Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pentax K-1 II - przykładowe zdjęcia

Pentax K-1 II - przykładowe zdjęcia
22 lutego
2018 08:37

Firma Ricoh udostępniła galerię przykładowych zdjęć w dużej rozdzielczości, wykonanych nową, pełnoklatkową lustrzanką Pentax K-1 II.

Oprócz wspomnianego aparatu do wykonania zdjęć użyto m.in. takich obiektywów, jak PENTAX-D HD FA 150-450 mm f/4.5-5.6ED DC AW, smc Pentax-D FA Macro 100 mm f/2.8 WR czy Pentax-D HD FA 15-30 mm f/2.8ED SDM WR.

W przypadku dwóch fotografii oddzielnie pokazane zostały też zdjęcia zrobione z włączonym trybem Pixel Shift Resolution. Pentaxa K-1 II wyposażono w nową generację tego systemu, zaopatrzonego w funkcję korekcji ruchu (Motion Correction function).

Przykładowe zdjęcia wykonane Pentaxem K-1 II są dostępne tutaj.


Komentarze czytelników (104)
  1. 22 lutego 2018, 09:33

    Obrazki z D-FA 50mm/1.4 całkiem całkiem. :)

  2. 3xN
    3xN 22 lutego 2018, 09:44

    Pentax umiera i umrzeć nie może, ale jak przysłowie mówi "dead ones live longer / zmarli żyją dłużej"...

    Jak na umierający system to wyglada dobrze, a nawet bardzo.
    Brakuje tylko kilka jasnych stałek.

  3. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 22 lutego 2018, 09:53

    A jak tam z autofocusem? Ostatnio standardem robi się 400 punktowy.

  4. Rotpil
    Rotpil 22 lutego 2018, 09:59

    Piekne zdjecia. Coz, to aparat i system sluzacy do fotografii a nie podniecania sie specyfikacja. Tyle, ze trzeba umiec go uzyc a zwolennicy af z 100000000 puntow czy traktujacy date wydania matrycy bardziej rygorystycznie niz na butelce z niepasteryzowanym mlekiem nie maja tu czego szukac.

  5. 22 lutego 2018, 10:01

    @MaciekKwarciack
    "A jak tam z autofocusem?"
    Mówią, że poprawlili AF-C.

    "Ostatnio standardem robi się 400 punktowy. "
    Nikon D850 - 153 punkty
    Canon EOS 6D Mark II - 45 punktów

  6. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 10:12

    Ostatnie podrygi Pentaksa. ; )

    Wciąż próbuje być na bieżąco z panującymi trendami i podobnie jak Sigma, Tamron, Zeiss, Tokina on również postanowił polać (swoje własne) mocowanie obiektywów Pentax K
    i od premiery pierwszego K-1 przez dwa lata nie przedstawił żadnego nowego obiektywy pełnoklatkowego.

  7. grzegorzg
    grzegorzg 22 lutego 2018, 10:24

    Tak się zastanawiam z punktu widzenia motywów - kolega PDamian to ma jakis uraz, czy chce byc prorokiem? A może jakis uzytkownik Pentaxa go skrzywdził?
    W każdym razie aktywnośc godna... nie, niegodna podziwu...
    A może chce wypowiedziec: "A kto umarł, ten nie zyje" i nie może się doczekac...

  8. cedrys
    cedrys 22 lutego 2018, 10:48

    Faktycznie, i do tego przestał linkować :)

  9. mkol
    mkol 22 lutego 2018, 10:59

    @grzegorzg, na to chyba może tylko sam wezwany odpowiedzieć :)
    Ja np. nie mam nic do Pentaxa, ba nawet kiedy się przymierzałem, a jeden ze znajomych cyka z bardzo dobrymi efektami (kilka wystaw, kilka nagród).
    Ale informacje którymi dzieli się z nami kolega PDdamian, uważam za cenne. Dziś aparaty ocenia się przez "całokształt" (działań firmy, jej aktywności, liczby dostępnych obiektywów, liczby wypuszczanych obiektywów rocznie, liczby aktualizacji firmware, liczby wprowadzanych usprawnień, aktywności, działań marketingowych, ogólnej kondycji, potencjału, etc, etc. etc)
    Więc jak dla mnie informacje PDamiana, które przybliżają powyższe kwestie, w przeciwieństwie do głównie negatywnych stęków "jest be bo jest be" różnych tam Otpilów i Boatów, uważam za dla mnie przydatne.

  10. mkol
    mkol 22 lutego 2018, 11:01

    * - nawet jeżeli naznaczone są lekką nutką negatywności i sceptycyzmu

  11. zembaty
    zembaty 22 lutego 2018, 11:45

    Tutaj macie jeszcze jednego sampla.

