejszy od rozmiaru wyżej.
    DX powinno mieć F2,8-F4
    MFT F2,4-F3
    a 1" : F2-F2,8.
    Tymczasem Nikon pociska system ciemniaków bo tak pewnie taniej a marketing zrobi swoje tzn pranie mózgów klienteli.
    Z tym trzeba walczyć.

  3. sloma_p
    sloma_p 10 kwietnia 2014, 09:17

    Tja, a 1/2.3" powinien mieć f0.95?

  4. gietrzy
    gietrzy 10 kwietnia 2014, 09:34

    Chris62: dopóki nie ma 16/2.0 czy 70/2.0, oba w DX, oba od Nikona (Samyang rządzi!) to nie mów proszę z czym walczyć. Trzepią pociski typu 18-140 i ani to megazum ani Jego Szerokość Nikkor. Tu masz super GO, super specyfikację pod dziennikarzy, do tego Sandisk 280, jotpeg, ostrość na zer0, c-af i palca nie zdejmujesz ze spustu migawki. To nie aparat do kościoła tylko dla dziennikarzy i soccer mam. Pewnie i tak sprzedaż zabije cena, ale mogą być fajne promocje za rok.

  5. focjusz
    focjusz 10 kwietnia 2014, 10:05

    Jeszcze tylko 19 wersji - i kupuje ( jak będzie J23 ;)

  6. wzrokowiec
    wzrokowiec 10 kwietnia 2014, 10:20

    :)))

  7. Michel
    Michel 10 kwietnia 2014, 10:36

    @Chris - takie stopniowanie jasności oznaczałoby (mniej więcej) zachowanie rozmiarów kita do aparatu małoobrazkowego, co jest kompletnie bez sensu.
    Stałki niech będą jasne.

  8. 10 kwietnia 2014, 10:39

    I jeszcze do tej mikroskopijnej matrycy 18 mpix zapakowali, ja pier...

  9. gietrzy
    gietrzy 10 kwietnia 2014, 10:51

    Borat, nic nie mam przeciwko sznurówkom w tamtych miejscach, ale pomnóż sobie 1920 razy 2,725 a potem zobacz filmiki z Jot.

  10. f8@24mm
    f8@24mm 10 kwietnia 2014, 11:51

    za mlody jestem zeby dokladnie pamietac czasy "Sdielno w SSSR", ale to co pamietam... to jako zywo ten design co wyzej... tylko pewnie jakosc wykonania nie taka, bo nie ze stali czolgowej klepane a z plastiku ;)

  11. Chris62
    Chris62 10 kwietnia 2014, 12:00

    sloma_p | 2014-04-10 09:17:34


    Tja, a 1/2.3" powinien mieć f0.95?
    -------------------------

    Dokładnie o n.p Pentax Q
    ===================================
    Michel | 2014-04-10 10:36:12


    @Chris - takie stopniowanie jasności oznaczałoby (mniej więcej) zachowanie rozmiarów kita do aparatu małoobrazkowego, co jest kompletnie bez sensu.
    Stałki niech będą jasne
    -----------------------------

    A po co w a takim systemie stałki?
    Amator i nie tylko wolałby do takiego korpusu kupić zooma 20-200/F2-F2,8.
    Stałki są potrzebne do FF i DX bo tam zoom do tego jasny jest po prostu wielki.

    Tu matryca mała a szkło ciemne jak w FF - bezsens!

  12. Dreyfus
    Dreyfus 10 kwietnia 2014, 12:07

    Na pierwszym zdjęciu wygląda trochę jak bezkorpusowiec SONY z doczepionym korpusem

  13. goornik
    goornik 10 kwietnia 2014, 12:53

    W ślepej uliczce robi się coraz ciaśniej.....

  14. Sin
    Sin 10 kwietnia 2014, 13:09

    @Borat
    "I jeszcze do tej mikroskopijnej matrycy 18 mpix zapakowali, ja pier..."

    Co to jest przy prawie 21mpx na 1/2.3" w niektórych kompaktach czy smartfonach ;)

  15. Michel
    Michel 10 kwietnia 2014, 13:42

    @Chris62 - ja jestem amatorem i nie tylko i wolę do takiego systemu jasne stałki. A czy zoom będzie f/3.5-5.6, czy f/2-2.8 to mnie lata, bo i tak GO będzie duża.... Za to wielkość takiego standardowego zooma jest dla mnie istotna i jeśli miałby być to obiektyw wielkości typowego "kita" do FF dopięty do takiej mydelniczki, to dziękuję, postoję :-)
    Miałem J1 z zoomem standardowym i tele, ten pierwszy sprawdzał się w sytuacjach ogólnorodzinnych bardzo dobrze, telezoom był malutki i dało się nawet nim coś kombinować z GO. Gdyby to była wielka krowa f/2-2.8 to nawet bym jej nie podpinał, bo zestaw nie zmieściłby się w kieszeni kurtki.

  16. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 10 kwietnia 2014, 16:03

    @michel - tu nie chodzi o GO a o ISO. Ciemny kit + mala matryca - szum na ISO 400.

