Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe

Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
6 listopada
2018 15:06

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR podpiętym do aparatu Fujifilm X-T2. Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy poziom wyostrzania.

Zdjęcia przykładowe

Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 8 mm, f/2.8, exp. 1/1250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.07 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 16 mm, f/2.8, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.41 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 16 mm, f/2.8, exp. 1/600 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.11 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 12 mm, f/2.8, exp. 1/5000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.57 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/2700 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.81 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/950 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.25 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 11 mm, f/8.0, exp. 1/340 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.78 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 8 mm, f/4.0, exp. 1/1500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.87 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 16 mm, f/4.0, exp. 1/2000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.94 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/1400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 15.06 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 8 mm, f/5.6, exp. 1/550 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 14.02 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/680 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 14.15 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 16 mm, f/2.8, exp. 1/85 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.12 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 8 mm, f/2.8, exp. 1/300 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 15.45 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 15 mm, f/2.8, exp. 1/300 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 15.2 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 8 mm, f/4.0, exp. 1/1100 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.92 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 8 mm, f/2.8, exp. 1/1900 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.79 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 12 mm, f/5.6, exp. 1/600 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 15.38 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 16 mm, f/2.8, exp. 1/1800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.9 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 14 mm, f/8.0, exp. 1/480 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.75 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 8 mm, f/8.0, exp. 1/320 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.87 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 12 mm, f/2.8, exp. 1/80 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.27 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 10 mm, f/4.0, exp. 1/2000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.4 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 16 mm, f/2.8, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.46 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/1800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.52 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 10 mm, f/4.5, exp. 1/1700 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.12 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 10 mm, f/7.1, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.97 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 16 mm, f/2.8, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.83 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/680 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 14.96 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 16 mm, f/2.8, exp. 1/1300 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.59 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 8 mm, f/2.8, exp. 1/4400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.68 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 16 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.44 MB
Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR - zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T2
Parametry: 8 mm, f/2.8, exp. 1/340 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.86 MB


Komentarze czytelników (63)
  1. handlowiecupc
    handlowiecupc 6 listopada 2018, 15:24

    Zaintrygował mnie napis na słupku skrzynki.

  2. Arek
    Arek 6 listopada 2018, 15:31

    Żoliborz hooligans.

  3. wzrokowiec
    wzrokowiec 6 listopada 2018, 15:39

    Wow!
    I dla takiego obiektywu warto zmienić system :)
    Ale na razie poczekam cierpliwie aż Nikon zrobi taki do Z5 :P

  4. TRI-X
    TRI-X 6 listopada 2018, 15:52

    Zrobiliby kompaktową uszczelnioną stałkę 10/2.8 jako altrernatywę.

  5. 6 listopada 2018, 15:53

    W zakresie 8-10mm i przy ostrzeniu na nieskończoność, to na której przysłonie jest najostrzejszy? 4.5, 5.6, 7.1 czy 8.0?

  6. WueN
    WueN 6 listopada 2018, 17:11

    Zdjęcia 21 i 32 - 8mm i przysłona 8 - kiepsko, na 2.8 wygląda lepiej.
    Szkło fajne, ale taką ceną to nie jest sprzęt dla takich nędzarzy, jak ja :)

  7. barkowx
    barkowx 6 listopada 2018, 17:28

    Niby wszędzie (systemy) jest drogo, ale 8700zł za szeroki kąt na apsc to moim zdaniem przesada...

  8. PDamian
    PDamian 6 listopada 2018, 18:12

    No właśnie,
    Sony FE 12-24mm F/4: 7200.
    ...a można podpiąć i do 42mpix.

    Różnica. w detalu w krajobrazowej w porównaniu do 26mpix X-T3 [który daje MTF'y jak 20mpix D500] -potężna.

    Dla LWPH:
    wynik
    Fuji link x 15,6 = ~2600
    Sony link x 24 = ~3900
    -jeśli chodzi o możliwości matryc na dzień dzisiejszy -możliwości systemu.

  9. MaciekNorth
    MaciekNorth 6 listopada 2018, 18:24

    Od ceny FE 12-24 trzeba jeszcze odjąć cashback 450 zł. Więc z różnicy w cenie zostanie na używaną A7 ;)

  10. arra
    arra 6 listopada 2018, 20:03

    W dobie aparatów, które w końcu w większości zaczynają mieć "klasyczne" rozmiary matryc, tego typu systemy są ślepą uliczką. I choć bardzo podoba mi się to szkło i jeszcze kilka szkiełek Fuji to pchanie się w system APS w cenie FF należy na spokojnie przemyśleć.