  12. hmmkot
    hmmkot 22 lutego 2018, 11:56

    Sample Image 8 >> na tym zdjęciu matryca wyraźnie śnieży :D

  13. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 22 lutego 2018, 13:38

    Rotpil
    "Coz, to aparat i system sluzacy do fotografii a nie podniecania sie specyfikacja."

    To tak jak moje stare A900 o wartości 2500zł

  14. beatlover
    beatlover 22 lutego 2018, 14:31

    Zdjęcia tak wysotrzone że aż kłuje w oczy :)

  15. 22 lutego 2018, 16:21

    A ja słyszałem, że nowy ajfon będzie miał 666 punktów AF. W końcu da się zdjęcia robić.

  16. kapitan zoom
    kapitan zoom 22 lutego 2018, 16:54

    Pięknie, do krajobrazów debeściak, no ale w końcu to nic nowego link

  17. LR
    LR 22 lutego 2018, 16:58

    PDamian - DCS
    Tak sobie myślę, że może Ty jesteś wynajęty przez Pentaxa aby wzbudzić emocje i rozgłos (może to taka nowa forma reklamy). Jeżeli nie to jesteś normalny inaczej.

    Mówiłem Ci już że ograniczenie jest Tylko w Twojej GŁOWIE.

    Pamiętam czasy studiów jak projektowaliśmy konstrukcie stalowe i zadany był przekrój elementu to jak coś nie wychodziło to nie mściliśmy na potęgę że jest źle tylko trzeba było ruszyć głową i ograniczenia znikły.
    Tak więc dobra rada - szkoda Twojej energii na tego Pentaxa masz Tyle innych aparatów. Problem pewnie w Tym, że żaden inny nie da takiego zdjęcia jak ten PENTAX w takich pieniądzach.
    Reasumując wszystko zależy na ile Twoja GŁOWA może się wysilić.
    Pamiętam jednego z wykładowców jak mówił kolegom którzy wolniej trybili " GŁOWĘ TO MASZ PAN PANIE KOLEGO JAK GORYL ALE MÓZG JAK KOLIBER" Staraj się popracować nad sobą :-)

  18. mate
    mate 22 lutego 2018, 16:58

    @kapitan zoom
    "do krajobrazów debeściak, no ale w końcu to nic nowego link"

    Ja tam jednak widzę, że są modele ff wyżej oceniane, więc gdzie ten "debeściak"?

  19. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 17:01

    LR link

  20. LR
    LR 22 lutego 2018, 17:15

    PDamian w przyszłym tygodniu będę się widział z koleżanką która jest psychologiem i z ciekawości się zapytam jak określiła by Twój profil psychologiczny.

    Ale wracając do tematu to DFA 50/1.4 całkiem dobrze

  21. Doc1965
    Doc1965 22 lutego 2018, 17:27

    @LR
    Profil to Trollus vulgaris 😂😂😂😂

  22. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 17:29

    Czy to możliwe żebym pracował dla Pentax i nie poinformowaliby o tym ciebie?
    :p

    Spamujesz o Pentax na tylu portalach, LR...

  23. LR
    LR 22 lutego 2018, 17:37

    PDamian, nie spamuje tylko jako inżynierowi bardzo podobają mi się rozwiązania w Pentaxie i tyle. Jak zauważyłeś w komentarzach które zamieszczam jak mi się coś podoba to pisze, że mi się podoba. Ostatnio spodobał mi się obrazek z Canona 85/1.4. Drugim aparatem który mi się podoba zaraz po K-1 jest Fuji GFX 50S

  24. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 17:45

    5 godzin temu na Fotoblogia.pl w komentarzach pod artykułem o Pentax K-1 II
    wysyłałeś kogoś kto ma odmienne od ciebie zdanie do lekarza. link




  25. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 17:50

    Naprawdę jesteś inżynierem?
    Myślałem, że w służbie zdrowia pracujesz. :p

  26. LR
    LR 22 lutego 2018, 18:00

    PDamian no tak się składa, że jestem inżynierem i umiem dobrze liczyć i jak ktoś ma problemy z logicznym myśleniem to albo lekarz albo trzeba wrócić do szkoły.
    Nikogo nie wysyłałem tylko zaproponowałem a to jest różnica :-)

    I lepiej kolego przestań robić z siebie nie powiem kogo i zacznij bardziej merytorycznie się odnosić do tematu bo chyba nikt nie bierze Cię na poważnie.

    A tak przy okazji życzę dużo zdrowia i dobrego humoru, uśmiechu na twarzy :-)

  27. cedrys
    cedrys 22 lutego 2018, 18:32

    @LR,
    Ja biorę PDamiana na poważnie i nigdy bym go nie wysyłał do "lekarza". Nawet kliknąłem jego link i wygląda na to, że odwracasz kota ogonem.

  28. koń który mówi
    koń który mówi 22 lutego 2018, 18:56

    Pejzaż nową 50 - rewelacyjna jakość. Szkoda, że nie załączyli jakiegoś portretu na większym otworze. Ciekaw jestem bokehu.

