Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

25 lat Canona w Polsce

25 lat Canona w Polsce
18 września
2019 16:00

Canon podsumowuje swoje 25 lat obecności na rynku polskim. Z tej okazji stworzona została strona, na której można znaleźć obszary działania firmy oraz jej plany i spojrzenie na przyszłość. Jednym z celów japońskiego potentata jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w stosunku do sprzedaży netto.

Informacja prasowa

Canon świętuje 25-lecie swej obecności w Polsce

Warszawa, 18 września 2019 r. – Właśnie mija 25 lat, odkąd Canon, lider w zakresie technologii obrazowania, otworzył swój oddział w Polsce. Ćwierćwiecze to było zarówno dla naszego kraju, jak i firmy, okresem intensywnego rozwoju, napędzanego lawinowymi zmianami w obszarze technologii. Warto więc przy tej okazji podjąć próbę całościowego spojrzenia na różnorodne obszary działalności firmy i jej powiązania z polskimi konsumentami, przedsiębiorcami i całym otoczeniem, w którym firma funkcjonuje. Canon przygotował z okazji swojego 25-lecia w Polsce dedykowaną stronę internetową: www.canon.pl/25lat, która podsumowuje i przybliża osiągnięcia firmy w tych minionych 25 latach.

Obraz dzisiejszego świata kształtują technologie cyfrowe, zarówno w ujęciu konsumenckim, jak i biznesowym. To one wyznaczają kierunki rozwoju nowoczesnych gospodarek. W tym skomplikowanym algorytmie innowacyjności Canon zajmuje miejsce szczególne. Budowana od ponad 80 lat na świecie i 25 lat w Polsce pozycja lidera w zakresie rozwiązań obrazowania sprawiła, że produkty Canon są dziś obecne w wielu branżach – od profesjonalnej fotografii czy kinematografii, przez druk produkcyjny, po kamery sieciowe i obrazowanie medyczne. Ta dywersyfikacja oferty dla konsumentów oraz firm jest kluczem do globalnego i lokalnego sukcesu Canon. W portfolio firmy można znaleźć zarówno duże korporacje, jak i małe jednoosobowe przedsiębiorstwa z niemal wszystkich regionów Polski (więcej o tym w artykule: WSPARCIE DLA BIZNESU).

Wprowadzane rozwiązania Canon były kamieniem milowym dla rozwoju wielu obszarów, jak np. fotografii, w którym to segmencie firma może pochwalić się zarówno produkcją świetnej jakości optyki, jak i doskonałych aparatów fotograficznych. Kultowa już linia EOS w ostatnim czasie została rozszerzona o produkty sygnowane logo EOS R, które stały się mocnym graczem w szybko rosnącym segmencie bezlusterkowców.

Podobnie w obszarze druku Canon od lat wyznacza kierunki, oferując np. doskonałe rozwiązania do druku cyfrowego, pozwalające uprościć i jednocześnie udoskonalić produkcję wydruków oraz znacznie skrócić czas procesu druku. Zarówno w obszarze rozwiązań do produkcji grafiki artystycznej, jak i drukarek produkcyjnych dla branży reklamowej, wnętrzarskiej czy architektonicznej, Canon jest synonimem bezkompromisowej jakości i elastyczności aplikacji na różnych nośnikach. Najnowsza technologia Canon UVgel – wykorzystywana w drukarkach Océ Colorado – to doskonały przykład na to, jak firma potrafi łączyć zalety tradycyjnych technologii druku w jedno spójne rozwiązanie o niespotykanych dotąd możliwościach. O jego innowacyjności świadczy specjalny atrament o konsystencji żelu, który dzięki utrwalaniu światłem UV LED daje dostawcom usług druku ogromną elastyczność wykończeń i szybkość zadruku nawet na tanich podłożach.

Warto też wspomnieć o dostarczanych przez Canon systemach druku umożliwiających realizację zamówień w modelu „druk na żądanie”, których przykładem może być urządzenie Océ VarioPrint 6330 TITAN, zdolne w ciągu kilku minut wyprodukować gotowy egzemplarz książki, bez angażowania sztabu specjalistów.

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii cyfrowych, Canon rozszerza także ofertę rozwiązań do przetwarzania dokumentów dla przedsiębiorstw, wychodząc poza tradycyjne rozwiązania druku czy kopiowania. Rozwiązania biurowe Canon do przetwarzania firmowych dokumentów projektowane są w myśl zasady Security 360 stopni. Oznacza to, że poza bezpieczeństwem samego urządzenia, ważny jest sposób jego komunikacji z otoczeniem sieciowym. Urządzenia tworzone są w oparciu o wielopoziomowe szyfrowanie danych, które musi być zawsze dostosowane do środowiska klienta i gwarantować bezpieczne przetwarzanie informacji na każdym etapie.

Swoje doświadczenie i know-how w dziedzinie obrazowania Canon przekłada także na szereg innych branż, takich jak medycyna (soczewki i oprogramowanie diagnostyczne), bezpieczeństwo publiczne (kamery sieciowe i rozwiązania do monitoringu) czy e-sport (rozwiązania do mapowania postaci na potrzeby gier). Co więcej, wszystkie te rozwiązania powstają w oparciu o nieustanny dialog z klientami, jaki prowadzi firma, co pozwala na zrozumienie potrzeb i oczekiwań konsumentów oraz biznesu

Z dialogu tego często powstają dzieła sztuki, bo Canon to nie tylko partner biznesowy, ale także firma aktywnie działająca w obszarze kultury. Z jednej strony projektuje bowiem technologie do druku najwyższej jakości grafiki artystycznej, a z drugiej – bezpośrednio wspiera wydarzenia kulturalne. Od 2013 r. – jako oficjalny partner – Canon aktywnie przyczynia się do rozwoju największego w tej części Europy Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage, organizując w jego trakcie prelekcje, warsztaty i spotkania z wybitnymi światowymi operatorami. Wcześniej zaś firma była patronem PLANETE+ DOC FILM FESTIVAL.

