Nikon Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR oraz 70-300 mm f/4.5-6.3G ED
Razem z lustrzanką D3400 firma Nikon zaprezentowała dzisiaj nowe teleobiektywy wyposażone w silnik krokowy - AF-P DX Nikkor 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR oraz pozbawioną stabilizacji wersję AF-P DX Nikkor 70-300 mm f/4.5-6.3G ED.
Specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie:
- Specyfikacja Nikon Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR
- Specyfikacja Nikon Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED
Informacja prasowa
Firma Nikon poszerza gamę obiektywów NIKKOR formatu DX o dwa lekkie super teleobiektywy zmiennoogniskowe – AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR oraz AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED.
Te obiektywy, charakteryzujące się cichym i precyzyjnym działaniem, to idealny sprzęt do odkrywania możliwości kreatywnej ekspresji związanych z wykorzystaniem teleobiektywu. Uniwersalny zakres ogniskowych 70–300 mm pozwala z łatwością uchwycić odległe obiekty, zarejestrować wyjątkowe chwile podczas podróży czy wykonać zdjęcia dzikiej przyrody. Każdy z obiektywów zawiera soczewkę o super niskiej dyspersji (ED). Gwarantuje to wyrazistą kolorystykę, wyjątkową szczegółowość i doskonały kontrast zdjęć. Dzięki zastosowaniu nowego, niezwykle cichego silnika krokowego AF-P firmy Nikon oba doskonale sprawdzą się zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. AF-P DX NIKKOR 70–300 mm ED VR wyposażono w technologię redukcji drgań firmy Nikon, która pozwala uzyskać zdjęcia bez efektu poruszenia nawet przy najdłuższych ogniskowych. Ogromną zaletą obu modeli jest ich kompaktowa konstrukcja. Umożliwia ona wygodne noszenie i gwarantuje odpowiednie wyważenie w przypadku podłączenia do mniejszych, amatorskich cyfrowych lustrzanek jednoobiektywowych Nikon1.
![]() |
- Nowe obiektywy AF-P NIKKOR 70–300 mm to doskonałe narzędzia dla fotografów, którzy chcą poznać możliwości teleobiektywów. Dzięki udoskonalonej konstrukcji są bardzo lekkie. To także pierwsze teleobiektywy z opracowanym przez firmę Nikon silnikiem autofokusa AF-P - mówi Jordi Brinkman, Product Manager w firmie Nikon Europe.
Silnik krokowy
Silnik krokowy firmy Nikon gwarantuje płynne i szybkie działanie autofokusa. W trakcie zmiany ogniskowej ostrość jest ustawiana na fotografowany obiekt łatwo i szybko. Pozwala to na płynną zmianę punktu ustawienia ostrości podczas filmowania. Odgłos pracy silnika jest praktycznie niesłyszalny, dzięki czemu przyjemność oglądania filmu nie zostanie zakłócona dźwiękami mechanizmu autofokusa.
Łatwa obsługa i lekka konstrukcja
Oba prezentowane super teleobiektywy zmiennoogniskowe oferują osobom rozpoczynającym przygodę z fotografowaniem bardziej intuicyjną obsługę. Przełączanie między autofokusem a ręcznym ustawianiem ostrości odbywa się przy użyciu menu aparatu2. Brak przełączników na obudowie obiektywu eliminuje ryzyko przypadkowej zmiany ustawień podczas fotografowania i filmowania. Dodatkową zaletą jest niewielka masa obiektywów. AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED waży zaledwie 400g, a AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED VR – 415g.
![]() |
1. Obiektyw współpracuje z aparatami z serii D3000 (model D3300 i nowsze), aparatami z serii D5000 (model D5200 i nowsze) oraz aparatami z serii D7000 (model D7100 i nowsze). Współpracuje również z modelem D500. Współpracujące aparaty mogą wymagać uaktualnienia oprogramowania sprzętowego.
