Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix DMC-G7

Panasonic Lumix DMC-G7
18 maja
2015 14:00

Firma Panasonic zaprezentowała dzisiaj bezlusterkowiec Lumix DMC-G7. Wyposażony w matrycę o rozdzielczości 16 megapikseli aparat może nagrywać wideo w 4K. Oferuje też ciekawe funkcje, jak choćby tryb 4K Burst Shooting, umożliwiający nieprzerwane fotografowanie w tempie 30 kl./s przez pół godziny.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:


Informacja prasowa

Nowy wymiar fotografowania dzięki rozdzielczości 4K w aparacie Panasonic LUMIX DMC-G7.

Panasonic Lumix DMC-G7

Warszawa (Polska), 18 maja 2015 r. - Panasonic rozszerzył rodzinę aparatów z linii LUMIX G o nowy model bezlusterkowy LUMIX DMC-G7. Urządzenie posiada funkcję nagrywania wideo w rozdzielczości 4K oraz liczne funkcje fotografii 4K, zapewniając przy tym wysoką jakość obrazu i mobilność niedostępną w przypadku tradycyjnych lustrzanek.

LUMIX G7 to najnowszy model wprowadzony przez firmę Panasonic jako kolejna innowacja w dziedzinie sprzętu do cyfrowej rejestracji obrazu. Zastosowanie szerokiej gamy najnowocześniejszych technologii cyfrowych - w tym funkcji fotografowania i filmowania w rozdzielczości 4K - umożliwia zarówno profesjonalnym fotografom, jak i amatorom zarejestrowanie najciekawszych ujęć w każdej sytuacji i ze znakomitą jakością. Uniwersalny i wydajny LUMIX G7 pozwala na jeszcze większą swobodę i kreatywność przy uwiecznianiu najróżniejszych wydarzeń, od rodzinnych spotkań po dalekie podróże.

Nowa jakość fotografowania dzięki rozdzielczości 4K

Aparaty fotograficzne LUMIX G firmy Panasonic odznaczają się nie tylko wysoką jakością zdjęć nieruchomych, ale także z funkcjami rejestracji wideo na równie wysokim poziomie. Aparat DMC-G7 rejestruje płynne wideo w wysokiej rozdzielczości QFHD 4K 3840 x 2160 przy 25p (50 Hz) lub 24p w formacie MP4, a także w rozdzielczości Full HD 1920 x 1080 przy 50p (50 Hz) w formacie AVCHD Progressive lub MP4 (MPEG-4 / H.264) z faktycznym ciągłym autofokusem.

Panasonic Lumix DMC-G7

Dzięki szerokim możliwościom rejestracji obrazu w rozdzielczości 4K, aparat Panasonic LUMIX DMC-G7 wprowadza nową dynamikę w procesie fotografowania. Funkcja zdjęć 4K oparta na trybie filmowania z taką rozdzielczością umożliwia maksymalnie precyzyjne zarejestrowanie na statycznym 8 megapikselowym obrazie nawet najbardziej ulotnych chwil.

Trzy nowe funkcje zdjęć 4K są dostępne tylko w LUMIX DMC-G7: 4K Burst Shooting, 4K Burst (Start/Stop) i 4K Pre-burst. Każda z nich pomaga zarejestrować ujęcia, pozwalając na wyodrębnienie konkretnego kadru z nagrania wideo 4K.

