Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Irix 150 mm T3.0 Macro 1:1 - polska cena i dostępność

Irix 150 mm T3.0 Macro 1:1 - polska cena i dostępność
18 lipca
2019 13:50

Pierwszy obiektyw Irix z linii Cine będzie dostępny z mocowaniami Canon EF, Sony E, M4/3 oraz PL. Wkrótce trafi do sprzedaży.

Informacja prasowa

Irix ogłasza cenę i termin wprowadzenia do sprzedaży obiektywu 150mm T3.0 Macro 1:1

Irix 150mm T3.0 Macro 1:1 to pełnoklatkowy filmowy obiektyw makro o ogniskowej 150 mm i zakresie przysłon T3.0 do T32. Jest pierwszym obiektywem z nowej rodziny obiektywów Irix Cine. Obiektyw dostępny będzie w czterech wersjach mocowań: Canon EF, Sony E, MFT oraz PL i trafi do sprzedaży na początku sierpnia tego roku. Sugerowane ceny detaliczne obiektywu wyniosą:

  • Irix 150mm T3.0 Macro 1:1 Canon EF 4345 PLN (z VAT)
  • Irix 150mm T3.0 Macro 1:1 Sony E mount 4345 PLN (z VAT)
  • Irix 150mm T3.0 Macro 1:1 MFT 4345 PLN (z VAT)
  • Irix 150mm T3.0 Macro 1:1 Arri PL mount 4595 PLN (z VAT)

Wprowadzenie 150mm T3.0 Macro 1:1 do sprzedaży to wyjątkowa chwila dla całego zespołu Irix. To pierwszy obiektyw filmowy linii Irix Cine, będący efektem wielu godzin ciężkiej pracy i twórczej pasji, które zaowocowały wyjątkowym produktem pełnym innowacyjnych rozwiązań. Finalizacja projektu Irix Cine 150mm T3.0 Macro 1:1 jest dla nas powodem do dumy i otwiera drogę do zaprezentowania w niedalekiej przyszłości kolejnych obiektywów rodziny Irix Cine. Ścisła współpraca zespołu projektowego Irix z zawodowymi filmowcami pokazała, jak silnym środkiem wyrazu stosowanym w obrazie filmowym potrafią być ujęcia w zbliżeniu. Wykorzystanie Irix Cine 150mm T3.0 Macro 1:1 w filmie pozwoli reżyserom i operatorom kamer odkryć nowe możliwości artystycznej ekspresji.

Od samego początku, intencją projektantów obiektywu było dostarczenie filmowcom możliwie najbardziej zaawansowanego i wszechstronnego obiektywu w zakresie długich ogniskowych. Połączenie umiarkowanie wąskiego kąta widzenia Irix Cine 150mm T3.0 Macro 1:1 z rozbudowaną funkcjonalnością, zaowocowało stworzeniem niezwykłego narzędzia do odkrywania nowych obszarów kreacji obrazu filmowego. Szczególnie tych, które dotychczas nie były dostępne dla pasjonatów sztuki filmowej. Wprowadzenie do sprzedaży Irix Cine 150mm T3.0 Macro 1:1 jest dla nas doskonałą okazją, aby zaprezentować nowatorskie rozwiązania stworzone specjalnie dla obiektywów Irix Cine.

Irix w filmowej rodzinie

Irix 150mm T3.0 Macro 1:1 zaprojektowany został tak, aby spełniać standardy ugruntowane w branży filmowej. Dzięki zastosowaniu przedniego pierścienia akcesoriów o średnicy 95 mm, osłona przeciwsłoneczna będąca elementem zestawu może być w każdej chwili zastąpiona tzw. „matte-boxem”. Oprócz tego obiektyw posiada przedni gwint filtrowy w rozmiarze 86 mm. Dla zapewnienia większej stabilności obiektywu podczas pracy z napędem follow-focus, obiektyw wyposażono w demontowalną stopkę z gwintem ¼-cala, która może być zamocowana w dolnej lub górnej części obiektywu. Zarówno ten jak i kolejne obiektywy rodziny Irix Cine projektowane są tak, aby posiadały pierścienie zębate umieszczone na tej samej wysokości i miały zbliżoną do siebie wagę.

Wygoda użytkowania

Płynnie działający pierścień ostrości o szerokim kącie obrotu, jest bez wątpienia jedną z najważniejszych cech obiektywów makro, szczególnie w zastosowaniu filmowym. Specjalnie dla Irix 150m T3.0 stworzyliśmy mechanizm MST (Multi Start Thread), umożliwiający płynny i precyzyjny obrót pierścienia ostrości w szerokim zakresie 270 stopni. Kąt obrotu pierścienia przysłony jest taki sam dla wszystkich obiektywów Irix Cine i wynosi wynosi 75 stopni.

