Sony wymienia wadliwe karty pamięci
Firma Sony poinformowała, że niektóre egzemplarze kart serii SF-M, SF-M TOUGH oraz SF-G TOUGH mogą nie zapisywać poprawnie plików filmowych z dużymi przepływnościami.
Problem dotyczy sytuacji wymagających kart klasy V60 lub V90. Jeśli chodzi o same karty, wadliwe są następujące serie:
- Karty serii SF-M
- SF-M64
- SF-M128
- SF-M256
Karty których dotyczy problem można zidentyfikować po oznaczeniach V60, R:277MB/s, W:150MB/s.
- Karty serii SF-M TOUGH
- SF-M64T
- SF-M128T
- SF-M256T
- Karty serii SF-G
- SF-G32T
- SF-G64T
- SF-G128T
![]() |
Karty w których występuje opisany problem, podlegają bezpłatnej wymianie, o ile tylko zostanie to zgłoszone do końca marca 2022 roku.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.












Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
No to zaczęło się oszczędzanie kosztów i karty poszły na pierwszy ogień. Przynajmniej tak myślę.
Myślisz, że wymiana kart to forma oszczędzania kosztów? :)
Nie. Myślę, że masowa produkcja umożliwia duże oszczędności. Tzw optymalizacja polega po pierwszym okresie rzeczywistych oszczędności na coraz bardziej ryzykowne działania, bo są plany, koszty, zyski, rady nadzorcze itd. I w pewnym momeńcie przekracza się granicę, poza którą zaczynają się buble i reklamacje. I w pierwszym okresie bilans zysków i strat jest nadal na plus. I na ogół w tym momeńcie następuje utrata instynktu samozachowawczego, a potem jest już z górki. Na którym etapie jesteśmy teraz? Ilu użytkowników szlag mało nie trafił, jak się okazało, że ich praca poszła w las? Tego nie wiemy, jak i tego, na jakim etapie jest problem z kartami. Ale wydaje mi się, że to nie jest pierwszy etap. Sama wymiana kart to sygnał, że coś konkretnie zdechło.
Masowa powiadasz? Może faktycznie jakiś rzemieślnik powinien to ogarnąć ;)
tu niusy ostatnio pojawiają się długo po konkurencji :)
@ag, napisał:
"Sama wymiana kart to sygnał, że coś konkretnie zdechło. "
jesteś geniuszem, prawdopodobnie to karta :)
Ktoś już wymienił. Zaraz po zakupie okazało się że do wymiany - sprzedawca Sony Centre umywa ręce i nie może nawet sprzedać drugiej takiej samej ale z dobrej serii. Zgłoszenie 18.06 i cisza na infolinię tak wiedzą o zgłoszenie 18.06 i cisza. Infolinia wie o zgłoszeniu ale nic nie może zrobić. ale nic nie
Powtórzę pytanie - komuś może udało sie już tą drogą wymienić kartę ? Od zgłoszenia 18.06 do dnia dzisiejszego 23.07 nie dostałem sprawnej karty. Od zgłoszenia i potwierdzenia przez Sony wadliwość karty czekałem aż do 13.07 (prawie miesiąc!) na otrzymanie adresu i numeru przesyłki - tak by móc wysłać kartę. Od wysłania cisza - nie mam karty i jakiejkolwiek informacji/maila. Całkowity brak kompetencji infolinii - tylko proszę cierpliwie czekać.
Napisze dla ew. zainteresowanych finał "chyba" przepraw z Sony : Karta wreszcie dotarła dziś do mnie po - 43 dniach! od wykonania zgłoszenia (chciałem zgłosić zaraz po zakupie ale formularz był dostępny dopiero od 18.06 a sprzedawca Sony Center nie wiedział jak pomóc). Wysłałem kartę w oryginalnym opakowaniu z paragonem licząc na szybką wymianę. Dziś odebrałem przesyłkę w postaci koperty bąbelkowej z wrzuconą luzem kartą w małym plastikowej osłonce ! Wygląda na używaną bez opakowania oryginalnego bez dokumentów potwierdzających gwarancję - liczyłem na przynajmniej przesłanie nowej zapakowanej oryginalnie karty tak jak kupiłem. Duży minus dla firmy.
W moim wypadku otrzymałem korektę faktury oraz zwrot pieniędzy na konto - Sam problem co ciekawe występował jedynie podczas zapisywania zdjęć a nie filmów.