Canon EOS R5 i R6 w rękach fotografów i filmowców
Firma Canon zaprasza na transmitowane na żywo spotkanie poświęcone najnowszym aparatom EOS R5 i R6, które odbędzie się w środę 15-go lipca o godzinie 19:00 na profilu Canona na Facebooku.
INFORMACJA PRASOWA
Przedstawiamy aparaty, które po raz kolejny zmieniają zasady gry!
Dołącz do nas 15 lipca o godz. 19.00 i poznaj opinie polskich fotografów i filmowców, którzy jako pierwsi w Polsce mieli okazję sprawdzić możliwości nowych bezlusterkowców Canon – EOS R5 oraz EOS R6!
W najbliższą środę będą z nami:
- Marcin Kin – fotograf sportów akcji i Ambasador Canon,
- MATKA Studio, czyli fotografowie ślubni: Krzysztof Tkacz i Sebastian Małachowski,
- Igor Podgórski i Maciej Mizgier – filmowcy tworzący 'Super35'.
Nie przegap tej okazji! Podczas transmisji będzie możliwość zadawania pytań na czacie. Ustaw sobie przypomnienie tutaj: https://www.facebook.com/CanonPolska/videos/1449013565292667
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Myślałem że to zaproszenie na prezentację -w moich rekach
a tu zaproszenie do zapoznania z opinią ambasadorów Canon.
🤪
@PDamian - ambasadorzy rządzą :)
PDamian: spoko doczekasz w końcu i Ty, że będziesz mógł potrzymać w rękach R5 i R6 ;)) Na razie nie-ambasadorzy muszą poczekać, aż zaczną się dostawy do sklepów w normalnej dystrybucji
Ktoś powinien zadać pytanie dlaczego R5 i R6 nie mają pasywnego chłodzenia jak Pansaonic S1H. Niie mają odprowadzenia ciepła, a muszę przerobić sporo w 4K, a nie wspomnę o 8K w R5.. Od razu odpowiem po to żeby nie zjadały serii Cinema. CHoć mam całą szklarnię canona i osobiście chciałem kupić R6, ale czekam co pokaże sony w A7SIII. Podobno matryca 12MPix FHD @ 240 fps, 4K @ 120 fps 10bit 4: 2: 2 i 4K @ 120 fps surowo przez HDMI i też pojechali z szczegółowością wizjera bo 9,44 MPixeli będzie pochłaniał baterię. Pewnie R6 też może w FHD 240fps, ale ograniczone sztucznie. Może jak sprawdzi się info o w.w sony to podniosą przez aktualizację i w R6 i R5 w FHD do240. 120 czy 100 to teraz nic nadzwyczajnego. Panasonic robi 180fps. TO niech dadzą choć tyle.
Aligator: S1H ma chłodzenie aktywne a nie pasywne. Tak lubisz szum wentylatora, że chciałbyś go zainstalować we wszystkich puszkach? ;) To jest właśnie przewaga technologii R5 i R6 że nie muszą stosować wiatraczka aby dobrze działało 8K i 4K a procesor sie nie przegrzewal. :)
Zmieniam zdanie co do ceny R5, z czegoś w końcu trzeba sfinansować te wszystkie kampanie marketingowe, artykuły, ambasadorów...
każda duza firma ma ambasadorów, o co chodzi? przemawia przez was zazdrość, ze Canon nie wybral was na ambasadorów? jeśli Canon Polska ma w tej chwili kilka egzemplarzy R5 i R6 to jak ma je przekazać w ręce kilku tysięcy zainteresowanych? pozabijaliby się przecież ;)
mosparko: Jeśli nie lubisz marketingu, sponsorowanych artykułów, ambasadorów itp. to przenieś się do Korei Płn tam nie ma takich wrednych kapitalistycznych wymysłów. ;)
"Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda."
-to czego ciekawego można się dowiedzieć od ambasadorów?
Wszyscy zainteresowani już chyba widzieli pierwsze recenzje trochę bardziej niezależnych blo/vlogerów.
Kiedy będą do Osobistego pomacania?
@ad1216
"To jest właśnie przewaga technologii R5 i R6 że nie muszą stosować wiatraczka aby dobrze działało 8K i 4K a procesor sie nie przegrzewal. :)"
Dobry żart, bo jest już news o przegrzewaniu tych modeli :)
Jeżeli ktoś nagrywa jakiś krótki film z krótkich klipów np jakiś teledysk i nagrywa ujęcia po 2-3min (czasem nawet parę sekund) to nie będzie mieć problemu z przegrzewaniem.
