Dwa nowe zoomy od Nikona
Poza D780 swoją premierę mają dziś dwa teleobiektywy - AF-S NIKKOR 120-300 mm f/2.8E FL ED SR VR z mocowaniem Nikon F oraz NIKKOR Z 70-200 mm f/2.8 VR S przeznaczony do bezlusterkowców Z.
- Oba obiektywy dostępne są w naszej bazie:
- Specyfikacja Nikon Nikkor Z 70-200 mm f/2.8 VR S
- Specyfikacja Nikon Nikkor AF-S 120-300 mm f/2.8E FL ED SR VR
Informacja prasowa
Nikon przedstawia dwa nowe profesjonalne teleobiektywy zmiennoogniskowe. AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR do lustrzanek cyfrowych oraz NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S do aparatów bezlusterkowych Nikon Z. Ze względu na jakość optyki dorównują teleobiektywom stałoogniskowym. Oba solidne długoogniskowe zoomy podnoszą poprzeczkę w dziedzinie projektowania konstrukcji optycznych.
Niezależnie od tego, czy fotografujesz w halach sportowych, czy na zewnątrz w nocy, obiektyw AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR wyróżnia się niezwykłą zdolnością rozdzielczą oraz prędkością autofokusa. Ten niezwykły obiektyw oznacza także wprowadzenie bardzo wyczekiwanego zakresu ogniskowych. Użytkownicy lustrzanek cyfrowych chcący fotografować z ogniskową 300 mm, nie muszą już ograniczać się do obiektywu stałoogniskowego. Nie muszą też ryzykować pogorszenia parametrów optycznych, używając obiektywu zmiennoogniskowego z podłączonym telekonwerterem.
Jasny, pełnoklatkowy NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S to drugi z trzech podstawowych obiektywów Nikon przeznaczonych do aparatów bezlusterkowych. Ten długi zoom z serii S gwarantuje uniwersalność podczas fotografowania i filmowania zawodów sportowych, wydarzeń czy wykonywania reportaży. Ustawianie ostrości jest szybkie, płynne i bezgłośne. Obiektyw zapewnia doskonałą ostrość na całej powierzchni kadru, nawet przy maksymalnym otworze względnym. Efekt „oddychania” obiektywu podczas filmowania został praktycznie wyeliminowany.
W celu osiągnięcia maksymalnej jakości optyki i wyeliminowania aberracji chromatycznej, w obu profesjonalnych obiektywach zastosowano nowe szkło SR firmy Nikon, a także szkło ED. W rezultacie, znacznie zredukowano powstawanie kolorowych obwódek oraz skutecznie skompensowano trudniejsze do korygowania światło niebieskie (widmo o małej długości fali). Wykonywane zdjęcia są ostrzejsze niż kiedykolwiek wcześniej i charakteryzują się wyjątkowym kontrastem.
Dirk Jasper, Product Manager w firmie Nikon Europe, powiedział: „Dzięki najbardziej zaawansowanym konstrukcjom układu optycznego spośród wszystkich obiektywów zmiennoogniskowych firmy Nikon, nowe teleobiektywy ustanawiają jeszcze wyższy standard jakości profesjonalnego obiektywu. Dopełnieniem zalet tych obiektywów są ergonomiczna konstrukcja opracowana przez firmę Nikon i dokładne zabezpieczenie obudowy przed czynnikami atmosferycznym: dzięki nim fotograf zawsze wykona swoje zadanie, niezależnie od warunków pracy”.
AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR
![]() |
Płynny, precyzyjny autofokus. Prędkość ustawiania ostrości dorównuje teleobiektywom stałoogniskowym. Skutecznie śledzi obiekty szybko poruszające się lub wykonujące nieprzewidywalne ruchy. Elektromagnetyczne sterowanie przysłoną umożliwia precyzyjną kontrolę ekspozycji przy wykonywaniu szybkich zdjęć seryjnych.
Zaawansowana konstrukcja układu optycznego. 25 soczewek w 19 grupach, w tym soczewki ze szkła ED i szkła SR firmy Nikon oraz pokryte powłokami ARNEO i nanokrystaliczną. Aberracja chromatyczna, koma, refleksy i flara zostały dokładnie wyeliminowane.
Niezwykle stabilny system redukcji drgań. System redukcji drgań Nikon VR daje możliwość wydłużenia czasu otwarcia migawki o cztery stopnie ekspozycji, także w przypadku stosowania telekonwertera.