4K Burst Shooting umożliwia nieprzerwane fotografowanie w tempie 30 kl./s przez maksymalnie 29 minut i 59 sekund. Materiał ten można następnie wykorzystać tak samo, jak zdjęcia seryjne wykonane poprzez przytrzymanie spustu migawki. Podobnie działa funkcja 4K Burst (Start/Stop), z tym że seryjne fotografowanie uruchamia się jednym naciśnięciem spustu migawki i zatrzymuje kolejnym naciśnięciem. Taki tryb pracy sprawdza się przy dłuższym oczekiwaniu na najlepszy moment do zdjęcia. Funkcja 4K Pre-burst automatycznie zapisuje po 30 klatek z sekundy przed i po naciśnięciu spustu migawki, dzięki czemu fotograf ma do dyspozycji aż 60 ujęć, z których może wybrać najlepsze. Zarówno w trybie 4K Burst Shooting, jak i 4K Burst (Start/Stop) można zarejestrować prawie 30 minut materiału, co daje kilkadziesiąt tysięcy obrazów w różnym formacie: 3840 x 2160 (16:9), 3328 x 2496 (4:3), 3504 x 2336 (3:2) i 2880 x 2880 (1:1).

Parametry zapewniające najwyższą jakość obrazu

Aparat LUMIX DMC-G7 jest wyposażony w matrycę Digital Live MOS o rozdzielczości 16 megapikseli zapewniającą wysoką rozdzielczość i czułość oraz minimalny szum. Procesor obrazu Venus Engine z czterordzeniowym procesorem umożliwia szybkie przetwarzanie obrazu w tempie 8 kl./s (AFS) / 6 kl./s (AFC), ułatwiając uzyskanie precyzyjnych i ostrych ujęć szybko poruszających się obiektów.

Venus Engine poprawia odwzorowanie kolorów dzięki analizie każdej klatki z uwzględnieniem nie tylko samego koloru, ale także nasycenia i jasności. Procesor z nową techniką kompensowania dyfrakcji zastosowany w aparacie LUMIX DMC-G7 umożliwia uzyskanie jeszcze wyraźniejszych zdjęć, nawet przy mocno przymkniętej przysłonie.

Nowy i udoskonalony system wieloprocesowej redukcji szumów stosuje efektywne algorytmy redukcji szumów i szczegółowego przetwarzania obrazu na podstawie parametrów otoczenia i warunków panujących przy danym ujęciu. Nowy filtr losowy zmniejsza szum chromatyczny i miesza go z obrazem, aby zapewnić naturalność ujęcia odpowiadającego dokładnie temu, co widział użytkownik urządzenia naciskający spust migawki. Kolejną zaletą nowej technologii redukcji szumów zastosowanej w modelu LUMIX DMC-G7 jest możliwość fotografowania przy maksymalnej wartości ISO 25600.

Szybkie i precyzyjne ustawianie ostrości dzięki technologii DFD (Depth From Defocus) System autofocusu opartego na detekcji kontrastu stosowany we wszystkich aparatach LUMIX G umożliwia przesyłanie cyfrowego sygnału z szybkością do 240 kl./s, co zapewnia niezwykle szybką i płynną automatyczną regulację ostrości.

Panasonic Lumix DMC-G7

System autofocusu opartego na detekcji kontrastu w modelu LUMIX DMC-G7 wzbogacono o opracowaną przez firmę Panasonic technologię Depth From Defocus (DFD)1, która jeszcze bardziej skraca czas ustawiania ostrości. DFD natychmiast oblicza odległość od obiektu, oceniając dwa obrazy o różnym poziomie ostrości i analizując jednocześnie optyczną charakterystykę kompozycji. W rezultacie automatyczne ustawianie ostrości w aparacie LUMIX DMC-G7 trwa wyjątkowo krótko, bo tylko 0,07 sekundy2. Błyskawiczna regulacja ostrości przydaje się szczególnie przy większej ogniskowej oraz umożliwia wykonywanie zdjęć seryjnych z większą częstotliwością (8 kl./s AFS / 6 kl./s AFC) w porównaniu z poprzednim modelem LUMIX DMC G6.

