Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony A7S III

Sony A7S III
28 lipca
2020 16:27

Firma Sony informuje o wprowadzeniu na rynek modelu A7S III charakteryzującego się wyjątkowo rozbudowanym trybem filmowym oraz dużym zakresem użytecznych czułości.

INFORMACJA PRASOWA

Sony α7S III

Sony ogłasza wyczekiwany aparat Sony α7S III, który łączy najlepsze parametry obrazu z charakterystyczną dla serii „S” czułością

Możliwości nowego korpusu α7S III obejmują nagrywanie filmów 4K 120p[i], zapis z 10-bitowym próbkowaniem 4:2:2, ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny[ii] i ulepszenia w działaniu systemu AF

  • Nowo opracowany procesor obrazu BIONZ XR™ o ośmiokrotnie większej mocy obliczeniowej[iii] oraz zupełnie nowy, wykonany w technologii BSI pełnoklatkowy przetwornik CMOS Exmor R™ o efektywnej rozdzielczości około 12,1 megapiksela, i znacznie mniejsze deformacje spowodowane liniowym przebiegiem migawki elektroniczneji[iv]
  • Bardzo wysoka czułość, możliwość rozszerzenia zakresu ISO do 40–409 600[v] oraz poprawa jakości obrazu dzięki zmniejszeniu szumuiv przy średnim i dużym poziomie czułości o mniej więcej jeden stopień przysłony
  • Różnorodne możliwości nagrywania obrazu filmowego: 4K 120pi, 10-bitowa kwantyzacja i próbkowanie koloru 4:2:2, kodowanie All Intra, format XAVC HS z kodekiem H.265
  • Ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny przy filmowaniuii
  • Reprodukcja 16-bitowego materiału filmowego 4K 60p RAW przez wyjście HDMI — po raz pierwszy w serii α™
  • System Fast Hybrid AF z 759 polami AF z wykrywaniem fazy[vi] pokrywającymi 92% przetwornika obrazu
  • Udoskonalony system Real-time Eye AF do filmowania[vii] i fotografowania
  • Nowa budowa wewnętrzna ułatwiająca rozpraszanie ciepła i dwa gniazda z funkcją nagrywania naprzemiennego umożliwiające nagrywanie filmów 4K 60p w 10-bitowym formacie 4:2:2 przez ponad godzinę — do wyczerpania akumulatora[viii]
  • Wbudowany w korpus 5-osiowy system stabilizacji obrazu ułatwiający filmowanie z ręki oraz nowo dodany tryb „Aktywny” [ix] do filmowania z ręki w szczególnie trudnych warunkach
  • Najjaśniejszy[x] i największyxna świecie nowy wizjer elektroniczny OLED typu 0,64" o rozdzielczości 9,44 miliona pikseli
  • Otwierany na bok ekran LCD o regulowanym nachyleniu zwiększający elastyczność podczas zdjęć
  • Całkowicie przeprojektowane menu z dotykowym systemem obsługi
  • Zdjęcia seryjne z szybkością do 10 kl./s[xi] i możliwość wykonania w jednej serii ponad 1000 nieskompresowanych zdjęć RAW[xii] z pełnym śledzeniem ostrości i ekspozycji
  • Dwa gniazda na karty CFexpress typu A umożliwiające szybkie przetwarzanie danych przy zachowaniu małych wymiarów

Sony A7S III

Firma Sony oficjalnie zapowiedziała wprowadzenie do oferty od dawna wyczekiwanego aparatu α7S III (model ILCE7SM3), należącego do uznanej serii pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych α7S.

Nowy α7S III będzie najwyższej klasy narzędziem dla profesjonalnych twórców materiałów wideo i osób zawodowo zajmujących się zarówno fotografowaniem, jak i filmowaniem. Jego nowy, wykonany w technologii BSI pełnoklatkowy przetwornik obrazu o efektywnej rozdzielczości około 12,1 megapiksela odznacza się bardzo wysoką czułością i szerokim, ponad 15-stopniowym zakresem dynamicznymii. Uwagę zwracają także imponujące możliwości nagrywania filmów, w tym tryb 4K 120pi i 10-bitowa kwantyzacja z próbkowaniem koloru 4:2:2, a także dwa gniazda na nośniki danych z funkcją nagrywania naprzemiennego, która pozwala nagrywać film 4K 60p przez ponad godzinę, do wyczerpania akumulatoraviiiAparat jest także wyposażony w nowy mechanizm rozpraszania ciepła, nowy system AF, dotykowy system obsługi i odchylany na bok ekran LCD.