Nie każdy nagrywa film z komunii by potrzebować nieprzerwanego 30 minutowego ujęcia. Niektórym wystarczają krótkie ujęcia do montażu.
ad1216
„ Jeśli nie lubisz marketingu, sponsorowanych artykułów, ambasadorów itp. to przenieś się do Korei Płn tam nie ma takich wrednych kapitalistycznych wymysłów.”
Tak, wiem. Nie mam polskiej duszy, nie szanuję tradycyjnych wartości, a aparat którym robię zdjęcia wskazuje na ukrytą opcję niemiecką…
Teraz się jeszcze okazuje, że wiara w marketing i ciągła otwartość na konsumpcję to także kluczowe wartości narodowe, a jak ktoś nie wyznaje, jest zdrajcą, lewackim dekadentem i (tu miejsce na jakiś epitet z zakresu orientacji seksualnej, albo domniemanego pochodzenia).
Korea to właściwy kierunek dla takich sortowych odrzutów co tylko powodują ferment i sieją obstrukcję gospodarczą. Może jak posiedzą w obozach re-edukacyjnych, to się czegoś nauczą…
Mosparko
Rany... Przedmówcy chodziło o to, że w Korei Północnej nie ma marketingu i wolnego rynku, więc jak ktoś nie lubi wolnego rynku to może tam jechać.
Tyle.
A Ty jakiś wątek polityczny sobie dopisałeś.
Masakra...
@mkiler
" w Korei Północnej nie ma marketingu i wolnego rynku, więc jak ktoś nie lubi wolnego rynku to może tam jechać."
Przeczytaj to powoli i się zastanów nad sensem, serio bez złośliwości.
Wszak korea północna to taka oaza wolności i miłości, gdzie każdy może sięudać dla wewnętrznego spokoju...
Mosparko
A Ty przeczytaj czym jest ironia i sakazm
:)
Mosparko:
Czyżbyś miał jakiś problem od niedzieli?
@mkiler
Nie sądziłem że wymaga oznaczania emotikonami...
Od dziś będę na końcu stosownej wypowiedzi pisał "(sarkazm) "
@r2mdi
Niestety nie od niedzieli....
@ad1216
może i tak bardziej chodzi o chłodzenie w sigma FP i S1H. Ostatnio było tu o tym link Dopiero zobaczyłem że później pojawiło się info od Canona o przegrzewaniu. Szkoda że nie wprowadzili pasywnego chłodzenia które by rozproszyło ciepło. Niby w R5 stop magnezowy ma rozpraszać. Wiadomo do jakiego segmentu jest adresowany aparat. Jak chcesz coś dłużej filmować i tak musisz kupić coś z serii Cinema. Szkoda, ze nie wytrzyma przynajmiej z 45minut bez dzielenia na 29,59
@ALIGATOR, aktywnego, nie pasywnego.
obojętnie jakiegoś chłodzenia czy aktywnego czy pasywnego żeby było. Tu jest więcej do obejrzenia. link Aparaty są bardzo fajne i z chęcią bym kupił od ręki na początek R6 i jak stanieje R5, ale martwi to że tak szybko się przegrzewają. Sony A7III czy Panasonic S1H nagrywają i 1,5h i nic się nie dzieje. Ciekaw jestem czasów jakby ekrany były odchylone nie przy korpusie. Żeby dodatkowo nie blokowały odprowadzenia ciepła.
@ALIGATOR:
Sony interchangeable lens cameras have an upward limit of 29 minutes, 50 seconds
i to tylko dla zwykłego 4K bez RAW. Na pewno nagrywają 1,5h?
Nie wszystkie mają limit.
ALIGATOR
14 lipca 2020, 15:20
Ktoś powinien zadać pytanie dlaczego R5 i R6 nie mają pasywnego chłodzenia jak Pansaonic S1H.
Odpowiedź jest bardzo prosta: bo wtedy żaden fotograf nie kupiłby tego aparatu. Po co mu dużo większa, nie uszczelniona puszka? W rzeczywistości nikt nie używa Panasonica jako aparatu. To kamera, która robi zdjęcia.
Canon obrał najbardziej optymalną drogę zrobił świetny aparat dla fotografów i dał bardzo duże możliwości wideo dla filmowców, jednak z pewnymi ograniczeniami. Jeśli ktoś liczył na to, że za 20k kupi sprzęt, który będzie działał jak RED Helium 8K za 125k to chyba nie jest do końca poważny. Trzeba też pamiętać, że zazwyczaj dłuższe sekwencje jak np wywiady, setki itd. nie nagrywa się w 120kl tylko w 25kl. Porównywanie tego aparatu do któregokolwiek obecnie dostępnego Sony też jest bez sensu, bo żaden nie dorównuje parametrami zaprezentowanym Canonom. Nawet A9 mk II nagrywa tylko 8bitów w 4k maks 30kl.
