Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Blackmagic Design Pyxis 12K - test kamery

Blackmagic Design Pyxis 12K - test kamery
4 listopada 2025
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 10

1. Wstęp

Zapowiedziana w kwietniu 2024 r. kamera Blackmagic Design Ursa Cine 12K nieco wstrząsnęła rynkiem. Oto bowiem oferujące maksymalnie 60 megapikseli pełnoklatkowe aparaty przebiła kamera, która nie tylko oferowała matrycę liczącą niemal 100 Mpix, ale też potrafiła w pełnej rozdzielczości filmować z prędkością do 80 kl/s. Podobna sztuka nie udała się póki co nikomu, nawet zaprezentowanej później, także 100-megapikselowej kamerze Fujifilm GFX Eterna 55.

Ursa Cine to jednak spore, profesjonalne narzędzie i przy wadze samego body wynoszącej niemal 4 kg nie sprawdzi się we wszystkich zastosowaniach. Dlatego też chyba dla wszystkich miłym zaskoczeniem była zaprezentowana niemal równo rok później kamera Pyxis 12K, która oferuje tę samą imponującą matrycę o rozdzielczości 12288 × 8040, ale w mniejszym i tańszym, choć nadal w pełni profesjonalnym opakowaniu.

Co prawda w nowym modelu, w porównaniu z Ursą, ograniczono maksymalne klatkaże, ale nadal są one imponujące – przykładowo w 8K przy proporcjach 2.4:1, nadal przy tym korzystając z całej szerokości matrycy, możemy się rozpędzić aż do 112 kl/s. A wszystko to w skompresowanym częściowo surowym formacie Blackmagic RAW, który łączy w sobie ogromną elastyczność w postprodukcji z rozsądnymi, jak na tę jakość, rozmiarami plików.


----- R E K L A M A -----

Połączenie takiej specyfikacji z ceną niewiele przekraczającą 20 tys. zł naprawdę robi wrażenie, więc nie powinno dziwić, że zdecydowaliśmy się kamerę Blackmagic Design Pyxis 12K przetestować, gdy tylko nadarzyła się okazja. Zapraszamy do lektury!

Blackmagic Design Pyxis 12K - test kamery - Wstęp

Kamerę do testów wypożyczyła firma New Media AV, europejski dystrybutor marki Blackmagic Design. Wykorzystane w teście obiektywy Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Art oraz Sigma 50 mm f/1.2 DG DN Art udostępniła firma K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma. Obu firmom uprzejmie dziękujemy!

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy tryby filmowe w aparatach?” W razie dodatkowych wątpliwości zachęcamy również do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.



Poprzedni rozdział