— Aparat α7S III to modelowy przykład ambicji Sony, by odpowiadać na oczekiwania klientów — mówi Yann Salmon-Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — Zawsze z uwagą analizujemy opinie naszych klientów i dokładamy starań, by wprowadzać innowacje przekraczające ich oczekiwania. Trudno o lepszy przykład niż ten aparat. Łączy on czułość serii S z zestawem funkcji, poziomem parametrów i właściwościami użytkowymi, jakich nie daje żaden inny produkt na rynku, bez względu na cenę. α7S III otwiera więc przed dzisiejszymi twórcami mnóstwo nowych możliwości.

Aby nadać wyjątkowe właściwości filmom i zdjęciom z korpusu α7S III, całkowicie przeprojektowano jego architekturę. W nowym, wykonanym w technologii BSI pełnoklatkowym przetworniku obrazu CMOS Exmor R™ o efektywnej rozdzielczości około 12,1 megapiksela zastosowano szereg zaawansowanych technik przechwytywania światła. Zapewniają one dużą czułość i mały poziom szumów, dzięki czemu praca przy słabym świetle nie wymaga stosowania dużych systemów oświetleniowych, a także nawet trzykrotnie zmniejszają zniekształcenia powodowane przez liniowy odczyt migawki elektronicznejiii. α7S III to pierwszy model z serii S z przetwornikiem obrazu wyposażonym w system AF z wykrywaniem fazy w płaszczyźnie ogniskowej. Z kolei nowy procesor obrazu BIONZ XR™ ma do ośmiu razu większą moc obliczeniowąiii, która pozwala przyspieszyć przetwarzanie i wprowadza wiele cech i funkcji będących znakiem rozpoznawczym tego modelu. Nowością jest także najjaśniejszyx i największyx na świecie wizjer elektroniczny OLED o rozdzielczości 9,44 miliona pikseli. Kolejna światowa nowośćxto dwa gniazda na karty pamięci CFexpress typu A, pozwalające połączyć szybkie przesyłanie danych z małymi wymiarami.

Sony A7S III

Rozwiązania do profesjonalnej produkcji materiałów wideo

Aparat α7S III daje niezwykłe możliwości nagrywania materiału filmowego, takie jak wewnętrzny zapis obrazu 4K z szybkością do 120 klatek na sekundęi czy 10-bitowa kwantyzacja z próbkowaniem koloru 4:2:2. Pozwala także dokonywać nagrań w różnych zaawansowanych formatach, takich jak kodowanie All-intra[xiii] i MPEG-H HEVC/H.265 (XAVC HS™)[xiv], przez co zapewnia większą elastyczność i wydajność w postprodukcji. Użytkownik ma do wyboru trzy ustawienia przestrzeni barw, S-Gamut, S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine, które pozwalają z łatwością uzyskać doskonałe dopasowanie filmów z aparatu α7S III do nagrań z profesjonalnych kamer i kamkorderów, a tym samym uprościć postprodukcję materiału pochodzącego z wielu urządzeń. Jeśli chodzi o krzywe gamma, oprócz S-Log3 dostępny jest także profil obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma), który do minimum ogranicza postprodukcję. W celu zapewnienia maksymalnej elastyczności w postprodukcji aparat α7S III pozwala reprodukować 16-bitowy materiał RAW 4K 60p[xv] na rejestrator zewnętrzny podłączony do portu HDMI typu A[xvi].

Wyższa jakość obrazu

Dzięki nowemu przetwornikowi CMOS i procesorowi BIONZ XR™ aparat α7S III wyróżnia się nie tylko słynną czułością serii S, ale i znacznie lepszą reprodukcją kolorów i odwzorowaniem faktur. Bazową czułość ISO obniżono do 80, zatem normalny zakres ISO wynosi od 80 do 102 400 (z możliwością rozszerzenia do 80–409 600 przy filmowaniu i 40–409 600 przy fotografowaniu). W rezultacie użytkownicy zyskali większą swobodę wyboru czułości oraz szerszy zakres dynamiczny i mniejszy poziom szumu. Jakość obrazu poprawiła się także dzięki zmniejszeniu szumuiii przy średnim i dużym poziomie czułości o mniej więcej jeden stopień przysłony.

