Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe

Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
3 lipca
2018 18:08

Kolejnym budżetowym obiektywem Nikona, który trafił ostatnio do naszej redakcji jest Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych tym instrumentem podłączonym do Nikona D500.

Wszystkie prezentowane zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy dostępny poziom wyostrzania i kompresji.

Zdjęcia przykładowe

Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 300 mm, f/6.3, exp. 1/250 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 11.84 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 200 mm, f/5.3, exp. 1/160 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 11.34 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 135 mm, f/4.8, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 10.66 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 70 mm, f/4.5, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 13.33 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 240 mm, f/6.0, exp. 1/100 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 9.49 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 135 mm, f/4.8, exp. 1/200 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 11.42 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 70 mm, f/4.5, exp. 1/250 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 11.91 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 300 mm, f/9.0, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 10.79 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 300 mm, f/6.3, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 10.83 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 300 mm, f/6.3, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 10.16 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 300 mm, f/6.3, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 9.88 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 195 mm, f/5.3, exp. 1/1250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 10.81 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 240 mm, f/6.3, exp. 1/1250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 10.56 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 135 mm, f/4.8, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 10.63 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 195 mm, f/6.3, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 10.13 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 14.59 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 155 mm, f/8.0, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 14.4 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 70 mm, f/11.0, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 13.05 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 150 mm, f/5.0, exp. 1/2000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 13.2 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 300 mm, f/11.0, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 13.04 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 86 mm, f/8.0, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 12.98 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 200 mm, f/8.0, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 12.78 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 300 mm, f/8.0, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 13.05 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 210 mm, f/8.0, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 13.87 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 130 mm, f/4.8, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 12.37 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 200 mm, f/9.0, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 11.39 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 125 mm, f/7.1, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 14.11 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 70 mm, f/4.5, exp. 1/1600 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 12.8 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/1600 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 11.53 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 100 mm, f/8.0, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 11.88 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 135 mm, f/5.6, exp. 1/1250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 15.59 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 200 mm, f/11.0, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 11 MB
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D500
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5568 x 3712 pix, 11.09 MB


Komentarze czytelników (59)
  1. ciszy
    ciszy 3 lipca 2018, 18:39

    Jak na moje to d... nie urywa. Nie wiem po ile on chodzi ale jeżeli do 1500zł to może być...

  2. AlfredN
    AlfredN 3 lipca 2018, 19:29

    Obejrzałem zdjęcia i zamówiłem go sobie. Jak na obiektyw po cashbacku za 570zł to rewelacja!

  3. cedrys
    cedrys 3 lipca 2018, 19:29

    W pierwszym wyrazie pierwszego zdania brak "m" na końcu. Ponadto powinno być jest Nikkor a nie był - język polski to nie angielski.

  4. Arek
    Arek 3 lipca 2018, 19:45

    cedrys - dzięki. Poprawione.

  5. focjusz
    focjusz 3 lipca 2018, 19:53

    znów to samo - niech mi ktoś wytłumaczy po co tak szeroki pierścień zoom i tak daleko i maciupki af ?

  6. focjusz
    focjusz 3 lipca 2018, 19:57

    oczywiście + za cenę 900pln za takiego zooma nawet kitowego to jakby nowa jakość i faktycznie ciężka do przebicia przez jakiegokolwiek bezlusterkowca

  7. tripper
    tripper 3 lipca 2018, 20:15

    No szału nie ma delikatnie mówiąc, na 300mm jest po prostu słabiutko. Ale jak na cenę spojrzałem, to nie dziwota. W sumie nawet spoko za dziewięć stówek.

  8. ciszy
    ciszy 3 lipca 2018, 21:50

    No za tą cenę to fajne szkiełko. Nie powiem w systemie sony brakuje takiego szkiełka...