Funkcja autofokusu przy słabym oświetleniu umożliwia bardziej precyzyjne ustawienie ostrości nawet przy świetle księżyca. Ponadto aparat LUMIX DMC-G7 jest pierwszym urządzeniem z funkcją Starlight AF ułatwiającą fotografowanie poszczególnych gwiazd i całych konstelacji na nocnym niebie. Poza standardowym rozpoznawaniem twarzy funkcja autofokusa w aparacie LUMIX DCM-G7 pozwala także na wykrywanie oka, czyli ustawienie ostrości dokładnie na oku osoby portretowanej. Z kolei funkcja autofokusu punktowego umożliwia powiększenie konkretnego obszaru w celu precyzyjnego sfokusowania na danym punkcie. Dzięki temu użytkownik ma większą kontrolę nad ujęciem, a ostateczny efekt na zdjęciu jest zgodny z koncepcją fotografa.

Uniwersalny, mobilny i na każdą okazję

W modelu LUMIX DMC-G7 zastosowano nowo opracowany, wysoce precyzyjny i szybki podwójny wyświetlacz OLED (organiczne diody elektroluminescencyjne) w wizjerze LVF. Rozdzielczość wizjera LVF wzrosła do 2360 tys. punktów, co umożliwia uzyskanie powiększenia w skali 1,4x / 0,7x (odpowiednik aparatu 35 mm). Z tyłu aparatu zastosowano 3-calowy wyświetlacz dotykowy o dużym kącie widoczności i rozdzielczości 1040 tys. punktów. Obydwa wyświetlacze obejmują 100% pola widzenia obiektywu, dzięki czemu fotograf nie przeoczy ważnych wydarzeń rozgrywających się przy krawędziach kadru.

Panasonic Lumix DMC-G7

Widoczność w wizjerze LVF znacznie się poprawiła dzięki nowo zaprojektowanej muszli ocznej. Widok obrazu przełącza się automatycznie między wizjerem LVF a monitorem z tyłu aparatu dzięki czujnikowi oka w wizjerze LVF. Przyczynia się to do wydłużenia czasu pracy akumulatora. Nowa technologia OLED zapewnia nie tylko lepszą rozdzielczość, ale także krótszy czas reakcji, umożliwiając zarejestrowanie obrazu dokładnie w chwili, w której życzy sobie tego fotograf.

Panasonic Lumix DMC-G7

W celu dalszego udoskonalenia sterowania ustawieniami aparatu model LUMIX DMC-G7 jako pierwszy w serii LUMIX G został wyposażony w nowe pokrętło wyboru trybu zdjęć (oprócz tradycyjnych pokręteł z przodu i z tyłu). Pokrętło to usprawnia wybór trybu zdjęć, takiego jak 4K Photo, oraz umożliwia szybsze i dokładniejsze kadrowanie i rejestrowanie ujęć nieruchomych lub filmu. Standardowo poszczególne ustawienia (przysłonę, szybkość migawki itd.) można regulować pokrętłami z przodu i z tyłu aparatu. Można je też tymczasowo zmieniać za pomocą Dial Operation Switch.

Łatwa łączność bezprzewodowa ze smartfonami za pośrednictwem Wi-Fi

Aparat LUMIX DMC-G7 jest wyposażony w moduł Wi-Fi, który zwiększa funkcjonalność urządzenia, ułatwiając i przyspieszając udostępnianie zdjęć. Aparat można w prosty sposób połączyć ze smartfonem i tabletem, aby wysłać zdjęcia i klipy wideo do mediów społecznościowych lub e-mailem do rodziny i znajomych niemal natychmiast po ich zarejestrowaniu. Urządzenie mobilne można także wykorzystać do zdalnego sterowania aparatem LUMIX DMC-G7 i regulacji takich ustawień, jak ostrość, przysłona, szybkość migawki i ISO, a także do uruchomienia spustu migawki.

