Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Aktualności

Panasonic Lumix S1 i S1R

Panasonic Lumix S1 i S1R
25 września
2018 14:09

Panasonic potwierdził oficjalnie, że prowadzi prace nad dwoma pełnoklatkowymi bezlusterkowcami. W modelu S1 znajdziemy matrycę 24 Mpix, a w S1R sensor o rozdzielczości 47 Mpix. Do tego dochodzi mocowanie Leica L.

Nowe aparaty będą różnić się matrycami, ale większość pozostałych parametrów pozostanie taka sama. Będziemy mieć tutaj do czynienia m.in. z autofocusem korzystającym z technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Możliwe będzie nagrywanie wideo w 4K przy 60 kl./s.

Panasonic zaimplementował też tutaj znaną z innych swoim modeli technologię Dual I.S., korzystającą ze stabilizacji w body aparatu i w obiektywie. Aparaty wyposażone będą także w elektroniczny wizjer, podwójny slot na karty pamięci XQD i SD, a także uchylny (w 3-osiach) ekran LCD. Obudowy aparatów mają być uszczelnione.

Razem z nowymi aparatami, Panasonic poinformował też o pierwszych obiektywach dedykowanych dla systemu S - modelach 50 mm f/1.4, 24-105 mm i 70-200 mm. Panasonic zapowiada, że do 2020 r. wydanych zostanie ponad 10 obiektywów dla tego systemu.

Panasonic Lumix S1 i S1R

Premiery aparatów Panasonic Lumix S1 i S1R zaplanowano na początek przyszłego roku. Ich prototypy (wraz z obiektywami) będzie można oglądać na targach Photokina.

Poniżej można obejrzeć udostępnioną przez firmę Panasonic relację wideo z dzisiejszej konferencji:

Informacja prasowa

Panasonic opracowuje dwa modele pierwszego pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego.

Kolonia (Niemcy), 25 września 2018r. - Firma Panasonic opracowała dwa modele swojego pierwszego bezlusterkowego aparatu cyfrowego z pełnoklatkową matrycą 35 mm - LUMIX S1R oraz S1. Oba modele są wyposażone w pierwszą na świecie1 funkcję rejestracji filmów 4K 60p/50p oraz system stabilizacji obrazu Dual I.S. Panasonic chce je wprowadzić na rynek światowy w ramach serii LUMIX S w pierwszej połowie 2019 r.

Od powstania firmy 100 lat temu Panasonic stara się podnosić jakość życia klientów na całym świecie, odpowiadając na ich potrzeby. W ramach prac nad koncepcją stworzenia nowej kultury fotograficznej w cyfrowej erze zdominowanej przez aparaty cyfrowe w 2008 r. firma Panasonic wprowadziła na rynek model LUMIX G1, pierwszy na świecie2 bezlusterkowy aparat cyfrowy. Od tamtej pory przez 10 lat Panasonic pozostaje liderem branży, wprowadzając tak innowacyjne produkty, jak pierwszy na świecie aparat3 obsługujący wideofilmowanie w 4K czy aparaty wyposażone w system stabilizacji obrazu Dual I.S. łączący funkcje stabilizacji zarówno w korpusie aparatu, jak i w obiektywie.

W miarę wzrostu szybkości przesyłu danych po łączach telekomunikacyjnych oraz rosnącej popularności udostępniania filmów w mediach społecznościowych coraz więcej osób poszukuje hybrydowych rozwiązań fotograficzno-filmowych, pozwalających na większą ekspresję w tworzonej treści. Ta nowa dziedzina potrzebuje nowego aparatu, który swobodnie przekraczałby granice między fotografowaniem i filmowaniem.

Wobec takich realiów firma Panasonic postanowiła wykorzystać koncepcję rozbudzania ekspresji fotograficznej i opracowała bezlusterkowy aparat cyfrowy, w którym nacisk położono na wzmocnienie wyrazu zarówno w przypadku zdjęć, jak i filmów. Firma wprowadzi takie aparaty na rynek w ramach serii LUMIX S, starając się zaoferować „szczególną wartość” klientom poszukującym możliwości zwiększenia ekspresji. Aparaty te cechuje łatwość obsługi i solidność niezbędna w przypadku narzędzi do fotografowania lub wideografii dla profesjonalistów. Jednocześnie wykorzystują one całą paletę doskonalonych przez sto lat technologii firmy Panasonic z branży elektroniki użytkowej oraz doświadczenia dziesięciu lat rozwoju jednoobiektywowych bezlusterkowych aparatów cyfrowych w zakresie cyfrowych technologii przetwarzania obrazu lub sygnału, optyki, technologii rozpraszania ciepła itd.