Kolory i faktury liści, skóry ludzkiej i innych powierzchni mają teraz idealny, spójny wygląd bez uzależnienia od źródeł światła. Dzięki lepszemu odwzorowaniu przejść tonalnych ładniej wyglądają odcienie karnacji oraz ulegające prześwietleniu fragmenty na zdjęciach portretowych. Udoskonalono także automatykę balansu bieli: nowy czujnik światła widzialnego i podczerwieni pomaga dokładniej ustawiać punkt bieli w scenach oświetlonych diodami LED, świetlówkami i innymi sztucznymi źródłami światła.

Uniwersalność w użyciu

Zaawansowany system AF do zastosowań hybrydowych

Aparat α7S III jest pierwszym modelem z serii α7S wyposażonym w system Fast Hybrid AF, łączący wykrywanie fazy z wykrywaniem kontrastu. Rozwiązanie to umożliwia bardzo szybkie, dokładne i płynne śledzenie obiektów na bardzo dużym obszarze kadru, nawet przy bardzo małej głębi ostrości. Do dokładnego odwzorowania ostrości przyczyniają się także obiektywy Sony z mocowaniem typu E.

Jeżeli scena zawiera wiele poruszających się elementów, do utrzymywania ostrości na żądanym obiekcie można użyć systemu śledzenia w czasie rzeczywistym (Real-time Tracking) i ustawiania ostrości na oko w czasie rzeczywistym (Real-time Eye AF). Dzięki nowemu procesorowi obrazu dokładność wykrywania przez drugi z tych zaawansowanych systemów jest o 30% większa niż w poprzednim rozwiązaniuiii. Rezultat to precyzyjne i niezawodne wykrywanie również wtedy, gdy twarz jest nie w pełni zwrócona w stronę obiektywu. Aby włączyć funkcję śledzenia w czasie rzeczywistym, wystarczy dotknąć na ekranie żądanego obiektu. System ustawiania ostrości na oko w czasie rzeczywistym włącza się natomiast automatycznie po wykryciu oka.

Elastyczność w wyborze ustawień autofokusa przy filmowaniu

Kierując się opiniami klientów, konstruktorzy aparatu dodali kilka funkcji AF do zastosowań profesjonalnych. Należy do nich siedem ustawień szybkości przejścia AF przy przenoszeniu ostrości oraz pięć ustawień czułości zmiany obiektu AF, które pozwalają użytkownikowi określić, na ile łatwo system AF będzie przełączał ostrość na inny obiekt lub utrzymywał ją na obecnym. Funkcja śledzenia dotykiem umożliwia nie tylko włączenie śledzenia w czasie rzeczywistym, ale też komponowanie ujęć i rejestrowanie obrazu przy filmowaniu z gimbala lub pracy w pojedynkę. Z kolei funkcję „Ostrość dotykiem” można teraz włączyć nawet w trybie ręcznej regulacji ostrości — poprzez dotknięcie ekranu LCD lub zdalnie, z aplikacji Imaging Edge Mobile[xvii].

Nowy system rozpraszania ciepła

Konstrukcja aparatu α7S III umożliwia efektywne rozpraszanie ciepła i minimalizuje przegrzanie nawet przy nagrywaniu filmu w formacie 4K 60p z 10-bitowym kodowaniem 4:2:2 przez długi czas - powyżej godzinyviii. Nowo opracowany system chłodzenia utrzymuje temperaturę przetwornika i procesora obrazu w normalnym zakresie roboczym, dzięki czemu aparat nie przegrzewa się mimo niewielkich wymiarów obudowy. Nowa konstrukcja rozpraszająca ciepło nie wymaga wentylatora ani otworów wentylacyjnych obudowy, dzięki czemu Alpha 7S III zachowuje odporność na kurz i wilgoć[xviii].

Funkcje ułatwiające filmowanie

α7S III to pierwszy aparat z serii α wyposażony w tryb „aktywny”ix, który wspomaga 5-osiowy optyczny stabilizator obrazu w korpusie podczas szczególnie trudnych ujęć z ręki.

