Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Chmura image.canon tymczasowo wyłączona

Chmura image.canon tymczasowo wyłączona
3 sierpnia
2020 17:02

Przeznaczona dla fotografów chmura Image.Canon przestała działać w czwartek 30-go lipca. Dziś opublikowane zostało oficjalne oświadczenie firmy wyjaśniające przyczynę tej sytuacji.

Pełną treść oświadczenia można przeczytać na stronie głównej chmury image.canon. Firma informuje w nim, że w zeszły czwartek odkryto problem polegający na "gubieniu" plików użytkowników mających wykupiony 10-gigabajtowy plan usługi. Chmura została wyłączona, by dokładniej zbadać sprawę. Na chwilę obecną nie podano, kiedy usługa zostanie uruchomiona z powrotem.


Komentarze czytelników (27)
  1. Soniak10
    Soniak10 3 sierpnia 2020, 17:34

    Chmura image.canon tymczasowo wyłączona ?
    Doświadczenie uczy, że nic nie trwa tak długo, jak "tymczasowość".

  2. rockatansky
    rockatansky 3 sierpnia 2020, 17:41

    No cóż... zapewne serwery obsługujące chmurę ulegają przegrzaniu. Jutro ktoś przyklei większy wiatraczek i wszystko będzie śmigać.

  3. komor
    komor 3 sierpnia 2020, 17:46

    Może jakiś ransomware załapali, jak ostatnio sporo firm/instytucji i teraz walczą… :)

  4. Paździoch
    Paździoch 3 sierpnia 2020, 18:11

    Tyle warte są te wszytki chmury. Nie ma to jak własny lokalny dysk.

  5. sąsiad
    sąsiad 3 sierpnia 2020, 19:26

    ...Nie mamy Pańskiego płaszcza i co Pan znam zrobi !?
    Uprze sie cham i mu daj ..

  6. staryman
    staryman 3 sierpnia 2020, 19:31

    Powiało i chmurę rozwiało. Powinni tych klientów gratisowo przepiąć na 20Gb, a tymczasem badać problem. Coś tu śmierdzi.

  7. lord13
    lord13 3 sierpnia 2020, 19:55

    @Paździoch
    "Tyle warte są te wszytki chmury. Nie ma to jak własny lokalny dysk."

    No tak, bo ten jest odporny na awarie i absolutnie niepodatny na inne zagrożenia, zwłaszcza w kompie/serwerze wpiętym do sieci, prawda?

  8. Paździoch
    Paździoch 3 sierpnia 2020, 20:02

    @lord13

    Własnego dysku przynajmniej nikt mi nie wyłączy "dokładniej zbadać sprawę" a jak coś się zesra to wyciągam z szuflady zewnętrzny z kopią zapasową.

  9. Paździoch
    Paździoch 3 sierpnia 2020, 20:03

    @lord13

    Własnego dysku przynajmniej nikt mi nie wyłączy aby "dokładniej zbadać sprawę" a jak coś się zesra to wyciągam z szuflady zewnętrzny z kopią zapasową.

  10. zbytek3
    zbytek3 3 sierpnia 2020, 20:41

    Moja chmura jest w kieszeni... a te wirtualne to niech sobie w....

  11. tripper
    tripper 3 sierpnia 2020, 21:14

    @Paździoch

    Jak Ci chatę ogołocą, zaleje Cię czy pójdzie z dymem, to Twoje zdjęcia staną się jedynie wspomnieniem.

    Nikt komu zależy na własnych danych nie trzyma jednej jedynej kopii w jednym miejscu.

    No i zasada ograniczonego zaufania powinna obowiązywać. Nic co jest w chmurze nie jest na wieczność.

    A chmura która "gubi pliki" to za przeproszeniem g warta jest. Taka awaria to generalnie koniec usługi, szczególnie jeżeli owych plików nie uda się odzyskać.

    Także gruba wtopa. Głowy za to polecą.

  12. krisss
    krisss 3 sierpnia 2020, 21:28

    Czy głowy polecą - to nie wiem. Wiem tylko, że wiara w chmury to głupota i naiwność.

  13. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 3 sierpnia 2020, 21:32

    Jedyna niezawodna chmura to ta od spalonych śmieci, zużytych opon i innych odpadów.
    :)

  14. Paździoch
    Paździoch 3 sierpnia 2020, 21:40

    @tripper

    Jakby mi chata poszła z dymem to miałbym poważniejsze problemy niż dysk ze zdjęciami.

  15. MatrixSTR
    MatrixSTR 3 sierpnia 2020, 22:05

    @Paździoch: tylko większe prawdopodobieństwo że dysk się uszkodzi niż chmura nawali. Zresztą nie da się w 100% zabezpieczyć swoich plików, bo zawsze chmury mogą nawalić, dyski mogą nawalić, płyty DVD też, a wydrukowane zdjęcia się zgubić lub wyblaknąć.

    Tak swoją drogą to sprawdzałem jak to działa i jak dla mnie to poprzednia usługa była lepsza, w każdym razie jeśli chodzi o trochę starsze urządzenia.

  16. Wojt_wro
    Wojt_wro 3 sierpnia 2020, 22:14

    You had one job, Canon Cloud...