Najciekawsze funkcje i cechy nowych aparatów LUMIX S1R i S1:

  • Możliwości ekspresji wynikające z wysokiej rozdzielczości oraz wysoki poziom tej ekspresji osiągnięty dzięki nowo opracowanej pełnoklatkowej matrycy 35 mm i układowi przetwarzania obrazu. (Efektywne piksele: około 47 Mpx w przypadku S1R i 24 Mpx w przypadku S1)
  • Zaoferowana po raz pierwszy w historii*1 funkcja wideofilmowania w jakości 4K 60p/50p za pomocą pełnoklatkowego jednoobiektywowego bezlusterkowego aparatu cyfrowego.
  • Pierwszy na świecie*1 pełnoklatkowy aparat z funkcją stabilizacji obrazu Dual I.S. umożliwiający fotografowanie ciemnych lub odległych scen z ręki, bez niezbędnego wcześniej statywu lub innego sprzętu.
  • Dwa gniazda na karty pamięci XQD i SD po raz pierwszy wprowadzone w produkcie firmy Panasonic oraz wytrzymały trzyosiowy przechylany monitor LCD nie tylko ułatwiają pracę z aparatem, ale także zwiększają jego przydatność w profesjonalnej fotografii i wideografii.
  • Mocowanie bagnetowe Leica L umożliwia korzystanie z obiektywów zgodnych ze specyfikacją L partnerów4, czyli firm Leica Camera i Sigma. Możliwość korzystania z wielu obiektywów jest kolejnym czynnikiem pomagającym wzbogacać ekspresję.

Firma Panasonic będzie także rozbudowywać ofertę obiektywów zgodnych z serią LUMIX S - do roku 2020 opracuje ich ponad dziesięć, w tym obiektyw stałoogniskowy 50 mm/F1,4, standardowy obiektyw z zoomem 24–105 mm oraz teleobiektyw zmienoogniskowy 70–200 mm.

Na potrzeby serii jednoobiektywowych bezlusterkowych aparatów cyfrowych LUMIX G zgodnych ze standardem Mikro Cztery Trzecie firma Panasonic rozpoczęła pracę nad obiektywem LEICA DG VARIO-SUMMILUX 10–25 mm F1,7, który po raz pierwszy w historii5 zapewni zoom z maksymalną przysłoną F1,7 w całym zakresie. Na uwagę zasługuje też fakt, że usługi wsparcia dla profesjonalnych fotografów, które zaoferowano w kwietniu ubiegłego roku w Japonii, zostaną udostępnione także w Europie i Stanach Zjednoczonych w bieżącym roku obrachunkowym.

Jednoobiektywowe bezlusterkowe aparaty cyfrowe LUMIX GH5, G9 oraz GH5S dla najbardziej wymagających użytkowników, które firma Panasonic wprowadza na rynek od 2017 r., zdobyły już trwałą reputację wśród profesjonalistów i zaawansowanych amatorów na całym świecie dzięki jakości uzyskiwanych zdjęć oraz możliwościom uchwycenia dynamizmu i pięknych chwil w życiu. Źródłem tego sukcesu jest wprowadzona po raz pierwszy w historii6 możliwość nagrywania filmów w jakości 4K 60p/50p oraz najszybsza na świecie funkcja autofokusa7 wykorzystująca autorską technologię DFD (Depth From Defocus) firmy Panasonic. Firma będzie nadal oferować klientom nową wartość dzięki szczególnym funkcjom zaawansowanej, kompaktowej serii LUMIX G, a jednocześnie wchodzi na rynek profesjonalny, wprowadzając serię LUMIX S i poszerzając zasięg wsparcia technicznego. W ten sposób Panasonic przyczyni się do tworzenia nowej kultury fotografii i wideografii.

Prototypy opisanych wyżej nowych aparatów i obiektywów zostaną zaprezentowane na targach Photokina 20188.