To również pierwszy korpus α z mocowaniem typu E, w którym zastosowano otwierany na bok tylny ekran o regulowanym nachyleniu. Konstrukcja tego rodzaju bardzo ułatwia zdjęcia z gimbala, nietypowych perspektyw, z ręki itp. 3-calowy ekran o rozdzielczości około 1,44 mln pikseli obraca się na bok, w górę i w dół. Obsługuje funkcje dotykowe i zapewnia optymalną widoczność obrazu nawet przy silnym oświetleniu zewnętrznym.

Nowością w aparacie α7S III jest funkcja „Kreatywny wygląd” z 10 wstępnie zaprogramowanymi ustawieniami. Można ich używać przy fotografowaniu i filmowaniu, by w prosty sposób nadać obrazowi określony klimat lub dostosować go do własnej wizji.

Stopka Multi Interface (MI) obsługuje obecnie cyfrowy interfejs audio, zapewniający lepszą jakość dźwięku nagrywanego przez współpracujący zewnętrzny mikrofon Sony. Po dodaniu zestawu adaptera XLR XLR-K3M aparat α7S III pozwala — również po raz pierwszy w serii α — nagrywać 4 kanały 24-bitowego dźwięku cyfrowego. Tak jak w przypadku innych akcesoriów do stopki MI, nie są wymagane przewody i akumulatory, zatem użytkownik ma pełną swobodę pracy.

Wśród pozostałych funkcji ułatwiających filmowanie uwagę zwraca nowy sposób sygnalizacji nagrywania na monitorze. Obecnie wyświetlana jest gruba, wyraźnie widoczna czerwona ramka, która pozwala błyskawicznie sprawdzić stan nagrywania nawet po zamontowaniu aparatu na wysięgniku, w gimbalu itp. Użytkownik może skorzystać również z takich funkcji, jak własne ustawienia zoomu, regulacja balansu bieli w czasie nagrywania, obrót zawartości wyświetlacza, fotografowanie z interwałem czy przechwytywanie fotografii z filmów.

Pierwszorzędne fotografie

Aparat α7S III wyposażono w system Fast Hybrid AF z 759 polami AF z wykrywaniem fazy pokrywającymi 92% przetwornika obrazu. Jego wyróżnikiem jest dokładne i niezawodne działanie nawet przy jasności –6 EV[xix], gdy trudno byłoby wyraźnie zobaczyć obiekt nieuzbrojonym okiem. Aparat umożliwia zdjęcia seryjne z szybkością do 10 kl./s (do 8 kl./s z podglądem na żywo) z użyciem migawki mechanicznej lub elektronicznej. Jedna seria może zawierać ponad 1000 nieskompresowanych obrazów RAWxii.

Kolejną światową nowościąxii w korpusie α7S III jest elektroniczny wizjer OLED typu 0,64" o wysokiej rozdzielczości: około 9,44 mln pikseli (Quad-XGA). Współczynnik powiększenia wynosi 0,90x[xx], co w połączeniu z polem widzenia 41° (po przekątnej) i dużą odległością od oka (25 mm) gwarantuje wyraźny, niezdeformowany podgląd nawet w rogach kadru. Wizjer jest też odporny na pył, zaparowanie i wilgoć. Ma bardzo krótki czas reakcji i pozwala na wybór trybów dostosowanych do różnego rodzaju scen. Każdy jego element zaprojektowano i udoskonalono z myślą o zastosowaniach profesjonalnych.

α7S III to pierwszy aparat cyfrowy Sony obsługujący format HEIF (High Efficiency Image File Format). Ten sposób zapisu obrazu zapewnia płynne, 10-bitowe przejścia tonalne i zaawansowaną kompresję. W rezultacie mimo znacznie zmniejszonej objętości plików zachowana jest wysoka jakość obrazu. Fotografie HEIF można wyświetlać na współpracującym telewizorze HDR (HLG) Sony podłączonym bezpośrednio do złącza HDMI typ A aparatu α7S III, uzyskując wierne oddany zakres dynamiczny[xxi].