2. Funkcja dostępna wyłącznie w przypadku aparatów z serii D3000 (model D3300 i nowsze) oraz serii D5000 (model D5200 i nowsze). Współpracujące modele aparatów mogą wymagać uaktualnienia oprogramowania sprzętowego.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
ło jezu ale bełkot. To z Nikonem D7000 nie będzie współpracował? %D
ciemnozoom z f/8 na końcu :(
Jaka będzie różnica w cenie wersji z i bez stabilizacji? Nie rozumiem idei wypuszczania takich obiektywów bez stabilizacji. Przecież mogli zrobić krok dalej i nie dawać AF.
Deel77, pełem manual zaprezentują razem z D3500.
Był wrzask że Pentax też wypuścił ciemniejszego niż dotychczas, podstawowego telezooma o identycznym świetle. Tylko że tam przynajmniej: - jest od 55; - jest "składany"; - i nie wymaga stabilizacji ;-)
Taka ogniskowa bez stabilizacji w systemie bez stabilizacji matrycy...?
Podoba mi się uzasadnienie braku przełączników na obiektywie. Zostawmy może sam spust migawki, żeby przypadkowo nic nie przestawić ;)
Co do silnika, to znam osoby, które oburzą się na tłumaczenie ,,stepping motor'' jako ,,silnik krokowy'', które niewybrednie im się kojarzy. Proponują: ,,silnik skokowy''.
A dlaczego nie ma być wersji bez stabilizacji ? Znajdą się tacy co będą potrzebować właśnie takiego obiektywu np. do zdjęć detali w krajobrazie i użyją statywu zamiast stabilizacji. A przy okazji zapłacą mniej za takie szkło.
Co do braku przełączników na obudowie to trochę dziwne rozwiązanie. W serii 7xxx można wyłączyć AF jednym przełącznikiem na korpusie ale włącznik stabilizacji w menu aparatu to kiepski pomysł. No chyba, że zmiana softu pozwoli na zaprogramowanie któregoś przycisku na korpusie.
Przy okazji dowiedzieliśmy się, ile waży mechanizm stabilizacji obrazu - całe 15g :)
Teleobiektyw bez stabilizacji? 300 mm to ekwiwalent 450 mm, na matrycy 24 Mpx - amatorzy będą płakać że im wychodzą nieostre zdjęcia. Nikon sobie strzela w stopę. Dwie wersje tego samego, z czego jedna BEZSENSOWNA - powariowali.
Tak, niektórzy nie potrzebują stabilizacji, więc świadomie zaoszczędzą sobie... no właśnie, ile? Ze 200 zł? Myślę, że częściej nieświadomi będą szukać pozornych oszczędności, kosztem znacznego ograniczenia możliwości.
Niepokoi mnie ten przycisk na obudowie, co będzie jak ktoś przypadkowo odłączy obiektyw? Powinno być mocowanie na śrubki, tak ze trzy przynajmniej ;)
TS, różnica w cenie może być większa (to się z resztą okaże). Nikkor 70-300 VR kosztuje około 2000 zł, starsza wersja bez VR jeszcze niedawno był do kupienia za 600 zł (nowy). Choć prawda że nowszy jest o klasę lepszy optycznie.
Silnik krokowy kojarzy się bezecnie!?
Z czym!?
PS
Kroki w algorytmie czym zastępują?
A może Nikon przymierza się do matryc stabilizowanych w warunkach gdy Sony ograniczył produkcję matryc a ma duże zapasy stabilizowanych na magazynie?
Prawdopodobnie ta wersja bez stabilizatora ma nieruchomą soczewkę i optycznie oba są takie same. Różnica w cenie może więc być minimalna.
Dobre pytanie jak nazywają krok w algorytmie... Pewnie odpowiedzą, że tu o inny krok chodzi, ale zapytam :P
Czekamy na testy. Na niektóre testy czekamy zresztą już trochę czasu, bo chętnie zobaczyłbym jaki sprawuje się DX-owy 55-300.
@PERON
Znajdą się tacy co będą potrzebować właśnie takiego obiektywu np. do zdjęć detali w krajobrazie i użyją statywu zamiast stabilizacji. A przy okazji zapłacą mniej za takie szkło.