Ergonomia, z której słynie Nikon. To między innymi programowalne przyciski funkcyjne czy łożyskowany pierścień gwarantujący płynne przechodzenie między kadrem poziomym i pionowym. Lecz nie tylko.
Zintegrowana stopka statywu. Jest skierowana do przodu obiektywu w celu zapewnienia lepszego wyważenia i bardziej komfortowego transportu. Wytrzymała konstrukcja. Solidna konstrukcja i dokładne uszczelnienie obudowy sprawiają, że obiektyw jest przystosowany do pracy nawet w trudnej pogodzie na poboczu rajdowego toru.
NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S
![]() |
Bezkonkurencyjne parametry. Ma nadzwyczajną ostrość i wyjątkowy kontrast w całym kadrze. Płynnie, szybko i bezgłośnie ustawia ostrość. Zaawansowana konstrukcja układu optycznego. 21 soczewek w 18 grupach, w tym soczewki ze szkła Nikon ED i szkła SR oraz z powłokami przeciwodblaskowymi ARNEO i nanokrystaliczną. Aberracja chromatyczna, koma, refleksy i flara zostały dokładnie wyeliminowane.
Gotowy do filmowania. Efekt „oddychania” obiektywu został praktycznie wyeliminowany, a stabilne sterowanie przysłoną pozwala oddać naturalne zmiany ekspozycji poszczególnych scen.
Wyświetlacz OLED na tubusie obiektywu. Umożliwia szybkie sprawdzenie wartości przysłony, odległości zdjęciowej, dokładnej ogniskowej, czułości ISO i głębi ostrości bezpośrednio na obiektywie.
Przycisk Fn. Do przycisku Fn można przypisać jedną z nawet 21 różnych funkcji, od blokady AF po pomiar ekspozycji i braketing.
Niezawodność. Solidna, zwarta konstrukcja ze skutecznym zabezpieczeniem przed pyłem i wilgocią.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
120-300 - cena 36 tys. pln waga 3,2 kg - Sigma - ta sama waga, cena 3 razy taniej. Choć na 300mm ostrość wychodziła tak sobie.
Korzystając jednocześnie z dobrodziejstw DSLR i ML. Marzyło mi się żeby zebrać te cechy i wrzucić w jedną puszkę. Czasami wolę i lepiej mi korzysta się z DSLR niż ML dlatego nie sprzedałem swoich DSLR - ale zawsze mnie wkur. korzystanie przez LCD z DSLR. I co? To to to oto Nikon sprawił mi niespodziankę. Mając D850/D750/Z6. D850/D750 leci pod młotek i niedługo będzie nowe D780 :-)
kur nie tu :D
Heimo,
a potrafisz wskazać jakikolwiek obiektyw z półki PRO, który nie byłby kosmicznie drogi? Ja nie potrafię, ale ja z prowincji jestem... ;)))
@jambik - sigama 70-200 2.8, Sigma 105 1.4, Sigma 50 1.5, Sigam 120-300 2.8....
Nikon NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S Lens
$2,596.95 normalna cena
Sample
link
@jambik Sigma 14-24/2.8, Sigma 40/1,4 ..itd Art
Wybaczcie literówki. Tak to jest jak się pisze ze smartfona.
@Heimo
Hmmm Skoda ma 4 koła, silnik i kierownicę. Maserati też. To dlaczego kupować Maserati?
@thotlrgal.- też się zastanawiam. Szczególnie, że jest tandetne,, niepraktyczne i nietrwałe... Pali jak smok, da się tym jeździć tylko po asfalcie gładkim jak stół i tylko jak jest sucho i traci na wartości jak rządowe obietnice.
N24-120/4 też ma żółty pasek i wchodzi w program NPS, a kosztuje niezbyt wiele. ;-)
Nikkor 28 1.8G, Nikkor 70--200/4...
@thorgal
najpierw upewnij się, że to Maserati ;-)
Skoro i tak oft to za wiki, wiem ze to wiki, ale chyba wystarczy i ona:
link
Co to jest Maserati ? Bo w 1968r firme wykupil Citroen, czyli wtedy to byl Citroen ze znaczkiem Maserati czy jeszcze pelnoprawne Maserati?
Btw, Audi zostalo wykupione w 58 czy 68r.
Wykupenie wg mnie to upadek, bo poprzedni wlasciciel pozbywa sie czegos, ale wiemtez ze bardziej tu jak z filmem, producent placi a nie zawsze dostaje to za co placil, hehe :)
Jonny:
"N24-120/4 też ma żółty pasek i wchodzi w program NPS, a kosztuje niezbyt wiele."