  29. LR
    LR 22 lutego 2018, 19:26

    Ciekawe ile będzie kosztować nowy DFA 50/1.4 ale sądząc po obrazkach to pewnie dużo.

    Byłoby miło jakby wypuścili DFA 20mm o takiej jakości jak nowy DFA 50mm

  30. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 19:35

    Wyciągamy wnioski odnośnie jakości obiektywu DFA 50/1.4 na podstawie 4 wyostrzanych jpegów, panie inżynierze?

    Będzie pewnie kosztować od 1,5 do 2x tyle co nowa Tokina Opera 50mm f/1.4 AF link do Nikona czy Canona.

  31. koń który mówi
    koń który mówi 22 lutego 2018, 19:45

    Właściwie, gdybym miał K-1, to ta nowa 50 załatwiałaby mi sprawę. Do tego limitedy 31 i 77 i już.

  32. LR
    LR 22 lutego 2018, 20:46

    Panie PDamianie widzę, że nie jesteś dobrze zorientowany, tak się składa, że w Pentaxie jpegi wyglądają dużo słabiej niż wywołane z RAW mam tak na K-5IIs i K-1 , dopiero po wywołaniu jest moc. To jeżeli z nowego DFA 50/1.4 TAK WYGLĄDAJĄ JPG to o szkło się nie boję.

    Już ci wcześniej pisałem brakuje ci argumentów i przestań bredzić.

  33. LR
    LR 22 lutego 2018, 20:46

    W linku poniżej trochę nowych informacji

    link

  34. 22 lutego 2018, 20:52

    @LR

    Nawet mnie jako pentaksiarzowi średnio chce się wierzyć w 'exceptional AF tracking performance' :P (choć może z nowym silnikiem z D-FA 50 działa to zauważalnie lepiej)

  35. LR
    LR 22 lutego 2018, 21:07

    @Barnie no trzeba poczekać na testy. Z tego co wynika z tych filmów to zapowiada się najlepszy obrazek w klasie FF w cenie nie 8000,00 -10000,00 PLN.

    Dla mnie jest to najciekawszy aparat na na rynku

  36. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 21:17

    Ja świetnie rozumiem kogoś kto ma FA Limitedy że kupuje K-1.
    Sam bym go wybrał niż np. 5D III przez przejściówkę.

    DA200 zrobili z FA200 i to konstrukcja 25 letnia.

    W tym tygodniu przedstawiono nowe obiektywy do lustrzanek i nie ma żadnych informacji jakoby miały się pojawić one z mocowaniem do Pentaxa.
    W tym roku maja być jeszcze Sigma C 70-200/4 i Sigma A 70-200/2.8.
    -Też nie ma raczej co liczyć na wersje do Pentax.

    Tamron i Sigma mają podobną ofertę i w tym roku było już dużo przecen.
    link
    link
    link
    link
    link
    -przecen na obiektywy nieoferowane do Pentax.
    ...

  37. LR
    LR 22 lutego 2018, 21:24

    Z tego co widać na filmie porównującym K-1 z K-1II różnica w szumie jest znaczna .
    Jeżeli ktoś będzie chciał porobić nocne zdjęcia z astrotracerem to zapowiada się świetnie.

  38. LR
    LR 22 lutego 2018, 21:29

    PDamian myślę, że jeżeli nie pojawiają się obiektywy firm niezależnych to Pentax z tego powodu nie płacze bo trzeba kupić systemowe.
    K-1 skusił dużo ludzi i pewnie jeszcze skusi, a jak się już kupi body to i się szkiełka dokupuje.
    Zresztą to co pisali, że będą się skupiali na produktach o wysokiej wartości dodanej zaczyna być widać. Będzie to bardzo dobry sprzęt do ROBIENIA ZDJĘĆ a nie wodotrysków.

  39. mate
    mate 22 lutego 2018, 21:32

    @LR
    "Z tego co wynika z tych filmów to zapowiada się najlepszy obrazek w klasie FF w cenie nie 8000,00 -10000,00 PLN."

    Chciałbym zauważyć, że jednak czasy się zmieniły od momentu premiery K-1 MkI i w tej klasie cenowej gra już A7R II (a sensor 42 mpix BSI jest jednak wysoko oceniany, choćby przez DxO), więc byłbym ostrożny z takimi deklaracjami.
    Po drugie samą matrycą się zdjęć nie robi, więc jeżeli zakładać jakiś przedział cenowy, to może z dopiętym szkłem?

  40. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 21:35

    Ten upgrade K-1 to wodotryski.

    [nawiasem mówiąc: różnice między K-3 i K-3 II były bardziej znaczące]

  41. mate
    mate 22 lutego 2018, 21:38

    @LR
    "Jeżeli ktoś będzie chciał porobić nocne zdjęcia z astrotracerem to zapowiada się świetnie."