Moim zdaniem w realnym użyciu nie będzie to stanowiło poważnego problemu, ale fajnie, że Canon nie chowa głowy w piasek i mówi otwarcie jak jest.
Akurat A9II jest najmniej odpowiednim modelem Sony do filmowania.
@pawel365, owszem, wywiady/setki nie wymagają wysokiego klatkażu, ale wywiady wymagają czasem (nie zawsze) długiego nagrywania. R5 jedyny tryb bez limitu to 4K w APS-C albo cała matryca pixel-binning, jak wspomniane w komentarzach artykuły obok, co być może będzie akceptowalnym rozwiązaniem, ale musimy najpierw zobaczyć jakość tego. R6 ma 4K/30p (25p) z prawie całej matrycy, w dobrej jakości, ale do 40 minut.
Umówmy się, że to nie są aparaty do każdego typu pracy wideo, ale w sumie wydaje mi się, że są powtórzeniem tego, czym był pierwszy filmujący 5D, czyli będąc przede wszystkim aparatem foto oferują dodatkową, bardzo ważną funkcję wideo otwierającą nowe możliwości. W przypadku 5DII była to możliwość filmowania pełną klatką, za pomocą jasnej optyki fotograficznej Canona, za rewolucyjnie małe pieniądze w jakości Full HD, co zrodziło cały nowy rynek usług. W przypadku R5 jest to możliwość wykonania _pewnego_ rodzaju pracy w jakości 8K oraz 4K z bardzo szybkim klatkażem (teledyski, etiudy filmowe, reklama, reportaż bez długich rejestracji) za relatywnie małe pieniądze, z wykorzystaniem optyki Canona i sprawnego (wszystko na to wskazuje) autofokusa. To jest pewnego rodzaju rewolucja, przynajmniej dopóki nie pojawi się konkurencja, co może stać się niebawem. R6 nic rewolucyjnego w ogólności nie wnosi, ale dla użytkowników systemu Canona niewątpliwie jest to skok do przodu pod wieloma względami, jeśli chodzi o możliwości.
Nie jest to może idealne porównanie, bo w przypadku 5DII Canon zrobił jednak rewolucję, a w przypadku R5/R6 bardziej dogonił konkurencję i na chwilę ją przegonił (w pewnych aspektach), ale na pewno nie na długo. Plus te korpusy nie funkcjonują w próżni, nie są już ani pierwszymi, ani jedynymi, które oferują takie unikalne funkcje (no, może z wyjątkiem 8K) i jeśli ktoś np. potrzebuje 4K w wysokim klatkażu, to są też inne produkty w podobnej cenie, tyle że niekoniecznie są przy okazji sprawnymi aparatami fotograficznymi. Mam na myśli produkty Black Magic czy też filmujące korpusy m4/3 Panasonika czy APS-C Fuji, które choć nie mają pełnej klatki, to naprawdę pod względem filmowania mają sporo do zaoferowania.
Pomijając 8K, Sony w swoich obecnych już od dawna na rynku produktach oferuje sporo, znacznie więcej niż Canon sprzed premier R5/R6, więc spokojnie, poczekamy, ocenimy jakość, zobaczymy, czym odpowie Sony za czas jakiś…
@komor
"Umówmy się, że to nie są aparaty do każdego typu pracy wideo"
No ale to żadne odkrycie. Dedykowane kamery też nie są do każdego trybu pracy wideo. Inną charakterystykę ma sprzęt na plan filmowy, inną kamery dla reportera do pracy w terenie, jeszcze inną kamery do broadcastu. Nikt nie używa kamer RED czy CineAlta od Sony do kręcenia wywiadów czy reportaży.
Filmujące aparaty z wymienną optyką nigdy nie celowały w bycie AIO w każdej dziedzinie wideo, ale właśnie jako tańszy, bardziej mobilny sprzęt mogący w pewnych zastosowaniach zastąpić/uzupełniać kamery kinematograficzne (które również charakteryzują się względnie dużym sensorem i wymienną optyką), a tam jak najdłuższy czas jednego ujęcia nie jest kluczową cechą.
@lord13: „No ale to żadne odkrycie.” – najwyraźniej nie wszyscy to odkryli :) bo komentarze są od „Canon pozamiatał” aż do „Co za porażka”.
@komor
Moze to postep, a moze nieco "januszowanie", tak czasami sie zastanawiam czy Canon tu nie jest taka "komorka" rynku video.
Jak komorki wykonczyly kompakty i ida dalej, tak tez i pewnie filmowcy tez patrza podobnie na Canona, moze jeszcze nie R5 ale R5b z np: 30min 8K bedzie bardzo grozne.
