Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Konferencja prasowa firmy Tamron

Konferencja prasowa firmy Tamron
2 września
2015 12:24

Dnia 1 września o godz. 16 firma Tamron zorganizowała konferencję prasową na żywo, którą za pośrednictwem serwisu Youtube mogło oglądać prawie stu wybranych dziennikarzy z całego świata.

Konferencja prasowa firmy Tamron


Jak podkreślano, było to pierwsze wydarzenie tego typu w historii firmy, więc wszystkim zależało, aby zaprezentować się z jak najlepszej strony, a jednocześnie uniknąć wpadek, które zdarzają się, gdy mamy do czynienia z materiałem emitowanym na żywo.

Na miejsce konferencji wybrano europejski magazyn Tamrona znajdujący się w Niemczech. Pośród regałów zawierających mnóstwo kartonów z obiektywami tej marki zainscenizowano małe studio, do którego prowadzący zapraszał kolejnych gości.

Głównej prezentacji nowych obiektywów dokonał Leonhard Steinberg - Marketing Manager TAMRON Europe GmbH, który w dość obszernym materiale omówił nową koncepcję obiektywów z serii SP i przedstawił głównych bohaterów konferencji czyli obiektywy SP 35 mm f/1.8 Di VC USD oraz SP 45 mm f/1.8 Di VC USD.

Konferencja prasowa firmy Tamron


Następnie w studio pojawiło się dwóch niemieckich fotografów, którzy w ostatnich tygodniach mieli okazję zapoznać się bliżej z nowymi obiektywami. Jeden z nich wybrał się na plener z modelką na hiszpańską Majorkę, a drugi pojechał na Islandię. Kilka przykładów ich pracy można zobaczyć poniżej.

Konferencja prasowa firmy Tamron
Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD @f/1.8

Konferencja prasowa firmy Tamron
Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD @f/1.8. Zdjęcie wykonane z minimalnej odległości ogniskowania.

Konferencja prasowa firmy Tamron
Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD @f/1.8

Konferencja prasowa firmy Tamron
Tak robi się zdjęcia Tamronem SP 35 mm f/1.8 Di VC USD z minimalnej odległości ogniskowania.

Konferencja prasowa firmy Tamron
Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD @f/1.8. Zdjęcie wykonane z minimalnej odległości ogniskowania.

Konferencja prasowa firmy Tamron
Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD @f/1.8. Zdjęcie wykonane z minimalnej odległości ogniskowania.

Konferencja prasowa firmy Tamron
Zdjęcie wykonane pod światło pokazujące dobrą pracę powłok antyodbiciowych zastosowanych w nowych Tamronach.

Konferencja prasowa firmy Tamron
Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD @f/2.2. Zdjęcie wykonane z minimalnej odległości ogniskowania.


W trakcie trwania konferencji wyraźnie podkreślano małe odległości, od których nowe Tamrony ustawiają ostrość (0.20 m i 0.29 m) i pokazywano sporo przykładów wykonanych w takich ustawieniach.

Konferencja prasowa firmy Tamron


W trakcie trwania całego wydarzenia dziennikarze mogli zadawać pytania za pośrednictwem poczty internetowej. Kilka z nich zostało omówionych na samym końcu konferencji. Padło oczywiście pytanie dlaczego wybrano światło f/1.8 zamiast f/1.4. Według Tamrona, taki właśnie maksymalny otwór względny daje idealny kompromis pomiędzy jakością obrazu, gabarytami i możliwościami ustawiania ostrości od małych odległości. Zapytano także dlaczego zdecydowano się na ogniskowe 35 i 45 mm. O ile ta pierwsza nie budzi wątpliwości, to zastosowanie 45 mm zamiast bardziej klasycznego zakresu 50-58 mm jest zaskoczeniem. Tutaj argumentowano, że 45 mm bardziej odpowiada temu co widzi ludzkie oko niż trochę większe ogniskowe. Poza tym wspominano, że chciano zagwarantować to, żeby obiektywy były tak samo chętnie wybierane przez posiadaczy lustrzanek pełnoklatkowych jak i tych którzy dysponują matrycami APS-C.

Bardzo enigmatycznie zbyto pytanie czy nowe Tamrony pojawią się na mocowaniu Sony FE. Na razie zadeklarowano tylko obecność bagnetów Canon EF i Nikon F, a w późniejszym terminie Sony A (w tym przypadku nie będzie modułu VC).

