Canon CN-E 20 mm T1.5 L F
Firma Canon poinformowała o wprowadzeniu do oferty nowego obiektywu kinematograficznego CN-E 20 mm T1.5 L F, przeznaczonego do realizacji nagrań w jakości 4K.
Informacja prasowa
Warszawa, 28 marca 2018 r. – Canon rozszerza portfolio wysokiej jakości zaawansowanych obiektywów wielkoformatowych do zastosowań filmowych o szerokokątny model CN-E20mm T1.5 L F. Zaawansowane elementy optyczne i kompaktowa budowa sprawiają, że obiektyw pozwala rejestrować niezwykle ostry obraz w jakości 4K bez żadnych kompromisów. Zobacz całe portfolio filmowych obiektywów Canon.
Oszałamiająca jakość obrazu
CN-E20mm T1.5 L F wyposażono w soczewki asferyczne o dużej średnicy oraz szkło z dyspersją anomalną, które skutecznie eliminują aberrację chromatyczną, pozwalając uzyskać obraz o wysokiej rozdzielczości od środka do brzegów kadru. Maksymalny otwór przysłony T1,5 umożliwia rejestrowanie obrazu w jakości 4K nawet w trudnych warunkach oświetleniowych, co doskonale sprawdza się w filmach dokumentalnych i przyrodniczych.
Dla uzyskania kreatywnych ujęć i miękkiego rozmycia tła CN-E20mm T1.5 L F zawiera 11-listkową przysłonę, która pozwala generować płynny, niemal trójwymiarowy efekt bokeh i niską głębię ostrości. System regulacji ostrości dodatkowo redukuje tzw. oddychanie obiektywu (focus breathing), dzięki czemu ogranicza zniekształcenia podczas nagrywania i zapewnia bardziej spójne nagrywanie.
![]() |
Kompatybilność i funkcjonalność systemu EOS
Rejestrując obraz w formacie 35 mm, obiektyw CN-E20mm T1.5 L F został zaprojektowany pod kątem kompatybilnych kamer filmowych EOS (m.in. najnowszej kamery filmowej EOS C700 FF) oraz lustrzanek cyfrowych z mocowaniem EF (jak choćby pełnoklatkowego modelu EOS-1D C). Wbudowany, gumowy pierścień na złączu obiektywu chroni konstrukcję przed zachlapaniem, dzięki czemu obiektyw sprawdzi się w trudnych warunkach nagraniowych. Mocowanie obiektywu CN-E20mm T1.5 L F jest zgodne z całą gamą obiektywów filmowych Canon z serii EF. Zamontowane z przodu fosforyzujące wskaźniki zapewniają lepszą widoczność w warunkach słabego oświetlenia, a wyświetlana na pierścieniu ostrości odległość od obiektów z prawej i lewej strony daje lepszą kontrolę operatorowi podczas nagrania. Kąt obrotu pierścienia CN-E20mm T1.5 L F wynosi 300 stopni, co pozwala na precyzyjne ostrzenie. Optymalna ekspozycja i balans bieli naturalnego światła gwarantują doskonałe ujęcia na każdym razem. Informacje wyświetlane w wizjerze dodatkowo umożliwiają użytkownikom łatwe lokalizowanie nagrań, usprawniając proces edycji i postprodukcji.
Canon CN-E20mm T1.5 L F kluczowe funkcje:
- Superszybki obiektyw filmowy 4K o ogniskowej 20 mm
- 118,4 mm długości i waga 1,2 kg
- Maksymalny otwór przysłony T1,5
- Doskonała jakość obrazu
- Wysokiej jakości trwałe elementy optyczne
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ciekawe czy pojawi się wersja z autofocusem do lustrzanek. Mimo że to obiektyw kinematograficzny to waży 1,2kg, czyli niewiele więcej niż Sigma 20 1.4. Jeśli przeskalować wagę z innych szkieł CN-E, to są one ok. 2x cięższe od odpowiedników EF.
Ano, zwłaszcza, że kamery serii Cinema też mają DP AF, więc i tam wersje z silnikiem AF mogłyby być wykorzystane.
