Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Irix Cine 15 mm T2.6

Irix Cine 15 mm T2.6
26 maja
2020 15:58

Linia filmowych wersji obiektywów marki Irix została uzupełniona o szerokokątny model Irix Cine 15 mm T2.6. Dostępne mocowania to Canon EF, Sony E, M43 oraz Arri PL.

INFORMACJA PRASOWA

Firma Next77 Sp. z o.o., oficjalny dystrybutor marki Irix w Polsce, ma przyjemność poinformować o starcie sprzedaży obiektywu Irix Cine 15mm T2.6!

Po wprowadzeniu na rynek obiektywów kinematograficznych o trzech ogniskowych: ultraszerokokątnego 11mm, standardowego 45mm i tele-makro 150mm, Irix poszerza swoją ofertę. Nowy Irix Cine 15mm T2.6 z jasnym światłem oraz możliwością stosowania filtrów, rozszerza set filmowy, dając pełne możliwości filmowej kreacji.

Nowy obiektyw – nowe możliwości

Najnowszy członek rodziny, Irix Cine 15mm T2.6 jest ultraszerokokątnym obiektywem o wysokiej transmisji światła wyposażonym w możliwość stosowania filtrów, co czyni go niezwykle uniwersalnym sprzętem, sprawdzającym się w różnorodnych warunkach oświetleniowych.

Układ optyczny obiektywu skonstruowany jest z 15 elementów ułożynych w 11 grupach (w tym 3 soczewki o wysokiej refrakcji, dwie o niskiej dyspersji oraz dwie asferyczne). Precyzyjna budowa zapewnia ostrość obrazu oraz niemal zupełny brak geometrycznych zniekształceń oraz minimalną dystorsję, pomimo szerokiego kąta widzenia. Wysokiej klasy konstrukcja zapewnia minimalizację efektu oddychania obiektywu, co jest niezwykle ważną cechą w przypadku kreacji filmowej.

Podobnie jak wszystkie obiektywy linii Irix Cine, zaprojektowany jest do filmowania w rozdzielczości 8K UHD, umożliwiając uzyskanie super-panoramy (cinema scope).

Rodzina Irix Cine

Komfort pracy jest dla nas niezwykle ważny. Obiektywy Irix Cine stanowią kompatybilny ze sobą set filmowy. Przybliżona waga oraz jednakowe odległości między pierścieniami, ułatwiają i przyspieszają pracę na planie, nie wymuszając zmian w ustawieniach pozostałych części riga. Innowacyjnym rozwiązaniem, będącym ukłonem
w stronę użytkowników nie stosujących akcesoriów takich jak mattebox, jest magnetyczny system mocowania akcesoriów Irix (MMS), takich jak osłona przeciwsłoneczna czy dekielek osłaniający soczewkę.

Irix Cinematic Design

Obiektywy Irix są z powodzeniem wykorzystywane zarówno przez profesjonalnych operatorów jak i amatorów. Irix Cine 15mm T2.6 posiada wszystkie cechy i właściwości niezbędne do pracy na planie filmowym. Przysłona obiektywu, zbudowana z 9 zaokrąglonych listków, dzięki zminimalizowaniu zjawiska dyfrakcji, zapewnia ostry obraz, niezależnie od użytej wartości T. Precyzyjna mechanika pozwala na płynną regulację parametru T w zakresie T2.6 do T22.

Podobnie jak w przypadku pozostałych obiektywów linii Irix Cine, produkt został wyposażony w innowacyjny pierscień adaptacyjny, ułatwiający ergonomiczną pracę zarówno w przypadku ostrzenia ręcznego jak i we współpracy z sytemami follow-focus, dzięki czemu możesz łatwo i szybko dopasować swój obiektyw do posiadanego riga. Pierścień ostrzenia o obrocie 180 stopni zapewnia precyzyjne ustawienie oraz płynną zmianę płaszczyzny ostrości.

Front obiektywu został zoptymalizowany pod kątem współpracy z matteboxami w standardzie 95mm. Pierścienie zębate wykonane są w standardzie Mod 0,8 M, co zapewnia kompatybilność z większością dostępnych na rynku akcesoriów typu follow focus oraz aperture adjustment.

Gotowy do pracy w każdych warunkach!

W przypadku obiektywów filmowych, niezwykle ważne jest by sprzęt nadawał się do pracy niezależnie od warunków. Irix Cine 15mm T2.6 został uszczelniony w czterech kluczowych miejscach, dzięki czemu możesz być pewien, że Twój sprzęt pozostanie bezpieczny, niezależnie od warunkó, w których kręcisz.

Główne cechy i właściwości:

  • rozdzielczość Ultra HD 8K
  • pole obrazowania 43,3 mm
  • wysoka transmisja światła T2.6
  • przedni gwint filtrowy o rozmiarze 86mm
  • ultraszerokokątne pole obrazowania
  • minimalna dystrosja
  • kompaktowa i lekka budowa
  • bardzo niski współczynnik oddychania obiektywu
  • uszczelniona konstrukcja
  • przednia średnica w standardzie 95mm
  • system magnetycznego mocowania akcesoriów (MMS)
  • demontowalna osłona słoneczna
  • kompatybilny z systemami follow focus
  • grawerowane oznaczenia, wypełnione farbą reagującą na światło UV
  • pierścień adaptacyjny do szybszej pracy na planie
  • możliwość przykręcenia dodatkowej stopki mocującej, w położeniu górnym lub dolnym

Dostępne mocowania

Irix Cine 15mm T2.6 jest dostepny w wersjach ze stałymi mocowaniami: Canon EF, Sony E, MFT oraz Arri PL, a także z metryczną i imperialną skalą ostrości.

Cena oraz dostępność

Obiektyw będzie wkrótce dostępny w szerokiej sieci dealerów dostępnej pod adresem: https://irixlens.com/dealers-list/ oraz na https://storeeu.irixlens.com w cenie 4345 zł.

Nie przegap żadnej nowości – śledź Irix w mediach społecznościowych:

Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:


Komentarze czytelników (2)
  1. Paździoch
    Paździoch 26 maja 2020, 17:42

    A po kiego grzyba do tego szkła dają tulipan?

  2. olaieryk
    olaieryk 26 maja 2020, 21:01

    Ładny ,ale duży. Dla FF OK ale dla MFT to jednak kolubryna. Panas ma fajną 15mm f/1.7. nieco ponad 100g, lepsze światło, ale wygląda zdecydowanie gorzej i mniej PRO (brak ząbków na pierścieniach też może być dla niektórych wadą). .

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.