84.5mm - filtry połówkowe szare ULTIMATE LINE
Słowacka firma o nazwie 84.5mm, o której wspominaliśmy już na naszych łamach, informuje o kolejnej serii filtrów połówkowych szarych w jej ofercie - ULTIMATE LINE.
Filtry z serii ULTIMATE LINE są dostępne w rozmiarze 100 mm i wykonane zostały szkła organicznego CR-39. Firma 84.5mm podkreśla, że ich produkcja odbywa się na terenie Unii Europejskiej.
![]() |
W prowadzonym przez producenta sklepie prezentowane są następujące modele z serii ULTIMATE LINE:
- ND2 (0.3), także w wersji FULL
- ND4 (0.6), także w wersjach HARD, REVERSED i FULL
- ND8 (0.9), także w wersjach HARD, REVERSED i FULL
Ceny rozpoczynają się od ok. 50 euro. Dodatkowe informacje są dostępne tutaj.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Szkło organiczne to oksymoron jak bezalkoholowa wódka.
Czy to jest jakiś wstyd napisać, że zrobione są z wysokiej klasy, homogenicznego i izotropowego plastiku?
Moge polecic bo są dobre. Zero zafarbu, równy gradient, Cenowo sa na dobrym poziomie
W zakresie do ND8 to lepszy gradient zrobisz w lightromie :)
Do tego zdjęcie na drugim przykładzie zupełnie z tyłka, bo ja tam nie widzę żadnego gradientu tylko -2EV (patrz budynek)
W 2018r zawracanie gitary.
@FalconPL pojecie masz małe albo żadne
Fakt, przykłady użycia i możliwości słabe, niezbyt zachęcające, wręcz antyreklama. Oj wziąłbym osobę odpowiedzialną za taki marketing, na dywanik ;P
Jak się zaglądało kiedyś na stronę takiego Singh-Ray, to filtr szary połówkowy samoistnie stawał się obiektem pożądanie, aż się chciało wydawać pieniądze ;)
Poza tym filtrów (każdych), też trzeba nauczyć się używać, bo to praktyka czyni mistrza.
Witam
@m
Zapytam jako użytkownika jak z odpornością na zdobywanie szlifów
użytkowych, czyli rysy ? ( podatny materiał na rysowanie czy odporny )
Pozdrawiam serdecznie
Ciekawe.
Ja używam, glównie przy krajobrazach, filtrów szklanych Haida Nano Pro MC. Poprzednio przez lata używałem filtów firmy Cokin (jeszcze z Francji).
Nowsze pod tą nazwą (chyba obecnie chińskie), okazały sie bardziej podatne na zadrapania.
Haida zrobiła na ostatnich targach Photokina dobrą promocję - tańsze filty i uchwyt w cenie przy zakupie co najmniej 2 filtrów.
Muszę powiedzieć, że było warto, mimo że ceny nie są najniższe. Sporo parcy w "zapiaszczonych" warunkach nie pozostawiło śladów na szkle. Również słona woda nic im nie uczyniła.
@m: widać jak mało o mnie wiesz...
Nalatałem się z takimi filtrami, a dziś leżą w szafie. W mojej opinii, nie mają żadnych zalet. Łapią kurz, pyłki, masz obiekt na pierwszym planie, to niestety się też przyciemnia, do tego zwykle chcemy przyciemnić bardziej w środku, tam gdzie słońce. (czyli przydałby się reverse połówkowy) ile to ja się naoglądałem zdjęć gdzie komin albo pień drzewa ciemnieje z wysokością. Pewnie twoje :)
Zresztą co ja się produkuje. Chcesz to lataj z workiem połówek. Jeśli naprawdę uważasz że to lepsze niż szybki bracketing i kilka sekund w post produkcji, a do tego jeszcze czerpiesz przy tym radość z obrażania innych, kto czemu miałbym ci to zabierać.
@człowiek uzywam drugi zestaw tych filtrów pierwszy byl w rozmiarze klasycznym 84,5. Trzymałem je w firmowym opakowaniu, czyli folia i tektura, glupi pomysl bo złapały ryski od noszenia, bardzo plytkie i widoczne pod swiatło ale jednak. To dosc twardy materiał wbrew pozorom bo traktowałem je źle ale ryski widac na zdjeciu jako dziwne bliki pod slonce,rzadko ale jednak. Drugi zestaw czyli ten 100mm kupilem z rok temu i dokupiłem dedykowane pudełko Nisi do filtrów, super sprawa polecam z czystym sumieniem. Twarde przegródki ładny kolor, cena tez niezła 140zł:) ale prawde mowiac ratuje to zestaw filtrów przed porysowaniem. Dbam o te filtry bardziej jak o sprzet prawde mowiac ale czysty filtr to podstawa. Polecam tez Nisi jak ktos chce szkalne tylko ze jak spadnie na skałe to peknie, plusem jest absolutnie nie przywieranie wody na powierzchnie filtra, dmuchniesz!! i wody nie ma. Takie żywiczne mogą upaśc i nic sie własciwie nie dzieje, 2 razy mi sie zdarzyło, rys nie było bo spadły na krawędź i tyle. Cena szkłanych 700zł w porównaniu do tych z artukułu 212zł to jednak nie na moją kieszeń.
@FalconPL a co Cie obraziło ? nie badz taki delikatny. Mowisz o 3 działkach przysłony i "łatwości" w sekundach w postprodukcji, sorry ale nie dam sobie kitu wcisnąc bo pozniej to wyglada nienatulanie i HDRowo. Wszystko mozna tylko nie mow ze kilka sekund i natulanie jednoczesnie. Jak ktos jest leniem to i prostego kominu nie rozjasni, gdy mu filt go zmasakruje. (jak dla mnie to poprawa trwa chwile) Filtry nie sa po to zeby przywalic na niebo -2EV i cieszyc ze wszystko gra, jak wszdzie trzeba myslec. Natomiast powtorze nawet przy bracketingu filtry sie przydaja!!
@m - teraz to napisałeś konkretniej, ale zauważ że w pierwszym poście tylko mnie obraziłeś nie odnosząc się do tematu. Piszesz komuś, bez żadnego argumentu merytorycznego "że nie ma pojęcia" - to czego się spodziewać?
Co do rozjaśniania komina (lub pnia) - to oczywiście można, tylko teraz by wypadało tak z rozjaśnianiem komina trafić, żeby dobrze zgrać z gradientem jego wcześniejszego przyciemnienia.
Czyli - zostaniemy przy tym, że każdy będzie robił tak jak mu wygodnie :)
czego dokladnie dotyczy "news"?
filtry 84.5 z linii Ultimate osobiscie mam od 2015 roku. wiec to nie jest nowy produkt. tak, mam na mysli filtry rozmiaru 100x150mm, mam takowe i w wersji Soft i Hard i Reverse.
nowoscia w ofercie 84.5 jest seria Infinity, czyli filtry szerokosci 150mm. tego nie mieli wczesniej.