Oczywiście czas nie pozwalał na to, aby odpowiedzieć na wszystkie zadane pytania. Warto jednak podkreślić, że nie zostały one bez odpowiedzi. Osobiście zadałem kilka pytań w trakcie programu i na wszystkie udzielono mi, mniej lub bardziej wyczerpujących, wyjaśnień za pośrednictwem e-maila.

Podsumowując, konferencję można uznać za bardzo udaną, a jej formuła się sprawdziła.


Komentarze czytelników (48)
  1. sektoid
    sektoid 2 września 2015, 11:10

    Do Pentaxa niestety NIC :(

  2. zbitooko
    zbitooko 2 września 2015, 11:21

    Naprawdę małe odległości ostrzenia, oby obiektywy optycznie pokonały systemówki, w tym klasyczne pięćdziesiątki canonowskie.

    PS. Poprawcie sobie: "...i przedstawił głównych bohaterów konferencji czyli obiektywy SP 35 mm f/1.8 Di VC USD oraz SP 35 mm f/1.8 Di VC USD."

  3. cube
    cube 2 września 2015, 12:35

    coraz ciekawiej robi się... :-)

  4. Matt
    Matt 2 września 2015, 12:44

    Coś wiadomo na temat prognozowanych cen? Taka 35tka ma niemalże bezpośredniego konkurenta w postaci Canona 35 IS USM, więc może nie popełnią błędu jak z 90 VC USD i wycenią te obiektywy atrakcyjnie..

  5. tilt
    tilt 2 września 2015, 13:06

    Cena sugerowana to 599 dolarow, wiec u nas byc moze do dostania za 2599 PLN?

  6. Jacek_Z
    Jacek_Z 2 września 2015, 13:27

    Stabilizacja schodzi do coraz krótszych ogniskowych także w stałkach. To fajnie.
    Dziwię się że wypuszczono obiektywy o dość małym rozrzucie ogniskowych. 35 i 45 mm - kto kupi oba szkła? Mogli zrobić 35 i 85. Brak portretówek niesystemowych - tylko Sigma robi 1.4 i to wszystko.

  7. Arek
    Arek 2 września 2015, 13:29

    Dokładnie. Tym bardziej, że 1.8/85 i 2/135 łatwiej zrobić niż 1.8/35. No ale może się doczekamy.

  8. przemek1978
    przemek1978 2 września 2015, 13:39

    Też się zastanawia po co powtarzają ogniskowe których jest sporo. Ale taki 135 to by się sprzedał.
    2500 dla mnie chora cena mimo stabilizacji pewnie pasywnej.
    Jest Nikon 35 1.8 FX cena 2000.Sigma 1.4 3200.
    Mogli by wyskoczyć że szkłem 20-35 2.8

  9. zoom2
    zoom2 2 września 2015, 14:37

    Stabilizacja schodzi do coraz krótszych ogniskowych , bo jest to przygotowywanie się do powszechnej ery mirrorlesów , gdzie stabilizacja jest bardziej potrzebna niż w DSLR. W lustrzankach stabilizacja wpływa na efekt zdjęciowy, w "bezlustrach" i na efekt zdjęciowy (co oczywiste) i na komfort pracy/celowania (co jest bardzo istotne)

  10. Arek
    Arek 2 września 2015, 14:43

    Te szkła raczej nie będą oferowane do beslusterkowców. Więc bardziej sugerowałbym to, że stabilizacja jest dana pod kątem filmowania i żeby w kiepskich warunkach oświetleniowych trochę zrekompensować brak f/1.4, które
    daje konkurencja.

  11. zoom2
    zoom2 2 września 2015, 14:48

    Arku,
    Pewnie masz rację. Moja ocena tyczy się bardziej ogólnego trendu niż przypadku tych konkretnych obiektywów.

  12. zoom2
    zoom2 2 września 2015, 14:51

    A co do filmowania lustrzankami, to właśnie wtedy stabilizacja jest potrzebna tak samo jak bezlusterkowcach, bo mamy do dyspozycji tylko LV czyli "celownik elektroniczny".
    Tak samo w lustrzankach i w bezlusterkowcach.

  13. qbic
    qbic 2 września 2015, 15:19

    No FE - GTFO Tamron.

  14. 2 września 2015, 15:19

    Bardzo ciekawe produkty.

    50mm moja ulubiona ogniskowa, ale ostatnio odczuwam, że ciut za wąska. 45mm może być strzałem w dziesiątkę, tym bardziej, że to idealny zdaje się kompromis pomiędzy nędzą Canonów, a rozmiarem, wagą i ceną Sigmy.
    Minimalna odległość ostrzenia to duży plus. Fajny design.
    Jeśli będzie ostrzejszy niż Canony i cena w okolicach 2000pln to jestem bardzo zainteresowany.