  9. Myszowor
    Myszowor 3 lipca 2018, 22:09

    Mam ten obiektyw i jest lepszy optycznie na 300mm od wszystkich dotychczasowych Nikkorów na DX, a cena 570zł za szkło systemowe z 2 letnią gwarancją to jak rozdawanie za darmo.

  10. mancebo
    mancebo 3 lipca 2018, 22:55

    Kolejny Nikonowski szrot...
    Takie szkła się robi z resztek stałek... lub niewypałów.

    Mamy rok 2018, a podajemy jakość gorszą od obiektywów z lat gdzie produkowało się Heliosy w ZSRR lub NRD

    Brak mi słów... na co oni te szroty robią?

  11. Fotoreporter
    Fotoreporter 3 lipca 2018, 23:03

    Coś czuję, że kilka osób będzie musiało odszczekać swoje słowa :P

  12. PDamian
    PDamian 3 lipca 2018, 23:03

    Kiedyś tam zrobiłem listę (znaczących) zaległości optyczne nikonowych
    i brakuje jeszcze
    AF-P NIKKOR 70-300mm f/4.5-5.6E ED VR
    AF-S Fisheye 8-15 mm f/3.5-4.5E ED
    AF-S 70-200 mm f/2.8E FL ED VR
    i AF-S 200–500 mm f/5.6E ED VR
    ... na dzień dzisiejszy.

  13. Fotoreporter
    Fotoreporter 3 lipca 2018, 23:08

    @PDamian
    Testu takiej 400 czy 800 FL byś nie przeczytał? ;)

  14. JdG
    JdG 3 lipca 2018, 23:26


    @focjusz (za cenę 900pln za takiego zooma nawet kitowego to jakby nowa jakość i faktycznie ciężka do przebicia przez jakiegokolwiek bezlusterkowca):

    M.Zuiko 40-150/F4-5,6 jest lepszy, i jaśniejszy nieco, no i za 700 PLN tylko

  15. PDamian
    PDamian 3 lipca 2018, 23:32

    Skąd się biorą jdg-skamilopodobni?
    [pytanie retoryczne}

  16. wzrokowiec
    wzrokowiec 3 lipca 2018, 23:32

    Mam pytanie do ludzi, którzy mają albo znają ten obiektyw:
    Czy on również gubi odległość przy zmianie ogniskowej?
    Bo kit AF-P 18-55 gubi okrutnie :(

  17. Fotoreporter
    Fotoreporter 3 lipca 2018, 23:33

    @JdG
    "M.Zuiko 40-150/F4-5,6 jest lepszy, i jaśniejszy nieco"
    Naprawdę Ci nie wstyd tak się publicznie ośmieszać?

  18. Arek
    Arek 4 lipca 2018, 00:19

    PDamian - ja doskonale znam tę listę. Tyle, że nie wszystko zależy ode mnie.
    Ale nadrabiam powoli.

  19. JdG
    JdG 4 lipca 2018, 00:39


    @Fotoreporter (Naprawdę Ci nie wstyd tak się publicznie ośmieszać?):

    a co? nie jest jaśniejszy? lepszość, zgodzę się, w chwili obecnej trudna jest do udowodnienia, co jednak nie wyklucza mojej opinii.

  20. JdG
    JdG 4 lipca 2018, 00:42

    Aha! to jest DX, więc faktycznie ów M.Zuiko nie do końca mu odpowiada w zakresie pola widzenia. Cóż, nobody is perfect.

  21. Myszowor
    Myszowor 4 lipca 2018, 07:05

    wzrokowiec - nie kręcę filmów, ale jak prze ogniskuję to ustawia ostrość na bieżąco i nic nie gubi (D7500), silnik cichutki i szybki, celny.