1. Pierwsza w historii obsługa nagrywania filmów w jakości 4K 60p/50p za pomocą pełnoklatkowego jednoobiektywowego bezlusterkowego aparatu cyfrowego. Zastosowanie systemu stabilizacji obrazu Dual I.S. dotyczy pełnoklatkowego aparatu cyfrowego z wymienną optyką. Stan na 25 września 2018 r., kiedy opublikowano informacje w Niemczech, zgodnie z danymi firmy Panasonic.
2. Dotyczy aparatów cyfrowych z wymienną optyką. Stan na 12 września 2008 r., zgodnie z danymi firmy Panasonic.
3. Jednoobiektywowy bezlusterkowy aparat cyfrowy GH4 z możliwością nagrywania filmów w jakości 4K (jako jednoobiektywowy bezlusterkowy aparat cyfrowy, stan na 7 lutego 2014 r.) oraz jednoobiektywowy bezlusterkowy aparat cyfrowy GX8 z systemem stabilizacji obrazu Dual I.S. (jako aparat cyfrowy z wymienną optyką, stan na 16 lipca 2015 r.), zgodnie z danymi firmy Panasonic.
4. „L‑Mount Alliance: strategiczna współpraca firm Leica Camera, Panasonic i SIGMA” (ogłoszona 25 września 2018 r. w Niemczech)
5. Dotyczy obiektywów przeznaczonych do stosowania z aparatami cyfrowymi z wymienną optyką. Stan na 25 września 2018 r., kiedy opublikowano informacje w Niemczech, zgodnie z danymi firmy Panasonic.
6. Jako jednoobiektywowy bezlusterkowy aparat cyfrowy. Stan na 4 stycznia 2017 r., zgodnie z danymi firmy Panasonic.
7. Dotyczy aparatów cyfrowych z wymienną optyką. Stan na 8 listopada 2017 r., zgodnie z danymi firmy Panasonic.
8. Photokina to czołowe targi branży fotograficznej i filmowej (odbędą się w dniach 26–29 września 2018 r. w Koelnmesse w Kolonii w Niemczech).
Leica jest zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Microsystems IR GmbH.
SUMMILUX oraz L-Mount są zastrzeżonymi znakami towarowymi Leica Camera AG.


Komentarze czytelników (39)
  1. thedoc
    thedoc 25 września 2018, 13:34

    No w końcu coś się zaczyna dziać w sztywnym świecie cyfrowej foto...

  2. ac
    ac 25 września 2018, 13:35

    No i to jest konkurencja dla C/N/S :)
    fot: link

  3. Szabla
    Szabla 25 września 2018, 13:36

    Witamy firmę z Osaki w świecie aparatów małoobrazkowych! :D

  4. Zelber
    Zelber 25 września 2018, 13:49

    @ac
    Z tym C/N(w kontekście bezluster) to bym się tak nie rozpędzał, wygląda na to, że ten Panas zmiecie pod względem specyfikacji zarówno Z6/Z7 jak i R.

  5. mikmac
    mikmac 25 września 2018, 13:51

    no to się kuźwa wyslili z nazwą... dobrze, że nie zaczeli od gen III.....

  6. rauf
    rauf 25 września 2018, 13:52

    I to jest mój przyszły FF, dziekuje Canon za piękne wspomnienia, za magię obrazka 5D2, pierwsze video DSLR, dziękuje też za cudowne Lki...

    Jednak samymi szkłami zdjęć nie zrobie a od dekady nie potrafią poprawić rozmieszczenia pkt AF, matryce mają beznadziejną rozpiętość tonalną, niewielką rozdzielczość, nie ma do tego szybkich procków, żydzą na ficzerach, więc farewell Canon witaj nowe ;)

    Nie mam żadnych wątpliwości, że konsorcjum L+P+S pchnie do przodu branże.

  7. Arek
    Arek 25 września 2018, 13:53

    Matryce od Sony?

  8. Moriarty
    Moriarty 25 września 2018, 13:53

    "100% sealing" :)

    @ "Witamy firmę z Osaki w świecie aparatów małoobrazkowych! :D"

    Firma z Osaki chętnie powitałaby firmę z Tokio w świecie solidnie uszczelnionych aparatów małoobrazkowych! :D

  9. tempor
    tempor 25 września 2018, 13:57

    @Arek
    Szczerze wątpię. Matryce od Sony raczej miałyby PDAF, S1R ponoć nie ma.
    Ciekawe, czy sam kontrastowy z DFD da radę w gorszym świetle.

