Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD
2 września
2015 11:00

Drugą dzisiejszą nowością firmy Tamron jest pełnoklatkowy obiektyw SP 45 mm f/1.8 Di VC USD, który także wyposażono ultradźwiękowy autofokus USD oraz optyczną stabilizację obrazu.

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD


Ten obiektyw także należy do nowej serii SP Tamrona o zupełnie od podstaw zaprojektowanym wyglądzie i która ma bez problemów dawać sobie radę na współczesnych matrycach pełnoklatkowych o rozdzielczościach sięgających 50 milionów pikseli.

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD


Na konstrukcję optyczną Tamrona SP 45 mm f/1.8 Di VC USD składa się 10 soczewek ustawionych w 8 grupach. Pośród nich mamy dwie soczewki asferyczne wykonane w technologii glass-mold i jedną soczewkę ze szkła niskodyspersyjnego LD (Low Dispersion). Wewnątrz znajdziemy jeszcze kołową przysłonę o dziewięciu listkach.

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD


Na soczewkach zastosowano specjalne powłoki (Extended Bandwidth & Angular-Dependency) i BBAR (Broad-Band Anti-Reflection), które mają zagwarantować wysoką transmisję i dobrą pracę pod ostre światło. Dodatkowo na zewnętrznych soczewkach znajdziemy jeszcze powłoki hydrofobowe.

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD
Porównanie układów stabilizacji obrazu Tamronów 1.8/45 (po lewej) i 16-300 mm (po prawej).


Producent podkreśla małą odległość minimalnej ostrości, która wynosi tylko 29 cm i daje powiększenie 1:3.4. Obiektyw jest uszczelniony i wyposażono go w mechanizm optycznej stabilizacji obrazu, którego skuteczność ma sięgać 3.5 EV.

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD


Pierwsze egzemplarze Tamrona SP 45 mm f/1.8 Di VC USD mają trafić do sprzedaży na przełomie września i października b.r.

Pełna specyfikacja nowego obiektywu znajduje się już w naszej bazie:

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD


Komentarze czytelników (31)
  1. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 11:14

    Wszystko fajnie, VC dobre MTFy, uszczelnienia tylko ogniskowa mocno nietypowa. Rozumiem ze to może robić za stabilizowaną portretówkę na APS-C ale na FF to jest dość nietypowa ogniskowa. Z drugiej strony troszeczkę szersza 50 może być fajna zwłaszcza na wysokorozdzielczych matryca można trochę skropować i mieć klasyczne 50 mm.

  2. Arek
    Arek 2 września 2015, 11:18

    Ja też uważam, że 35 i 45 mm to trochę za blisko siebie. Trochę błąd, bo mało kto kupi oba. Jakby dłuższy miał 50-58 mm, to wtedy więcej chętnych znalazłoby się na duo i Tamron zarobiłby więcej.

  3. maverick
    maverick 2 września 2015, 11:22

    Jak na f/1.8 to bardzo duże szkła.

  4. MC
    MC 2 września 2015, 11:23

    Teraz tylko czekać na 85/1,8 VC.

  5. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 11:33

    @Arek dokładnie tak zwłaszcza ze duet 35 + 58 bardziej fajnie by ze sobą współgra. A na konferencji ktoś podpytał o jakieś plany na więcej stałek? Bo może planują linię w stylu 14-16-18-21-24-28-35-45-58-70-85-105-120-135? :D

  6. kojut
    kojut 2 września 2015, 11:34

    słoma_p, no nie wiem czy taka nietypowa- tylko o jeden stopień szerzej od standardu 645. Jak dla mnie to bardziej uniwersalne niż małoobrazkowa pięćdziesiątka.

  7. pawelpiotrm
    pawelpiotrm 2 września 2015, 11:54

    też bym chciał 58. Nie ma już tych przeryswań co ma 50 i mniej a jeszcze w domu na DX da się robić zdjęcia ;-)

  8. Beginner
    Beginner 2 września 2015, 12:01

    @Arek
    "Trochę błąd, bo mało kto kupi oba"
    Można to podsumować też nieco inaczej. Specjalnie wypuszczono dwa obiektywy o zbliżonych ogniskowych, aby potencjalny klient miał większą możliwość wyboru. Jak nie jeden, to drugi.

  9. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 12:06

    W 135 nietypowa, co nie znaczy że zła. Ile znasz 45 małoobrazkowych? Jest Nikkor 45/2.8, dwa tiltshifty od C i N i Planar do Contaxa G i jakiś Chinon do Pentaxa. Tyle kojarzę, ew. Limited 43 by podszedł.