  22. wzrokowiec
    wzrokowiec 4 lipca 2018, 09:16

    @Myszowor
    Dzięki za odzew!
    Nie jestem pewien, czy się dobrze rozumiemy, więc rozwinę temat.
    Od wielu lat mam ustawione ustawianie ostrości AF-On pod kciukiem, a spust migawki służy mi tylko do pstryknięcia, żadnego AF-a tam już nie mam.
    I teraz przypuśćmy, że ustawię ostrość przy ogniskowej 300 mm, potem przestawię ją na 100 mm i wcisnę spust migawki. Oczekuję, że ostrość będzie ustawiona dokładnie tam, gdzie chciałem. Niestety obiektyw AF-P 18-55 w tej sytuacji dawał kompletnie nieostre zdjęcie. Chciałbym wiedzieć, czy inne AF-P też mają taką wadę.

  23. Betelgeuse
    Betelgeuse 4 lipca 2018, 09:59

    @wzrokowiec
    To nie jest zoom filmowy byś takie cuda mógł mieć (utrzymanie punktu ostrości w tym samym miejscu/odległości podczas zmiany ogniskowej).
    Owszem, niektóre zoomy foto będą się sprawowały lepiej, inne gorzej, ale generalnie żaden nie jest konstruowany tak, by spełniać ten warunek.

  24. Betelgeuse
    Betelgeuse 4 lipca 2018, 10:00
  25. tempor
    tempor 4 lipca 2018, 10:01

    Jak na tę cenę jest dobrze, chociaż AF jak to w lustrzankach - nieprzewidywalny.
    Pierwsze dwa zdjęcia - 300 mm wyostrzone na model polonu, 200 mm - wyostrzone na twarz Curie-Skłodowskiej. Ciekawe, jaki był zamiar...

  26. wzrokowiec
    wzrokowiec 4 lipca 2018, 10:27

    @Betelgeuse
    "Owszem, niektóre zoomy foto będą się sprawowały lepiej, inne gorzej, ale generalnie żaden nie jest konstruowany tak, by spełniać ten warunek."

    Nie wiem, może mam szczęście, ale dotychczas wszystkie moje Nikkory ten warunek spełniały. I duże i małe.

  27. dranio
    dranio 4 lipca 2018, 11:28

    Po co wydawać nawet 100 zł na wyrób marnej jakości?

  28. paman
    paman 4 lipca 2018, 11:37

    Taka sama sieczka w bokeh jak przy poprzedniej wersji. Tamten sprzedałem, tego nie mam zamiaru kupować...

  29. PDamian
    PDamian 4 lipca 2018, 11:56

    To obiektyw za 1000 złotych
    którym można zrobić ptaszka i detal np. architektoniczny.

    Wystarczy żeby był lepszy od poprzednika 55-300mm.

    Co ciekawe ma 1 soczewkę ED link
    gdy poprzednik miał dwie link

  30. JdG
    JdG 4 lipca 2018, 12:08

    >> którym można zrobić ptaszka i detal np. architektoniczny.

    ma tylko tę jedną niepokojącą cechę, że jest raczej ciemny - powyżej 5,6 to już wyzwanie dla AF, zwłaszcza (zdaje się) kontrastowego, i z tym ptaszkiem mogą być problemy. Chyba, że struś.

  31. PDamian
    PDamian 4 lipca 2018, 12:12

    Parametry: 300 mm, f/6.3 link

  32. focjusz
    focjusz 4 lipca 2018, 12:20

    @Jag Kupisz do niego D500 ( AF działa do f8 ) i po problemie :P

  33. komor
    komor 4 lipca 2018, 12:29

    Robią drogie obiektywy, źle - serce góry, klejnot itd. Robią tanie, też źle - bo badziew, plastik i f/6.3. Nie dogodzisz. ;)

  34. Betelgeuse
    Betelgeuse 4 lipca 2018, 12:31

    @wzrokowiec
    Jak dla sporej odległości ostrzenia to może i tak.
    Zależy też to dana osoba rozumie przez "ostre"

  35. PDamian
    PDamian 4 lipca 2018, 12:46


    Różnica między f/5,6 a f/6,3 to 1/3 EV -czyli symbolicznie.
    Czy ktoś pisze, że obiektyw f/2 jest ciemny bo powinien mieć f/1,8?
    [tu różnica też wynosi 0,333 EV]

  36. wzrokowiec
    wzrokowiec 4 lipca 2018, 13:26

    @Betelgeuse
    "Zależy też to dana osoba rozumie przez ostre"

    Oczywiście nie mierzyłem rozdzielczości Imatestem, tylko oceniłem na powiększeniu jako wystarczająco ostre.