Dla czego/kogo?
Po co nam 8K? Zeby kadrowac i udawac ze cos nakrecono kilkoma kamerami a nie jedna, a nawet zerem, bo nakrecono aparatem co daje rade pracowac 5min.
I calosc akcji bedzie ustawiona pod ten czas.
Ok, mozna, ale nie tak sobie wyobrazam postep.
@BlindClick, piszesz, jak by Canon był jedyną firmą oferującą dobre filmowanie w aparatach fotograficznych, albo jakby był jedynym producentem, którego aparaty mogą się przegrzewać podczas filmowania… :) A tak nie jest. Każdy aktualny aparat fotograficzny ma funkcje filmowe. Lepsze lub gorsze, ale każdy ma. Od dawna także w 4K.
Widziałeś, jak wygląda prawdziwa kamera filmowa?
link
@komor
Nie tak chcialem, za bardzo uproscilem.
Akurat Canon teraz "rzucil" mocna specyfikacje, po dlugim okresie zwlekania. Panas z chlodzeniem aktywnym tez chce tak gryzc, a sam mam starego miniDV kamkordera Panasonika.
Ten post jest ogolnie, Sony z A7 to sie przegrzewalo od wlaczania, :), to tez wiem i pewnie prawie kazdy wie.
Mam Nikona i tez czasami filmuje :) bardziej dla smiechu, hehe.
A Canon tu pokazal mocna specyfikacje, a jak ludzie sie nakrecili na cudo to 1-2 dni potem dodal ze cuda tylko przez chwile.
To mnie smieszy juz teraz, juz nie jestem taki mlody by sie lapac na cukierka.
I tak lepiej zrobili niz Sony...
5DS jest z 2015, ma 5fps na 50MP, teraz mamy 30fps na 45MP.
To jest olbrzymi postep wg mnie.
Szukalem porownan i wyszlo mi ze jest podobnie jak z komorkami.
Dzis Canon, jutro Sony, Nikon cos moze powie? Nie skupiam sie na firmie, czy logo. Akurat Canon cos wydal.
Teraz tak mamy ze wszyscy musza isc w szeregu, kto robi wyjatkowe rzeczy?
Malo kto chce sie specjalizowac i robic tylko, kamery, aparaty, itp.
A tak ogolnie to malo sie znam na filmowaniu, kiedys to bylo Sony, JVC, Panasonic, itp. Zakladam ze Canon tu pozno dolaczyl.
Ja nie mam osobiscie polaczenia komorka=apple, aparat=canon.
Dzis On jutro ktos inny. To tak ogolnie. :D
Licze ze Sony tez pokaze koksa i wtopi, i znowu bedzie smiesznie.
pokoj Bracie :)
@Szabla
Widzialem, i trzymalem podobna na ramieniu, za mlodu mialem staz/dorabialem przy transmisji.
Ganialem z jezykiem ciagajac sprzet.
Ale to kamera filmowa, a nie telewizyjna :)
Premiera A7SIII odbędzie się 28 lipca o godzinie 16.00
link
link
O matko, najgorsza stabilizacja jaką widziałem od lat, obraz z łapy jest niby stabilny, ale jak brakuje zakresu to puszcza i robi ogromne skoki, widać zwłaszcza na krawędziach obrazu.
Jak dla mnie obraz bez zewnętrznej stabilizacji jest nieużywalny. Lekki panning wygląda strasznie.
Dla mnie mocny bummer.
@mikmac, w którym miejscu widzisz puszczanie, bo właśnie za to w pierwszych recenzjach chwalili R5, że nie robi tego. Autor filmu raczej chwali i film wygląda dla mnie dobrze, choć nadal miękko, jak w Canonie, pomimo że oglądam 1080, a materiał jak rozumiem autor nagrywał w 4K.
komor -->
zobacz jak peter stoi i macha kamera w lapie jak lataja/drgają boczne krawędzie. Dla mnie wygląda to bardzo źle
Ale to jest raczej rolling shutter, zresztą chyba mówi o tym właśnie, jak pamiętam.
To nie jest rolling shutter, też to od razu zauważyłem, widać ten efekt od 2:05 do 2:15, koszmarnie to wygląda, jak ze słabej kamery sportowej.
Maciek -->
dzięki, myślałem, że mam zwidy.
Nie wiem, może mckinnon coś zwalił, ale nie wygląda jakby specjalnie machał, ot kręci się/idzie a wygląda jak stabilizacja z telefonu...
Jak nie rolling shutter to co? Przy bardzo szerokim kącie boki latają najszybciej, środek obrazu prawie stoi. Co innego to może być?