Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon CN-E 20 mm T1.5 L F

Canon CN-E 20 mm T1.5 L F
28 marca
2018 18:19

Firma Canon poinformowała o wprowadzeniu do oferty nowego obiektywu kinematograficznego CN-E 20 mm T1.5 L F, przeznaczonego do realizacji nagrań w jakości 4K.

Informacja prasowa

Canon prezentuje najnowszy superszybki wielkoformatowy obiektyw CN-E20mm T1.5 L F do nagrań w jakości 4K.

Warszawa, 28 marca 2018 r. – Canon rozszerza portfolio wysokiej jakości zaawansowanych obiektywów wielkoformatowych do zastosowań filmowych o szerokokątny model CN-E20mm T1.5 L F. Zaawansowane elementy optyczne i kompaktowa budowa sprawiają, że obiektyw pozwala rejestrować niezwykle ostry obraz w jakości 4K bez żadnych kompromisów. Zobacz całe portfolio filmowych obiektywów Canon.

Oszałamiająca jakość obrazu

CN-E20mm T1.5 L F wyposażono w soczewki asferyczne o dużej średnicy oraz szkło z dyspersją anomalną, które skutecznie eliminują aberrację chromatyczną, pozwalając uzyskać obraz o wysokiej rozdzielczości od środka do brzegów kadru. Maksymalny otwór przysłony T1,5 umożliwia rejestrowanie obrazu w jakości 4K nawet w trudnych warunkach oświetleniowych, co doskonale sprawdza się w filmach dokumentalnych i przyrodniczych.

Dla uzyskania kreatywnych ujęć i miękkiego rozmycia tła CN-E20mm T1.5 L F zawiera 11-listkową przysłonę, która pozwala generować płynny, niemal trójwymiarowy efekt bokeh i niską głębię ostrości. System regulacji ostrości dodatkowo redukuje tzw. oddychanie obiektywu (focus breathing), dzięki czemu ogranicza zniekształcenia podczas nagrywania i zapewnia bardziej spójne nagrywanie.

Canon CN-E 20 mm T1.5 L F

Kompatybilność i funkcjonalność systemu EOS

Rejestrując obraz w formacie 35 mm, obiektyw CN-E20mm T1.5 L F został zaprojektowany pod kątem kompatybilnych kamer filmowych EOS (m.in. najnowszej kamery filmowej EOS C700 FF) oraz lustrzanek cyfrowych z mocowaniem EF (jak choćby pełnoklatkowego modelu EOS-1D C). Wbudowany, gumowy pierścień na złączu obiektywu chroni konstrukcję przed zachlapaniem, dzięki czemu obiektyw sprawdzi się w trudnych warunkach nagraniowych. Mocowanie obiektywu CN-E20mm T1.5 L F jest zgodne z całą gamą obiektywów filmowych Canon z serii EF. Zamontowane z przodu fosforyzujące wskaźniki zapewniają lepszą widoczność w warunkach słabego oświetlenia, a wyświetlana na pierścieniu ostrości odległość od obiektów z prawej i lewej strony daje lepszą kontrolę operatorowi podczas nagrania. Kąt obrotu pierścienia CN-E20mm T1.5 L F wynosi 300 stopni, co pozwala na precyzyjne ostrzenie. Optymalna ekspozycja i balans bieli naturalnego światła gwarantują doskonałe ujęcia na każdym razem. Informacje wyświetlane w wizjerze dodatkowo umożliwiają użytkownikom łatwe lokalizowanie nagrań, usprawniając proces edycji i postprodukcji.

Canon CN-E20mm T1.5 L F kluczowe funkcje:

  • Superszybki obiektyw filmowy 4K o ogniskowej 20 mm
  • 118,4 mm długości i waga 1,2 kg
  • Maksymalny otwór przysłony T1,5
  • Doskonała jakość obrazu
  • Wysokiej jakości trwałe elementy optyczne


Komentarze czytelników (15)
  1. Matt
    Matt 28 marca 2018, 18:53

    Ciekawe czy pojawi się wersja z autofocusem do lustrzanek. Mimo że to obiektyw kinematograficzny to waży 1,2kg, czyli niewiele więcej niż Sigma 20 1.4. Jeśli przeskalować wagę z innych szkieł CN-E, to są one ok. 2x cięższe od odpowiedników EF.

  2. Bahrd
    Bahrd 28 marca 2018, 20:14

    Ano, zwłaszcza, że kamery serii Cinema też mają DP AF, więc i tam wersje z silnikiem AF mogłyby być wykorzystane.

  3. fanmario
    fanmario 29 marca 2018, 00:14

    @Matt T 1,5, 1,2 kg być może pojawi się z lepszym światłem dla pakerów.