    "Jak dla sporej odległości ostrzenia to może i tak."

    Wręcz przeciwnie. Testowałem je dla minimalnej odległości ostrzenia i dla typowej odległości roboczej ok. 3 m.

    Zatem polecam Nikkory.

  37. bartix82
    bartix82 4 lipca 2018, 13:29


    @JdG (cyt.)

    "M.Zuiko 40-150/F4-5,6 jest lepszy, i jaśniejszy nieco, no i za 700 PLN tylko "


    "a co? nie jest jaśniejszy? lepszość, zgodzę się, w chwili obecnej trudna jest do udowodnienia, co jednak nie wyklucza mojej opinii. "

    "ma tylko tę jedną niepokojącą cechę, że jest raczej ciemny - powyżej 5,6 to już wyzwanie dla AF, zwłaszcza (zdaje się) kontrastowego, i z tym ptaszkiem mogą być problemy."


    Naprawdę? Tu też? Pod tanim plastikowym zumem dla amtora trzeba lobbować optykę olympusa?
    Przecież na końcu optykę olka podpina się pod bagnet m43, to jednak jest różnica jak to wypada na obrazku w stosunku do takiego d7200 czy d500 :P

    komor
    4 lipca 2018, 12:29

    "Robią drogie obiektywy, źle - serce góry, klejnot itd. Robią tanie, też źle - bo badziew, plastik i f/6.3. Nie dogodzisz. ;)"

    zagadzam się w 100%





  38. Myszowor
    Myszowor 4 lipca 2018, 17:26

    Posiadałem 55-300 i porównałem do AF-P 70-300, na każdej ogniskowej ten nowy był ostrzejszy, nawet po przymknięciu 55-300 do 6,3 jest zauważalna różnica w zdjęciach na korzyść nowego, myślałem że na cashbacka poczekam długo a po tygodniu 430zł wróciło na konto (kupiłem za 999zł).
    Jestem ciekawy co w testach Optycznych wyjdzie.

  39. Chocobo
    Chocobo 4 lipca 2018, 17:29

    tyle emocji przy obiektywie z 2016 ;)))))))))

  40. karp1225
    karp1225 4 lipca 2018, 18:14

    Cały czas focę na F/6,3 czy to przed wschodem,w deszczu czy śniegu i nie mam najmniejszych problemów z AF .

  41. tripper
    tripper 4 lipca 2018, 18:30

    @Fotoreporter 3 lipca 2018, 23:33
    > @JdG
    > "M.Zuiko 40-150/F4-5,6 jest lepszy, i jaśniejszy nieco"
    "Naprawdę Ci nie wstyd tak się publicznie ośmieszać?"

    A co, coś źle napisał? Jedyna dziura w jego komentarzu to fakt, że Olek to nie jest jednak odpowiednik tego Nikkora, bo to tylko ekwiwalent 300mm, a ten Nikkor to ekwiwalent 450mm na małym obrazku. Więc nie ta klasa obiektywu, moim zdaniem. Bliższym odpowienikiem by był Panasonic 45-200, ale ten ma bardzo kiepską reputację więc bym się nie spodziwał że jest lepszy od tego Nikkora.

    Ale reszta się zgadza. Olek na najdłuższym końcu jest lepszy niż ten Nikon na najdłuższym końcu. Na 150mm i pełnej dziurze wygląda mniej więcej tak jak ten Nikon na 200mm i f/8.