Panasonic Lumix DMC-G7

Dodatkowe funkcje:

  • Zgodność z nowym standardem kart pamięci UHS-II SDXC
  • Nowa maks. szybkość migawki 1/16 000 s
  • Udoskonalona kreatywna panorama (360 stopni)
  • Gniazdo mikrofonu 3,5 mm
  • Precyzyjne ustawienie zakresu ostrości na ekranie aparatu
  • Tryb cichy
  • Funkcja poziomicy
  • Bracketing balansu bieli
  • Kreatywna kontrola z 22 efektami filtrów
  • Film / animacja poklatkowa
  • Tryb P/A/S/M przy rejestracji wideo
  • Tryb iA+ (Intelligent Auto) do zdjęć i nagrań wideo
  • Tryb Scene Guide z 20 wzorami sytuacji

1. System autofocusu opartego na detekcji kontrastu z technologią DFD działa tylko z obiektywami Panasonic Mikro Cztery Trzecie.
2. W trybie AFS, z obiektywem LUMIX G VARIO 14–140 mm / F3,5–5,6 ASPH. / POWER O.I.S. (H-FS14140) (w przybliżeniu)


Komentarze czytelników (25)
  1. szafir51
    szafir51 18 maja 2015, 14:13

    Wygląda bardzo dobrze, spodziewałem się kolejnego odgrzewanego kotleta a tu niespodzianka. Sensowna guzikologia, DFD, dobry wizjer, 1/16000, 4k, od 31.07 5 lat gwarancji. Ciekawe na ile go wycenią

  2. Chris62
    Chris62 18 maja 2015, 14:26

    Zapowiada się fajnie, z uwagi na 4k i szybkość AF.
    Gdyby był jeszcze w systemie wycieczko zoom 12-200(24-400) to chętnie bym zanabył, żeby mieć na wycieczki "all in one'..bo niby jest świetny choć wielki FZ1000 no ale tu z kolei nie można odpiąć szkła żeby na jakiś czas przypiąć stałkę.
    No i dlaczego tylko 16 MP?
    Na 1calówkach mamy od dawna całkiem udane 20 MP.

  3. tomizary
    tomizary 18 maja 2015, 14:32

    na co to 4 k - zwykly bajer marketingowy
    i tak full hd starcza w 100%
    programy tv nawet zadko ktore sa nadawane w full hd a jedynie 720 hd ready
    naiwni ludzie kupuja tv 4 k - a zadna stacja tego nie nadaje , nawet full hd nie jest popularne a 90 % stacji nadaje w 720 hd ready jedynie
    pozatym ogladame nie raz 4 k a full hd i zadnej roznicy nie ma praktycznie
    wiec to tylko bajer aby kasy nabic naiwniakom na nowych tv


  4. wzrokowiec
    wzrokowiec 18 maja 2015, 14:41

    Wreszcie godny następca Panasa FZ50 ;)
    Szkoda, że tak późno...

  5. szafir51
    szafir51 18 maja 2015, 14:46

    tomizary
    to samo mówili o FHD.
    Ktoś kupi sobie TV 4k, potem aparat filmujący w 4k... Można gry komputerowe włączyć w 4k. Za kilka lat to będzie standard, chcemy tego czy nie.
    Samo 1080p przeskalowane z materiału 4k wygląda świetnie.

    Chris62
    stabilizowany ekwiwalent 24-400 dla matrycy 4/3" to byłby jednak mało poręczny obiektyw. Że o cenie nie wspomnę. Chyba póki co żaden z producentów aparatów z matrycami aps-c nie pokusił się o taki zakres ogniskowych?
    Imho 16Mpix to póki co odpowiednie zagęszczenie pikseli dla matrycy 4/3". Póki inżynierowie nie wymyślą magicznych sztuczek, przy których mniejsze komórki światłoczułe dadzą podobną DR to zwiększanie rozdzielczości nie ma sensu. Pewnie więcej by się przydało do cropowania, ale bez tego też da się żyć :)