Uniwersalna konstrukcja do profesjonalnych zastosowań

Karty CFexpress typu A do szybkiego przesyłania danych

α7S III to również pierwszy na świeciex aparat z dwoma gniazdami na nośniki CFexpress typu A. W gniazdach tych można używać także kart SDXC/SDHC (UHS-I i UHS-II). Karty CFexpress typu A pozwalają połączyć dużą prędkość odczytu i zapisu z małymi wymiarami korpusu. Idealnie nadają się do szybkiego fotografowania długich serii obrazów RAW lub nagrywania filmów 4K 120pi o dużej przepływności. Znacząco wyższa prędkość pozwoli na szybkie opróżnienie bufora aparatu, który generuje fotografie lub filmy o dużej objętości[xxii]. Przesyłanie danych do komputera może przebiegać około 1,7 razy szybciej niż z kart SD. Dwa gniazda mogą pracować w trybie naprzemiennym, umożliwiającym długotrwały, ciągły zapis danych nawet przy najwyższej przepływności, jak również jednoczesne nagrywanie i sortowanie według typu formatu nagrywania.

Zmodyfikowane menu i ulepszony ekran dotykowy

Zmodyfikowane menu aparatu α7S III jest prostsze w użyciu, a dzięki dotykowemu systemowi obsługi stało się bardziej intuicyjne i szybsze w działaniu. Twórcy zajmujący się zarówno fotografowaniem, jak i filmowaniem, mogą zapisywać niezależne ustawienia dla fotografii i filmów, a następnie szybko je przełączać.

Większa swoboda twórcza dzięki dużej niezawodności

Użytkownicy profesjonalni potrzebują czegoś więcej niż tylko zaawansowane funkcje, parametry i możliwości. Dla nich niezwykle ważna jest także niezawodność i wytrzymałość. W aparacie α7S III wprowadzono przeprojektowany uchwyt, wygodniejszy i pewniejszy w trzymaniu. Połączenie ulepszonej funkcji usuwania pyłu z odpornością na pył i wilgoć zwiększa niezawodność w trudnych warunkach pracy. Aparat jest wyposażony w wytrzymałe, niezawodne złącze HDMI typu A. Jako pierwszy model z serii α obsługuje system zasilania USB PD (Power Delivery), pozwalający doprowadzić większą moc z zewnętrznego źródła. W rezultacie użytkownik może nagrywać materiał filmowy przez dłuższy czas, w minimalnym stopniu zużywając zapas energii w akumulatorze.

Zaawansowana łączność do profesjonalnych środowisk pracy

Aparat α7S III pozwala na użycie kilku zaawansowanych łączy pomyślanych i skonfigurowanych dla foto- i wideoreporterów, którzy muszą jak najszybciej dostarczyć materiał zdjęciowy lub filmowy z imprezy sportowej lub innego wydarzenia. Obsługa sieci bezprzewodowych Wi-Fi 5 GHz[xxiii] i 2,4 GHz (IEEE 802.11ac) i technologii MIMO poprawia jakość komunikacji dzięki wykorzystaniu wielu anten. Prędkość transmisji jest dwukrotnie większa niż z aparatu α7R IV. Urządzenie obsługuje też zdalne sterowanie przez łącze USB[xxiv]. Po podłączeniu przewodem USB urządzenia zgodnego z sieciami komórkowymi 5G, takiego jak smartfon Xperia 1 II, możliwe staje się użycie sieci 5G do szybkiego i stabilnego przesyłania plików na serwer FTP[xxv]. Port USB można też połączyć z szybką siecią przewodową LAN[xxvi], uzyskując wydajną i stabilną transmisję zdjęć i filmów z użyciem protokołu FTP. Złącze USB Type-C™ obsługuje standard USB SuperSpeed 5 Gb/s (USB 3.2) i umożliwia szybkie przesyłanie do zdalnego komputera dużych ilości danych oraz sprawne przetwarzanie plików o dużej objętości.

Dostępność

Nowy pełnoklatkowy aparat z wymiennymi obiektywami α7S III pojawi się w Europie we wrześniu 2020 r.

Sony A7S III

[i] Przycinanie obrazu o 10%

[ii] Filmy z S-Log3, wewnętrzne testy Sony.

[iii] W porównaniu z procesorem obrazu BIONZ X™

[iv] W porównaniu z modelem α7S II

[v] Od 40 do 409 600 przy fotografowaniu i od 80 do 409 600 przy filmowaniu. Warunki testowe Sony

[vi] Przy fotografowaniu w trybie pełnoklatkowym. Liczba wykorzystywanych pól AF zależy od trybu zdjęć.

[vii] Funkcja ta nie śledzi oczu zwierząt

[viii] Warunki testowe Sony. XAVC S-I 10-bitów 4:2:2, 25°C (temperatura otoczenia i aparatu w momencie rozpoczęcia nagrywania), ustawienie Temp. auto. wyłącz.: Wysoka. Wartość zależy od warunków pracy.