    No i właśnie mamy przykład tego, o czym pisałem powyżej. A co podepnie do tych zdjęć? Bo właściciel Canona, Nikona czy Sony np. Sigmę 14/1.8 i skróci ponad dwukrotnie czasy naświetlania. Chcesz powiedzieć, że przykładowo 25 s ekspozycji nie będzie znacząco lepsze niż 60 s?

  42. 22 lutego 2018, 21:39

    @PDamian

    "DA200 zrobili z FA200 i to konstrukcja 25 letnia."

    No i? Co poniektóre szkła od Leici mają kilkudziesięcioletni rodowód. Zeissy z serii Classic też.

    "W tym tygodniu przedstawiono nowe obiektywy do lustrzanek i nie ma żadnych informacji jakoby miały się pojawić one z mocowaniem do Pentaxa."

    Wspominasz o tym pod prawie każdym newsem, nawet tym, który kompletnie nie dotyczy Pentaksa. Nowa Loxia do Sony E - PDamian o braku tamronów i sigm do Pentaksa. Nowy Samyang do Canona - PDamian o braku tamrońów i sigm do Pentaksa.

    Nie nudzi ci się to?

  43. LR
    LR 22 lutego 2018, 21:46

    @mate
    Możesz podpiąć dobrego IRIXA 15
    Przetestowałem to szkło i jest super

  44. 22 lutego 2018, 21:47

    @mate
    "No i właśnie mamy przykład tego, o czym pisałem powyżej. A co podepnie do tych zdjęć? Bo właściciel Canona, Nikona czy Sony np. Sigmę 14/1.8 i skróci ponad dwukrotnie czasy naświetlania."

    Choćby Irixa 15mm, który jest jakieś 3 razy tańszy od tej Sigmy, a niewiele ciemniejszy.

  45. mate
    mate 22 lutego 2018, 21:51

    @Barnie
    "Choćby Irixa 15mm, który jest jakieś 3 razy tańszy od tej Sigmy, a niewiele ciemniejszy."

    W astro fotografii ponad 1 EV różnicy światła to nie jest niewiele, to jest często kilkadziesiąt sekund różnicy naświetlania, wiesz w ogóle o czym piszesz?

  46. mate
    mate 22 lutego 2018, 21:53

    W astro fotografii ponad 1 EV różnicy światła"

    Ok, do Irixa jest 1 EV, co wciąż jest dużo, bo to jest dwukrotna różnica czasów.

  47. 22 lutego 2018, 22:04

    @mate
    Dwukrotna różnica czasów, pytanie czy warta wydawania 4 tysiące więcej? Szczególnie, jeśli ma się astrotracer?

  48. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 22:07

    Wiecie co Pentaksiarze? Życzę wam, żeby jakiś Tamron czy Sigma zrobili ze dwa
    albo nawet trzy obiektywy do Pentax.
    Wniesie to więcej do systemu niż K-1 II i jego następca (jak będzie).
    [przy obecnym ślimaczym tempie prezentowania obiektywów przez Pentax]

  49. mate
    mate 22 lutego 2018, 22:10

    @Barnie
    Przecież to nie jest tylko różnica samego światła, Sigma generalnie jest obiektywem lepszym optycznie, ma AF choć przy UWA to nie jest aż tak krytyczne, oferuje większy kąt widzenia itd.
    A warto w Pentaksie wydawać prawie 4 tys. więcej za logo Pentaksa zamiast Tamrona na obiektywach?

  50. 22 lutego 2018, 22:25

    @mate
    "A warto w Pentaksie wydawać prawie 4 tys. więcej za logo Pentaksa zamiast Tamrona na obiektywach?"

    Nie, nie warto. Te ceny akurat są totalnie z czapy (zresztą, jak nie ma promocji, to ogólnie szkła Pentaksowe wypadają mało konkurencyjnie cenowo, z D-FA 50mm pewnie też tak będzie).

    W każdym razie, nie o tym chyba była rozmowa? Miało być o astrotracerze i przydatności Pentaksa do astrofotografii. No i z tego co zrozumiałem, to Pentax to kicha, bo nie można w nim tej Sigmy 14/1.8 podpiąć. I wszelkie alternatywy dostępne w Pentaksie to w ogóle nie ma co patrzeć. Nie ma Sigmy 14/1.8, nie ma astrofotografii, proste.

    link

    Sample z astrotracera, bodajże K-3 i Sigmy 300/2.8.

  51. mate
    mate 22 lutego 2018, 23:03

    @Barnie
    Nie, nie kicha, tylko jaranie sie matryca bez kontekstu szklarni jest bez sensu, bo sama matryca zdjec nie zrobi.

  52. espresso
    espresso 22 lutego 2018, 23:21

    @mate,
    "Chciałbym zauważyć, że jednak czasy się zmieniły od momentu premiery K-1 MkI i w tej klasie cenowej gra już A7R II (a sensor 42 mpix BSI jest jednak wysoko oceniany, choćby przez DxO), więc byłbym ostrożny z takimi deklaracjami."