  10. Szabla
    Szabla 25 września 2018, 13:57

    @Moriarty: firma z Tokio jest wystarczająco solidnie uszczelniona :D

  11. mate
    mate 25 września 2018, 13:57

    @Zelber
    "Z tym C/N(w kontekście bezluster) to bym się tak nie rozpędzał, wygląda na to, że ten Panas zmiecie pod względem specyfikacji zarówno Z6/Z7 jak i R."

    Pewnie tak, aczkolwiek niewiadomą jeszcze pozostaje co z AF.

  12. Yura
    Yura 25 września 2018, 14:01

    Coś czuję, że dynamika konkurencji w segmencie ML FF to nie będą podchody jak u Nikona i Canona.

    Z jednej strony Sony zbratane z Zeissem, z drugiej Panasonik z Leiką, a największym wygranym wydaje się być Sigma, bo nie dość, że dołącza do ekipy bagnetu S, wejdzie ze swoim aparatem, to jeszcze będzie klepać obiektywy do przecież otwartej specyfikacji bagnetu Sony.

  13. mate
    mate 25 września 2018, 14:08

    @Yura
    "a największym wygranym wydaje się być Sigma, bo nie dość, że dołącza do ekipy bagnetu S, wejdzie ze swoim aparatem, to jeszcze będzie klepać obiektywy do przecież otwartej specyfikacji bagnetu Sony."

    W sumie racja. Ciekawe też, czy specyfikacja bagnetu L będzie otwarta (póki co nie jest). Paradoksalnie może się okazać, że dość szybko to Canon i Nikon zostaną outsiderami pod względem dostępności optyki producentów niezależnych.

  14. Moriarty
    Moriarty 25 września 2018, 14:08

    @ " firma z Tokio jest wystarczająco solidnie uszczelniona :D"

    Zdaje się, że Roger Cicala z Lens Rentals miałby coś na ten temat do powiedzenia ;P

  15. Szabla
    Szabla 25 września 2018, 14:15

    Tak, polewając wodą od spodu :P

  16. thorgal
    thorgal 25 września 2018, 14:18

    Uwielbiam te marketingowe bzdury o "sztucznej ynteligencji".

    "Sztuczna ynteligencja" w moim smartfonie mówi mi że jutro jest środa :)

  17. Zelber
    Zelber 25 września 2018, 14:18

    @Arek
    "Matryce od Sony? "
    Panasonic przypadkiem nie ma przypadkiem sporej części udziałów w Tower Jazz?

  18. mate
    mate 25 września 2018, 14:27

    @Zelber
    "Panasonic przypadkiem nie ma przypadkiem sporej części udziałów w Tower Jazz?"

    To nie tak, TowerJazz i Panasonic powołały firmę TowerJazz Panasonic Semiconductor Co. (TPSCo), gdzie Tower ma 51% udziałów, a Panas 49%.

  19. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 25 września 2018, 14:34

    @thorgal,

    "Uwielbiam te marketingowe bzdury o "sztucznej ynteligencji". "

    A myślisz, że Eye-AF w Sony to jak działa?

  20. rockatansky
    rockatansky 25 września 2018, 14:52

    no to Optyczni będą mieli teraz roboty że ho ho :)

  21. sosin
    sosin 25 września 2018, 14:59

    @Moriarty, fajnie jak są uszczelnienia jednak ciężko się nimi robi zdjęcia.

  22. RobKoz
    RobKoz 25 września 2018, 15:05

    @mate

    "Pewnie tak, aczkolwiek niewiadomą jeszcze pozostaje co z AF."

    DPD czyli w praktyce przy ciągłym AF lepiej niż "głupi" kontrastowy AF a gorzej niż DPAF.

    @Yura

    "Z jednej strony Sony zbratane z Zeissem, z drugiej Panasonik z Leiką, a największym wygranym wydaje się być Sigma, bo nie dość, że dołącza do ekipy bagnetu S, wejdzie ze swoim aparatem, to jeszcze będzie klepać obiektywy do przecież otwartej specyfikacji bagnetu Sony."

    Gorzej jeśli pewnego dnia Sigma dojdzie do wniosku że w ich interesie jest wzmocnienie pozycji "własnego" bagnetu i się wypnie na inne systemy. Co gdy nowe Arty będą tylko na bagnet L?