-Z D760 500$ link
-czyli mniej o 600$ niż porównywalne Sony A7 w podobnym zestawie.
link
Swoją drogą - jeśli Nikkor Z 70-200 przy minimalnej odległości ostrzenia 0.5 m, daje powiększenie x 0.2 to , zakładając, że korzysta wtedy z maksymalnej ogniskowej, musi ją skracać z 200 na jakieś 60 mm. Katastrofa...
Nooo... takie sprzęcicho to musi mieć świetny BOKEH! szkoda, że nie lubię Nikona. Canona zresztą też nie! ;-)
Na maksymalnej podają 1m i piszą że ta wada jest opanowana i nic nie skraca.
Pytanie do znawców tematu (których tu nie brakuje): który z tych obiektywów ma ładniejszy BOKEH?
Ten link
czy ten link
@Soniak10
jeżu kolczasty, to jak pytanie, który z kolegów ma ładniejszą żonę - jeden ci powie tak, drugi siak, a obie zostały przez któregoś z nich wybrane.
Nikon ma łagodniejszy bokeh, jak chcesz robić stockowe zdjęcia albo sesje biznesowe to bym brał. Canon ciut nerwowy, lekko swirly - ale nic szalonego. W sumie gorzej - bo albo chcę kremowy bokeh albo zwariowany, żeby podkreślić charakter zdjęcia, a ten to ani jedno, ani drugie.
Jak chcesz porządny bokeh kup sobie to: link
@Heimo - nie no, weź nie przesadzaj - żona kolegi zawsze ładniejsza :)
@Myszowor - zajrzałem do parametrów tutaj na Optycznych. Tam jak wół jest, że 0.5 m i x.0.2 . Może po prostu wkradł się błąd i trzeba poprawić. x0.2 z 1 m to faktycznie byłoby bez skracania lub co najwyżej minimalne.
Heimo - nie rozumiem filozofii STM (ani nowej konstrukcji Canona). Ogromne straty na transmisji i zabijanie tego co w bokehu fajne (kółka na źródłach świata). I jeszcze trzeba za to sporo dopłacić!
@Legoman
"zajrzałem do parametrów tutaj na Optycznych. Tam jak wół jest, że 0.5 m i x.0.2"
A gdzie tam jest napisane, że minimalna odległość ostrzenia jest dla maksymalnej ogniskowej?
@Soniak10, napisał:
7 stycznia 2020, 21:39
"Nooo... takie sprzęcicho to musi mieć świetny BOKEH! szkoda, że nie lubię Nikona. Canona zresztą też nie! ;-)"
"A mnie najbardziej ciekawi, jaki to-to ma BOKEH. Bo jak brzydki, to nie-chce-mi-się-z-wami-gadać. ;-) "
Teraz w przypadkowych wątkach będziesz wypisywał, jaki ma wpływ bokeh na każdy rodzaj fotografii?
To zwykłe trolowanie czy damski foch? Bo ciężko mi rozpoznać?
@Jacek_Z
Przecież ta filozofia jest prosta - idealne rozmycie i idealnie kołowe krążki światła poza płaszczyzną ostrości.
Możesz jedynie stwierdzić, że to nie dla Ciebie, ale wtedy znowu kłania się alegoria o żonach kolegów ;-)
Legoman - na stronie Nikona masz dokładniejsze dane o tym obiektywie.
Kiedy test SEL70350?
@Myszowor - racja, może i tak być. Praktyka pokaże .
@Legoman:
Na stronie Nikona podają, że dla nowego 70-200 Z jest:
Pozycja zoomu 70 mm: 0,5 m,
pozycja zoomu 85 mm: 0,63 m,
pozycja zoomu 105 mm: 0,68 m,
pozycja zoomu 135 mm: 0,8 m,
pozycja zoomu 200 mm: 1,0 m (mierzone od płaszczyzny ogniskowej)
Źródło: link
Bądzcie obiektywni jak piszecie o objektywach.
Atak na serio, to Nikon powinien zrobić uzupełnić 24-70/4 czym? no właśnie, malutkim leciutkim zoomikiem 70-200/4. Tylko jedna przysłona mnie a jaka różnica w wadze i rozmiarach.
Jestem ciekaw czy 2,8/120-300 dorówna jakością 2,8/300VRII?. Z tej premiery też wniosek, że raczej nie będzie już, albo w najbliższym, czasie 2,8/300VRIII.