  11. Arek
    Arek 6 listopada 2018, 20:09

    arra - a kto powiedział, że FF jest remedium na wszystkie problemy? Dla mnie właśnie APS-C jest świetnym kompromisem jakości obrazka, głębi ostrości, gabarytów i wagi szkieł oraz korpusów. A że Fuji przesadza z cenami swoich obiektywów, to inna sprawa.

  12. m_smyl
    m_smyl 6 listopada 2018, 22:17

    wygląda to bardzo dobrze, obiektyw byłby świetnym uzupełnieniem 16-55 f/2.8, ale cena... totalnie zaporowa

  13. mikmac
    mikmac 6 listopada 2018, 22:29

    starusienki Nikon 12-24/4 to jakies 1000$ i 450gr, Sigma, która zawsze jest ogromna, tutaj tez, kosztuje chociaz 1500$ a nie 2000$....
    I mozna podpiac do 40-50mpix matryc.

  14. PDamian
    PDamian 6 listopada 2018, 23:39

    No i jego waga link
    choć może lepiej skorygowany od Sony.

  15. mate
    mate 7 listopada 2018, 08:42

    @Arek
    "Dla mnie właśnie APS-C jest świetnym kompromisem jakości obrazka, głębi ostrości, gabarytów i wagi szkieł oraz korpusów."

    Sam rozmiar matrycy bez uwzględnienia szklarni do niej pasującej nie znaczy kompletnie nic.

    "A że Fuji przesadza z cenami swoich obiektywów, to inna sprawa."

    Ale Fuji to jest jedyny względnie kompletny system aps-c, więc w PRAKTYCE średnio z tym idealnym kompromisem, bo ten obiektyw jest większy i droższy niż odpowiednik pełnoklatkowy.

  16. LR
    LR 7 listopada 2018, 09:12

    @mate
    Wydaje się, że Pentax w APS-C jest bardziej kompletny niż Fuji

  17. mate
    mate 7 listopada 2018, 09:16

    @LR
    Masz rację, wydaje ci się.

  18. Fennec
    Fennec 7 listopada 2018, 09:32

    Wszyscy narzekają na cenę. W czasach, w których dzieciaki biegają w trampkach za 1500zł, cena skomplikowanego urządzenia optycznego nie powinna dziwić.

  19. mate
    mate 7 listopada 2018, 09:37

    @Fennec
    Nie zmienia to faktu, że konkurencja potrafi zaoferować równie skomplikowane urządzenia optyczne taniej.

  20. wzrokowiec
    wzrokowiec 7 listopada 2018, 09:54

    @Arek
    "Dla mnie właśnie APS-C jest świetnym kompromisem jakości obrazka, głębi ostrości, gabarytów i wagi szkieł oraz korpusów."

    Zgadzam się z Arkiem.
    Mam nadzieję, że kiedyś ten szał na FF minie i Nikon z Canonem też pokażą zaawansowane bezlustra z mniejszą matrycą. I oczywiście serię obiektywów do nich :)

  21. wzrokowiec
    wzrokowiec 7 listopada 2018, 09:59

    A wracając do obiektywu, to pewnym kompromisem byłby 8-16 mm f/2,8-4.
    Wtedy i waga i cena mogłyby być niższe. A jak dla mnie kompromis idealny, bo używałbym głównie najszerszego kąta.

  22. mate
    mate 7 listopada 2018, 10:00

    @wzrokowiec
    "Zgadzam się z Arkiem. "

    Tak tak, zwłaszcza ten obiektyw jest na to dowodem.
    link
    Jeżeli tak ma wyglądać ten kompromis, to ja jednak wolę pełnoklatkowy 12-24/4, który jest mniejszy i tańszy.

  23. LR
    LR 7 listopada 2018, 10:04

    Ciekaw jestem na ile Pentax wyceni nadchodzący DA* 11-18 jeżeli Fuji tyle kosztuje

  24. mate
    mate 7 listopada 2018, 10:10

    @LR
    To Pentax jeszcze go nie wycenił? Przecież on "nadchodzi" od października 2017 r. No tak, najbardziej kompletny system aps-c...

