Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus Zuiko Digital ED 50-200 mm f/2.8-3.5 SWD - test obiektywu

31 grudnia 2008
Ula Olech,  Arkadiusz Olech Komentarze: 22

3. Budowa i jakość wykonania

Olympus 50-200 mm SWD to przykład tego, co może dać nam zastosowanie małej matrycy. Patrząc na następującą tabelę widać, że nie ważne, czy porównamy go do pełnoklatkowych instrumentów o podobnym zakresie ogniskowych, czy też do obiektywów o takim samym ekwiwalencie ogniskowej zarówno waga jak i gabaryty ZD 50-200 mm SWD są mniejsze niż u konkurentów.

Olympus Zuiko Digital ED 50-200 mm f/2.8-3.5 SWD - Budowa i jakość wykonania


Trudno cokolwiek zarzucić jakości wykonania testowanego obiektywu. W zasadzie jest jedna wada lub raczej mankament, bo wada, to chyba za mocne słowo. Wraz ze wzrostem ogniskowej rozmiary obiektywu rosną prawie dwukrotnie. Zmienianie ogniskowej powoduje bardzo głośne zasysanie i pompowanie powietrza. Przy szybkim przejściu z ogniskowej 200 do 50 mm, słyszymy solidny gwizd, a wtłaczane ruchem soczewek powietrze ucieka na boki i uderza strumieniem w kierunku matrycy. Efekt jest podobny jak u klasycznej "pompki" jaką jest Canon 100-400L. W tym problem, że 50-200 mm SWD nie jest "pompką" lecz klasycznym zoomem.

----- R E K L A M A -----

Olympus Zuiko Digital ED 50-200 mm f/2.8-3.5 SWD - Budowa i jakość wykonania


Obiektyw zaczyna się metalowym bagnetem. Następnie na korpusie obiektywu znajdziemy miejsce, w którym znajduje się dołączany w zestawie solidny łącznik statywowy. Za nim znajdziemy duży i wygodny pierścień do zmiany ogniskowej, którego pracy nie można nic zarzucić. Idąc dalej mamy skalę ostrości umieszczoną za szybką oraz także duży i mechaniczny pierścień ręcznego ustawiania ostrości. Pozwala on na wygodną i precyzyjną pracę. Przedni i wysuwający się układ soczewek jest otoczony nierotującym mocowaniem filtrów o średnicy 67 mm.

Olympus ZD 50-200 mm jest konstrukcją skomplikowaną. Składa się na nią 16 soczewek ustawionych w 15 grupach. Aż trzy elementy wykonano z niskodyspersyjnego szkła ED. Wewnątrz znajdziemy także kołową przysłonę o dziewięciu listkach, którą można domknąć do f/22.

Olympus Zuiko Digital ED 50-200 mm f/2.8-3.5 SWD - Budowa i jakość wykonania

Kupujący dostaje w zestawie bardzo solidny łącznik statywowy, osłonę przeciwsłoneczną oraz oba dekielki.

Olympus Zuiko Digital ED 50-200 mm f/2.8-3.5 SWD - Budowa i jakość wykonania