Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - zdjęcia przykładowe
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem Samyang AF 24 mm f/2.8 FE, który został podpięty do aparatu Sony A7R II. Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy poziom wyostrzania.
Zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 28.47 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 21.03 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 28.97 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.91 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 29.25 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.97 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.25 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 29.06 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 30.03 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/11.0, exp. 1/125 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.19 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 24.38 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 31.53 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.25 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.88 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.31 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 23.16 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/1000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 22.44 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/320 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.31 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/11.0, exp. 1/250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 22.69 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 22.28 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/320 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.25 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/500 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 23.09 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/125 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 22.84 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/2500 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 23.53 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Tak jakby winietował troszeczkę...
Ta winieta jest widoczna nawet na miniaturkach :/
Producenci nie idźcie drogą zmniejszania gabarytów, bo kończy się to tak, jak na załączonym obrazku.
Nie wiem czy kiedyś widziałem tak gigantyczną winietę, a to tylko szkło f/2.8.
no jak patrze na to f/2.8 to cisnie mi sie na usta "looo panie, a kto tu panu tak sp...l"...
i nie do konca rozumiem, po co mialbym kupowac szklo f/2.8 skoro ono tak naprawde nie ma f/2.8 tylko je do f/4 trzeba przymknac zeby cokolwiek z tych rogow wynikalo. to juz chyba lepiej zoomem f/4 temat obrocic :/
Małe, zgrabne i na FF - musi winietować. Prawa fizyki.
Swoją drogą Wam trudno dogodzić. Sigma robi wielkie szkło z dobrze skorygowanym winietowaniem, to pojawiają się komentarze, że wielki kloc. Samyang robi małe szkiełko, to płacz że za małe i z dużą winietą...
Nawet dosyć ostre to to! Ciekawe jak pod słońce ale ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony
Aha. I w centrum, nawet na f/2.8 jest OK. Brzegi to inna sprawa, bo przy małych szkłach - znów prawa fizyki swoje wymuszają. To obiektyw, dla tych którzy rozumieją jego ograniczenia. I tak, zgadza się, dobrym 24-70mm f/2.8 może i da się czasami osiągnąć lepsze efekty. Ale trzeba pamiętać ile kosztuje taki zoom, jakie ma rozmiary i ile waży.
@Zelber
"Nie wiem czy kiedyś widziałem tak gigantyczną winietę"
Proszę bardzo :)
link
"a to tylko szkło f/2.8."
Taki koszt miniaturyzacji, Canon 40/2.8 STM też winietuje ponad 2 EV, a ma łatwiej ze względu na kąty widzenia.
link
Dla leniwych :)
Warto porównać wagę i rozmiary. Można też zwrócić uwagę na średnicę filtrów.
@Arek, rozumiem, że szykuje się test w najbliższym czasie po wakacjach ;-) ?
W sumie nie ma niespodzianki. Ogromna winieta, paskudny bokeh i na pełnej dziurze ostro tylko w centrum.
Ale za to ta ostrość w centrum już jest dobra od pełnej dziury, a po przymknięciu wygląda, że to maleństwo daje radę w całym kadrze. Na 24mp matrycy to w ogóle powinno spoko być.
A mi się podoba. Małe, lekkie, tanie i nawet ostre w centrum na 2.8.
Willy - tak. Nie znam terminu dokładnej publikacji, bo w sierpniu mam 2 tygodniowe wypady urlopowe i to trochę dezorganizuje pracę, ale pełny test jest w najbliższych planach.
chyba jest ostry od 2,8, nawet przy brzegu, ale winieta ogromna, widoczna nawet przy 5,6. Pewnie da się to software'owo skorygować, jednak optymalnie by było, gdyby fotka "prosto z puszki" była OK, więc nie wszyscy to "kupią".
Pal licho winieta, ale bokeh naprawdę nieprzyjemny.
@Mociarty
No czy ja wiem, dramatu raczej nie ma. link
Porównanie ceny z markowym 24-70/2.8 jest od czapy.
Ile tych Samyangów FE: 24 i 35 f/2.8 można kupić za cenę Tamrona RXD 28-75/2.8
...czy 24-70/2.8 VC?
Poza tym mam wątpliwości czy może on ostrością na brzegu konkurować nawet z tańszymi markowymi 24-70/4.
WInietowanie jakoś mnie nie zaskakuje, nie spodziewałem się niczego innego. Kupię na pewno, z moja A9 będzie fajnym kompanem podróży. Mam tylko nadzieję, że poprawią AF względem małej 35-tki.
Czepianie tego pseudowyrobu do A9 to profanacja.
No pewnie, jak to będzie wyglądać jak ktoś zrobi dobre zdjęcia a się nie nanosi. Jeszcze zwolennikom podpinania gripów dla szpanu popękają żyłki.