    Tu o poważnych aparatach a Ty takie porównanie...


    "Po drugie samą matrycą się zdjęć nie robi, więc jeżeli zakładać jakiś przedział cenowy, to może z dopiętym szkłem?"

    Tu się z Tobą zgadzam. Podejrzewam nawet że chodzi tu o jakąś zmowę producentów, czyli głównie Pentaxa. Bo jesli taka Sigma, Tamron i Tokina by wypuściła swoje wszystkie obiektywy z bagnetem K to kto by przepłacał za brandowane (i nie tylko) obiektywy? Kto by kupił np. taki 15-30? Albo taki 150-450 jesli są tańsze i ciekawsze obiektywy 150-600?

  53. espresso
    espresso 22 lutego 2018, 23:33

    @Barnie,
    "Nie, nie warto. Te ceny akurat są totalnie z czapy"

    Przepraszam, jaki masz w tym interes aby dbać o moją kaskę? Kto zabroni bogatemu?

    ps.
    Wszyscy producenci stosują ceny z czapy. Tak jest cena swobody rynkowej. Skroić ile się da. A jak się już nie daje, to robimy promocję albo stosowane są inne metody robienia wody z mózgu klienta np. taki cashback...


  54. 23 lutego 2018, 09:17

    @espresso

    "Przepraszam, jaki masz w tym interes aby dbać o moją kaskę?"

    Ja o swoją kaskę dbam, szefie. Jeśli chcesz wydawać za rebrandowany produkt firmy trzeciej 2-3 koła więcej niż cena oryginału w innym mocowaniu, to droga wolna. Ja jednak na miejscu Ricoha bym się zastanowił, czy ta strategia cenowa czasem po prostu nie zniechęca ludzi do systemu. Pentax to nie Leica, by za 'super multi coated pixie dust' i swoje logo nalepiane na cudzych sprzętach liczyć sobie nie wiadomo jakie pieniądze.

    "Podejrzewam nawet że chodzi tu o jakąś zmowę producentów, czyli głównie Pentaxa."

    Brzytwa Okhama mówi mi, że powody mogą być bardziej prozaiczne (po prostu się nie opłaca), tym niemniej kiedyś były głosy ze strony Sigmy, że Ricoh zwyczajnie nie chce z nimi współpracować (aczkolwiek we współpracę ze strony CiN z nimi też mi się nie chce specjalnie wierzyć).

  55. Oxygenum
    Oxygenum 23 lutego 2018, 09:31

    " Nie ma Sigmy 14/1.8, nie ma astrofotografii, proste. "

    Jest Samyang 14 / F 2.8 ... ;-)

  56. mate
    mate 23 lutego 2018, 09:35

    @Barnie
    "Jeśli chcesz wydawać za rebrandowany produkt firmy trzeciej 2-3 koła więcej niż cena oryginału w innym mocowaniu"

    W dodatku ten rebrand ma wyciepaną stabilizację, co w przypadku używania z lustrzanką ma znaczenie, bo stabilizacja matrycy nie zapewnia funkcjonalności stabilizacji optycznej w obiektywie.

  57. Moriarty
    Moriarty 23 lutego 2018, 13:18

    Nowy Pixel Shift w akcji:
    link

  58. Janusz.Z
    Janusz.Z 23 lutego 2018, 16:29

    I tak powstała nowa pozycja w tabelce. Obiektywne kryterium oceny sprzętu.
    Ile firm produkuje obiektywy z danym mocowaniem.
    Jeśli mniej niż trzech to system jest do niczego, dno...i na 100% umrze.
    Jeśli więcej niż trzech to system jest genialny i będzie się rozwijał w nieskończoność.
    Tak sobie myślę, Pentax pogrzebany a gdzie jest Leica M? :((((
    A może jest odwrotnie. :)))

  59. Janusz.Z
    Janusz.Z 24 lutego 2018, 21:07

    Patrząc na jakość obiektywów.
    Po co przypinać do Pentaxa takie półprodukty jak Sigma Art.
    Obrazek jest bardzo ostry ale jednocześnie tak sztuczny, że wstyd to pokazywać.

  60. 24 lutego 2018, 22:28

    Jeszcze parę sampli Pixel Shifta i wysokiego ISO z nowej puchy:
    link

  61. Moriarty
    Moriarty 25 lutego 2018, 13:56

    To porównanie zdjęć gałęzi w kiepskim świetle robi wrażenie. Jeśli nie jest to jakaś wyselekcjonowana, najbardziej efektowna próbka i faktycznie przy zdjęciach z ręki będzie można uzyskiwać standardowo taki wzrost jakości, to naprawdę będziemy mogli mówić o istotnej różnicy.