  25. LR
    LR 7 listopada 2018, 10:13

    @mate
    Nie gwiazdorz bo średnio Ci to wychodzi

  26. Zorr
    Zorr 7 listopada 2018, 10:22

    W zasadzie o czym tutaj dyskutować. Jeżeli porównamy:
    Sony A7III z Sony z FE 12-24 mm f/4 G
    vs
    Fuji X-T3 z Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR
    to dostajemy zbliżone:
    - kąty widzenia
    - cena za zestaw
    - waga
    - rozmiar
    - ilość światła docierającego do matrycy, czyli "jakość"

    @mate
    Nie zmienia to faktu, że konkurencja potrafi zaoferować równie skomplikowane urządzenia optyczne taniej.
    ------------------------
    no nie zupełnie
    Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR --> 20 elementów w 13 grupach
    Sony FE 12-24 mm f/4 G --> 17 elementów w 13 grupach (2 soczewki super ED mniej)
    Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM --> 16 elementów / 11 grup (i waga 1150g)
    Canon EF 11-24 mm f/4L USM --> 16 elementów / 11 grup
    Nikkor 12-24 mm f/4 G AF-S DX IF-ED --> 11 elementów w 7 grupach

    IMHO innymi słowy, jak za stopniem skomplikowania będzie szła jakość to i cena będzie uzasadniona.

  27. mate
    mate 7 listopada 2018, 10:23

    @LR
    To ty tutaj z systemu Pentaksa próbujesz zrobić gwiazdę wypisując banialuki o jego największej kompletności.

  28. mate
    mate 7 listopada 2018, 10:27

    @Zorr
    "to dostajemy zbliżone:"
    ...

    Oraz lepsze perspektywy do rozbudowy systemu w przypadku Sony.

  29. JacekR
    JacekR 7 listopada 2018, 10:29

    Zdjęcia tego kościoła z dwoma wieżami wyglądają, jak by były robione z polarem

  30. LR
    LR 7 listopada 2018, 10:30

    @mate

    Z nikogo gwiazdy nie chcę robić tylko wszedłem na stronę Pentax i policzyłem obiektywy dedykowane do APS-C.

    Co ciekawe na Pentax. pl są nie wszystkie, lepiej zerknąć na Pentax.de

  31. mate
    mate 7 listopada 2018, 10:54

    @LR
    "Z nikogo gwiazdy nie chcę robić tylko wszedłem na stronę Pentax i policzyłem obiektywy dedykowane do APS-C. "

    Kompletność to nie liczba obiektywów tylko ich zakres, światło, jakość itd. Samego kita 18-55 masz kilka wersji, 55-200 podobnie, więc to o niczym nie świadczy.
    Podaj mi w Pentaksie odpowiedniki kąta widzenia i światła np. tych szkieł: 16/1.4, 23/1.4, 35/1.4, na początek wystarczy.

  32. irek83
    irek83 7 listopada 2018, 11:04

    Pentax wypada bardzo porównywalnie pod względem wielkości mimo, że to lustrzanka.

    link

  33. szafir51
    szafir51 7 listopada 2018, 11:05

    można debatować o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą ale jak ktoś ma aparat(y) Fuji, lampy, kilka obiektywów i ochotę na taki zoom UVA to pewnie nie będzie rozważał zmiany całości systemu ze względu na to, że może coś gdzieś taniej albo lepiej.
    Wiadomo, że cropowym formatom trudniej na szerokości ale jest trochę innych szkiełek, które czynią ten system całkiem ciekawym.

  34. mate
    mate 7 listopada 2018, 11:10

    @irek83
    "Pentax wypada bardzo porównywalnie pod względem wielkości mimo, że to lustrzanka."

    Człowieku, co ty żeś porównał? Przecież ten zestaw z Pentaksem to zupełnie inne kąty widzenia.

  35. LR
    LR 7 listopada 2018, 11:13

    Kupiłem za 2050 na promocji Irixa 15/2.4 w wersji metalowej do K-1.
    Dobry szeroki kąt za świetną cenę. Ten nowy Fujik wygląda świetnie tylko cena dyskusyjna

  36. irek83
    irek83 7 listopada 2018, 11:19

    @mate nawet 15-30 jest mniejszy i tańszy od tej nowości Fuji
    link

  37. LR
    LR 7 listopada 2018, 11:26

    @irek83
    Na zdjęciu które zamieściłeś korpus Fuji mały a obiektyw kolos. Jak dla mnie to jakaś pomyła mimo tego że optycznie fajny

  38. mate
    mate 7 listopada 2018, 11:30

    @irek83
    15-30 to też inny zakres ogniskowych. Weź się zastanów co porównujesz.