    Lekka wtopa ze strony Canona. Nie zazdroszczę im, wydają świetne aparaty to wtopa z przegrzewaniem, wydają świetną usługę do backupu zdjęć w chmurze - to akurat tą jedną, jedyną rzecz którą ta chmura powinna robić dobrze, okazuję się że nie robi. Chyba bałbym się ponownie z tego skorzystać skoro tylko czasem "gubi zdjęcia"...

  17. r2mdi
    r2mdi 3 sierpnia 2020, 22:22

    tripper:
    "Także gruba wtopa. Głowy za to polecą."
    Pierwsza pewnie głowa fotografa, który młodej parze obiecał cud fotki ze ślubu i wesela. A potem to już nie ma znaczenia. Za daleko, nie będzie widać jak spadają.

  18. MatrixSTR
    MatrixSTR 3 sierpnia 2020, 22:33

    @r2mdi: ale który fotograf byłby aż tak głupi żeby pliki tylko w chmurze trzymać? Chyba że akurat używał R z backupem w chmurze i akurat karta padła :P

  19. r2mdi
    r2mdi 3 sierpnia 2020, 22:40

    Wiesz, chmura miała bronić przed utratą danych w aparacie i na kartach. A tutaj taki psikus. Sprawa jest pewnie gruba skoro wyłączyli cały system. Czyżby bali się, że wysyłając kolejne zdjęcia nadpiszą to co zostało utracone? Ciekawe rzeczy się dzieją. Może miało być po taniości zrobione. :)

  20. BlindClick
    BlindClick 4 sierpnia 2020, 03:49

    @LiSzajFuj
    Hahaha, fakt, ta że spalonej opony. 100% straż przyjedzie. I będzie ochrzan.
    Chmura backup, mhm, chwilę pomyśleć wystarczy. Tak samo HDD, sam mam kopie na WD USB element, i po 4 latach nie mogę dysku odpalić. Huh, oot taka niespodzianka, zostaje jeszcze to rozebrać i sam dysk podpiąć. A przechowywany dobrze. Stabilnie. Na miękkiej piance. Itp. Miał służyć 10lat.
    Wiec u mnie na 1sze miejsce wracają dvd. 18 letni dvd-ram!!! Emtec Odczytany z powodzeniem.

  21. misiak76
    misiak76 4 sierpnia 2020, 07:58

    No cóż Garmin dostał po gaciach to teraz Canon oberwał...

  22. Wojt_wro
    Wojt_wro 4 sierpnia 2020, 10:18

    @blindclick
    Taa... a za 5 lat nie znajdziesz działającego napędu DVD...

  23. Paździoch
    Paździoch 4 sierpnia 2020, 11:46

    @BlindClick

    To już lepiej zrobić kopie na trzech dyskach niż wypalać setki płyt, których za 10 lat nie będzie na czy odtworzyć. Spróbuj zarchiwizować ze 2-3 TB na DVD! Przecież cały regał płyt i z tydzień rzeźby żeby to podzielić, nagrać i skatalogować.

  24. kashpir
    kashpir 4 sierpnia 2020, 13:09

    @Paździoch bluray to 25-50GB danych na płytę
    Co do żywotności płyt: nie tak dawno wyrzucałem "pamiątki" ze studiów, w tym płyty cd-r sprzed prawie dwudziestu lat. Najtańsze esperanzy i wynalazki firm o egzotycznych nazwach. Wszystkie dawały się odczytać bez najmniejszego problemu.

  25. Marek B
    Marek B 5 sierpnia 2020, 11:36

    Ja tez mam CDR od około 20 lat i niedawno sprawdzałem, wszystkie się otwierają. Od 10 lat słyszę o tym jak to odtwarzacze i nagrywarki się kończą, tymczasem produkowane są coraz to nowsze modele z trwałymi nośnikami DVD M-Disk. Natomiast nie słyszy sie o nagrywaniu przez artystów pendrajwów muzycznych czy pendrajwów filmowych a płyty owszem nagrywa się. Opowiadanie, że dom okradną lub się spali to taki argument, żeby w ogóle coś powiedzieć gdy się nie ma nic do powiedzenia. Natomiast dysk twardy magnetyczny najstarszy jaki mam to 12-letni sprzęt w takim samym laptopie na zaktualizowałem system do WIN 10 32 bitowy i wszystko śmiga aż przyjemnie się z niego korzysta.

  26. Marek B
    Marek B 5 sierpnia 2020, 11:42

    I jeszcze odnośnie tego, że coś ulegnie awarii ... każdy produkt jest podatny na awarię, jak człowiek na chorobę ... taki ich urok :)

  27. lord13
    lord13 5 sierpnia 2020, 13:17

    @Marek B
    "Natomiast nie słyszy sie o nagrywaniu przez artystów pendrajwów muzycznych czy pendrajwów filmowych a płyty owszem nagrywa się."

    A co ma detaliczna dystrybucja (jeszcze) treści audiowizualnych na płytach CD/DVD (z przeznaczeniem głównie do domowych systemów audio/wideo) do archiwizacji własnych danych? Ale i tak w zakresie tej dystrybucji to już dominuje sprzedaż plików bądź streaming, czyli chmura jakby nie patrzeć.

    "każdy produkt jest podatny na awarię,"

    Oczywiście, że tak, dlatego ważna jest dywersyfikacja kopii zapasowych, a płyty nie są w tym najwygodniejszym sposobem. Przy mądrym rozplanowaniu kopii szanse na utratę danych są niemal zerowe.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.