    Chętnie bym zobaczył też zdjęcia porównawcze obrazujące, o ile rzeczywiście inżynierom Ricoha udało się zwiększyć wierność reprodukcji kolorów (zdaje się, że chodzi głównie o zieleń i błękit).

    Bardzo jestem ciekaw testów już finalnych, rynkowych wersji Mark II.

  62. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 14:33


    Z tej starej matrycy 36mpix już tylko Pentax korzysta.
    Myślałem, że jej już nie robią -niespodzianką dla mnie więc było, że znajdzie się ona w nowym -może rzczej "nowym" K-1.

    Już w podstawowym modelu Sony A7 III ma się znaleźć wydajniejsza matryca BSI.

    Pentaksowi pozostają bajeczki jak to smakowicie udało mu się odgrzać stary kotlet K-1.

  63. LR
    LR 25 lutego 2018, 14:39

    Pojawiły się informacje, że Pentax - Ricoh mógł kupić Tokinę, ciekawe czy to się potwierdzi.

  64. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 14:47

    Pewnie chodzi o rebrandowanie tej nowej Tokiny 50mm f/1.4 link której Tokina do Pentax nie ma zamiaru robić.

  65. LR
    LR 25 lutego 2018, 14:54

    PDamian w chwili obecnej na programie Polsat Dokument jest bardzo interesujący program o białych niedźwiedziach. Lepiej popatrz, głowa trochę Ci odpocznie od wypisywania kolejnych bredni.

  66. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 15:03


    To ty tu bajki wypisujesz, np:

    LR 26 lutego 2017, 20:07
    "@fotopentax
    Przedstawiciele Ricoha przekazali na targach, że następca K-3 II jest obecnie projektowany." link

  67. LR
    LR 25 lutego 2018, 15:08

    PDamian następca K-3 ma być podobno we wrześniu zapowiada się 4K i dwukrotna ilość punktów AF. Mówię Ci oglądaj białe niedźwiedzie

  68. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 15:24

    Pisałeś o tym, że go projektują w lutym zeszłego roku.
    Litości!

  69. LR
    LR 25 lutego 2018, 15:32

    PDamian postanowiłem sobie z Tobą popisać już wysiadasz ?
    A tak na marginesie będę sprzedawał K-1 bo zamówiłem już K-1 II chcesz może kupić ?

  70. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 15:38

    Szukaj frajera gdzie indziej.

    Powinieneś pójść na całość i zapłacić 550$ za upgrade nalepką "II".

  71. LR
    LR 25 lutego 2018, 15:45

    PDamian ja tylko proponuję Ci dobry intetes :-) dostaniesz świetny APARAT który pewnie będzie lepiej obrazował niż sprzęt który obecnie posiadasz.

  72. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 15:49

    LR 21 grudnia 2016, 10:37
    "Natrafiłem na informację, że Pentax podpisał umowę z SONY na dostarczenie matryc 100 lub ponad 100 MP, przypuszczam, że właśnie taka znajdzie się w nowym średniaku i pewnie rozmiarowo będzie większa." link

    -gdzie ten nowy Pentax 645 z większą matrycą średnioformatową o rozdzielczości 100Mpix (albo i więcej) ???


  73. mate
    mate 25 lutego 2018, 15:51

    @LR
    "A tak na marginesie będę sprzedawał K-1 bo zamówiłem już K-1 II chcesz może kupić ?"

    No a czemu nie skorzystasz z tej opcji płatnej aktualizacji, którą tak zachwalałeś?

  74. LR
    LR 25 lutego 2018, 16:02

    @mate bo miałbym to później a tak jak K-1 II się pojawi w sklepie dostanę telefon i jadę odebrać. Tak samo było z K-1 w 2016 r. Byłem pierwszym odbierającym :-)

  75. mate
    mate 25 lutego 2018, 16:03

    @LR
    "Tak samo było z K-1 w 2016 r. Byłem pierwszym odbierającym :-)"

    Normalnie mentalność 10-latka.

  76. LR
    LR 25 lutego 2018, 16:06

    @mate
    Nie, po prostu lubię tą markę i jej pomysły

  77. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 16:06

    Myślałem, że były tygodniowe kolejki przed sklepami jak przy premierach Iphonów.

  78. LR
    LR 25 lutego 2018, 16:10

    PDamian, przez pierwsze pół roku trzeba było dłużej poczekać bo wzięcie było duże dlatego wolałem się pospieszyć

  79. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 16:15

    Używany K-1 jest wart pewnie z 1000$ biorąc pod uwagę że nowy K-1 II kosztuje 2000$ a nie trzeba wydawać 550$ na upgrade.

  80. 25 lutego 2018, 16:26

    @PDamian
    "Z tej starej matrycy 36mpix już tylko Pentax korzysta."

    Nikon D810 wciąż jest w sprzedaży. Za jedyne 10k PLN.