  39. Ryuhoshi
    Ryuhoshi 7 listopada 2018, 11:34

    @irek83 Chyba coś ci się pomyliło.
    Fujifilm Fujinon XF 8-16mm f/2.8 R LM
    Max. diameter 88 mm
    Length 121.5 mm
    Weight 805 grams

    Pentax D HD FA 15-30mm f/2.8 ED SDM WR
    Max. diameter 98.5 mm
    Length 143.5 mm
    Weight 1040 grams

  40. mgkiler
    mgkiler 7 listopada 2018, 11:40

    "Zgadzam się z Arkiem.
    Mam nadzieję, że kiedyś ten szał na FF minie i Nikon z Canonem też pokażą zaawansowane bezlustra z mniejszą matrycą. I oczywiście serię obiektywów do nich :) "

    A po co?

    Wystarczy tani FF z możliwością podpinania tanich obiektywów APS-C, a dodatkowo wypuścić kilka tanich obiektywów pod FF też (mogą być ciemniejsze, czy winietować).
    Ja bym tam kupił tani FF gdybym mógł 4 szkła do niego kupić za 5k zł.
    Nawet jeżeli jakość by była wtedy jak na APS-C to zawsze mogę kiedyś do niego podpiąć szkło nie osiągalne dla APS-C.

    Rozmiarami FF dziś są w sam raz. Tylko jakby można było tanio skompletować to po co mi mniejsze matryce?

  41. irek83
    irek83 7 listopada 2018, 11:42

    @mate porównuje to co jest dostępne i zbliżone do siebie, nie muszę się długo zastanawiać żeby widzieć jak Fuji wyciąga grubą kasę za swoje nowości które notabene nie są warte tych pieniędzy. Już nie wspomnę, że głównym celem Fuji była miniaturyzacja przy zachowaniu świetnej jakosci i tutaj się pogubili.

  42. mgkiler
    mgkiler 7 listopada 2018, 11:48

    Oczywiście jeśli nie ma takiej możliwości jak napisałem wyżej to racja jest, że Canon mógłby chociaż wypuścic pod APS-C parę fajnych i tanich szkieł pod EF-S i EF-M.
    Np uniwersalny jasny tani zoom. Czy kilka stałek.

  43. mate
    mate 7 listopada 2018, 11:50

    @irek83
    "porównuje to co jest dostępne i zbliżone do siebie"

    Rzecz w tym, że kilka mm różnicy ogniskowej w zakresie UWA to nie jest zbliżone do siebie, bo to są duże różnice. Jak ktoś nie potrzebuje tak ekstremalnych kątów widzenia to ma w Fuji jeszcze 10-24/4, mniejsze i tańsze. A próba porównywania 12-24 na aps-c do 8-16 na aps-c to w ogóle była błazenada.

  44. MatthiasWro
    MatthiasWro 7 listopada 2018, 11:57

    @szafir
    “zmiana całego systemu”: ale dla czefo od razu “zmiana”, jeżeli w cenie tego obiektywu fuji można kupić np. tamrona 15-30 f/2.8 i pełnoklatkową puszkę do niego? Do szerokiego kąta raczej dodarkowe gadżety typu lapmy czy wyzwalacze nie są potrzeben, więc spokojnie można taki 2gi mikrosystem zakupić - pod względem IQ będzie to rozwiązanie lepsze.
    Ja już fuji nie mam, ale np. zamiast 17, 25, 45 f/1.2 Olympusa kupiłem właśnie (po raz drugi!) d750 ze stabilizowanymi tamronami 35, 45 i 85 f/1.8 - cena ta sama, a efekt lepszy.
    Paradygmat jednego, jedynego systemu już od iakiegoś czasu jest IMHO mocno nieoptymalny.

  45. Fennec
    Fennec 7 listopada 2018, 12:36

    @MatthiasWro
    "Paradygmat jednego, jedynego systemu już od iakiegoś czasu jest IMHO mocno nieoptymalny."
    Dla ludzi, którzy publikują tylko w sieci, więcej niż jeden system to przesada. Do takich publikacji APSC to już mega dużo.

  46. mate
    mate 7 listopada 2018, 12:38

    @Fennec
    "Dla ludzi, którzy publikują tylko w sieci, więcej niż jeden system to przesada. Do takich publikacji APSC to już mega dużo. "

    To pytanie, czy tacy ludzie potrzebują tak bezkompromisowych szkieł, skoro jest przykładowo Sigma 8-16 za 1/3 ceny tego Fujinona.