[ix] W trybie „Aktywny” następuje nieznaczne zmniejszenie kąta widzenia. Przy ogniskowej od 200 mm wzwyż zalecany jest standardowy tryb pracy.

[x] Stan na lipiec 2020 r., badanie Sony. Wśród pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych

[xi] Do 10 kl./s w trybie zdjęć seryjnych „Hi+”; do 8 kl./s w trybie „Hi”. Maksymalna liczba klatek na sekundę zależy od ustawień aparatu.

[xii] Wymagana jest karta pamięci CFexpress typu A

[xiii] Kiedy XAVC S-I 4K lub HD jest wybrana przez format pliku menu

[xiv] Wymaga kompatybilnej karty pamięci

[xv] Planowane jest wsparcie Atomos Ninja V HDR monitor-recorder. Stan na lipiec 2020.

[xvi] Rekomendowany szybki kabel premium Sony HDMI Cable DLC-HX10

[xvii] Wymagana aplikacja Imaging Edge Mobile Ver. 7.4 lub późniejsza

[xviii] Nie gwarantowana 100% odporność na pył i wilgoć

[xix] Ekwiwalent ISO 100, F2.0, tryb AF-S

[xx] Obiektyw o ogniskowej 50 mm, -1m-1 dioptrii

[xxi] Aplikacja “HEIF Converter” do wyświetlania I edycji plików w formacie HEIF jest spodziewana we wrześniu 2020

[xxii] 4:2:2 10-bit All-I, podczas nagrywania w trybie slow-motion

[xxiii] Komunikacja 5 GHz może być ograniczona w niektórych krajach i regionach

[xxiv] Wymagany smartfon wspierający Power Delivery supported smartphone is required

[xxv] Nie gwarantuje połączenia ze wszystkimi smartfonami. Możliwy jest również transfer plików FTP przez tethering przez USB, który wykorzystuje sieć 4G

[xxvi] Wymagany jest kompatybilny adapter USB-Ethernet


Komentarze czytelników (36)
  1. elfi
    elfi 28 lipca 2020, 16:59

    Jaka cisza... A niby wszyscy czekali... Widać, że jednak niewielu..

  2. Cichy
    Cichy 28 lipca 2020, 17:12

    Brak komentarzy, czyli nudy. Aparat nie dla mnie, pikseli jakoś mało, reszta to mnie nie interesuje :P

  3. Stivenson
    Stivenson 28 lipca 2020, 17:20

    Jak była premiera R5 to nagle wszyscy chcieli filmować :D a teraz nikogo to nie interesuje

  4. Amadi
    Amadi 28 lipca 2020, 17:21

    @Stivenson

    :D

  5. Szabla
    Szabla 28 lipca 2020, 17:31

    Trawią informacje, a niektórzy żabę ;)

  6. Stivenson
    Stivenson 28 lipca 2020, 17:33

    Zapewne trawią przez dużą liczbę szablizmów w tekście :D

  7. Avalone
    Avalone 28 lipca 2020, 17:37

    Lumix S1H, cena w USA 4000$ (15,2 tyś. po kursie 3,8) - cena w Polsce 14500 zł
    Sony A7s3 cena w USA 3500$ (13,3 tyś. po kursie 3,8) - cena w PL 19500zł.
    Kurtyna

  8. buran
    buran 28 lipca 2020, 18:17

    @avalone nie napisałeś po ile ta kurtyna

  9. mgkiler
    mgkiler 28 lipca 2020, 18:45

    Ja tylko nie rozumiem czemu aparat ma rozdzielczość 4240pix zamiast 3840 przez co nagrywa z cropem 1.1x. Co prawda to tylko 10% crop, ale jest. A mogło by go nie być wcale.

  10. lord13
    lord13 28 lipca 2020, 18:50

    @mgkiler
    "Ja tylko nie rozumiem czemu aparat ma rozdzielczość 4240pix zamiast 3840 przez co nagrywa z cropem 1.1x"

    Może byś jednak przeczytał specyfikację? Z cropem 1,1 nagrywa tylko w 4K @100/120 fps, przy niższych klatkażach jest z pełnej szerokości z lekkim oversamplingiem.