  17. Michel
    Michel 10 kwietnia 2014, 16:41

    @komisarz_ryba: a od kiedy to ilość szumu na danym ISO zależy od światłosiły obiektywu?

    Poza tym w J1 ISO800 było naprawdę dobre, a ISO1600 spokojnie używalne. W RX100II jest jeszcze o 1EV lepiej - nie wiem, jak w J4.

    Kolejna sprawa: standardowego zooma używa się tam, gdzie jest światło, tam, gdzie go nie ma - w ruch idą jasne stałki. I to jest problem tego systemu, że jasnych obiektywów jest jak na lekarstwo.

    I ostatnia rzecz - jak ktoś chce mieć dobrą jakość zdjęć i wie mniej więcej, o co kaman, to zamiast N1 kupuje coś z większą matrycą i choćby przyzwoitym wyborem szkieł,, np. NEX-a. Aaaa, nie, przepraszam, jesteśmy na Optycznych, tutaj Sony nie da się robić zdjęć - więc Fuji albo Mikro 4/3.

  18. Michel
    Michel 10 kwietnia 2014, 16:48

    Popatrzcie zresztą na Fujinona 18-55 f/2.8-4: jest o ponad połowę cięższy, o 1cm dłuższy i ma większą średnicę filtrów, niż Sony 18-55/3.5-5.6. Od Nikkora 1 jest prawie 3 razy cięższy, o 3cm dłuższy i prawie 1cm szerszy - naprawdę chcielibyście coś takiego podpinać do tej mydelniczki o nieistniejącym gripie? A przecież odpowiednio jaśniejszy zoom do N1 nie byłby wcale mniejszy od tego Fujinona...
    Już nie wspominając o tym, że za zestaw z takim standardem Nikon zażądałby pewnie z 5000zł :-)

  19. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 10 kwietnia 2014, 16:58

    @michael - nie wiem od kiedy ilosc szumu na danym ISO zalezy od swiatlosily, najlepiej zapytaj autora tego stwierdzenia. natomiast samo ISO zalezy. Wystarczy jasny ale pochmurny dzien zeby ISO 400 bylo koniecznoscia w takim kicie. Za to jasniejszy obiektyw umowliwi np. ISO 100 czy 200. I nie, ISO800 w J1 nie bylo naprawde dobre. Bylo dosc slabe. Chyba, ze piszesz - bylo naprawde dobre jak na taka matryce. Tyle, ze mnie matrcya nie inetersuje a zdjecie wynikowe.

  20. Michel
    Michel 10 kwietnia 2014, 17:59

    @komisarz-ryba: to kup aparat z większą matrycą, skoro przeszkadza Ci (wg mnie) nieduży szum na ISO800 w J1, proste. Albo podpinaj jasne zoomy C-mount, dają obrazek akurat na matrycę 1". Bo jakoś nie sądzę, by Nikon wypuścił standardowy zoom ze światłem n awet f/2-2.8 do tego systemu...

  21. Rafal1992
    Rafal1992 10 kwietnia 2014, 19:36

    "Ten pierwszy na świecie obiektyw wymienny ze sterowaną elektronicznie pokrywką" - to jest prawdziwa innowacja, ciekawe co potrafi jeszcze ta pokrywka ;-)
    J4 nie kupię, ale mi się podoba. Fajny amatorski aparacik, dla ludzi lubiących robić zdjęcia, a nie czytać tabelki z parametrami.

  22. korab
    korab 10 kwietnia 2014, 20:00

    Może warto go rozważyć pod kątem kręcenia filmów, a fotki zostaną zaakceptowne.
    Powiem wam, że jak oglądam stare fotki to aż łezka się kręci w oku, ale jak oglądam stare filmy z kamery DV to ryczeć się chce... Jednak ruch i dźwięk to wartości dodatnie w kwestii wspomnień. A przecież taki J jest po to aby uwiecznić chwilę a nie spinać się nad artyzmem kadru...

    Serio choć 2-3 razy w roku nakręćcie filmik z rodziną, ze znajomymi w obecnej pracy itp.. Nawet po 5 latach jest na co popatrzeć. Oczywiście tak twierdzę, ale sam nie mam czym kręcić takich filmików :( . Właśnie dlatego bezlusterkowiec chodzi mi coraz mocniej po głowie...

  23. Chris62
    Chris62 11 kwietnia 2014, 08:55

    Michel | 2014-04-10 13:42:57


    @Chris62 - ja jestem amatorem i nie tylko i wolę do takiego systemu jasne stałki. A czy zoom będzie f/3.5-5.6, czy f/2-2.8 to mnie lata, bo i tak GO będzie duża....
    ------------------------------------------------------------

    Jasne stałki mam w sporo tańszym systemie NX z matrycą DX i są bardzo małe n atyle małe, że korpus ze stałką wciskam w kieszeń więc po co by mi był droższy Nikon 1 z mniejszą matrycą? Przecież wg Ciebie GO i tak będzie duża:)
    Widzisz bezsens tej Twojej wypowiedzi?
    Natomiast zoom pozwala nie brać stałek wcale, pozwala na fotografowanie z różnych perspektyw i uwalnia od przepinania obiektywów.
    Mniejsza matryca jest idealna dla jasnych zoomów właśnie - jaki efekt daje matryca 1" i zoom F2,8 wiemy wystarczy przestudiować Sony RX10 niestety ten ma obiektyw przyspawany a to poważna wada jako taka w drogim aparacie.
    Natomiast jasny zoom w NX jest wielki wystarczy spojrzeć na 16-50 F2-F2,8 a to tylko krotność 3.