  15. 2 września 2015, 15:21

    Więcej info:
    link

  16. krissss
    krissss 2 września 2015, 15:22

    35 - ka Tamrona może wypełnić lukę w S, tam jest tylko stare i słabe Sony 35 1.4 oraz nowa Sigma z kiepskim i ślamazarnym AF

  17. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 15:46

    Ten kiepski i ślamazarny AF w S35A przeszkadza tylko tym, którzy widzieli ja na zdjęciach w necie, bez kontaktu na żywo...

  18. krissss
    krissss 2 września 2015, 15:50

    no mylisz się kolego, miałem to szkło kilka miesięcy

  19. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 16:03

    To musiałeś mieć pecha. Ja używam go niemal codziennie i może AF nie jest demonem szybkości w rodzaju 70-200 VR II, ale ślamazarny też nie jest. Jest na poziomie Nikonowskiej 35/1.4 i nieco wolniejszy od 1.8. Szybszy od np. 85/1.8AF-S że nie wspomnę o AF-S 50/1.4...ten to jest ślamazarny i Sigma przy nim to błyskawica.

  20. krissss
    krissss 2 września 2015, 16:16

    W C i N ta sigma pracuje zdecydowanie lepiej niż w S, ja popełniłem prosty błąd tzn. zachwyciłem się obrazkiem z tego szkła a później w konkretniej pracy AF zaczął dawać mi się we znaki

  21. sloma_p
    sloma_p 2 września 2015, 16:25

    Możliwe, ze w Sony to gorzej działa, ale jeśli tak, to tylko częściowo "wina" Sigmy, bo przecież silnik AF ten sam. Jeśli rzeczywiście jest jak mówisz, i w S ona pracuje wolno, to ten Tamron w mocowaniu A może być małym hitem.

  22. krissss
    krissss 2 września 2015, 16:53

    Zgadza się, po cichu na to liczę

  23. ciszy
    ciszy 2 września 2015, 17:10

    Oczywiście z bagnetem sony będzie bez stabilizacji no bo przecież wszystkie nex i sony a 7 maja stabilizacje co nie...

  24. ero
    ero 2 września 2015, 17:27

    @qbic
    właśnie jak zobaczyłem newsa to byłem przekonany że to do FE a tutaj...

  25. przemek1978
    przemek1978 2 września 2015, 17:53

    Słoma przecież Sigmą nie da się robić zdjęć tak samo jak Nikonem 50 1.4

  26. druid
    druid 2 września 2015, 19:39

    Mocowanie na bagnet Sony A? Bez żartów, chyba to tylko poprawana politycznie zapowiedź. Nawet koszty produkcji by im się nie zwróciły.

  27. krissss
    krissss 2 września 2015, 20:04

    @Driud
    też tak na początku pomyślałem ale dotychczas wszystkie te zapowiedzi na bagnet S Tamron zrealizował włącznie z ostatnim tele 150-600

  28. magiler
    magiler 2 września 2015, 21:18

    I co brać panie premierze? Sigmę Art 50 f/1.4 bez stabilizacji, czy tą 45tkę f/1.8 z VC ? Zakładam (optymista!) że jakość obrazka będzie podobna, i że cena nie gra roli (krezus?)...

  29. przemek1978
    przemek1978 2 września 2015, 21:32

    magiler Długo nurtuje mnie 35 .Najpierw nikon 35 1.8 vs sigma 35 1.4.potem 24-35
    I stwierdziłem ze chce sigmę 35 1.4 za tydzień jadę przymierzać .Nie będę czekał już na tamrona .Stabilizacja za mną nie przemawia bo jest pasywa .Cena ponoć ponad 2 k. Wiec sobie odpuszczam .

  30. kojut
    kojut 2 września 2015, 21:33

    sektoid, bo do Pentaxa w podobnej cenie mozna dostać zestaw limited 31 i 43. A żaden szanujący się pentalib nie wybierze goownianego tamrona zamiast ltd. Z mocowaniem K te obiektywy by się po prostu nie sprzedawały.

  31. sektoid
    sektoid 2 września 2015, 22:06

    Ciekawa teoria. Te zabytki mogą Tamronowi buty czyścić. Gdy Pentax zrobi szkło na miarę starego Tamrona 17-50/2.8, to uznam za cud i pierwszy pójdę do sklepu po puszkę K-30.

