Blackmagic Design Pyxis 12K - test kamery
1. Wstęp
Ursa Cine to jednak spore, profesjonalne narzędzie i przy wadze samego body wynoszącej niemal 4 kg nie sprawdzi się we wszystkich zastosowaniach. Dlatego też chyba dla wszystkich miłym zaskoczeniem była zaprezentowana niemal równo rok później kamera Pyxis 12K, która oferuje tę samą imponującą matrycę o rozdzielczości 12288 × 8040, ale w mniejszym i tańszym, choć nadal w pełni profesjonalnym opakowaniu.
Co prawda w nowym modelu, w porównaniu z Ursą, ograniczono maksymalne klatkaże, ale nadal są one imponujące – przykładowo w 8K przy proporcjach 2.4:1, nadal przy tym korzystając z całej szerokości matrycy, możemy się rozpędzić aż do 112 kl/s. A wszystko to w skompresowanym częściowo surowym formacie Blackmagic RAW, który łączy w sobie ogromną elastyczność w postprodukcji z rozsądnymi, jak na tę jakość, rozmiarami plików.
Połączenie takiej specyfikacji z ceną niewiele przekraczającą 20 tys. zł naprawdę robi wrażenie, więc nie powinno dziwić, że zdecydowaliśmy się kamerę Blackmagic Design Pyxis 12K przetestować, gdy tylko nadarzyła się okazja. Zapraszamy do lektury!
![]() |
Kamerę do testów wypożyczyła firma New Media AV, europejski dystrybutor marki Blackmagic Design. Wykorzystane w teście obiektywy Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Art oraz Sigma 50 mm f/1.2 DG DN Art udostępniła firma K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma. Obu firmom uprzejmie dziękujemy!
Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy tryby filmowe w aparatach?” W razie dodatkowych wątpliwości zachęcamy również do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.











Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.