Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Aktualności

Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe

Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
18 marca
2020 17:30

W 2019 roku firma Cosina wprowadziła na rynek obiektyw Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych tym instrumentem podpiętym do Sony A7R II.

Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy dostępny stopień wyostrzania i kompresji. Wyłączono wszelkie odszumianie.

Zdjęcia przykładowe

Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/8000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 23.53 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/2000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.91 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.56 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 19.19 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 19.06 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/2000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 20.25 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/2000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 28.44 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 19.13 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 24.88 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 30.09 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 31.09 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 22.41 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.63 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.59 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.63 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/8000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.75 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/4000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.63 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/2000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.59 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 28.25 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/8000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.5 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.69 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.19 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/5000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 21.5 MB
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 19.56 MB


Komentarze czytelników (26)
  1. JdG
    JdG 18 marca 2020, 18:06

    winietę to ma dość potężną, aż do F/4

  2. JdG
    JdG 18 marca 2020, 18:10

    Ale poza tym, to na Sonim A7R działa chyba znakomicie. Pewnie będzie bardzo dobry optycznie.

  3. tripper
    tripper 18 marca 2020, 18:27

    No no, niczego sobie szkiełko. Malutkie, bardzo jasne, fajne rozmemłanie i bardzo ostre po przymknięciu.

    To może się podobać. Dla fanów manuali rewelka.

  4. r2mdi
    r2mdi 18 marca 2020, 18:55

    Trochę syfów na matrycy było. :(

  5. ryszardo
    ryszardo 18 marca 2020, 19:02

    Na otwartej przysłonie śliczne mydełko na brzegu (sam narożnik to już niezła papka), aberracja chromatyczna i koma szaleją. Winietowanie na tym poziomie niestety powoli staje się smutną normą.

    Ogólnie miłośnicy "klasycznych manuali" mogą być zachwyceni ;-)

  6. thorgal
    thorgal 18 marca 2020, 19:11

    @tripper

    "i bardzo ostre po przymknięciu" - no ale to dotyczy większości obiektywów. Po grzyba mi bezużyteczne f1.2?

  7. Juzer
    Juzer 18 marca 2020, 19:33

    Pomyśleć, że wybrzydzałem poczciwego Nikkora 50/1,4 D
    Link: link

  8. Piotrekok
    Piotrekok 18 marca 2020, 20:55

    Ryszardo i całe szczęście, że są jeszcze takie konstrukcje. Zawsze możesz kupić sigmę lub nowe obiektywy do bezlusterkowców i będą jak żyletka kłuły oczy :)

  9. olaieryk
    olaieryk 18 marca 2020, 20:57

    Moim zdaniem dopiero f/2.8 jest OK f/2 w zależności od sytuacji, szersze f raczej za słabo.

  10. ryszardo
    ryszardo 18 marca 2020, 21:08

    @Piotrekok
    Ja bardzo dobrze zdaję sobie sprawę, że to obiektyw nie dla mnie i nie mam nic przeciwko jego istnieniu. Dobrze, że jest wybór.

    Z najnowszymi obiektywami do bezlusterkowców niestety tak różowo nie jest, bo przeważnie winietowanie szaleje.
    A Sigmy Art mi się podobają. Szczególnie 50/1,4 daje bardzo ładny obrazek, ale preferuję dłuższe ogniskowe.

  11. Piotrekok
    Piotrekok 18 marca 2020, 23:10

    @ryszardo dlaczego zatem ten ironiczny ton w poprzednim poście? Jedni wolą ostrość inni sposób rozmycia. Dobrze że dla każdego jest to co potrzebuje. A winieta o której mówisz to sprawa decyzji Sony:)

  12. tadeusz69
    tadeusz69 18 marca 2020, 23:24


    Najlepsza 50 /1.2 !




    link

  13. ryszardo
    ryszardo 18 marca 2020, 23:41

    @Piotrekok
    Wbrew temu co piszesz w tamtym poście nie było ironii. Źle mnie zrozumiałeś, ale zdarza się to przy dyskusjach internetowych.

    Co ciekawe dla mnie "sposób rozmycia" też jest ważny. Najbardziej cenię sobie idealnie okrągłe krążki świetlne w całym kadrze, najlepiej z miękkimi krawędziami, żeby nie odciągały uwagi od głównego motywu. Właśnie dlatego podoba mi się obrazek z 50/1,4 ART i nie lubię przykładowo szkieł Zeissa.

    Szaleństwa z winietowaniem to nie tylko Sony niestety. Do tego taki 85/1,4 GM daje moim zdaniem zaskakująco przyjemny obraz i rozmycia mimo dużego winietowania (po jego skorygowaniu), a to rzadkość.

  14. qqrq
    qqrq 18 marca 2020, 23:47

    @tadeusz6918
    "Najlepsza 50 /1.2 !"

    Najlepsza pod jakim względem? Na tym zdjęciu co podlinkowałeś, to ten Canon wygląda jakby miał rozmycie tła iście z algorytmu Gaussian Blur z Photoshopa. Mnie to zupełnie nie jara :P

    Ten Voigtlander pięknego bokehu też nie ma, ale przynajmniej jest bardzo mały. I na tym chyba kończą się dla mnie jego zalety :P

  15. Piotrekok
    Piotrekok 18 marca 2020, 23:52

    @ryszardo oczywiście nie tylko Sony. Ale u nich obowiązkowo większe. Te same obiektywy Sigmy w wersji dla Sony winietują mocniej. Nowe obiektywy do Z Nikona aż tak nie winietują. A sprawa rozmycia... Dobrze że jest Sigma i takie obiektywy również. A jest jeszcze dużo miłośników starych manuałi :)

  16. Vince
    Vince 19 marca 2020, 08:29

    Voytek to jednak klasa sama w sobie. zaczynam zbierać kaskę :(

  17. qbic
    qbic 19 marca 2020, 09:34

    Szkoda ze nie ma gdzieś porówniania tego szła do 50L canona (starej)....

