Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma - będą obiektywy Cine Classic

Sigma - będą obiektywy Cine Classic
12 lipca
2019 15:53

Końcówka tygodnia z pewnością należy do Sigmy. Z informacji producenta wynika, że wprowadzone do oferty zostaną wersje "classic" stałoogniskowych obiektywów cine.

Będzie to nowa seria obiektywów o nazwie "Classic Art Prime", która ma pozwolić na odtworzenie kadrów z klasycznych filmów z lat 50. i 70. XX w. Aby to osiągnąć, stosowane będą prostsze, jednowarstwowe powłoki.

Sigma zaprezentuje 10 pełnoklatkowych obiektywów "Classic Art Prime", o ogniskowych od 14 do 135 mm. Na obudowach wygrawerowane będzie słowo "Classic".

Obiektywy mają zostać pokazane we wrześniu 2019 r. na targach IBC w Amsterdamie.


Komentarze czytelników (3)
  1. Adam Śmiałek
    Adam Śmiałek 15 lipca 2019, 08:30

    Efekt słabszych powłok w filmie (więc przy ograniczaniu flar za pomocą wrót) można łatwo zasymulować softem (warstwa rozmyta zmieszana z oryginałem w modzie soft light). Odwrotnie się nie da, zatem taki set będzie ograniczał do tego tylko efektu albo do scen niskokontrastowych.

  2. TRI-X
    TRI-X 15 lipca 2019, 11:16

    Jak to byłaby prawda to ani Zeiss ani Cooke ani im podobni nie oferowaliby wersji classic. Każdy obiektyw, szczególnie te z epoki mają swój niepowtarzalny odcisk, który nie da się symulować cyfrowo. To nie tylko soft light, to flary, aberacje, przejścia z ostrości do nieostrości, bokeh itd.

  3. Adam Śmiałek
    Adam Śmiałek 15 lipca 2019, 11:49

    I dzięki tym "niepowtarzalnym odciskom" widać jaką techniczną mizerię oferował profi sprzęt ze złotych lat kina. Aberracja aż boli, poza centrum nieostro, transmisja marna. A już te jajka z anamorficznych obiektywów to jakieś nieporozumienie na kształt kultu trzeszczących czarnych płyt w audio.

    Jest moda, jest legenda, jest kasa - po to się to wszystko robi. Niestety najrzadziej jest dobry scenariusz, dobra gra, dobry operator i dobra ekipa.

    Tak przy okazji, za 50 lat będzie "canon look" - taki gotowiec w kamerkach, który będzie udawał kolor z puszek canona naszych czasów z charakterystycznym zafarbem w purpury i fiolety, koszmarek większości dzisiejszych produkcji niskonakładowych. Niech to już przepadnie precz jak najszybciej :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.