    Ciekawe czasy idą, ciekawe.

    Najważniejsze że w końcu to ruszyło. Im większa konkurencja tym lepiej dla nas. Na razie tego nic nie zapowiada ale może pewnego dnia któryś producent stwierdzi że warto powalczyć o amatorów ceną i albo obniży ceny istniejących szkieł albo wypuści nową tańszą linię szkieł.

  23. mate
    mate 25 września 2018, 15:20

    @RobKoz
    "DPD czyli w praktyce przy ciągłym AF lepiej niż "głupi" kontrastowy AF a gorzej niż DPAF. "

    Dzisiaj. Nie oznacza to jednak, że przy odpowiedniej mocy obliczeniowej i algorytmach taki AF nie będzie mógł dorównać fazowemu. Czas pokaże.

  24. Yura
    Yura 25 września 2018, 15:39

    @RobKoz - ale Sigma posiada własny bagnet już teraz - Sigma SA i jakoś nie wypięła się na inne mocowania.

    Jeśli Sigma miałaby dojść do takiego wniosku, to znaczy, że doszła do wniosku, ze nie chce zarabiać już pieniędzy.

    Na razie się zapowiada, że obecność Sigmy w L-Mount Alliance nie jest kartą przetargową dla tego systemu, a sam fakt tego co zaprezentował teraz Panasonic.

    Jestem przekonany, że gdyby Leica i Panasonic postawiłyby Sigmie ultimatum, to prędzej Sigma zrezygnuje z aliansu - to system L by więcej stracił wtedy niż Sigma.

  25. RobKoz
    RobKoz 25 września 2018, 15:51

    @Yura

    "ale Sigma posiada własny bagnet już teraz - Sigma SA i jakoś nie wypięła się na inne mocowania."

    Bo z własnego bagnetu by nie wyżyła. Ich body nawet w czasach analogowych były tak niszowe że mało kto wiedział że je robią. A wtedy mieli łatwiej bo konkurowali tylko w zakresie AF "matryce" wszyscy mieli te same. W czasach cyfrowych Sigma szukała własnej drogi ale znowu to nisza. Czas pokazał że wyścig na MPix był dla większości ważniejszy niż dobre oddanie kolorów, a gdy konkurencja pokazała matryce FF 40-50 Mpix Foveon stracił jakąkolwiek przewagę.

    Tym body Sigma ryku nie zawojuje. Co innego Panas ich body sprzedają się w setkach jeśli nie tysiące razy większych liczbach egzemplarzy.

    "Jeśli Sigma miałaby dojść do takiego wniosku, to znaczy, że doszła do wniosku, ze nie chce zarabiać już pieniędzy."

    Dlaczego MacOS nie możesz kupić by sobie zainstalować na własnym sprzęcie? Czyżby Apple był głupi i doszedł do wniosku że nie chce zarabiać? Nie uznali że więcej zarobią gdy wszystkim którzy chcą ich systemu każą kupić ich sprzęt.

    Sigma z Panasem mogą dojść do podobnego wniosku. Choć na dzień dzisiejszy brzmi to nieprawdopodobnie to jednak Sigma to już nie kundel. Są ludzie którzy dla jej szkieł zmieniliby system gdyby musieli.

  26. Yura
    Yura 25 września 2018, 16:26

    @RobKoz - "Bo z własnego bagnetu by nie wyżyła."

    I tak samo nie wyżyje wyłącznie z bagnetu L - przecież tam jest i Leica i Panasonik ze swoimi obiektywami.
    Oby można było się spodziewać żeby Sigmy na bagnecie L korzystały z DoD Panasonika, a to wcale nie jest pewne.

    "Dlaczego MacOS nie możesz kupić by sobie zainstalować na własnym sprzęcie?"

    Oczywiście, że można, tylko po co?

    "Czyżby Apple był głupi i doszedł do wniosku że nie chce zarabiać?"

    Po prostu Apple zarabia na czymś innym - na religii m.in...

    "Sigma to już nie kundel."

    I nigdy nim nie był - w taki sposób, niektórzy do tej pory leczą swoje zakompleksione szkła.
    Tymczasem nic się wielkiego nie zmieniło - Sigma będzie robiła szkła do bagnetu L tak samo jak robi do E i do wielu innych systemów.

