Panasonic GH5S dostępny w przedsprzedaży
Osoby planujące zakup zaprezentowanego w poniedziałek aparatu Panasonic GH5S być może zainteresuje oferta firmy Foto-Plus, który ruszyła z przedsprzedażą tego modelu. Można dzięki temu otrzymać wydłużoną do 5 lat gwarancję.
Informacja prasowa
Jeszcze nie opadły emocje po zaprezentowaniu przez firmę Panasonic nowego modelu, a już wystartowała możliwość zamówienia GH5S w przedsprzedaży. Pierwsi szczęśliwcy dostaną aparat z wydłużoną do 5 lat gwarancją.
Niedawno poznaliśmy specyfikację nowego modelu od Panasonica – GH5S. Japoński producent przekonuje nas, że nowy sensor MOS zaoferuje nam znacznie lepsze efekty przy pracy w słabym oświetleniu. ISO rozszerzalne do wartości 102400 i 204800 zapowiada się interesująco, a po drugiej stronie wartość 80 może okazać się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Uwzględniając wszystkie możliwości, jakie dawał nam model GH5 jesteśmy mocno podekscytowani jego ulepszoną wersją. Żaden filmowiec na pewno nie będzie obojętny wobec informacji, że GH5S będzie wspierać HDR w trybie Hybrid Log Gamma, a ponadto będzie obsługiwać format Cinema 4K (4096 x 2160 px) nawet w 60 kl./s. Na twarzach fanów slow-motion z pewnością pojawił się uśmiech, po tym jak okazało się, że następca GH5 będzie kręcił z prędkością 240 kl./s w FullHD.
Jesteśmy przekonani, że zapoznaliście się już z wieloma artykułami dotyczącymi specyfikacji nowego bezlusterkowca. Nie chcąc Was zanudzać chcielibyśmy dodać jedynie informację, że właśnie ruszyła przedsprzedaż GH5S. Decydując się na zakup już teraz, będziecie mogli zgarnąć wydłużoną aż do 5 lat gwarancję. Dłuższa gwarancja będzie obowiązywać w tym samym zakresie, jak standardowa.
![]() |
Aby skorzystać z promocji musicie złożyć zamówienie w naszym sklepie do 31 stycznia. Następnie trzeba będzie cierpliwie poczekać na oficjalne rozpoczęcie sprzedaży (tak, wiemy, też chcielibyśmy mieć go już jutro :) ). Później zostanie tylko dokonanie zakupu i prawidłowe zarejestrowanie produktu na stronie producenta. Przypominamy, że promocja obowiązuje tylko do końca stycznia, więc nie zostało dużo czasu. Pod linkiem poniżej znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje i cały regulamin promocji.
https://www.fotoplus.pl/oferty-specjalne/lumix-gh5s
Zapraszamy!
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
I ani słowem nie zająknęli się o cenie :)
Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach, oni je mają :)
Jest po kliknięciu w link : 10249 zł
Pewnie tak link nie potrafi. ;)
Za ok 2000 zł więcej można mieć SONY A7SII z pełną klatką i stabilizacją matrycy, a oszczędzając 2600 zł GH5 ze stabilizacją i wyższą rozdzielczością. Według mnie cena Panasonica jest zdecydowanie zbyt wysoka.
Piekło zamarza. 14-bitowe Rawy w m4/3.
Ciekawe kiedy pojawią się w aparacie do zdjęć
tzn. z większą ilością pikseli niż w telefonie.
Pełna klatka to duży rolling shutter, oraz większe i cięższe obiektywy, więc nie w każdym aspekcie własności matrycy Panasonic przegrywa z Sony. Druga sprawa to kodeki: tu Panasonic ma bardzo wyraźną przewagę. Trzecia: slow motion. Niedawno nagrywałem na GH5 w 180 kl/s - obrazek, pomimo 8 bitów, jest lepszej jakości niż 100p w Sony. Sony wciąż wygrywa dynamiką i pewnie jeszcze w kilku innych aspektach, ale ten Panasonic w wielu miejscach miażdży Sony (import kodu TC, 50p w 4K, tryb 4K DCI, tryb anamorficzny i inne) i myślę, że znajdzie bardzo wielu nabywców. Sam jestem posiadaczem Sony, ale mocno kibicuję Panasonicowi, bo robią świetny sprzęt do filmowania i dają to, czego reszta konkurencji skąpi (np. 10 bit).
@deel77
"Za ok 2000 zł więcej można mieć SONY A7SII z pełną klatką i stabilizacją matrycy"
No i? Kiedy w końcu niektórzy zrozumieją, że sam koszt matrycy, to jest niewielki procent finalnej ceny produktu?
Pełna klatka w filmie nie zawsze jest panaceum na wszystko. Ultra płytkiej GO się w filmie praktycznie nie używa, przez co na pełnej klatce często trzeba przymykać szkło, bo GO jest po prostu za mała. Pomijając kwestie samej wielkości matrycy, to w pozostałej części specyfikacji (dla filmowców równie ważnej) ten GH5s deklasuje A7s.