    Jak wiemy duża matryca ma swoje zalety imała matryca też wbrew pozorom takowe ma - problem tylko w tym że nie są one odpowiednio wykorzystane.

    Mam kompakcika LX7 ma F1,4-F2,3 w zakresie 24-90 i dzięki temu moge robić zdjęcia na niskich ISO tam gdzie wiele innych kompaktów albo luszczanek z kitem nie może i tym samym w praniu uzyskuje zdjęcia o podobnej jakości. Co do GO nie zgadzam się bo LX7 pozwoli uzyskać taką samą jak np Canon G1X z dużo większą matrycą ale co z tego jak z ciemnym obiektywem poz tym Canon polegnie w kwestii macro.

    Powód jest pewnie inny zupełnie prozaiczny gdyby Nikon takie jasne zoomy do systemu 1 oferował to wielu amatorów zrezygnowałoby z D3200 itp.bo co to za rozwiązanie dla amatora duża amatorska luszczanka z ciemnym kitem? Fotograficzne możliwości w tej konfiguracji ma mniejsze od wielu hybryd i kompaktów, aby je poszerzyć wymaga dalszych sporych inwestycji nawet jeśli to co byłoby lepsze Luszczanka z Nikorrem 18-300 F3,5-F6,3 czy Jedynka z ekw. 24-400 F2,8-F4?
    Nie lepiej aby Nikon zroił ze 3 jasne zoomy - szeroki średni i tele zamiast stałek?

    Druga rzecz to zoomy z serii power jakie mają w ofercie Panasonic i Samsung - płaskie jak stałka a jednak wygodne zoomy. Tu aż się prosi o taką konstrukcję.

  24. Michel
    Michel 11 kwietnia 2014, 10:44

    @Chris62: już pisałem długą odpowiedź, ale... nie chce mi się :-)
    Fakty są takie: jasnego zooma do systemu N1 nie ma i mogę się założyć, że nie będzie. A tym, którym się to nie podoba, pozostaje marudzenie na Optyczne.pl ;-P
    Marudzenie swoją drogą dziwne u kogoś, kto i tak nie miał zamiaru kupić tego aparatu...

  25. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 11 kwietnia 2014, 16:14

    Michel - jako posiadacz Nikon v1 z dluzszym zoomem i stalka 18.5mm czuje sie uprawniony do marudzenia. Tak wiec marudze.

  26. Michel
    Michel 11 kwietnia 2014, 16:31

    @komisarz_ryba: a proszę bardzo, marudź :-)
    Ja wolę zdjęcia porobić ;-)

  27. Chris62
    Chris62 15 kwietnia 2014, 11:43

    Michel | 2014-04-11 10:44:16


    @Chris62: już pisałem długą odpowiedź, ale... nie chce mi się :-)
    Fakty są takie: jasnego zooma do systemu N1 nie ma i mogę się założyć, że nie będzie.
    ------------------------------
    Tu zapewne masz rację i cóż pozostaje tylko ubolewać nad głupią polityką marketingowa firmy Nikon.
    ===============================================
    A tym, którym się to nie podoba, pozostaje marudzenie na Optyczne.pl ;-P
    Marudzenie swoją drogą dziwne u kogoś, kto i tak nie miał zamiaru kupić tego aparatu...
    -------------------------------------

    No właśnie jak tu kupić coś co nijak nie jest konkurencyjne?
    Na przykład widziałbym u siebie takiego Nikona V2 z jasnym zoomem lub nawet dwoma wide/tele o krotnościach 5-6x obok NXa z naleśnikami, dlaczego nie?
    W dużym tele to nawet by mnie ucieszyła nieco większa GO na pełnym otworze, ta jasność sprzyjałaby też krótkim czasom migawki i niższemu ISO czy nie tego chcemy ?

    No ale skoro Nikon do matrycy 1" oferuje obiektyw z jasnością standardową dla pełnej klatki to dziękuję.
    Stałki w tym systemie w porównaniu do systemu NX nie oferują nic ciekawego tylko zoom może być konkurencyjny.
    Kupiłbym np Sony RX10 gdyby tylko była możliwość wymiany obiektywu a raczej korpusu:)

    Na szczęście jest nadzieja w NX mini, może kiedyś zrobią fajniejszy korpus od tego mini a wtedy może i powstaną jasne zoomy o przejściówce na pełny NX nie wspomnę bo to fajne by było podpiąć np naleśnika 30/F2 i uzyskać ekwiwalent 80 mm plus inne konfiguracje.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.