  47. Fennec
    Fennec 7 listopada 2018, 13:54

    @mate
    Nikt normalny nie będzie zaczynał przygody z jakimkolwiek systemem dla takiego niszowego szkła. To oferta dla tych, którzy w systemie już są. Tych już systemowych nie przekona żadna Sigma. Potrzeby ludzi są różne i w życiu nie negował bym tego Fujinona ze względu na cenę. Takie szkła przeważnie wybierają Ci, którzy go potrzebują i zapłacą żądaną kwotę. Jak ktoś ma pasję to cena nie gra roli, dozbiera i będzie zadowolony.

  48. Zelber
    Zelber 7 listopada 2018, 15:34

    @Fennec
    "Dla ludzi, którzy publikują tylko w sieci, więcej niż jeden system to przesada. Do takich publikacji APSC to już mega dużo. "
    O ile nie będą wychodzić poza ISO 800 :P

  49. MatthiasWro
    MatthiasWro 7 listopada 2018, 15:47

    @Fennec: „przesada” pod jakim względem? Bo finansowo, co pokazałem na przykładzie jasnych stałek do Olympusa, kurczowe trzymanie się jedynego systemu często bywa nieoptymalne. Jeżeli chodzi o IQ - tym bardziej. Jedyne co mi do głowy przychodzi, to brak miejsca na półce ze sprzętem ;-)

  50. Fennec
    Fennec 7 listopada 2018, 16:17

    @Zelber
    Ty fotografii nie rozumiesz jednak,dla Ciebie fotografia to ISO i parametry. Zapewne to jest powód dlaczego nie osiągniesz sukcesu w tym temacie.

  51. Zelber
    Zelber 7 listopada 2018, 16:28

    @Fennec
    Nie osiągnę, bo już to zrobiłem ;)
    Zdjęcia miałem w Polsce publikowane już praktycznie wszędzie, mogę jeździć po Polsce i świecie i fotografować dokładnie to co chcę*, bez martwienia się o akredytacje czy inną papierkową robotę... Czego by więcej wymagać? ;)
    *No prawie, bo na mundial się nie załapałem w tym roku ;)

  52. Fennec
    Fennec 7 listopada 2018, 16:45

    Taa i nadal piszesz jak byle Janusz. Dobre.

  53. Zelber
    Zelber 7 listopada 2018, 16:47

    @Fennec
    W którym niby miejscu piszę jak "byle Janusz"?

  54. Fennec
    Fennec 7 listopada 2018, 17:04

    @Zelber
    W zasadzie powinieneś zapytać, w którym nie piszesz;]
    Miłego dnia.

  55. Zelber
    Zelber 7 listopada 2018, 17:14

    @Fennec
    Widzisz, trzeba było nie wywoływać wilka z lasu, bo tylko się ośmieszyłeś i musiałeś uciekać z podkulonym ogonem ;)

  56. 7 listopada 2018, 18:02

    A w cenie poniżej 5tys można mieć dwa obiektywy:
    9mm do astro link
    i
    10-18mm do krajobrazów; link
    ze stajni Venus Laowa dla z bagnetem systemu Fuji-X
    Zoom wagowo ma niecałe 500g a 9mm niewiele ponad 200g.

    albo bardziej ekstremalnie tym razem FF i niewiele ponad 300g - Voigtlander Hyper Wide Heliar 10mm f5.6 Leica M plus adapter M-X, komplet poniżej 5tys

  57. WueN
    WueN 7 listopada 2018, 18:26

    Albo Vlitrox 7,5 mm/2,8 za 130$ :D
    Ten Viltrox, Samy 12/2 i w zupełności mi (ale podkreślam to mi) wystarczają.

  58. szafir51
    szafir51 7 listopada 2018, 19:37

    @Zelber
    ale przecież ty piszesz jak "Janusz" od zawsze. Jak jakaś wyrocznia, czy co.


    @MatthiasWro
    Masz rację z tymi kilkoma systemami ale to nie dla mnie. Już teraz mam w domu telefon z mikro usb, żona ma z usb-c, teraz dostałem jeszcze ajfona. 3 różne ładowarki (kable). Aparaty mam dwa, ale różnych firm - różne baterie, ładowarki.
    Oplatam się w te wszystkie kable, przejściówki, karty pamięci itp.

  59. Fennec
    Fennec 7 listopada 2018, 20:08

    @Zelber
    Po prostu nie mam czasu na rozmowę z Tobą. Jak już zaczyna się temat ISO to wiem, że nic z tej rozmowy nie będzie.