  81. LR
    LR 25 lutego 2018, 16:30

    PDamian jak znajdziesz za 1000 Basków z niewielkim przebiegiem to tylko brać.

  82. 25 lutego 2018, 16:33

    @LR

    Jakieś źródła odnośnie tego następcy K-3 i jego parametrów? Chętnie bym poczytał, bo jedyne co słyszałem to to, że Ricoh pracuje nad APS-C z wyższej półki, ale wcześniej niż na wiosnę 2019 to się nie ma co go spodziewać.

    Tak samo o ewentualnym kupnie Tokiny przez Ricoh, pierwszy raz słyszę o czymś takim...

    @PDamian

    "Pewnie chodzi o rebrandowanie tej nowej Tokiny 50mm f/1.4 link której Tokina do Pentax nie ma zamiaru robić."

    Jeden z ambasadorów marki Pentax na pentaxforums napisał, że D-FA* 50mm nie jest rebrandem, ale konstrukcją oryginalną (tak samo zresztą jak D-FA* 70-200 o którym krążą po necie fejk legendy, że to Tamron).

  83. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 16:33


    Nikon D810 to model z 2014 roku. Który teraz mamy rok?
    ...a matryca jest z 2012 link
    i niedawno minęło 6 lat od premiery A7R.

    U Pentaksa wszystko "nowe".

  84. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 16:37

    niedawno minęło 6 lat od premiery D800.

  85. 25 lutego 2018, 16:37

    @PDamian
    "Nikon D810 to model z 2014 roku. Który teraz mamy rok?"
    Taki, w którym Nikonowi wciąż się opłaca sprzedawać matrycę z 2012 za 10k PLN?

    "U Pentaksa wszystko "nowe"."
    Nie jest nowe. Jest to odświeżenie, zgodne z tradycją, jak w K-5 czy K-3. W podobnej cenie co oryginał. Szału może i nie ma, ale kto ostrzył sobie ząbki na K-1, teraz może dostać trochę fajniejszy model za niewiele więcej.

  86. LR
    LR 25 lutego 2018, 16:42

    PDamian najwidoczniej brakuje Ci witaminy D

  87. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 16:49

    To zależy jak odpowie się na pytanie:
    Czy oryginalny K-1 był mniej przestarzały w roku swojej premiery -2016
    od przypicowanego K-1 II w roku 2018?

    -tak się składa, że w przeciągu tych dwóch lat konkurencja przedstawiła modele z naprawdę nowymi matrycami link
    -Sony miało 42mpix BSI już w czerwcu 2015 -przed pojawieniem się K-1.

  88. LR
    LR 25 lutego 2018, 17:01

    PDamian a co pokazał Canon lider rynku ?
    Matryce BSI nie poprawiły jakości zdjęcia.
    A w nowym K-1 II pewnie szum będzie o ładnych kilkanaście lub kilkadziesiąt procent lepszy niż z BSI.

    Mówię Ci oglądaj białe niedźwiedzie

  89. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 17:13

    Poprawiły link
    link

    Pentax w K1 II poprawi w starej matrycy odszumianiem.

  90. LR
    LR 25 lutego 2018, 17:26

    PDamian to są zmiany kosmetyczne

  91. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 17:35

    Szukaj poprawy w Sports (Low-Light ISO) link

    Biedny Pentax bez nowej matrycy poprawi to tradycyjnie odszumianiem RAW
    i nie będą to zmiany kosmetycne. ;)
    -Buhaha...

  92. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 18:16

    Lubię te twoje archiwalne wpisy.

    Sigma wraca z akcją serwisową związaną z Pentaxem K-1 [25 lipca 2016]
    "espresso: Porządna firma... Gdyby tak jeszcze wpadli na pomysł 150-600 z bagnetem K.....

    LR: Pewnie czekali jak się będzie K-1 sprzedawał, okazało się że dobrze i stwierdzili że warto. To może dorzucą kilka obiektywów do Pentaxa , kto wie?" link

    -i dorzucili. No nie, LR?

  93. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 18:38

    Jaad75 też był dobry.

    jaad75 18 lutego 2016, 08:26
    "Skupili się - w ciągu roku wypuścili 5 obiektywów, w kolejnym ma wyjść 2x tyle."

    -no i przez dwa lata po premierze K-1 nie wyszedł ŻADEN nowy obiektyw do niego !!!

  94. komor
    komor 25 lutego 2018, 20:40

    @LR, proszę o argumenty merytoryczne, a nie ad personam.

  95. sanescobar
    sanescobar 25 lutego 2018, 20:41

    "Jaad75 też był dobry."

    Pamiętam typa, raz nawet nazwał cię goebbelsem, tyle że jemu wystarczyły stare wietnamskie limitedy do robienia dobrych zdjęć. Kruszysz kopie mniej więcej podobnie jak kiedyś, nie szkoda ci czasu na taką malizne umysłową jak LR? Przeszkadza ci, że ktoś jest bardziej zadowolony niz powinien?

