Leica D Summilux 25 mm f/1.4 - test obiektywu
5. Aberracja chromatyczna

Właśnie ów wzrost aberracji wraz z przymykaniem obiektywu jest po części
przyczyną słabszych osiągów na brzegu kadru. Przymykanie ogranicza inne
wady optyczne, więc rozdzielczość powinna rosnąć. Tutaj nie robi tego
tak szybko jak mogłaby ponieważ ogranicza ją rosnąca aberracja
chromatyczna.
Chcąc dokonać obiektywnego porównania, trzeba zauważyć, że wyniki Leiki i tak dobrze prezentują ją na tle konkurencji. Canon 1.4/35 na matrycy 20D pokazywał aberrację na poziomie od 0.12 do 0.14%, a więc zauważalnie większą.




                        





                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                           
 Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.