    A f/5.6 jest jaśniejsze niż f/6.3.

  42. Doc1965
    Doc1965 4 lipca 2018, 21:21

    @tripper
    Nie wiem jak Tobie, mnie tu Posłańcem zapachniało 😉
    Już się nie mogę doczekać, panowie spotkają się pod budką z piwem, będą sobie potakiwać 😂😂😂

    @PDamian
    A co na tej fotce niby jest? Ostrość? Mnóstwo detali? Jak na taką matrycę, to przyznam, porażka. Ile ten D500 kosztuje? Toż to FF już taniej można kupić. 😉

  43. PDamian
    PDamian 4 lipca 2018, 22:50

    Spotkanie Koła Gospodyń i Szafiarek m4/3?

  44. Doc1965
    Doc1965 5 lipca 2018, 00:14

    Raczej Klub Sąsiada Janusza z Paskiem w Te-De-iku.
    Przynależność do tej eksluzywnej organizacji tylko dla posiadaczy IQ odwrotnie proporcjonalnym do wielkości matrycy 😂😂😂

  45. dzemski
    dzemski 5 lipca 2018, 07:57

    D..y nie urywa, nie widzę szczególniej różnicy w jakości obrazka względem starego śrubokręta bez VR. Ale jak za tę cenę to może być.

  46. mate
    mate 5 lipca 2018, 09:34

    @wzrokowiec
    "Nie wiem, może mam szczęście, ale dotychczas wszystkie moje Nikkory ten warunek spełniały. I duże i małe. "

    Bajki opowiadasz, żaden współczesny zoom Nikona nie jest parafokalny. Ponoć starsze MF 25-50/4 i MF 80-200/4 i Micro 70-180 były.

  47. bartix82
    bartix82 5 lipca 2018, 09:45


    @Doc1965
    "Przynależność do tej eksluzywnej organizacji tylko dla posiadaczy IQ odwrotnie proporcjonalnym do wielkości matrycy 😂😂😂 "

    I uwazasz, że to co napisałeś jest na poziomie człowieka z wyższym iq?

  48. tripper
    tripper 5 lipca 2018, 10:24

    @PDamian

    Człowiek z klasą, jak zawsze.

    😂😂😂

  49. Flash69
    Flash69 5 lipca 2018, 11:57

    Może głupie pytanie ale czy najnowszy FW do D5200 - 1.03 jest już kompatybilny z tym szkłem?

  50. wzrokowiec
    wzrokowiec 5 lipca 2018, 14:01

    @mate
    "Bajki opowiadasz, żaden współczesny zoom Nikona nie jest parafokalny."

    Nie zamierzam dyskutować z teorią. Od zawsze ustawiam ostrość na najwęższym kącie obiektywu. Fotografuję tak od momentu kupienia pierwszego zooma (Yashica 35-70) i jestem bardzo zadowolony z efektów. Gdyby któryś z moich zoomów AF-S gubił ostrość, zauważyłbym to od razu - tak, jak zauważyłem pierwszego dnia używania obiektywu AF-P.

  51. mate
    mate 5 lipca 2018, 14:17

    @wzrokowiec
    "Nie zamierzam dyskutować z teorią."

    Aha, czyli Nikon twierdząc, że obecnie nie ma w ofercie żadnego obiektywu parafokalnego, teoretyzuje?

    "Gdyby któryś z moich zoomów AF-S gubił ostrość"

    Nie gubił ostrość, tylko przesuwał płaszczyznę ostrości wraz ze zmianą ogniskowej. Tak ma pewnie z 99% obiektywów fotograficznych na rynku. Parafokalność to domena szkieł kinematograficznych, bo tam przesuwanie płaszczyzny ostrości wraz z ogniskową dyskwalifikowałoby taki obiektyw. W foto to nie ma aż takiego znaczenia (podobnie jak oddychanie szkła). Oczywiście owo przesunięcie może być różne i zależy od konkretnej konstrukcji, natomiast to, że jesteś zadowolony z efektów nie znaczy, że zjawisko nie występuje.