    BTW
    Jeśli wyznacznikiem sukcesu jest to, że Cię gdzieś wpuszczą...serio nie ma co rozmawiać.

  60. Zelber
    Zelber 7 listopada 2018, 20:49

    @szafir51
    Piszę jak wyrocznia, czy może po prostu nią jestem? Bo z ludzi zajmujących się sportem i reporterką oraz regularnie aktywnych na Polskich stronach/forach foto na podobnym do mnie poziomie jest tylko Dawid Gaszyński... Który w kwestiach sprzętowo-technicznych ma dokładnie takie samo podejście jak ja.
    Taka jest rzeczywistość, czy wam się to podoba, czy nie ;)

    @Fennec
    "Po prostu nie mam czasu na rozmowę z Tobą."
    Raczej argumentów ;)

    "Jak już zaczyna się temat ISO to wiem, że nic z tej rozmowy nie będzie."
    Jak zaczynają się tego typu wypowiedzi, to wiem, że mam doczynienia z kimś, kto o jakiejkolwiek fotografii reportażowej w wydaniu komercyjnym nie ma bladego pojęcia, jego pojęcie o fotografii kończy się na nieudolnych próbach replikowania czarno-białych zdjęć streetowych sprzed 50-100 lat.
    Nie ważne, czy mówimy tu o fotografii ślubnej, reporterce prasowej, korporacyjnej czy sporcie... W tych dziedzinach fotografii nie ma pytania:
    "Czy trafią się warunki wymagające ISO 12800 przy f/2.0, bez możliwości sensownego błyskania i czasie poniżej granicy poruszenia?"
    Jest pytanie: "Kiedy to się zdarzy?" Bo zdarzy się na pewno ;)

    "BTW Jeśli wyznacznikiem sukcesu jest to, że Cię gdzieś wpuszczą...serio nie ma co rozmawiać. "
    Akurat jest stosunkowo dobry wyznacznik(o ile jest to wypracowane pracą, a nie znajomościami), bo akredytacje na duże wydarzenia przyznawane są w pierwszej kolejności dla największych mediów/agencji, a wewnątrz nich dla najlepszych fotografów(lub właścicieli tychże firm :D).
    Zresztą jakie są inne sensowne kryteria oceny sukcesu?
    1.) Same zdjęcia?
    2.) Feedback od ludzi z branży?
    3.) Publikacje?
    4.) Zarobki?
    5.) Wyniki w konkursach?

  61. Zelber
    Zelber 7 listopada 2018, 20:56

    @szafir51
    Możesz też zarzucać mi, że mam ego i wyobrażenie o sobie rozrośnięte do niebotycznych rozmiarów, ale jak już pisałem, na wszelkie propozycje "pojedynków" fotograficznych na lepszy materiał z danego wydarzenia jestem od kilku lat otwarty, do tej pory nikt nie podniósł rękawicy ;)

  62. Fennec
    Fennec 7 listopada 2018, 21:25

    @Zelber
    Ale się rozpędziłeś ;]
    Liczę na to, że kiedyś zrozumiesz, że 95% fotografów na świecie ma w głębokiej du.ie foto sportowe. Nikogo nie obchodzi Twoje zdanie na temat ISO, ludzie po prostu robią zdjęcia i cieszą się swoim sprzętem. Twoja Januszowa krucjata nie ma sensu. Siedzisz w swojej bańce i z jej wnętrza oceniasz każdy sprzęt tak, jakbyś był na zewnątrz. Na szczęście na zewnątrz, jest wielu zdrowo myślących ludzi, których interesuje wszystko poza foto ze stadionu.

    BTW
    Nie robię streeta i nie robię w BW. Na 100% nie robię nic na podstawie zdjęć sprzed 50 lat. Bredzisz.

  63. PDamian
    PDamian 8 listopada 2018, 06:43

    -So wide-angle lenses benefit most from being designed for short flange-back distances?

    Kazuto Yamaki, CEO of Sigma: Yes. For example the Sony 12-24mm zoom. Sony achieved very good performance with a small size. They rely on distortion correction in the camera body, but it’s an amazing performance. I don’t think we could achieve that kind of performance in a lens of that size for DSLRs.
    ...

    -Which lenses have most impressed you recently from other manufacturers?

    Kazuto Yamaki, CEO of Sigma: The Sony 12-24mm, and the 16-35mm F2.8 GM. They’re very good lenses for mirrorless cameras. /.../
    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.