Problem ze stopką w niektórych aparatach Sony A9 - producent oferuje bezpłatną naprawę
Firma Sony informuje, że w niewielkiej liczbie korpusów aparatu Sony A9 (ILCE-9) może dojść do obluzowania się stopki akcesoriów Multi Interface.
W komunikacie dotyczącym problemu firma Sony wyjaśnia:
Ostatnio wykryliśmy, że w niewielkiej liczbie korpusów α9 (ILCE-9) może dojść do obluzowania się stopki akcesoriów Multi Interface. Sytuacja ta może wystąpić w specyficznych warunkach, gdy w stopce zamontowana jest sprzedawana oddzielnie, duża lampa błyskowa poddana znacznemu naciskowi.
Jeżeli z weryfikacji numeru seryjnego wynika, że posiadany aparat należy do grupy narażonej na wystąpienie tego problemu, i wystąpi w nim opisane zjawisko, zaoferujemy bezpłatną naprawę.
![]() |
Sony podkreśla, że problem dotyczy niedużej liczby aparatów A9. Można to sprawdzić wpisując numer seryjny urządzenia w formularzu udostępnionym przez japońskiego producenta. Składający się z siedmiu cyfr numer znajdziemy na spodzie aparatu.
![]() |
Program bezpłatnej naprawy potrwa do 31 marca 2020 r. Dodatkowe informacje można znaleźć w notce serwisowej Sony.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
tak przy okazji - to czy Sony dorobiło się wreszcie czegoś na kształt NPS ? Bo jeszcze niedawno słyszałem że to powstrzymuje wielu profesjonalistów przed całkowitą migracją ...
Co to takiego nps?
O, mój egzemplarz się łapie na wymianę. Ale chyba sobie poczekam aż się faktycznie obluzuje, bo póki nic takiego nie zauważyłem, a często zapinam lampę. Dobrze, że dwa lata na to jest.
Niedawno było o dostawaniu się wody do komory baterii w Sony, a teraz luzująca się stopka.
Coś pecha ma Sony.
Spoko, jeszcze nie było o oleju czy korozji na matrycy ;)
@focjusz
"tak przy okazji - to czy Sony dorobiło się wreszcie czegoś na kształt NPS ? Bo jeszcze niedawno słyszałem że to powstrzymuje wielu profesjonalistów przed całkowitą migracją ..."
...dobre :))
Można byłoby się tego spodziewać po zabawkowym aparacie.
Zabawkowy aparat, hehe... A Canon czy Nikon nie mieli takich wtop? Ot pierwszy z brzegu przykład dotyczący 1D X: link - to też jest zabawkowy aparat? Już przez litość nie wspomnę o chlapiącym oleju i kurzu w innej marce...
@komor
"... Już przez litość nie wspomnę o chlapiącym oleju i kurzu w innej marce"
bo ilość oleju trzeba okresowo sprawdzać za pomocą bagnetu :)
...a sony ma bagnet otwarty.
Bo Japońcy nie testują link
jak Niemcy.
Gdyby problem dotyczył "niewielkiej liczby aparatów" to by nawet nie puszczali takiej noty, prawdopodobnie chodzi o całą pierwszą partię tych korpusów :)
@komor, canon zawsze dobrze smarował zawiasy :) link
@PDamian, ten link dołuje, oczywiście kazdy sobie zdaje sprawę z ilości zła na świecie ale mimo wszystko takie informacje przygnębiają.
@focjusz: istnieje w niektórych krajach, np. link
@mgkiler
skoro klapka baterii nie jest uszczelniona to żadne odkrycie że woda się tam dostaje ;)
Witam
ja będąc użytkownikiem A9 w Polsce skorzystał bym z podparcia prawem
cywilnym.
Zażądałbym od producenta wymiany produktu wolnego od wad.
Nie żadna naprawa tylko tak jak napisałem wyżej , sprawa wygrana w 100%
w takim przypadku w sadzie ponieważ ekspertyzę techniczną wadliwego
produktu wydał sam producent.
Czyli żadnych napraw i bez względu na przebieg migawki wymiana na nowy.
Dodatkowo na okres złożenia sprawy do sądu wynająć można inne body w podobnej cenie i w kosztach sądowych zostanie kwota zwrócona w 100%.