@Matt T 1,5, 1,2 kg być może pojawi się z lepszym światłem dla pakerów.
W przypadku ogniskowej 35mm CN-E jest około 2x cięższy od 35L II. Jeśli iść tym tropem 20mm 1.4 L też powinna być znacząco lżejsza i niekoniecznie przeznaczona dla pakerów :)
Akurat w przypadku kinematografii waga obiektyw nie ma większego znaczenia bo nikt z tym nie biega kilka godzin dziennie i nie nosi sprzętu w plecaku.
Kamery montuje się na statywach, wózkach, "kranach" czy innych zautomatyzowanych uchwytach. Nawet do zdjęć "z ręki" używa się specjalnej stabilizowanej uprzęży na ramiona a takiej ujęcia to góra kilka minut.
Przejeb.. mają tylko reporterzy ale ci nie używają innych kamer i szkieł :)
Dlatego widzę w tym szkle szansę na rozsądne wagowo szkło reporterskie do lustrzanek, gdzie może uda się nieco zejść z wagi i zrobić szkło poręczniejsze od Sigmy 20mm 1.4
O czym ty pieprzysz jakie reporterskie szkło do lustrzanek? To obiektyw kinematograficzny zupełnie inaczej zbudowany kosztujący ponad 4200$. O jakiej konkurencji dla Sigmy 20mm mowa?
A mnie jedno zastanawia :
cyt przeznaczonego do realizacji nagrań w jakości 4K koniec cytatu.
Po co komu teraz nowy obiektyw 4K jesli wiekszosc kamer profi jest juz 5.9K albo wyzej...? Moze jakis test rozdzielczosci? porownanie
@Borat
Twoje umiejętności czytania ze zrozumieniem porażają. Ja ( dwukrtonie! ) o obiektywie typowo fotograficznym który BYĆ MOŻE powstanie na bazie projektu tego obiektywu kinematograficznego a Ty z uporem godnym lepszej sprawy dalej swoje.
Pieprzyć to sobie możesz...zupę.
Dlaczego obiektywy kinematograficzne są takie drogie?
- Bardzo często zerowa dystorsja i winietowanie (np. Cooke, droższe Zeissy)
- Tak samo wyglądający bokeh dla każdej ogniskowej
- bezstopniowa przysłona, kilkunasto listkowa
- Precyzyjny pierścień ostrości, nie raz o obrocie ponad 300 stopni + precyzyjnie nanoszone skale z jednej i z drugiej strony obiektywu
- Powtarzalność, tzn większość obiektywów filmowych ma tą samą budowę co sprawia, że zmieniając obiektyw z 35mm na np. 85mm nie musimy jeszcze raz konfigurować raili, matteboxa i innego osprzętu. Plug & play.
- Ten sam rozkład masy dla każdego obiektywu z serii - bardzo ważne przy pracy na steadicamie/gimbalu. Operator nie musi po zmianie obiektywu jeszcze raz kalibrować urządzenia, a jeśli musi są to delikatne tweaki.
- Powtarzalny kolor, weźcie sobie dwa fotograficzne Canony i dwa filmowe Canony. W przypadku pierwszych moga być różnice w renderowaniu kolorów, w obiektywach filmowych jest to niedopuszczalne.
Dlatego za obiektyw foto płacimy 200usd a filmowy 4000usd
Aż sprawdziłem z ciekawości, Ten nowy 20mm ma takie same wymiary/wagę co np. 85mm t1.3. Canony wcale nie są tak drogie jeśli chodzi o serię do wideo
@Matt
Nie powstanie bo ma całkowicie inną konstrukcje optyczną i mechaniczna.
W porównaniu z czym inną?
@Matt
"Ja ( dwukrtonie! ) o obiektywie typowo fotograficznym który BYĆ MOŻE powstanie na bazie projektu tego obiektywu kinematograficznego"
A Borat ci pisze, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Schemat optyczny obiektywu kinematograficznego nie będzie bazą dla szkła foto, to są zupełnie inne założenia projektowe.
Ten obiektyw pewnie nie pokrywa FF, stąd takie szalone parametry