Irix 150 mm T3.0 Macro 1:1 - polska cena i dostępność

Pełen innowacyjnych funkcjonalności

W trakcie prac nad obiektywem powstały rozmaite innowacyjne rozwiązania zwiększające wygodę i użyteczność obiektywów Irix Cine. Wśród nich niezawodny i łatwy w obsłudze system magnetycznego mocowania osłony i akcesoriów filmowych MMS (Magnetic Mount System). Innym, także zgłoszonym do opatentowania rozwiązaniem, jest rotacyjny pierścień adaptacyjny systemu follow focus. Jego zadaniem jest zwiększenie wygody ręcznego posługiwania się pierścieniami zębatymi gdy napęd follow focus nie jest stosowany. Wszystko z jednego powodu – większa wszechstronność zastosowania obiektywu.

Gotowy do pracy w terenie

Obiektyw został uszczelniony we wszystkich newralgicznych punktach. Posiada 5 gumowych uszczelek (4 w wersji PL) oraz inne rozwiązania chroniące układ optyczny i mechaniczny przez zabrudzeniem. Obudowa oraz szkielet wewnętrzny wykonane są z lekkiego i wytrzymałego stopu aluminium magnezu, który zapewnia lekkość i sztywność konstrukcji. W wersji z mocowaniem Canon EF obiektyw waży zaledwie 1105 g, dzięki czemu jest dobrze wyważony w zestawieniu z kamerami średniej wielkości, lustrzankami oraz małymi aparatami systemowymi. Oznaczenia na obiektywie są laserowo grawerowane i wypełnione farbą reagującą na UV, co zapewnia im lepszą czytelność w warunkach słabego oświetlenia.

Jakość obrazu jako najwyższy priorytet

Układ optyczny obiektywu składający się z 12 soczewek i 11-listkowej przysłony o kołowym kształcie, zoptymalizowany jest do współpracy z kamerami cyfrowymi rejestrującymi obraz w rozdzielczości 8K (UHD). Wszystko po to, aby zapewnić najwyższą możliwą jakość obrazu, miękki neutralny bokeh, skuteczną redukcję aberracji i zredukowany do minimum efekt „oddychania” przy zmianie ostrości.

Dla lepszego zrozumienia oraz łatwiejszego zapamiętania najistotniejszych cech Irix Cine 150mm T3.0 Macro 1:1, stworzone zostały specjalne infografiki. Są one wstępem do przygotowywanych prezentacji na jego temat a także zapowiedzią tego, co znajdzie również w przyszłych obiektywach filmowych Irix Cine.


Komentarze czytelników (6)
  1. 18 lipca 2019, 17:32

    Jakoś podejrzanie tani jak na obiektyw filmowy.

  2. LarsikOwen
    LarsikOwen 18 lipca 2019, 19:58

    @Borat: czemu?
    Makro +/- 100 mm kosztuje trzy tysie, 150 proporcjonalnie wiecej 4500 a 180 mm kolo siedmiu tysiow.

  3. qqrq
    qqrq 18 lipca 2019, 20:16

    @LarsikOwen
    Bo to szkło filmowe, a szkła filmowe zwykle kosztują krocie :D

    Dla porównania:
    Cooke 135 T2.0 - 26.000$
    Sigma 135 T2.0 - 5000-6000$
    Canon 135 T2.2 - 4000$
    Samyang Xeen 135 T2.2 - 2000$

    Oczywiście są to szkła jaśniejsze, ale nie ostrzą tak blisko i mają krótszą ogniskową. Z cine szkieł, które kryją FF i mają 150mm jest w sumie chyba tylko Arri 150mm T1.8, które kosztuje >30.000$ i Whitepoint za ~20.000$.

    Więc jak dla mnie taka cena Irixa jest bardzo dobra za szkło filmowe z wszystkimi tego zaletami i bonusowym makro :)

  4. LarsikOwen
    LarsikOwen 18 lipca 2019, 20:59

    czcigodny qqrq, poniewaz jestes doswiadczony jak Chiny pod panowaniem Mongołów, wiec jestem ostatnim czlowiekiem, ktory by sie osmielil polemizowac.
    wszelako, ceny co fajniejszych szkiel znam - moze za duzo powiedziane - niech bedzie ze jestem ich swiadom.
    a zrobienie szkla makro 1:1 i jednoczesnie filmowego jest fizycznie niemozlowe i dlatego Irix pozycjonuje je cenowo tam, gdzie jego miejsce.
    ukłony.

  5. qqrq
    qqrq 18 lipca 2019, 21:17

    Wiesz, testów żadnych nie widzieliśmy, nawet sampli, więc co do jakości szkła możemy obaj co najwyżej wróżyć z fusów, ja wolę być po prostu bardziej optymistyczny niż pesymistyczny :P

  6. 18 lipca 2019, 21:35

    Bo to najpewniej zwykłe szkło fotograficzne ze zmienioną obudową jak Tokina AT-X 100 mm T/2.9 Macro Cinema.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.