  11. Kmicic
    Kmicic 28 lipca 2020, 18:55

    @mgkiller pewnie o firmat kinowy chodzi. rozwiązania pt. Wizjer 0.64 16bitowe rawy seria praktycznie bez limitu i filmy tak długo jak jest prąd pewnie spowodują że niewielu się na r5 zdecyduje do filmu

  12. mgkiler
    mgkiler 28 lipca 2020, 19:10

    @lord13

    Wiem. Czytałem. Ale na co taki 10% oversampling?
    To już lepiej crop i mieć pixel w pixel lepszą jakość.

    Jakby miał 3840 to by nagrywał bez cropa i z całem matrycy i bez oversamplinga.

  13. mgkiler
    mgkiler 28 lipca 2020, 19:11

    @Kmicic

    Ale:
    1. format kinowy to 4096
    2. Nie ma takiego formatu w specyfikacji

  14. ALIGATOR
    ALIGATOR 28 lipca 2020, 22:14

    @Avalone
    cenę pewnie ustalali wg kursu kwietnia kiedy cena była najwyższa dolara i euro. Cena jest naprawdę z du..y czytaj czapy.
    Na nasze realia 14500 + VAT to i tak byłoby dużo, ale tu przesadzili i dlatego pewnie cisza bo każdy liczył pewnie około 15 000 brutto i wtedy naprawdę dużo więcej by takiego sprzętu sprzedali, a tak cena zaporowa.

  15. Wnioski
    Wnioski 28 lipca 2020, 23:31

    Aligator niech Ci lord13 wytłumaczy że lufzie. Ie chcą taniości. A i tak jest tanio jak nigdy.

  16. misiak76
    misiak76 29 lipca 2020, 06:17

    Z testów aparatu jakie pojawiły się już w sieci (egzemplarze przedprodukcyjne) to szczęka opada. AF rozwala system i jak wypuszczą A7 IV z tym AF to będzie miazga... No i co ważniejsze nie grzeje się przy 4k 60 kl/s koleś nagrywał cały czas i po dwóch godzinach przestał bo baterie się wyczerpały. Porównywał z nowościami Canona i... Canony są słabe poza cyferkami...

  17. ad1216
    ad1216 29 lipca 2020, 08:01

    misiak76: do filmowania może tak, ale 12 mln pix do zdjęć to za mało. Poza tym, co do AF do sprawa jest dyskusyjna. Zobacz jak niesamowicie działa AF W Canonie na oczy i sylwetki np. ptaków i innych zwierząt, nawet owadów. Tego Sony nie ma.

  18. ad1216
    ad1216 29 lipca 2020, 08:32

    Komentarzy mało bo niewielka cześć forumowiczów kupi aparat za 20 tys. zł. 99,9% pozostanie przy swoim kilkuletnim APSC i nie zamierza się frustrować nowymi bajerami sprzętu, na który ich nie stać.

  19. Bahrd
    Bahrd 29 lipca 2020, 09:00

    Sony podpisało porozumienie z TMSC [ link ], więc można się spodziewać, że nadal będzie "szybciej, wyżej, mocniej”... ;)

  20. thorgal
    thorgal 29 lipca 2020, 11:59

    Emocje jak na grzybobraniu...

  21. Szabla
    Szabla 29 lipca 2020, 12:05

    @ad1216: może się zdziwisz, ale AF na oczy i sylwetki zwierząt działa bardzo dobrze również w Sony i to od pewnego czasu.

  22. ad1216
    ad1216 29 lipca 2020, 13:12

    Szabla: ale nie na oczy ptaków, owadów. W Canonie naprawdę działa to dużo lepiej. Zobacz np. film na yt Tony Notrhtrupa

  23. ad1216
    ad1216 29 lipca 2020, 13:21

    Szabla: link

  24. digo
    digo 29 lipca 2020, 14:03
  25. ad1216
    ad1216 29 lipca 2020, 15:47

    Nowe Canony R5 i R6 i Sony S III mają swoje wady i zalety, 8k z R5 daje najlepszą jakość ale R5 się szybko przegrzewa, R6 ma lepsze 4K 60 FPS niż Sony i R5 ale nie ma 4K 120 FPS, Sony ma lepsze 4K 60 i 120 FPS niż R5 ale ma słabszy AF, R6 tez ma lepszy AF niż Sony ale się przegrzewa przy 4K 60 FPS, choć wolniej niż R5 itp. itd..... Wybór należy do klienta

  26. Nikoś
    Nikoś 29 lipca 2020, 15:58

    @ad1216 - R5 ma gorszy 4K 120/60? z HQ jesteś tego pewien? szybciej sie przegrzewa ale gorsza jakosc?