Lecz jak życie pokazuje w takich sprawach nigdy nie dochodzi do rozprawy sądowej po pozwany zawsze chce ugody.
Może komuś będzie pomocne ...
Pozdrawiam serdecznie
@człowiek
Rozumiem gdyby producent nie widział problemu i twierdził, że wszytko jest ok ale bezpłatnie usuwa usterkę więc o czym ty bredzisz?
@focjusz:
kraje w Europie, które obejmuje program Sony dla zawodowych fotografów to:
Niemcy, Szwajcaria, Austria, UK, Holandia, Dania, Szwecja, Finlandia, Norwegia.
"...with a further expansion of the programme to France, Italy and Belgium scheduled for April 2018." link
-czyli w krajach Trzeciego Świata: Polsce, Grecji, Hiszpanii... -nie i jeszcze długo, długo nie.
link
@Borat
Witam
zamiast atakować czytaj z zrozumieniem jak nie rozumiesz pytaj ....
Sony gwarantuje ci ,,zaoferujemy bezpłatną naprawę,,
a prawo daje ci możliwość wymiany produktu na nowy wolny od wad.
Pozdrawiam serdecznie
@człowiek
A z ciekawości w którym miejscu prawo nakazuje taką wymianę?
@Adacho
Witam
Kodeks Cywilny - Art.dotyczące prawa i obowiązki wynikające z gwarancji oraz rękojmi.
Kodeks Cywilny - Art. dotyczące wad towarów sprzedawanych towarów
Dokładne numery Art. dotyczącej tej sprawy poda ci twój prawnik
Pozdrawiam serdecznie
@PiotrLeonard
"skoro klapka baterii nie jest uszczelniona to żadne odkrycie że woda się tam dostaje ;)"
Ale w specyfikacji jest:
"Weather Sealed Body"
link
@człowiek
USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego
Art. 8. 1. mówi o nadmiernych kosztach przy odrzucaniu żądań przy rękojmi gdzie chęć wymiany może zamienić na bezpłatną naprawę
@Adacho
Witam
nie myl rękojmi z gwarancją oraz obowiązkami producenta.
Polecam w celu zrozumienia wizytę u prawnika
Pozdrawiam serdecznie
@człowiek
jeżeli sprzęt został zakupiony na paragon owszem można wojować
Większość takich sprzętów jest kupowana na fakturę i wtedy siedzi się cicho.
@mgkiler
Zasadniczo podczas deszczu i normalnego korzystania ze sprzętu do komory baterii woda się nie dostaje ponieważ nie ma właściwości wspinania się do góry. Podobnie jest z otworem taśmy do ekranu.
Paradoksalnie otwarte od spodu konstrukcje dużo lepiej reagują na zmiany temperatury niż zamknięte w których para wodna utrzymuje się znacznie dłużej.
W teście który oblało Sony A7RIII aparaty stały w kałuży wody co nie jest standardowym zjawiskiem w normalnej eksploatacji. Na niekorzyść konstrukcji Sony może działać płaska górna powierzchnia z której woda nie spływa jeżeli sprzęt stoi w bezruchu. To może być potencjalne źródło przesączania się wody do wnętrza. W reporterce znowu bardzo mało prawdopodobny scenariusz. Może mieć miejsce przy długiej pracy na statywie jednak w takich warunkach praktycznie wszyscy okrywają sprzęt choćby z powodu kropli padających na szkło obiektywu. W sztucznych niewiarygodnych warunkach testu sprzęt zawiódł na czas wysuszenia. W normalnych warunkach takie przypadki się nie zdarzają bo wystarczy odrobina zdrowego rozsądku, żeby problemu uniknąć nie narażając sprzętu z premedytacją.
@człowiek
KC i przestań marudzić, że za furę z węglem dostaniesz samolot
Art. 561. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
§ 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
§ 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
@matzll
No cóż, ja też dostałem informację "Dotyczy Twojego produktu" :(
Z tym, ze ja chyba tylko raz dopiąłem lampę, z innego systemu w dodatku, by sprawdzić czy błyska, a tak to nie używam. Ale to nie znaczy oczywiście, że nie będę, więc trzeba będzie Żytnią kiedyś odwiedzić .
A tak w ogóle, to między zapisaniem tych zdań usiłowałem jeszcze tę stopkę palcami wyrwać, ale się nie dała...