  6. Chris62
    Chris62 18 maja 2015, 14:51

    tomizary | 2015-05-18 14:32:26


    na co to 4 k - zwykly bajer marketingowy
    i tak full hd starcza w 100%
    programy tv nawet zadko ktore sa nadawane w full hd a jedynie 720 hd ready
    --------------------------
    TV nie nadąża za sprzętem od lat i tak pozostanie.
    ========================================

    pozatym ogladame nie raz 4 k a full hd i zadnej roznicy nie ma praktycznie
    wiec to tylko bajer aby kasy nabic naiwniakom na nowych tv.
    -----------------------------
    Naiwni albo tacy, którzy chcą oglądać zdjęcia w jakości 8 MP a nie w 2 MP.
    Poza tym są osoby mające kamery 4k lub aparaty 4k z filmowaniem więc mogą taki tv w pełni wykorzystać.

    Gorzej, że nie ma materiałów na płytach w 4k to zabija sens powstania odtwarzaczy blu-ray 4k.
    Dziwne, że stare dvd wciąż istnieje a tłumaczę to tylko liczbą ceną i dostępnością tytułów.
    Osobiście kolekcjonuję koncerty muzyczne na płytach dzięki blu-ray HD/FHD ich jakość nie tylko obrazu ale też i dźwięku znacznie się podniosła.

    Z aparatem 4k rzecz jest o tyle bardziej skomplikowana, że film pożera miejsce na karcie.
    Bez kodeka H265 o lepszej kompresji się nie obejdzie a na dzień dzisiejszy nie za bardzo jest czym taki materiał obrabiać czego doświadczają userzy Samsunga NX1 który taki kodek posiada.
    No ale te kłopoty są przejściowe - jak zawsze przy wdrażaniu nowych technologii.
    Zaletą 4k jest też możliwość fotografowania w trakcie filmowania czasem jest dylemat czy fotografować czy filmować prawda? - zdjęcie 8 MP jest już dosyć dobre nawet na tv/monitor 4k.


  7. Chris62
    Chris62 18 maja 2015, 15:00

    szafir51 | 2015-05-18 14:46:08


    Chris62
    stabilizowany ekwiwalent 24-400 dla matrycy 4/3" to byłby jednak mało poręczny obiektyw. Że o cenie nie wspomnę. Chyba póki co żaden z producentów aparatów z matrycami aps-c nie pokusił się o taki zakres ogniskowych?
    ---------------------
    No tak patrzę i np do Nikona można zanabyć Tamrona 16-300 (24-450) jakoś szczególnie wielki nie jest a na matrycę 4/3 mógłby być nawet mniejszy lub jaśniejszy.
    Cena Tamrona deko ponad 2 tysiaki....
    Sam Nikon też oferuje 18-300 no ale o to 16 właśnie chodzi.

    Do Lumixa jest 14-140 (28-280) mały ale brakuje szerokości no i długości szczególnie, że nie za bardzo jest z czego cropować.
    Czy było by to 12-200 czy 14-140 nie sądzę że różnice w jakości dyskwalifikowałyby zoom o większej krotności.
    Ogólnie widzę sporo zalet użytkowych w połączeniu mniejsza matryca + duża krotność zoomu.
    Stałki widzę z korpusami FF - tam mogą być w pełni wykorzystane ich zalety.

  8. eMGie
    eMGie 18 maja 2015, 15:03

    @tomizary
    "...programy tv nawet zadko ktore sa nadawane w full hd a jedynie 720 hd ready..."
    Mylisz się, w większości wypadków TV nadaje w 1080i (z przeplotem), rzadziej 720p (progresywnie)- głównie programy sportowe.

  9. tripper
    tripper 18 maja 2015, 15:06

    W US cena z kitem $799, czyli taka sama jak Panasy GM5, GX7, Samsungi NX500, NX30, Nikon 1 AW1, Fuji X-E1, Sony a6000. Z tą różnicą oczywiście, że większość z powyższych jest już na rynku od dłuższego czasu i nietrudno złapać je po dużo bardziej okazyjnych cenach.

