Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Nikon Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED - test obiektywu

Nikon Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
28 lipca 2008

1. Wstęp

Z jedną z największych ofensyw Nikona w ostatnich latach mieliśmy do czynienia w sierpniu 2007 roku, kiedy to jednocześnie światło dzienne ujrzały oparte o nowe CMOS-y lustrzanki D300 i D3, a także cała armada profesjonalnych szkieł. Pośród nich znalazły się dwa reporterskie obiektywy zmiennoogniskowe: testowany już przez nas Nikkor AF-S 14–24 mm f/2.8 oraz Nikkor AF-S 24–70 mm f/2.8G ED, który dość długo uciekał naszym procedurom testowym.

Wraz z pojawieniem się pełnoklatkowego formatu FX, który zawitał do nas wraz z lustrzanką D3, a potem poszerzony został o tańszy model oznaczony symbolem D700, pojawiła się potrzeba zaoferowania fotografom klasycznego obiektywu 24–70 mm o świetle f/2.8. To instrument bardzo uniwersalny, który daje nam jednocześnie szeroki kąt (na pełnej klatce aż 84 stopnie), zakres nadający się do reporterki w tłumie i tzw. street photo oraz ogniskowe pozwalające na uzyskanie luźnych portretów, wciąż przy całkiem przyjemnej głębi ostrości otrzymywanej przy świetle f/2.8. Nic więc dziwnego, że wraz z pojawieniem się pełnej klatki, Nikon zaoferował swoim użytkownikom „szkło” o takich parametrach.

Teraz możemy uważnie przyjrzeć się temu, co zaproponował swoim użytkownikom Nikon.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zapraszamy do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule „Jak testujemy obiektywy?”. A gdy to nie wystarczy, proponujemy jeszcze zapoznanie się z  działem FAQ.

Nikon Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED - Wstęp



Poprzedni rozdział