  10. gnieciuch
    gnieciuch 2 września 2015, 12:16

    No właśnie a Limited? 31, 43 i 77 - co to za ogniskowe? Legendarne :)

  11. Szabla
    Szabla 2 września 2015, 12:20

    Minolta MD 45/2 :)

  12. jakubh
    jakubh 2 września 2015, 12:22

    Bardzo zgrabny obiektyw 2/45 oferowała jako "kit" Minolta - jeszcze na bagnet MD. Lustrzanka X-300 lub X-700 z tym obiektywem mieściła się w małej kieszeni pomimo pełnowymiarowego szklanego pryzmatu.

  13. staytuned
    staytuned 2 września 2015, 12:23

    Hexanon 40mm f/1.8 pogodzi oba Tamrony :)

  14. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 12:33

    No racja, była jeszcze Minolta. Ale to i tak jest tylko kilka szkieł na cała historię małego obrazka. 40stka było o niebo bardziej popularna.

  15. Matt
    Matt 2 września 2015, 12:40

    Stara Sigma 50mm 1.4 też w rzeczywistości była nieco szersza niż inne obiektywy występujące jako "50mm". Moim zdaniem ciekawa ogniskowa, zwłaszcza gdy dla kogoś 35mm jest nieco za szerokie, a 50mm nieco za wąskie. Waga niby spora jak na szkło o takich parametrach, ale pewnie osiągi optyczne to uzasadniają.

  16. mate
    mate 2 września 2015, 12:43

    @sloma_p
    Jeszcze w cropie z "nietypowych", a tak naprawdę typowych standardów (gdyż za standard przyjmuje się ogniskową zbliżoną do przekątnej materiału światłoczułego) masz Sigmę 30/1.4, Samsunga 30/2, Sigmę 30/2.8 czy Panasa 20/1.7.
    Moim zdaniem 45 mm (bądź zbliżony ekwiwalent) jest dużo bardziej uniwersalną ogniskową niż 50-55 mm.

  17. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 12:57

    Te Sigmy to zależy do czego podepniesz, jak do Canona, to masz niemal 50 mm, Panas to odpowiednik całkiem popularnej 40 mm.

    Jaszcze raz, bo chyba niewyraźnie napisałem. JA nie mówię, że to zła, mało uniwersalna ogniskowa. Jedynie tyle, że nietypowa. Bo JEST nietypowa.

  18. letrel
    letrel 2 września 2015, 13:38

    Fajnie, ze Tamron zaczyna wypuszczac stalki. Mogliby jeszcze puscic z bagntem Fuji X.

  19. siudym
    siudym 2 września 2015, 13:42

    bez przesady z tymi opiniami ala "co to za dziwne 45" malo kto wogole to zauwazy, polecam zerkac czasem za testami roznych 50tek - czesto katy widzenia sa rozne np. jedna wychodzi ma 48~ mm a inna 51.

  20. siudym
    siudym 2 września 2015, 13:43

    W szerokich katach spora roznica kazdy 1mm, ale tu nie az tak.

  21. kojut
    kojut 2 września 2015, 14:55

    słoma_p, obiektywy 45mm były jeszcze bardzo popularne w dalmierzach i "viewfinder cameras" (w sumie to chyba najczęściej występująca ogniskową w obydwu konstrukcjach). No ale masz rację- w dzisiejszych czasach to dość nietypowa ogniskowa, choć bardzo fajna (imho fajniejsza od 50mm).
    Trudno mi się też zgodzić z twierdzeniem, że 35 i 45mm są blisko siebie i mogą się wykluczać- używam na FF obu, praktycznie naprzemiennie i różnica jest dość widoczna.

  22. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 15:31

    Nie no oczywiście różnica jest widoczna, jak będzie w cenie ok. 2000 zł, to kupię go zapewne zamiast Sigmy 50A, nad którą się od dłuższego czasu waham.

    Właśnie szukałem szkieł o tej ogniskowej w dalmierzach, bo też kojarzyłem, że była tam w miarę popularna, ale większość to jednak 40stki, oprócz Contaxozeissa do systemu G.