@ JdG
''ale winieta ogromna, widoczna nawet przy 5,6. Pewnie da się to software'owo skorygować, jednak optymalnie by było, gdyby fotka "prosto z puszki" była OK, więc nie wszyscy to "kupią".''
Można się szarpnąć na odpowiednik zeissa i aparat sobie sam skoryguje wszystkie wady optyczne. A i nie wiem co samyang umie, może potrafi udawać jakieś szkło aby być korygowanym przez puszkę albo się dogadali z sony i korekcja aparatowa zadziała.
@Zelber
"Nie wiem czy kiedyś widziałem tak gigantyczną winietę"
link
Co powiesz na 3,6EV na małym detektorze? ;)
Podoba mi się ten sprzęcik, tak akurat wpisuje się w koncepcję kompaktowego systemu bezlusterkowego.
Nawiązując do tego co napisał wcześniej Arek, że f/1.4 duże i ciężkie a f/2.8 za ciemne - to powiem że jak dla mnie obiektywy klasy f/1.8 czy f/2, oczywiście o różnych ogniskowych, są chyba takim złotym środkiem. Nie są bardzo ciężkie, nie są ciemne, tło rozmażą i zwykle będą rozsądnie ostre.
Wole skorygować winietę i mieć szkiełka, które schowam do kieszeni bluzy niż targać plecak z Sigmami.
wg mnie dosc fajne szkielko, winiete mozna skorygowac a bokeh nie jest taki zly wcale (w koncu to jest 2.8)... jednak szkoda, ze to jest 2.8, bo stalki powinny w mojej opinii byc min 2.0
Powiedzmy szczerze ten obiektyw to lipa !
A mi się podoba. Małe, zgrabne, ostre w centrum, ładnie tło rozmywa, a dzięki winiecie ma swój klimacik. Poza tym, winietę można usunąć w LR.
Fajne szkiełko.
Dla mnie bokeh okropny - jak poruszone zdjęcie.
Krytykujecie Panowie a nie mieliście szkła ręku. Jak zawsze biadolenie. Obiektyw jest super - ostry i szybki, i co najważniejsze lekki! Światło 2,8? Ale przecież to nie jest szkło do zastosowań profesjonalnych więc po co takie biadolenie. Cena 1500 jak na Sony FE super! Miałem go przez tydzień i na pewno do niego wrócę. Sony wkrótce wypuści GMa 1,4 za 9000 to Ci co im brakuje światła akurat będą mieli kloca dla siebie :)
Dla mnie do filmowania na a7III idealny,lekki ,ostry ,50% ujęć weselnych na nim widzę
Do fotografii artystycznej...
"Lekki" - no tak oczywiscie jest to zaleta i to duża. Tylko oznacza to że używając takiego obiektywu marnujemy potenciał matrycy zwłaszcza tych +36Mpix
I w takim razie pojawia się pytanie - po co za nie przepłacać. ?
Czy nie lepiej mieć "gorsze" bo mniejsze matryce ale lepsze ( a podobnie małe ) obiektywy ?
@focjusz
Testowe zdjęcia są z matrycy 42mpx i jakoś nie widać aby ten obiektyw marnował jakoś specjalnie jej potencjał
@focjusz
Bo w każdej chwili można podpiąć inne szkło w razie potrzeby a to znakomicie sprawdzi się na wycieczce, weekendowym spacerze czy podczas filmowania z użyciem gimbala.
jak za tę cenę to spoko obiektyw, szczególnie podczas dłuższych wycieczek np po górach.
myśle że z taką A7 może stanowić niezły budżetowy zestaw startowy - jest tanio a jakościowo na pewno lepiej niż z kitowym 28-70, który jest - jak sama nazwa mówi - do kitu.
PS: Optyczne, kiedy artykuł o fotografowaniu Perseidów? to już w ten weekend 😜
Obiektyw dla "artystów". Cyknie się byle co przy byle jakiej jakości. W tytule napisze się, że to "Lomography" albo inne otworkowe i sukces zapewniony. AS na wycieczki to tylko spacerzoomy, a nie stałki i to w dodatku nie najwyższego lotu. Nooo, ... chyba że się zabierze kilka takich lekkich i wygodnych stałek ...
@Marek B
Ten obiektyw ma lepszą jakość obrazu niż większości takich stałek nikona czy canona.
666 g ARTa vs 100 g Samyanga :) to dopiero wojna. Jedni drugich pozabijają. Teraz widać jak różne potrafią być potrzeby fotografów.
Ja czekam na takie 20mm.
Z pewnością będą kolejne szkiełka. Już wkrótce ;)
@gustawkaz: od razu widać, że nie znasz 28-70.