@deel77
Tylko ten A7S II nie potrafi masy rzeczy, które portafi GH5S czy "zwykły" GH5 chociażby. O rolling shutter nie wspominając.
To jest sprzęt bardziej do filmowania użytkowego niż artystycznego. Mała matryca się nie grzeje więc można kręcić bardzo długie sekwencje filmowe, dużo GO nie przeszkadza przy takim przeznaczeniu, a wręcz pomaga. Pewnie jest super do nagrywania wszelkich blogów, konferencji, wywiadów itp.
W wysokim ISO ten malutki sensor pozamiatał wszystkim włącznie z A7s II szczególnie pod względem detalu bo ogólny hałas jest podobny.
Tyle, że nie może być zbyt pięknie bo wycięli bezczelnie IBIS co w kamerze tego typu jest dla mnie niezrozumiałe...
Tak czy owak szacun.
@dARTi
Podejrzewam, że poświęcili IBIS na rzecz skuteczniejszego chłodzenia matrycy.
Ta matryca ma tak mało pikseli, że przy 17:9 prawie na styk.
Cinema 4K: 4096 x 2160 px;
a matryca IMX294CJK: 4168 X 2176
Ni ma w czym wycinać.
Dodatkowo przy proporcjach panoramicznych = wideo
wykorzystuje 21,5 mm pola obrazowego.
Nie ma kropa 2.2 (czy ile tam).
...
UHD: 3840 X 2160 px -czyli na wysokość tyle samo co C 4K.
To samo pewnie w FHD, bo piszą, że do 180 klatek na sekundę nie kropuje.
Krop jest dopiero przy 240 kl/s.
@f-nieobiektywny
"Podejrzewam, że poświęcili IBIS na rzecz skuteczniejszego chłodzenia matrycy."
Bądź ze względu na ograniczony zapas na ruchy matrycy. Tam matryca jest nieco większa niż 17,3x13 mm.
Bardzo smutci brak IBIS i braku poprawy AF. Tu jednak w obu wypadkach sony wygrywa. A szkoda bo używałem gh5 i podwójna stabilizacja wyłącza potrzebe posiadania gimbala..
@PDamian: "Ta matryca ma tak mało pikseli, że przy 17:9 prawie na styk. (...) Ni ma w czym wycinać." - ale przecież o to chyba chodziło?
@sorek
"Tu jednak w obu wypadkach sony wygrywa."
Które Sony? Bo A7s nie bardzo.
"A szkoda bo używałem gh5 i podwójna stabilizacja wyłącza potrzebe posiadania gimbala.."
Napisz, w jaki magiczny sposób stabilizacja w aparacie (jakakolwiek by nie była) zastępuje gimbal? Przecież to kompletnie różne sposoby stabilizacji ruchu.
@mate
"Napisz, w jaki magiczny sposób stabilizacja w aparacie (jakakolwiek by nie była) zastępuje gimbal? Przecież to kompletnie różne sposoby stabilizacji ruchu."
Najwidoczniej istnieją osoby traktujące gimbal jako zamiennik statywu i wtedy te dwa rodzaje stabilizacji, rzeczywiście niewiele się różnią :)
Nie wiem o ile większa jest matryca multiaspect ale na pewno jest mniejsza od APS-C. A tam od dawna Pentax umieszcza stabilizację w dosyć małych body - nie wspominając o a6500 gdzie body jest wyrażnie mniejsze.
Ja nie rozumeim tego ruchu - no poza jedną możliwoscią. Że jest to model skierowany gtylko do zawodowych filmowców.
Dla mnie to jednak porażka bo IBIS jest bardzo przydatny ( a ile zaoszczędzono na jego braku ??? ) i stanowi jedną z głównych przewag bezluster. Brak IBIS jest dla mnie jednąz głównych słabości systemu Fuji i Panas wracając do starego robi głupio ( IMHO)
A jak obiektywy m4/3 obrazują -rysują poza tymi 21mm pola obrazowego?
Tu żeby wykropować trzeba by było z mniejszej rozdzielczości z matrycy zrobić większą -do tych C 4K czy UHD.
@mate: a7s II jest dużo lepsze pod każdym względem, a a6300/6500 na nie tyljo lepszy af ale iso performance.
Chodzi o to że gimbala nie trzeba korzystać i można większość shotow robić z ręki. Miałem używałem, tu np. 140mm (280mm ff) z ręki:
link
@sorek
"a7s II jest dużo lepsze pod każdym względem"
No nie bardzo, poza wysokim ISO cała reszta na korzyść GH5s. A i w tym wysokim ISO nie ma przepaści:
link
"Chodzi o to że gimbala nie trzeba korzystać i można większość shotow robić z ręki"
Jeżeli ujęcia kręcone w miejscu to dla ciebie większość, to ok, ale są ludzie, którzy filmują w inny sposób i tutaj jakakolwiek stabilizacja matrycy czy w obiektywie nijak nie będzie nawet namiastką gimbala.
@sorek, nie shotow tylko ujęć. W zwolnionym tempie wszystko wygląda stabilniej, to jedna z podstawowych porad jak uzyskać stabilne ujęcie z ręki.