Ci ludzie i tak kupią lepsze szkło a nie byle jakiego kita. Te obiektywy skierowane są do totalnych amatorów kupujących swoją pierwszą lustrzankę
@Borat też tak mnie się wydaje...
Dla takich osób mogliby zrobić opcję niestabilizowany obiektyw + jakiś statyw albo stabilizowany w tej samej cenie :)
Różnica w cenie to $50. W tym segmencie to sporo, zwłaszcza na kitach (można zrobić niestabilizowany kit 18-55 + 70-300, zawsze będzie można wrzucić do skrzynki "najniższa cena eva" w Walmarcie...).
Mnie tam bardziej zastanawia czemu one nie są E...wydawałoby się, że wywalenie popychacza przysłony (i mechanicznego ustawiania tejże w obiektywie) powinno być naturalnym krokiem do obniżania cen...
@PERON
" Znajdą się tacy co będą potrzebować właśnie takiego obiektywu np. do zdjęć detali w krajobrazie i użyją statywu zamiast stabilizacji. A przy okazji zapłacą mniej za takie szkło."
Tańszy z nich będzie w cenie ok. 1500 zł, jak pisał sloma_p różnica w cenie pomiędzy wersjami z VR i bez VR to ok. 200 zł. Serio zaoszczędziłbyś tyle aby wziąć teleobiektyw bez stabilizacji i być skazanym na statyw? Przecież na długim końcu przy f/6.3 i bez VR to on będzie praktycznie mało kiedy używalny bez statywu.
i koniecznie musieli zrobić pod DX...., super.... po prostu super....
A czy ten przypadkiem nie ma tego samego zakresu ogniskowej, ma stabilizację, jest w miarę nie drogi, no i jest odrobinę jaśniejszy ?
link
Rozumiem, że te nowe modele mają być duuużo lepsze optycznie, albo duuuużo tańsze od starego modelu.
@Jarun
Linkowany Nikkor to dobre szkło, jednak jest zauważalnie droższy od tych tutaj przedstawionych.
Nowe raczej nie będą lepsze optycznie ani lepiej wykonane, za to będą tańsze i mają optymalizowany do filmowania silnik af.
@Jarun
Naprawdę nie widzisz różnicy?
Przecież obiektyw, który podlinkowałeś jest duży i ciężki. Według mnie to go kompletnie dyskwalifikuje do małych spacerowych lustrzanek.
Ta mają silnik pod filmowanie, a przysłona sterowana mechanicznie :feacepalm:
@wzrokowiec
Tego ciemnego kita dyskwalifikuje całkowicie cena wynosząca 399.95$. Jeszcze zabawniejsza jest kastrata bez VR wynosząca $349.95 :)
To pokazuje jakim bezsensem jest wersja bez VR.
@Borat
Ja również nie widzę sensu istnienia wersji bez stabilizacji :\
Bo nie ma sensu - ... - chyba że Nikon planuje stabilizacje matrycy !
PS. Mamy półfinał !
mate, a jeśli cena jest już znana i będzie to różnica 200 zł to zwracam honor :) Interesu w tym nie ma żadnego.
Najwyraźniej pora na korpusy Nikona z wbudowaną stabilizacją :)
Jarun-> podlinkowany przez Ciebie obiektyw to szkło pełnoklatkowe, co robi zasadniczą różnicę. Optycznie jest on bardzo niezły i to taka lekko niższa średnia półka. Bardzo przyzwoite szkło.
Nowe obiektywy to będą raczej takie kit-owe tele, co nie znaczy że będą dużo odbiegać optycznie.
Cuda na kiju :)
To już lustrzankę może mieć każdy matoł. Obsługa obiektywu z menu aparatu... A i tak amator bardzo rzadko do menu zagląda. Ważne ze ma lustrzankę.
Witaj Nikonie świecie silników krokowych :)
No by mogły być ciut ciemniejsze na końcu. Za ta cenę to jest wręcz porządne.
Yyy a od kiedy posiadanie luszczanki mówiło cokolwiek o poziomie umysłowym posiadacza? Niby dlaczego matoł nie miałby mieć lustrzanki? Jakieś elitarystyczne mrzonki?
Z lustrzanki na komórkę przeszedłem.