Jeśli zaś chodzi o fotografię, to od 1993 roku Canon patronował konkursowi World Press Photo. Do tego firma aktywnie wspiera polskich fotografów, na przykład realizując liczne projekty leżące na styku fotografii i druku. W efekcie takiej kooperacji powstały liczne wystawy, np. „Niedecydujący moment” wybitnego fotoreportera Krzysztofa Millera czy „Horowitz Ford Vignale” i „RH 75” światowej sławy fotografa reklamowego Ryszarda Horowitza. Także w globalnym programie ambasadorskim Canon, od chwili jego inauguracji, nigdy nie brakowało polskich nazwisk. W tej edycji programu Polskę reprezentują Maciej Nabrdalik (agencja fotograficzna VII), Marcin Kin (fotograf sportów ekstremalnych) i Piotr Małecki (filmowiec i dokumentalista).

Wszystkie te działania podejmowane są w duchu filozofii „Kyosei”, w myśl której funkcjonuje i rozwija się Canon. To japońskie słowo oznacza życie i wspólne działanie dla wspólnego dobra. To ono kształtuje misję i wartości firmy, stanowiąc jej fundament. Dzięki temu Canon jest partnerem, który dba o swoje otoczenie i wszystkich, którzy się w nim znajdują. Dlatego często angażuje się w działania z obszaru CSR.

Celem długoterminowym firmy jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla (śladu węglowego) o 15% do roku 2020, w stosunku do sprzedaży netto, wobec poziomu z roku 2010. W 2017 roku firma znalazła się na 4. miejscu w globalnym rankingu Global RepTrack 100, przeprowadzonym przez Reputation Institute. Nie po raz pierwszy też, otrzymała złoty certyfikat w dorocznym rankingu Ecovadis, pozycjonując się wśród 5 proc. najbardziej odpowiedzialnych społecznie firm na świecie.

„W ciągu ostatnich dwóch dekad technologie obrazowania zmieniły się nie do poznania. Dziś żyjemy w kulturze obrazów, które są już nieodłączną częścią naszego życia, biznesu, procesów postępu. Dlatego jako specjaliści od obrazowania pragniemy być partnerem zarówno dla firm działających na rynku B2B, jak i indywidualnych konsumentów, którzy technologie foto, video oraz druku chcą wykorzystywać w codziennym życiu. Jako Canon Polska, jesteśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek technologicznych świata, koncentrujemy się na wspieraniu lokalnego biznesu i polskich firm, które mają potencjał, aby odnosić sukcesy także na zagranicznych rynkach. Widzimy się w roli dostawcy najwyższej klasy rozwiązań na miarę potrzeb i ambicji naszych klientów” – mówi Joanna Stankiewicz, Corporate Communication&Marketing Services Manager, Canon Polska. Więcej informacji na temat 25 lat działania Canon w Polsce i obszarów zaangażowania firmy można znaleźć na stronie www.canon.pl/25lat.


Komentarze czytelników (8)
  1. focjusz
    focjusz 18 września 2019, 16:06

    weszli oficjalnie dopiero w 1994? O to jeszcze z czasów kiedy Japonia ortodoksyjnie podchodziła do długów - podobno byli obrażeni przez parę lat :)

  2. PDamian
    PDamian 18 września 2019, 16:41

    Ja tam pamiętam jak dystrybutorem była firma "J&J' -czy coś takiego
    ...i to chyba nie było oficjalny dystrybutor.

  3. EuGen
    EuGen 18 września 2019, 22:35

    M&J raczej.

  4. AdiS
    AdiS 19 września 2019, 00:37

    i gdzie jest 25% zniżki na sprzęt za 25 lat bo nie widzę :P

  5. staryman
    staryman 19 września 2019, 08:24

    W cenach jest już uwzględnione 25% zniżki. Canon się nimi nie chwali żeby ktoś nie pomyślał, że chcą spuścić złom zalegający magazyny :)

  6. Marek B
    Marek B 19 września 2019, 08:55

    Brawo dla złomu ...

  7. Oly2020
    Oly2020 19 września 2019, 11:43

    Wspominki pierwszego kontaktu z canon-polska:
    W czasach przed internetowych ( a właściwie gdy internet był w powijakach ), była druga połowa lat 90'tych, zadzwoniłem do Canon-Polska z pytaniem czy mogę kupić kilka instrukcji bo rozważam zakup i chciałbym się wczytać dokładnie w parametry i możliwości analogowego EOSa i lampy, w sumie 5 czy 6 sztuk i miła pani po drugiej stronie linii telefonicznej odpowiedziała, że niema sprawy, poprosiła o adres i wysłała mi za darmo nowe, książeczkowe wersje instrukcji :) i tak oto po wczytani się w instrukcję i dozbieraniu pokaźnej kwoty, zamiast początkowo planowanego canona EOS 500 kupiłem 50e, pierwszy z wielu canonów jakie miałem i mam, 50e leży u mnie już jako eksponat ;) 3-4 lat później, instrukcje można już było tylko kupić po dość zaporowej cenie.

  8. MatrixSTR
    MatrixSTR 19 września 2019, 12:57

    Oly2020: na szczęście teraz można ściągnąć je za darmo ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.