  27. DlaZabawy
    DlaZabawy 25 września 2018, 16:41

    2 sloty na karty - to brzmi dobrze. Zwłaszcza w kontekście tego, co odjaniepawlili Nikon z Canonem.
    - ciekawe, czy będzie grip do ujęć pionowych?
    - ile zdjęć z jednego akumulatorka?
    - czy bagnet jest otwarty dla innych producentów, którzy mogliby chcieć dołączyć? Tamron, Tokina, Samyang, Olympus, Fuji, Zeiss...

  28. szumm
    szumm 25 września 2018, 17:24

    "Po prostu Apple zarabia na czymś innym - na religii m.in..."-taa macOS I religia właśnie zainstalowałem Mojave pewnie znowu mnie nie zawiesi mi się nigdy jak to było z High Sierra... Ale cóż w religii wszystko się spełnia...

  29. Yura
    Yura 26 września 2018, 01:23

    @szumm - jak ktoś lubi próbować systemem operacyjny, który ma w założeniu pracować na dowolnej konfiguracji sprzętowej i obsługiwać dowolny software, do granic sprzętowego i programowego absurdu, to jakby twórca takiego systemu się nie starał, będą zwiechy, ale to wyłączenie z naiwności, głupoty, czy cwaniactwa usera.

    Niestety nie jest to żaden argument za systemem, którego twórca prowadzi usera za rączkę żeby czasem nie sparzył się lewym hardwarem czy softem, ani tym bardziej dorabianiu temu jakieś ideologii, bo wystarczy samemu dokonać wyboru aby nie korzystać z lewego hardwaru czy softu, na, pomimo zachowaniu takiej dyscypliny, wciąż bardziej liberalnej sprzętowo i zdecydowanie bardziej programowo otwartej platformie.

    Więc wybacz, wiele można przytaczać zalet, ale "zwiechowość" to ostatni argument jaki można wymyślić na korzyść macOSa, bo gdzieś od czasów Windowsa 2000 prawidłowo skonfigurowany sprzętowo pecet, bez jakiegoś lewego softu, nie ma prawa się zwiesić.

  30. MatthiasWro
    MatthiasWro 26 września 2018, 08:06

    @Yura
    "będą zwiechy, ale to wyłączenie z naiwności, głupoty, czy cwaniactwa usera" oraz "zarabianie na religii".
    Zwiechy zwiechami, ale mnie wciąż, po 10 latach rozbratu z Windowsem, poraża nieintuicyjność i toporność. Ostatnio na spotkaniu rodzinnym kuzynka chciała podłączyć się do mojej ukrytej sieci wifi. Na macu to proste, pod listą wyszukanych SSID masz opcję "dodaj inną sieć", gdzie z palca podaje się SSID i hasło, komputer taką sieć zapamiętuje. Na Windowsie NIKT z członków rodziny używających tego systemu nie umiał tego zrobić (przy ikonce sieci takiej opcji nie ma), w końcu dało się połączyć jednorazowo w kilku krokach, grzebiąc w głębszych ustawieniach, podczas czego od "współczesnego" interfejsu Windowsa 10 trafiliśmy na ekrany które ja pamiętałem jeszcze z Windowsa XP. Co ciekawe, po restarcie komputera całość trzeba było powtórzyć.
    Taka anegdotka. Dla mnie używanie tego systemu to jest właśnie religia. Religia masochizmu :-)

  31. mikmac
    mikmac 26 września 2018, 08:16

    GH5 w skórze FuFu to byłby genialny aparat...a raczej kamera.
    Ale, z jakiegoś dziwnego powodu nie podali pełnej specyfikacji.
    Nikt nie zrobił do tej pory FuFu 4K60 bez cropa, a co dopiero z dużej matrycy jak 47mpix.
    Przepływ danych ugotował by cały aparat...
    Ciekawe co zrobią, jak to zrobią i jaki będzie crop, bo jak będzie większy niż 1.7 to nagle stanie się bezużyteczny.

  32. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 10:57

    FuFu pisze się łatwiej niż FF? :P

  33. mikmac
    mikmac 26 września 2018, 11:47

    Szabla -->
    stosuje zamiennie aby się nie powtarzać, bardziej poprawnie ;)

  34. mate
    mate 26 września 2018, 11:49

    @mikmac
    "Ale, z jakiegoś dziwnego powodu nie podali pełnej specyfikacji. "

    Hmm... może dlatego, że to prototypy?