  18. qbic
    qbic 19 marca 2020, 09:40

    Nadal używam Canonowego szkła bo fajne, ale jeżeli jest mniejsza i lżejsza alternatywa to czemu nie.

  19. gnieciuch
    gnieciuch 19 marca 2020, 10:00

    Miałem to szkło, piękna plastyka, cudny skin tone, takie testowe pstryki nie wiele pokażą co potrafi ten obiektyw. Typowe portretowe szkiełko z klimatem. Ale nie takim jak np Nokton 40 czy 35mm.
    Jeśli ktoś lubi idealną optykę no to Sigma Art ale dla wielu osób będzie ciekawą alternatywą.

  20. tripper
    tripper 19 marca 2020, 15:08

    @thorgal18

    "Po grzyba mi bezużyteczne f1.2?"

    Dla mnie wygląda na jak najbardziej użyteczne.

  21. tadeusz69
    tadeusz69 19 marca 2020, 16:33

    @qqrq

    najlepsza pod względem : bajecznej , niepowtarzalnej plastyki jaką może oferować tylko Canon 50mm/1.2 L :))) !

    Nic mi poza tym nie wiadomo żeby optyczne.pl zdjęcia przykładowe poprawiały Photoshopem .

    @qbic

    możesz przecież otworzyć test na optycznych i porównać zdjęcia ( szkoda tylko że robionych 50d czyli aps-c ) Dlatego dałem też linka ze sławną skrzynką na listy :)

  22. ikit
    ikit 19 marca 2020, 18:00

    Ta, ludziom na f1.2 mało ostro na 42MP z minimalnym wyostrzaniem:-D
    Super obiektyw, dobrze że nie używam 50tek... Tylko że niedługo będzie trzecia wersja ich 35/1.2 w podobnych gabarytach i wadze do tej 50tki, i tu chyba przepadnę...

  23. qqrq
    qqrq 19 marca 2020, 18:43

    @tadeusz69
    Plastyka starego Canona 50/1.2 wcale taka niepowtarzalna nie jest, ani bajeczna. Szczególnie jeśli się lubi bokeh który ma charakter, to w sumie z super jasnych szkieł Canona jedynym interesującym jest stary obiektyw 50/0.95 pod dalmierze Canon 7.

    Nie mówię, że Optyczne.pl cokolwiek poprawia w Photoshopie (bo nie poprawia).
    Mówię, że w podlinkowanym przez Ciebie zdjęciu bokeh wygląda tak gładko i liniowo, jakby był zrobiony algorytmem rozmywania - takim jak Gaussian Blur. Jest zbyt "ładny" i przez to zbyt "bezpłciowy". Ja takich sterylnych szkieł nie lubię, ja lubię jak jasne szkło standardowo-portretowe ma charakter i pazura w tym jak rozmywa tło.

    Dlatego mnie "legendarność" wszystkich Canonów 50/1.2 czy Nikkorów 58/1.2 nie przekonuje, ale od przybytku szkieł głowa nie boli i na szczęście każdy może znaleźć coś dla siebie :)

  24. Bahrd
    Bahrd 20 marca 2020, 08:05

    Oglądam teraz wywiad z Jerzym Styczyńskim (Dżem): [ link ], w którym z pełnym przekonaniem mówi np. o różnicach w brzmieniu pomiędzy Gibsonem LP 69 i nowszą wersją, która "brzmi jaśniej i klarowniej, tak bardziej nowocześnie, a stara jest bardziej vintage'owa, taka aksamitna".

    I tak się zastanawiam: czy dostrzeganie tylu różnic i subtelności przeszkadza, czy pomaga w uprawianiu sztuki/rzemiosła?

  25. BlindClick
    BlindClick 20 marca 2020, 09:32

    @Bahrd Zakladam ze dostrzeganie nie, umiejetnosc ignorowania, ograniczania, odrzucania to kompensuje. Gorzej jak sie czlowiekowi zdaje ze trzeba wszystko uwzgledniac i na wszystko zwracac uwage.

    Mi kiedys sie udalo usyszec/przeczytac ze bardzo wazne sa priorytety, bo nie mozna miec/nauczyc sie wszystkiego. Wiec trzeba umiec sobie wybrac to co da nam usmiech(w sensie radosc z zycia). Reszte da sie zrobic.
    A dolozenie usmiechu do rzeczy ktora nam nie pasuje - tego sie nie da.

  26. qbic
    qbic 23 marca 2020, 13:24

    "możesz przecież otworzyć test na optycznych i porównać zdjęcia ( szkoda tylko że robionych 50d czyli aps-c ) Dlatego dałem też linka ze sławną skrzynką na listy :)"

    Co mi po APS-C?

    Widywałem rózne testy i gadania ze 50L1.2 jest mydlany. Okazało się to bzdurą, fakt faktem używam go głownie na 12mpix matrycy z Sony a7s.... ale na a7r też daje radę.
    VN mnie interesuje bo być może jest troche mniejszy ale jak nie bede miec okazji sprawdzenia na zywo to odpuszczę.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.