  4. Matt
    Matt 29 marca 2018, 06:25

    W przypadku ogniskowej 35mm CN-E jest około 2x cięższy od 35L II. Jeśli iść tym tropem 20mm 1.4 L też powinna być znacząco lżejsza i niekoniecznie przeznaczona dla pakerów :)

  5. 29 marca 2018, 08:52

    Akurat w przypadku kinematografii waga obiektyw nie ma większego znaczenia bo nikt z tym nie biega kilka godzin dziennie i nie nosi sprzętu w plecaku.

    Kamery montuje się na statywach, wózkach, "kranach" czy innych zautomatyzowanych uchwytach. Nawet do zdjęć "z ręki" używa się specjalnej stabilizowanej uprzęży na ramiona a takiej ujęcia to góra kilka minut.

    Przejeb.. mają tylko reporterzy ale ci nie używają innych kamer i szkieł :)

  6. Matt
    Matt 29 marca 2018, 09:11

    Dlatego widzę w tym szkle szansę na rozsądne wagowo szkło reporterskie do lustrzanek, gdzie może uda się nieco zejść z wagi i zrobić szkło poręczniejsze od Sigmy 20mm 1.4

  7. 29 marca 2018, 10:42

    O czym ty pieprzysz jakie reporterskie szkło do lustrzanek? To obiektyw kinematograficzny zupełnie inaczej zbudowany kosztujący ponad 4200$. O jakiej konkurencji dla Sigmy 20mm mowa?

  8. zbytek3
    zbytek3 29 marca 2018, 11:58

    A mnie jedno zastanawia :
    cyt przeznaczonego do realizacji nagrań w jakości 4K koniec cytatu.
    Po co komu teraz nowy obiektyw 4K jesli wiekszosc kamer profi jest juz 5.9K albo wyzej...? Moze jakis test rozdzielczosci? porownanie

  9. Matt
    Matt 29 marca 2018, 12:07

    @Borat
    Twoje umiejętności czytania ze zrozumieniem porażają. Ja ( dwukrtonie! ) o obiektywie typowo fotograficznym który BYĆ MOŻE powstanie na bazie projektu tego obiektywu kinematograficznego a Ty z uporem godnym lepszej sprawy dalej swoje.

    Pieprzyć to sobie możesz...zupę.

  10. michasacuer
    michasacuer 29 marca 2018, 12:09

    Dlaczego obiektywy kinematograficzne są takie drogie?

    - Bardzo często zerowa dystorsja i winietowanie (np. Cooke, droższe Zeissy)
    - Tak samo wyglądający bokeh dla każdej ogniskowej
    - bezstopniowa przysłona, kilkunasto listkowa
    - Precyzyjny pierścień ostrości, nie raz o obrocie ponad 300 stopni + precyzyjnie nanoszone skale z jednej i z drugiej strony obiektywu
    - Powtarzalność, tzn większość obiektywów filmowych ma tą samą budowę co sprawia, że zmieniając obiektyw z 35mm na np. 85mm nie musimy jeszcze raz konfigurować raili, matteboxa i innego osprzętu. Plug & play.
    - Ten sam rozkład masy dla każdego obiektywu z serii - bardzo ważne przy pracy na steadicamie/gimbalu. Operator nie musi po zmianie obiektywu jeszcze raz kalibrować urządzenia, a jeśli musi są to delikatne tweaki.
    - Powtarzalny kolor, weźcie sobie dwa fotograficzne Canony i dwa filmowe Canony. W przypadku pierwszych moga być różnice w renderowaniu kolorów, w obiektywach filmowych jest to niedopuszczalne.

    Dlatego za obiektyw foto płacimy 200usd a filmowy 4000usd

  11. michasacuer
    michasacuer 29 marca 2018, 12:16

    Aż sprawdziłem z ciekawości, Ten nowy 20mm ma takie same wymiary/wagę co np. 85mm t1.3. Canony wcale nie są tak drogie jeśli chodzi o serię do wideo

  12. 29 marca 2018, 16:37

    @Matt

    Nie powstanie bo ma całkowicie inną konstrukcje optyczną i mechaniczna.

  13. PDamian
    PDamian 29 marca 2018, 20:53

    W porównaniu z czym inną?

  14. mate
    mate 30 marca 2018, 09:34

    @Matt
    "Ja ( dwukrtonie! ) o obiektywie typowo fotograficznym który BYĆ MOŻE powstanie na bazie projektu tego obiektywu kinematograficznego"

    A Borat ci pisze, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Schemat optyczny obiektywu kinematograficznego nie będzie bazą dla szkła foto, to są zupełnie inne założenia projektowe.

  15. michasacuer
    michasacuer 30 marca 2018, 11:00

    Ten obiektyw pewnie nie pokrywa FF, stąd takie szalone parametry

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.