    "Nikt nie zrobił do tej pory FuFu 4K60 bez cropa"

    Rozmiar fizyczny matrycy nie ma nic do rzeczy na występowanie bądź nie cropa w wideo, liczy się rozdzielczość sensora. Należałoby raczej stwierdzić, że póki co nie ma aparatu 24 mpix i więcej, który miałby odczyt z całej matrycy @60p i downsampling do 4K. Chociaż GH5 nie jest daleko od tego, tam z matrycy 20 Mpix mamy odczyt 5K@60p i skalowanie do 4K, więc te 6K (czyli matryca 24 Mpix) w nowym aparacie jak najbardziej jest realne.

    "Ciekawe co zrobią, jak to zrobią i jaki będzie crop, bo jak będzie większy niż 1.7 to nagle stanie się bezużyteczny."

    A ten przykładowy crop 1,7 to skąd Ci się wziął? Nie wzoruj się na Canonie :)
    Jak będą mieli ogarnięty odczyt 6K@60p, to przy matrycy 47 Mpix i full pixel readout crop może wynosić co najwyżej ok. 1,4. Natomiast zostają jeszcze metody typu pixel binning i wtedy odczyt może być z całej szerokości matrycy.

  35. mikmac
    mikmac 26 września 2018, 12:17

    5k to chyba coś około 1.7, na szybko z pamięci. A to istnieje.

    Nie ma odczytu z 24 @60, ani S1 ani S1R nie mają aktualnie takiej technologii, choć zasięg S1 wydaje się naturalną ewolucją.
    Dla S1R rozwiązaniem wydaje się binning z 2x2 do 1 - super by to podniosło SNR, ale to dodatkowe obliczenia i nie wielki crop 47 do ok 42mpix.

    Ciekawe co będzie :)

  36. mate
    mate 26 września 2018, 12:40

    @mikmac
    "5k to chyba coś około 1.7, na szybko z pamięci. A to istnieje"

    Od prawie 2 lat, w modelu produkcyjnym. Serio uważasz, że w tym czasie nie są w stanie zrobić kroku do przodu?

    "Nie ma odczytu z 24 @60, ani S1 ani S1R nie mają aktualnie takiej technologii"

    Która szklana kula powiedziała Ci, co tam w środku siedzi?
    Panasonic AU-EVA1 ma sensor 5,7K i na wyjściu 4096x2160@60p, więc nie pisz, że nie mają technologii.

  37. mate
    mate 26 września 2018, 13:03

    @mikmac
    "Nikt nie zrobił do tej pory FuFu 4K60 bez cropa, a co dopiero z dużej matrycy jak 47mpix.
    Przepływ danych ugotował by cały aparat... "

    Tytułem uzupełnienia dodam jeszcze, że przecież niedawno zaprezentowany Fuji X-T3 ma odczyt pełnych 26 Mpix w 60p, a to jest trochę zmodyfikowana matryca i elektronika z Samsunga NX1 z 2014 r., więc technologia jest opanowana.
    Panasonic zapowiada 8K w aparatach do 2020 r., raczej nie rzucają słów na wiatr.

  38. Yura
    Yura 26 września 2018, 13:11

    @MatthiasWro - No i czego ma dowodzić twoja historia? W windzie to DOSŁOWNIE dwa kliknięcia więcej, bez żadnych głębszych ustawień - prawym w ikonkę wifi, z menu centrum udostępniania, klikasz utwórz połączenie, wybierasz opcję wprowadź ręcznie. Nie dziękuj :)

    Nie wiem co ty chcesz udowodnić. Że ktoś od czasów XPka nie potrafi skonfigurować sieci? Czy, że nie dowidziałeś boxu "automatycznie połącz z siecią"?

    Dla mnie to jest kolejne przykład dorabiania ideologii - wymyślanie sytuacji od czapy i jakieś dowody anegdotyczne :D

  39. sosin
    sosin 26 września 2018, 14:01

    @MatthiasWrow, w windowsie mozna znaleźć mnóstwo bubli, to żadna nowina ale akurat twój problem jest grubo wydumany.
    Opowiedz nam jak Intuicyjnie pracuje się na maku z dwoma monitorami :P

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.