  32. kojut
    kojut 2 września 2015, 22:18

    @sektoid
    "Ciekawa teoria. Te zabytki mogą Tamronowi buty czyścić."
    Jak przypuszczam: miałeś i porównałeś.

    "Gdy Pentax zrobi szkło na miarę starego Tamrona 17-50/2.8"
    Ten tamron to tylko taki troszkę jaśniejszy i szerszy DA18-55. Miałem i porównałem.

    "pójdę do sklepu po puszkę K-30."
    No to lepiej, żeby nie robił... :-P

  33. sektoid
    sektoid 2 września 2015, 22:21

    Z ciekawości spojrzałem na cenę limiteda 31 :D Prawie 6000 pln. Ten nonsens zamyka sens dalszej dyskusji :(

  34. magiler
    magiler 2 września 2015, 22:36

    @przemek1978
    A ja przeciwnie, poczekam ten miesiąc na jakieś bezpośrednie porównanie na f/1.8... Lżejszy, tańszy, uszczelniony i ze stabilizacją...
    Poza tym te 45mm pasuje mi pomiędzy 24 i 85 mm...

  35. kojut
    kojut 2 września 2015, 22:50

    31Ltd $861 link + 43Ltd $490 link Dwa tampony to $1200 a limitedy tylko $150 więcej. Pentalib bierze dużo lepsze ltd.

  36. kojut
    kojut 2 września 2015, 22:53

    "Z ciekawości spojrzałem na cenę limiteda 31 :D Prawie 6000 pln."
    Ty, faktycznie! W jakim wy chorym kraju żyjecie!

  37. kojut
    kojut 2 września 2015, 23:13

    *brak edycji postu*
    Anglicy, nie dość, że przeciętnie zarabiają dużo lepiej od Polaków, to jeszcze mniej za sprzęt płacą: link

  38. ciszy
    ciszy 3 września 2015, 06:36

    Tu jest Polska tu żyją bogaci ludzie dla których ceny specjalnie sa zylowane bo inaczej nikt nie spojrzal by na tanie badziewie. A tak na serio to nie kumam tego, jeden z biedniejszych krajów a ceny sprzętu najwyższe.

  39. 3 września 2015, 09:47

    @ciszy, w Polsce generalnie ceny są najwyższe w europie, a zarobki najniższe. Spędziłem wakacje w cywilizowanej Europie, i nie ukrywam, że powróciłem do kraju zdołowany.

  40. mokipera
    mokipera 3 września 2015, 16:31

    Sawydz: jedno jest pewne, w Polsce żyje najwięcej stękaczy, narzekaczy takich jak ty.

  41. gnieciuch
    gnieciuch 3 września 2015, 17:18

    @Sawydz a ja wróciłem z wakacji we Włoszech i jestem mega zadowolony ze swojego kraju, szczególnie z dróg i autostrad oraz cen piwa:) Zdecydowanie wolę mało cywilizowaną Polskę i najważniejsze jest to że każdy niezadowolony może opuścić ten kraj :) Demokracja!

  42. mikos
    mikos 3 września 2015, 18:22

    Można już nawet zobaczyć pierwsze przykłady ze wstępnych testów na różnych stronach. Tu jest jeden ciekawy, bo są nawet RAWy do pobrania :)

    link

    ...szkoda tylko, że sam artykuł po niemiecku, a nie po angielsku (po niemiecku tak sobie kumam), ale to mój problem ;)

  43. sektoid
    sektoid 4 września 2015, 08:51

    Na środku jest KLIK do angielskiego. Podoba mi się ta piegowata na pierwszym zdjęciu :)

  44. TomSte
    TomSte 4 września 2015, 19:26

    Z sampli i pierwszych life-testów w necie można wysnuć wniosek, że ta 35-ka ustępuje Sigmie tylko światłem...

  45. 4 września 2015, 22:56

    Tyle, że to tylko to całkiem sporo światła.

  46. TomSte
    TomSte 5 września 2015, 19:39

    Owszem, ale w bezpośredniej konfrontacji to może nie wystarczyć.

  47. Jacek_Z
    Jacek_Z 5 września 2015, 19:47

    Teraz braki światła załatwia się podnoszeniem ISO. Jasnych szkieł szukają teraz wielbiciele małej GO. No i osoby chcące solidniejszych wyrobów.

  48. 5 września 2015, 23:26

    Tylko pytanie jak ostre będą. Jeśli na pełnej dziurze, 45 będzie tak ostra jak np stara Sigma 50 przymknięta do 1.8, to tylko cena może mnie skusić. Dla innych może być atrakcyjna dzięki VC. Generalnie szkiełka fajne ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.