  52. wzrokowiec
    wzrokowiec 5 lipca 2018, 14:39

    @mate
    Próbuję Ci tylko powiedzieć, że naprawdę nie interesuje mnie, jakiego typu mam obiektywy, ani nawet czy to "zjawisko występuje". Wybacz, ale interesuje mnie wyłącznie czy jestem zadowolony z efektów, czy nie.
    A mam wrażenie, że jest dokładnie odwrotnie niż mówi teoria. Kiedy próbuję ustawić ostrość na szerokim kącie, to jestem niezadowolony z efektów. Elementy otoczenia są po prostu za małe dla autofokusa i często ustawia on ostrość gdzie indziej niż potrzebuję. Ostrzenie na zoomie bardzo pomaga ustawić ostrość dokładnie tam, gdzie chcę. Zawsze tak robię fotografując choćby nowym Nikkorem 55-200: ustawiam ostrość na 200 mm, a potem przekadrowuję na 55 mm i robię zdjęcie.

  53. tripper
    tripper 5 lipca 2018, 17:17

    @wzrokowiec
    "Zawsze tak robię fotografując choćby nowym Nikkorem 55-200: ustawiam ostrość na 200 mm, a potem przekadrowuję na 55 mm i robię zdjęcie."

    Wow. Serio?

    Czy to jest powszechna praktyka przy użytkowaniu Nikonów? Bo trochę mi się wierzyć nie chce.

    Bo konieczność takich wygibasów jakie opisujesz, żeby uzyskać ostre zdjęcia byłaby dla mnie nie do zaakceptowania i dyskwalifikowało by aparat całkowicie. Ok, może są sytuacje w których taka gimnastyka byłaby pomocna, ale "zawsze"? Dla mnie to bardziej wygląda, że coś jest nie tak albo z Twoim aparatem albo obiektywem.

    Po prostu nie chce mi się wierzyć, że taki Nikon 55-200 nie jest użyteczny z AF na szerokim końcu.

  54. wzrokowiec
    wzrokowiec 5 lipca 2018, 23:50

    @tripper
    "nie chce mi się wierzyć, że taki Nikon 55-200 nie jest użyteczny z AF na szerokim końcu."

    Może nie wyraziłem się jasno.
    To nie jest kwestia obiektywu. Chodzi o sytuację, gdzie szczegóły w kadrze są mniejsze od pola AF. Wtedy aparat nie wie, na co chcę ustawić ostrość i wybiera element bliższy lub bardziej kontrastowy. Po przybliżeniu mogę się z nim w tej sprawie dogadać dokładniej.

  55. wzrokowiec
    wzrokowiec 5 lipca 2018, 23:52

    @tripper
    "może są sytuacje w których taka gimnastyka byłaby pomocna, ale zawsze?"

    A robię tak zawsze, wyłącznie dlatego, że się tak przyzwyczaiłem. Naprawdę robię to już podświadomie i odruchowo...

  56. Myszowor
    Myszowor 6 lipca 2018, 07:13

    Jeśli masz wciśnięty cały czas AF-S to będzie wszystko ok, jeśli nie to musisz się odzwyczaić ;).

  57. wzrokowiec
    wzrokowiec 6 lipca 2018, 09:26

    @Myszowor

    W ogóle nie używam trybu AF-S. Mam ustawiony na stałe tryb AF-C 3D. Włączam go niezależnie kciukiem, kiedy potrzebuję ustawić ostrość.

  58. wzrokowiec
    wzrokowiec 6 lipca 2018, 09:27

    @Myszowor

    I prędzej rzucę fotografię niż się odzwyczaję ;)

  59. tripper
    tripper 6 lipca 2018, 18:20

    @wzrokowiec

    Ok, teraz rozumiem. Czyli to nie z konieczności.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.