  96. PDamian
    PDamian 25 lutego 2018, 21:43

    Może i szkoda.
    A co tam u was?
    Agatka ma kiełbaskę na święta?

  97. sanescobar
    sanescobar 25 lutego 2018, 21:55

    PDamian, z Agatką nie nadążam ale dam lina: link

  98. LR
    LR 25 lutego 2018, 22:10

    Panie Leoncio czy ma Pan jakąś niestrawność i niedomaganie ?

  99. 26 lutego 2018, 08:40

    @PDamian

    "tak się składa, że w przeciągu tych dwóch lat konkurencja przedstawiła modele z naprawdę nowymi matrycami"

    Nikon D850 za jedyne 17 tysięcy. Jakbym miał tyle na zbyciu na aparat, to bym się już rozglądał za średnim formatem. Tu na przykład jest powystawowy 645z link

    Sony A7rii to trochę inna bajka. Bardzo mocna konkurencja w klasie cenowej od 10k, przynajmniej patrząc po samych parametrach. A7riii również, choć to już półka cenowa poza zasięgiem większości foto-entuzjastów.

    "Sony miało 42mpix BSI już w czerwcu 2015 -przed pojawieniem się K-1."
    I ktoś poza Sonym tej matrycy używa? Nikon ostatnio wziął matrycę od TowerJazz. Może tu jest pies pogrzebany, kto wie...?

    "no i przez dwa lata po premierze K-1 nie wyszedł ŻADEN nowy obiektyw do niego !!!"

    Technicznie rzecz biorąc, K-1 zaczął być w sprzedaży od 28 kwietnia 2016. Także zostało jeszcze trochę czasu :P może pojawi się aż jeden obiektyw ;)

  100. PDamian
    PDamian 26 lutego 2018, 09:40

    W 2017 roku nie wprowadził 10 nowych obiektywów.

    w 2017 wyszło dokładnie 0 link

  101. LR
    LR 26 lutego 2018, 13:29

    PDamian

    Nowy obiektyw [od bagnet K link

  102. SKkamil
    SKkamil 27 lutego 2018, 12:42

    Hehehe... taki obiektyw 11 - 28 zastepuje kilka ogniskowych ;
    Miałem kiedyś zooma Nikona którego ogniskowa kończyła się na 105 F 5,6 i przy takiej ogniskowej i świetle dało się zrobić zdjecie z odseparowanym tłem jeśli tło było daleko ;
    Mam pytanie jak blisko musiało być tło za modelem by wykorzystać potencjał takiego 105 1,4 ? Niech ktoś na to pytanie odpowie a nie pociska głupot ,ze czegos nie ma ;
    Żeby zrobić portret przy ogniskowej 100 -105 to fotografujemy z odległości ok 1,5 m i wtedy obiektyw 2,8 daje Go kilku centymetrowe ?.. Trzeba więcej by tło było odseparowane ..? A przecież w zdjęciach sylwetkowych wymagania są jeszcze mniejsze ;

  103. SKkamil
    SKkamil 27 lutego 2018, 12:56

    Koledzy ; Warto inwestować w jasne szkła stałoogniskowe w pewnym przedziale ogniskowych mianowicie zbliżonym do standardu czyli jest to przedział 30 - 85 ;
    Pi razy drzwi , może niektóre jasne obiektywy nadadzą się do astro po za tym zakresem ogniskowych i tyle ; Jasne czyli około 1,4 -1,2 ;
    No i dochodzi kwestia jasnych super tele , tutaj jakas przwada janych obiektywów może być bo nie trzeba forsować czułości ale zazwyczaj jest to w granicach 1 -2Ev ;

  104. JCoder
    JCoder 28 lutego 2018, 11:52

    "Biedny Pentax bez nowej matrycy poprawi to tradycyjnie odszumianiem RAW "

    Odszumianie RAW nie jest niczym złym. I tak wszyscy odszumiają/wyostrzają w obróbce. O ile robi się je dobrze, bez utraty detali, a nie tak jak Sony w A7R II oraz A7R III:

    link

    Co do matryc Sony BSI 42 MP, to wg DxO na wykresach nie ma różnicy względem starego Pentaksa K1. Nowa matryca 42 MP jest beznadziejna przy długich czasach naświetlania. Znacznie gorsza od 36 MP. Pewnie dlatego Sony musiało ratować się tak mocnym rozmazywaniem pikseli.

    A sama matryca to nie wszystko. Szumy zależą też mocno od elektroniki obsługującej matrycę znajdującej się bezpośrednio pod nią oraz od układów odbierających dane z matrycy. Z tego co wiem, Pentax zaprojektował te elementy samodzielnie i z tej samej matrycy uzyskuje mniejszy szum i lepszą dynamikę niż Nikon D810 i D850.

    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.