    @siudym - to jest insza inszość. To nawet nie chodzi o to, że to jest 45 czy 48 mm. Moim marzeniem jest zestaw 20 + 35 + 58 + 105. Z tego mam już 20 i 35, 58 Nikon robi, ale pomińmy to milczeniem, a nowa 105 kiedyś się pojawi, a wtedy zakupię 105DC po okazyjnej cenie :D

  23. mate
    mate 2 września 2015, 15:58

    @sloma_p
    "Te Sigmy to zależy do czego podepniesz"

    Te Sigmy są nominalnie projektowane na crop 1,5, więc są przez producenta pomyślane jako ekwiwalent 45 mm i tu nie ma co dywagować pod co podepniesz. Jak 50 mm podepniesz pod cropa to też traci nominalne kąty widzenia, żaden argument.
    A poza tym jakbyś chciał podpiąć Sigmę 30/2.8 DN pod Canona? :)

  24. leszek3
    leszek3 2 września 2015, 16:22

    W B&H oba te nowe Tamrony w tej samej cenie 600$. Pesymistycznie można przypuszczać, że wyjściowa cena będzie zatem 2600zł.

  25. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 16:24

    Nie no one są pomyślane pod cropa APS-C, a że każdy producent ma swoja definicję, a i same mnożniki się zmieniają (u Nikona od 1.51 do 1.54) to nie można powiedzieć, że są robione pod 1.5 - który zresztą w żadnym systemie tyle nie ma. Są generalnie pomyślane tak, żeby w każdym systemie dać odpowiednik ok. 50 mm, jako że Sigma ma swoje sensory z mnożnikiem 1.7x to zrobili 30 zamiast 35 mm, bo toby już było odpowiednikiem 60 mm, spora różnica w obrazku w stosunku do typowej 50tki. Jakoś inni, który się Foveonem 1.7x przejmować nie musieli szli w 35 mm ;)

    Co do DN masz rację, skrót myślowy niefortunny. Choć wiesz, podpiąć to się pewnie da ;)

  26. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 2 września 2015, 16:36

    45mm - to jest wlasnie standard - gdzies miedzy 43 a 46mm. Czesto uzywam 30mm na APS-C i bardzo sobie chwale. Mimo to wolalbym chyba 40mm. 35mm to dla mnie zbyt szeroko no i sa widoczne snieksztalcenia. 40mm to bardzo naturalna ogniskowa.

    @sloma_p - 58mm nikona wypadla calkiem dobrze np. na lensrentals. Za duzo sie naczytales tetsow na optycznych ;-) Gdyby tylko kosztowala te 1000$ mniej...

  27. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 16:39

    Ja bym zaakceptował tą jakość optyczną w 58, chodzi właśnie o cenę. Niechby kosztowała nieco więcej od 50/1.4, która jest optycznie dość zbliżona, ale ma gorszy boke, ale za ponad 6 koła to niech nie żartują...

  28. mate
    mate 2 września 2015, 17:18

    @sloma_p
    "Nie no one są pomyślane pod cropa APS-C, a że każdy producent ma swoja definicję, a i same mnożniki się zmieniają (u Nikona od 1.51 do 1.54) to nie można powiedzieć, że są robione pod 1.5"

    Nie kombinuj jak koń pod górę :) Chodzi o koło obrazowe.
    W FF też są minimalnie różne wielkościowo matryce.

    "jako że Sigma ma swoje sensory z mnożnikiem 1.7x"

    Miała, obecnie Foveon w Sigmie też ma crop ~1.5, ale nawet w czasach cropa 1.7 to 30/1.4 dawał maksymalne kąty widzenia nieco ponad 50 st., czyli więcej niż 50-ki na FF.

  29. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 19:09

    Hehe, to nei ja kombinuję. Napisałeś, że Sigma chciała mieć szkło o ekwiwalencie 45 mm na FF, bo APS-C to 1.5x. Nic z tego nie jest prawdą. Sigma chciała mieć odpowiednik 50 mm w swoim systemie, który w tamtych czasach (gdy wyszła pierwsza 30/1.4) miał mnożnik 1.7 (30x1.7 daje 51mm czyli bardzo blisko), a przy okazji mieć standard dla innych systemów. Tak prawdę mówiąc, to biorąc pod uwagę udziały rynkowe, nie byłbym taki przekonany, czy APS-C o mnożniku ok. 1.5 (bo przecież jak pisałem, żadne nie ma dokładnie tyle...) stanowi nawet połowę wszystkich APS-C, więc to dość Sonocentryczne podejście.

  30. Oxygenum
    Oxygenum 3 września 2015, 09:52

    Czemu tylko dwa bagnety do wyboru ?
    Jak się robi coś nowego to bez większych problemów można chyba zrobić pod wszystkie dostępne mocowania ?

  31. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 3 września 2015, 12:49

    @oxygenum - zrobic mozna, ale po co robic, jka nie mozna sprzedac?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.