    A tak ogólnie to bardzo udana premiera Panasa. Nie dość, że wygląd odświeżony i aparat nie wygląda już jak tania podróba lustrzanki, to i wreszcie leciwa matryca została zastąpiona nowszą konstrukcją (podobno ta sama co w GF7, czyli zdecydowanie lepiej niż w G6). Cieszy również, że Panas zdecydował się dodać DFD i tryb 4K, nie usuwając przy okazji wejścia audio.

    Ciekawe tylko, na ile to wycenią w Polsce.

  10. maqgregor
    maqgregor 18 maja 2015, 15:08

    tomizary!Nie masz racji materiał scalowany z 4k do FHD to bajka.Mam GH4 i wiem co mówię.

  11. Marek B
    Marek B 18 maja 2015, 15:36

    Kawal porządnego sprzętu. Jak to u Panasonica :).
    Dobrze, że jest 4k. Może na małym panelu nie widać zbyt wielkiej różnicy, ale na monitorze 50-60 cali na pewno będzie widać. W projekcji rzutnikiem na ekran też :)

  12. tomek67
    tomek67 18 maja 2015, 16:01

    Moim zdaniem Panasonic ma najlepszy AF ze wszystkich bezlusterkowców.
    Mam GX7 i Olympusa OMD.
    Z obiektywami 45mm 1.8 oraz 75mm 1.8 Panasonic o wiele pewniej ustawia ostrość.
    Wg testów na optyczne.pl wprawdzie jest odwrotnie, ale ja robię zdjęcia ludzi,
    a nie tablic o wysokim kontraście.

  13. DX3585
    DX3585 18 maja 2015, 16:11

    @tomizary
    czyli Panasonic będąc liderem 4K ma się wycofać z 4K bo Tobie wystarcza FHD.
    Obecnie TV 4K bez 3D np LG jest w podobnej cenie co 3D FHD. Osobiście wybiorę ten pierwszy bo z 3D nie korzystam.

  14. steem
    steem 18 maja 2015, 16:25

    Ciekawe jaką cenę przewidział producent?

  15. Chris62
    Chris62 18 maja 2015, 16:33

    tomek67 | 2015-05-18 16:01:55


    Moim zdaniem Panasonic ma najlepszy AF ze wszystkich bezlusterkowców.
    Mam GX7 i Olympusa OMD.
    ---------------------------------------
    A próbowałeś NX1?

  16. Canonex
    Canonex 18 maja 2015, 17:25

    tomizary, zapominasz, że 1080p z aparatów to nie to samo co 1080p z BluRay. Dopiero obraz z aparatu 4K przeskalowany do Full HD zaczyna pod względem ilości szczegółów przypominać ten z profesjonlanych produkcji, chociaż oczywiście pod względem niektórych parametrów nigdy im nie dorówna.
    Nowe UHD TV to nie tylko rozdzielczość (chociaż obraz upscalowany z BluRaya wygląda świetnie), ale też większa przestrzeń kolorów, HEVC, potencjalne HDR, czy - w niektórych modelach - pełnowartościowe pasywne 3D.

  17. Matt
    Matt 18 maja 2015, 17:48

    Moim zdaniem kolejne usprawnienia i mam nadzieję cena sporo niższa od GH4 sprawią, że będzie to ciekawy wybór. Poprzednik - G6 jest niesamowicie uniwersalnym narzędziem. Tutaj mam nadzieję będzie podobnie lub lepiej :)

  18. olyfot
    olyfot 18 maja 2015, 18:12

    hmmm czy mi się wydaje, czy stylistyką nawiązuje do OMD E M1 Olympusa?

  19. 6 mpx
    6 mpx 18 maja 2015, 18:32

    @DX3585 | 2015-05-18 16:11:53
    "Obecnie TV 4K bez 3D np LG jest w podobnej cenie co 3D FHD. Osobiście wybiorę ten pierwszy bo z 3D nie korzystam."

    Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że w tanich telewizorach ze słabymi procesorami i matrycami obsługującymi 4K, taka rozdzielczość najlepiej wypada przy obrazach statycznych jak chociażby zdjęcia? Na dzień dzisiejszy jeżeli ktoś lubi oglądać, sport czy filmy akcji i wacha się jeszcze między tanim 4K, a dobrej jakości FHD, to dla niego wybór w podobnej cenie jest jak na razie (moim zdaniem) oczywisty? Przy tym to, co oferuje nasza telewizja to jednak ciągle jeszcze wygrywa FHD. Szczególnie jeżeli będzie się rozważało przekątną ekranu telewizora do 50 cali.

  20. DX3585
    DX3585 18 maja 2015, 20:06

    Z większością modeli LG i Samsunga mam styczność w pracy (sklepie).
    Faktycznie wyżej nie wymieniłem modeli: LG UB820V vs LB730V.
    49UB820V jest teraz w dobrej cenie (~2600zł) i jeszcze spadnie bo pojawiły się nowe modele.

  21. gamma
    gamma 18 maja 2015, 23:17

    @ Tomizary

    Aparaty kręcące FHD dają obraz 1920 x 1080 pikseli, ale w praktyce szczegółowość tego obrazu jest niestety o wiele mniejsza niż profesjonalne FHD.

    4K można przeskalować do FHD i wtedy obraz będzie mimo tej samej rozdzielczości zawierać o wiele więcej szczegółów.

    Ponadto 4K można wykropować, powiekszyć fragment.

    Ponadto 4K można ustabilizować programowo, by uzyskać FHD bez drgań.

    Są nieliczne FHD kręcące video o dużej szczegółowości, np. black magic BMPCC.

  22. gamma
    gamma 19 maja 2015, 00:06

    Jestem ciekaw jak Panasonic wypozycjonuje G7 wzgledem GH4 w jakosci video. Chodzi o to, ze GH4 nie jest tanim aparatem, a matryce ma mala, wiec wiekszosc nabywcow kupuje go raczej dla jakosci video, a nie do robienia zdjec.

    Do tej pory były 3 aparaty Panasonika kręcące 4K: GH4, FZ1000 i LX100. Ale tylko GH4 miał wymienną optykę, czyli tak jak teraz G7.

    G7 ma Cinelike D i Cinelike V. 100mbps w 4K. Wejście mikrofonowe. Do GH4 traci w slow-motion, bitrate w FHD i kilku innych rzeczach: master pedestal, time code, wyjście live hdmi.

    Ciekawe czy 4K (szerokosc 3840) bedzie wykropowane z matrycy o szerokosci 4592, czy brane z całej szerokości matrycy?





  23. slow17
    slow17 27 maja 2015, 12:52

    Nie rozumiem tylko tego jednego zdania:
    "Nowa jakość fotografowania dzięki rozdzielczości 4K"
    Przecież aparat robi zdjęcia w 16MPix, a 4K to jest trochę ponad 8MPix. Więc co ma wideo 4K do jakości zdjęć? Czyżby jakiś marketingowiec się zapętlił :)

  24. WaldemuR
    WaldemuR 24 lipca 2015, 14:13

    Mam pytanko czy adapter np taki link będzie pasował do G7?
    Czy waszym zdaniem lepiej kupić g7 z 4k które nie jest mi specjalnie potrzebne czy o połowę tańszy g5? Potrzebuję aparat do filmowania był bym w stanie przymknąć oko na te 10 klatek mnie w g5 jeśli jest tyle tańszy. W g7 trochę nowsza technologia więc pewnie jakość nagrań była by trochę lepsza. G6 nie biorę pod uwagę bo różnica tylko w wi-fi co w moim przypadku nie jest jakoś super ważne.

  25. 21 października 2015, 19:23

    Też mi się podoba, szczególnie funkcja: DFD Depth From Defocus (DFD).

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.