Leica D Summilux 25 mm f/1.4 - test obiektywu
11. Podsumowanie
Zalety:
- bardzo solidne wykonanie,
 - wybitna jakość obrazu w centrum kadru włącznie z maksymalnym otworem względnym,
 - niewielka aberracja chromatyczna w okolicach maksymalnego otworu,
 - mała dystorsja,
 - dobra praca mechanizmu ustawiającego ostrość.
 
Wady:
- widoczne winietowanie wolno malejące wraz z przymykaniem przysłony,
 - zbyt duża koma,
 - przy większych wartościach przysłony problemy w pracy pod ostre światło.
 
Tak jak po teście Canona 1.4/35, można odczuwać tu pewien niedosyt. Mamy do
czynienia z obiektywem z najwyższej półki cenowej, sygnowanym logo tak
znanej firmy jak Leica, a jednak udaje się w nim dopatrzeć kilku wad.
Dość bolesne jest winietowanie, którego potencjalny brak jest argumentem
do wejścia w system 4/3. Nie wymieniliśmy w wadach ostrości na brzegu
kadru, która w skali ogólnej jest na poziomie średnim. Ale znów, tutaj
czujemy pewien niedosyt, bo mała matryca miała być gwarantem świetnego
zachowania zarówno w centrum jak i na brzegu kadru.
Nie można jednak zapominać o niepodważalnych zaletach tego obiektywu. Do najpoważniejszych należy nieprawdopodobna ostrość w centrum kadru, w zasadzie pancerne wykonanie i parametry. Przyjemność użytkowania wyposażonego w stabilizację matrycy E-3, do którego dołączony jest obiektyw o w pełni użytecznym świetle f/1.4 jest naprawdę wyjątkowa. Ten zestaw oferuje nam całą masę udanych ujęć wykonanych w świetle zastanym, bez konieczności doświetlania dodatkowymi lampami i na dobrą sprawę pozwala zapomnieć o wszystkich innych standardowych obiektywach, które mamy w torbie. Czy warto za to zapłacić 3800 zł, pozostawiam do oceny naszych Czytelników.
Przykładowe zdjęcia:



                        





                        
                        
                        













                        
                        
                        
                        
                        
                           
 Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.