    P.S. Sony powyzej godziny tez sie przegrzac moze jesli nie doczytales... 8K Raw nie ma z czym porwnywac... ja czeka na aktualizacje z 4k/24 lub 30 z gorsza jakoscia ale bez limitow dla R6.

    Jestem CIEKAW ILE Z 9 MLN PIXELI W WIZJERZE u Sony ta bateria pociągnie

  27. lord13
    lord13 29 lipca 2020, 16:05

    @ad1216
    Póki co to opowiadasz bajki co kto ma lepsze, niepoparte żadnymi rzetelnymi testami. Zresztą, na rynku nie ma jeszcze finalnej wersji sIII.

  28. ad1216
    ad1216 29 lipca 2020, 16:31

    Lord: opieram się na dostępnych testach ludzi którzy od wielu lat testują aparaty

  29. lord13
    lord13 29 lipca 2020, 16:42

    @ad1216
    "opieram się na dostępnych testach"

    Wrażeniach nie testach i tak jak wspomniałem, bazujących na przedprodukcyjnych egzemplarzach.

  30. komor
    komor 29 lipca 2020, 17:11

    @lord13, naprawdę sądzisz, że w jakości obrazowania na filmie czy foto coś się jeszcze zmieni?

  31. pawel365
    pawel365 29 lipca 2020, 19:19

    Jak dla mnie Sony nie zaskoczyło niczym. No dobra, ewentualnie low light robi wrażenie ale to akurat było dobre już w a7s II. Z tego co widziałem już z kilku źródeł okazuje się, że nowe A7s też się grzeje, czasem nawet szybciej niż R5. To akurat mnie nie dziwi, nie można się spodziewać cudów. Do tego jest to narzędzie mało uniwersalne, tylko do video, a w cenie blisko 20k znajdziemy już bardzo rozsądną, pełnoprawną kamerę.

  32. mgkiler
    mgkiler 29 lipca 2020, 22:03

    @Nikoś

    R5 nie ma trybu 4K HQ w 60/120 fps.
    Ma jedynie 4K HQ 30fps.

    Tryb HQ to jest po prostu 8K skalowane do 4K.
    W 8K masz max 30fps to w HQ też możesz mieć max 30fps.

  33. komor
    komor 30 lipca 2020, 11:58

    Na pewno Sony ma więcej wariantów pracy, w tym także możliwość korzystania z każdego (prawie każdego?) wariantu kodeka i kodowania wewnątrz- i międzyklatkowego. Więc wydaje się łatwiejsze do zaadaptowania do wielu różnych wariantów pracy. Z drugiej strony nie ma w ogóle trybów DCI, ciekawe czemu.

  34. mgkiler
    mgkiler 1 sierpnia 2020, 11:20

    Co w tym aparacie jest czego nie ma Panasonic S1H?

    Panasonic ma nagrywanie w 6K. 4K też ma lepsze bo downsamplowane z 6K.
    A do tego Panasonic jest tańszy.

  35. Szabla
    Szabla 1 sierpnia 2020, 12:50

    @mgkiller: chociażby to, że S1H ma 4K 60p jedynie w trybie Super 35, podczas gdy A7SIII również w FF plus 100/120p.

  36. lord13
    lord13 3 sierpnia 2020, 16:43

    @mgkiler
    "Co w tym aparacie jest czego nie ma Panasonic S1H?"

    1. 4K@100/120p
    2. 4K@60p z całej szerokości matrycy
    3. FHD@200/240p
    4. 16 bit RAW po zewnętrznym wyjściu
    5. Lepsze zasilanie
    6. Autofokus z prawdziwego zdarzenia (Panas tylko po kontraście)

    "4K też ma lepsze bo downsamplowane z 6K."

    Nie tak dawno temu czepiałeś się, że lekki oversampling (bo tak to się poprawnie nazywa) w A7s III jest z niekorzyścią dla jakości materiału wychodzącego :)

    "A do tego Panasonic jest tańszy."

    A to zależy na jakich rynkach. Panasonic debiutował z ceną 500 USD wyższą i za oceanem ta różnica wciąż jest zachowana:
    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.