Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Pentax smc DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II - test obiektywu

7 kwietnia 2008

9. Odblaski i transmisja

Warstwy antyodbiciowe Pentaxa i wyczernienie wnętrza jego tubusu dobrze radzą sobie przy pracy pod ostre światło. Niewielkie i słabe artefakty daje się odnotować, ale nie jest to problem, którym powinniśmy zaprzątać sobie głowę.

Pentax smc DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II - Odblaski i transmisja

Pentax smc DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II - Odblaski i transmisja

Pentax smc DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II - Odblaski i transmisja

Pentax smc DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II - Odblaski i transmisja

Warto też rzucić okiem na wykres transmisji, aby sprawdzić jak poczynają sobie legendarne powłoki SMC. Widać, że w przypadku taniego kita oszczędza się na czym można, bo osiągane wyniki nie należą do rewelacyjnych, choć najgorsze też nie są. W części czerwonej osiągamy poziom ponad 90%. W środku zakresu widzialnego notujemy spadek do okolic 85%, by przy niebieskim skraju zejść do poziomu około 82% i przy fiolecie polecieć mocno w dół.

----- R E K L A M A -----

Pentax smc DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II - Odblaski i transmisja